Auteur Topic: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg  (gelezen 4992 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
« Gepost op: 2-07-2020, 09:51:09 »

    Yarr, het ene is nog maar net gedaan of het volgende komt er alweer aan!

    Korte speluitleg
    Jullie zijn de crew van een piratenschip en hebben net een grote schat ontdekt. Iedereen aan boord krijgt alvast één waardevol artefact uit de schatkist. De rest zal later verdeeld worden.
    Maar dan staan er stiekem een paar muiters op! Zij willen de schat voor hen alleen en zullen daar dan ook alles voor doen.
     
    Dezelfde deadline als bij Realityhack worden gehanteerd: iedereen heeft elke dag tijd om te discussiëren en zijn/haar stem op te sturen en speciale rol uit te voeren voor 20:00. Je kan je stem nog wijzigen tot aan de deadline. De persoon met de meeste stemmen wordt overboord gegooid. Walk the plank, anyone?
    Daarna wordt ook bekendgemaakt wat zijn/haar rol in het spel was. Het spreekt voor zich dat als je uit het spel ligt, je niks meer mag delen met anderen, met uitzondering van de groepspm met anderen die uit het spel liggen.
     
    Ook kiezen de muiters elke ronde een deelnemer die zij overboord willen gooien. Die persoon wordt na de deadline bekend gemaakt aan de rest van de deelnemers.
     
    Het doel van het spel is om als muiter of piraat te winnen. Dit doe je als ofwel alle muiters zijn ontmaskerd en je zo de piratenschat veilig gesteld hebt. Ofwel alle piraten zijn uitgeschakeld en de muiters met de schat gaan lopen zonder dat ze allemaal zijn ontmaskerd.
    Je kan ook winnen als koppel of als The Kraken, maar daarover hieronder meer.

    Artefacten
    Naast enkele nieuwe rollen, die hieronder uitgelegd worden, heeft elke speler ook een artefact uit de piratenschat ontvangen. Deze kan tijdens het spel eender wanneer (of als het op een bepaald moment moet, dan wordt dat meegegeven wanneer je het artefact ontvangt) gespeeld worden door de afbeelding van het artefact te posten en te zeggen dat je hem inzet. Op die manier valt het goed op voor iedereen dat er een artefact gespeeld is. Sommige artefacten zijn voor éénmalig gebruik, andere hebben een permanent effect. Allen gaan in vanaf het moment dat ze open gespeeld worden. Artefacten worden net als de rollen random geloot en zijn geheim tot je ze zelf speelt.
    Hieronder een voorbeeld van enkele artefacten. De uiteindelijke lijst hangt erg af van het aantal spelers.
    The Orb of Speculation: Kies 2 spelers. Als dat allebei weerwolven zijn, wint het dorp. Zoniet, sterf je zelf.
    The Ring of Truth: Mag 1 persoon kiezen en die een ja/nee vraag stellen. De persoon MOET eerlijk antwoorden.
    The Mark of the Mayor: Je stem geldt deze dag dubbel bij het lynchen van iemand overdag.
    The Pendant of Pride: Kies iemand en laat hem je rol zien.
    The Diamond of Denial: Kies iemand die een artefact gespeeld heeft met een permanent effect. Diens kaart verdwijnt uit het spel.
    The onyx of Destruction: Kies iemand die zijn artefact nog niet bekend gemaakt heeft en verwijder diens artefact.

    Iedereen zal dus iets speciaals kunnen doen, zelfs als je een "gewone" piraat bent.

    Praktische informatie
    • Start = 11 juli.
    • Hoe meer deelnemers, hoe leuker voor het spel.
    • Communicatie buiten het topic is ten strengste verboden! Ik kan dit niet controleren, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Enkel de muiters mogen in een aparte groepspm overleggen.
    • Ik ben zelf niet perse voor het verhalen schrijven en er mogelijks niet veel tijd en geduld voor, maar gelukkig had D*N wel veel zin om te helpen een verhaal te schrijven. Daar zullen geen hints in verborgen zitten!
    • Iedere ronde duurt 1 dag.
    • Het is verboden om je rol door te geven.
    • Het is verboden om screenshots te delen met anderen.
    • Indien je 3x niet gestemd hebt, zal je uit het spel verwijderd worden
    • Naargelang het aantal deelnemers wordt het aantal muiters en het soort artefacten bepaald. Indien er weinig deelnemers zijn, kunnen enkele speciale rollen wegvallen
    [li]Op vraag om de stemming duidelijker te maken, zal de volgorde van stemmen én het feit of er nog van stem gewisseld is, openbaar gepost worden.
    [/li][li]Als je een artefact speelt waarbij je elke nacht een actie moet doen, telt het als niet gestemd als je die actie niet uitvoert. En zoals hierboven staat: 3 keer niet stemmen = eliminatie.
    [/li][/list]



    Een volledig overzicht van de artefacten kan je HIER vinden.
    « Laatst bewerkt op: 14-07-2020, 21:45:28 door Robbieazerty »

    Offline Robbieazerty

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #1 Gepost op: 2-07-2020, 09:51:33 »
    Rollen

    Je hebt naast de muiters en piraten ook nog enkele speciale rollen die het spel deels kunnen beïnvloeden.
    Sommige rollen zijn gebaseerd op fictieve piraten/karakters uit films/series.
     
    Slecht

    Muiter (weerwolf): De muiter speelt samen met de andere muiters en deze kunnen elke ronde iemand aanduiden om te vermoorden. Muiters kunnen communiceren in een aparte PM-groep (gezamenlijk besluit via PM naar Robbieazerty).


    Haifaa Meni (tovenares): Haifaa Meni is blijkbaar een slechte heks uit Pirates of the Caribbean? Zij helpt de muiters door op zoek te gaan naar One-Eyed Willie (de ziener). Elke nacht mag ze iemand aanduiden. Ik bevestig dan of het de ziener is of niet. Ze krijgt de rol dus niet te zien, enkel een ja of nee. Er zit ook een Leerling Ziener in het spel. Deze registreert voor Haifaa Meni pas als Ziener wanneer hij/zij daadwerkelijk Ziener is geworden. Ze wint samen met de muiters.

    Goed

    Piraat (burger): De piraten spelen tegen de muiters. Deze heeft geen speciale functie en stemt gewoon iedere ronde op zijn/haar verdachte.


    One-Eyed Willie (ziener): One-Eyed Willie mag elke nacht iemand aanduiden. Hij krijgt enkel te horen of deze rol goed of slechts is en krijgt dus niet de specifieke rol te zien!
     

    Syrena (cupido): OK, normaal laat een sirene met haar gezang de bemanning van een schip verliefd worden op haar. Maar in dit geval laat ze 2 spelers verliefd worden op elkaar.
     

    Tia Dalma (heks): Tia Dalma is de heks (blijkbaar ook uit Pirates of the Caribbean) die een speler kan redden door een eliminatie van de muiters ongedaan te maken. Ook kan ze eenmalig een extra speler van het schip gooien.
     

    Jack Sparrow (prins): Jack Sparrow is dé populaire piraat. Als hij overdag de meeste stemmen krijgt om overboord gegooid te worden, dan wordt zijn rol bekend gemaakt en staakt iedereen om hem overboord te gooien. Er wordt die dag dan niemand overboord gegooid en de nacht begint.


    Piet Piraat (beschermengel): Piet Piraat kan iedere nacht iemand beschermen. De persoon die hij beschermt, kan 's nachts door de muiters niet overboord gegooid worden. Kiezen de muiters toch de beschermde speler, dan mislukt die muiterij en blijft deze persoon aan boord van het schip. Piet Piraat mag zichzelf beschermen, maar hij mag niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.


    One-Eyed Willie's beste vriend (leerling ziener): De beste vriend van One-Eyed Willie neemt de rol van ziener over wanneer de originele ziener (One-Eyed Willie) wordt uitgeschakeld.

    Neutraal

    Dronkaard: Deze speler heeft een paar vaten rum te veel op. Er zal 1 rol meer zijn dan het aantal spelers. Degene die de dronkaard is, wordt pas in de derde nacht nuchter en krijgt dan pas de overgebleven rol. Hij merkt dus dan pas wie hij is en kan een goede of slechte speler zijn.


    The Kraken (Chupacabra): The Kraken is een mythisch zeemonster dat in dit verhaal op zoek gaat naar de muiters. Elke nacht moet hij iemand aanduiden. Als dat een muiter is, sterft die speler. Mochten alle muiters vermoord zijn, zet The Kraken zijn aanval voort op de rest van de boot. The Kraken wint enkel in zijn eentje als hij de enige overlevende is.

    Offline Robbieazerty

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #2 Gepost op: 2-07-2020, 09:53:14 »
    Vragen over de regels kan je hier stellen.

    Inschrijven doe je door je naam in de lijst te zetten. We hebben minstens 14 spelers nodig om alle bovengenoemde rollen mee te kunnen laten doe.

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

    Offline Brtdm

    • Global Moderator
    • *****
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #3 Gepost op: 2-07-2020, 09:57:01 »
    Ziet er leuk uit. Lekker mensen over boord gooien.  ::trots::

    Helaas zit ik vermoedelijk zonder internet van 11-19 augustus Juli, dus meedoen gaat lastig.
    Ik zal mijn best doen om het daarna zo goed als mogelijk te volgen.
    « Laatst bewerkt op: 2-07-2020, 11:03:01 door Brtdm »
    Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

    Offline TimvDons

    • Winnaar EK Pool 2021
    • Actief Lid
    • *****
    • Geslacht: Man
    • It's a plane
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #4 Gepost op: 2-07-2020, 10:42:59 »
    Wel spelen in Juli Brtdm ;)
    We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

    Offline MitchK

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Winnaar Big Brother US 2022!
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #5 Gepost op: 2-07-2020, 10:52:13 »
    1. Mitchkox
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

    Offline Brtdm

    • Global Moderator
    • *****
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #6 Gepost op: 2-07-2020, 11:02:47 »
    Wel spelen in Juli Brtdm ;)

    Dat bedoel ik ook.  ::schaam::
    Ik ben de tijd volledig kwijt.  ::rofl::
    Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

    Offline TimvDons

    • Winnaar EK Pool 2021
    • Actief Lid
    • *****
    • Geslacht: Man
    • It's a plane
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #7 Gepost op: 2-07-2020, 11:05:08 »
    Leuk concept en geen hint. Word ik een keer niet gelyncht vanwege een (nep-)hint.  ;D

    1. Mitchkox
    2. TimvDons
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

    Offline Lucy

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    • Life is like theatre <3
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #8 Gepost op: 2-07-2020, 11:09:12 »
    1. Mitchkox
    2. TimvDons
    3. Lucy
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

    Offline Vermoljoen

    • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
    • Global Moderator
    • *****
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #9 Gepost op: 2-07-2020, 11:12:53 »
    Leuk, Robbie! Geen allesweter in het spel, dus het zal vast wel langer duren dan Realityhack  ::rofl::

    Ik weet alleen niet of het zo’n goed idee of ik meedoe. Van 22 tot 31 juli ben ik namelijk niet thuis...
    Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

    Offline JaccoS

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • 🌴🌴🌴
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #10 Gepost op: 2-07-2020, 11:14:07 »
    Ik ga deze moeten overslaan helaas.

    Offline FrankLapidus

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #11 Gepost op: 2-07-2020, 11:51:43 »
    Ik sla ook over deze keer, sorry  ::sorry::
    Frankje Lapi

    Offline MitchK

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Winnaar Big Brother US 2022!
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #12 Gepost op: 2-07-2020, 12:00:57 »
    Ik sla ook over deze keer, sorry  ::sorry::

    JIJ BENT EEN MUITER! ::rofl::

    Offline Ricardo

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #13 Gepost op: 2-07-2020, 12:19:41 »
    1. Mitchkox
    2. TimvDons
    3. Lucy
    4. Ricardo
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    Så hva gjør vi nå?

    Offline Convans

    • Forumlid
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #14 Gepost op: 2-07-2020, 12:24:59 »
    1. Mitchkox
    2. TimvDons
    3. Lucy
    4. Ricardo
    5. Convans
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

    Offline Miek1999

    • Actief Lid
    • *****
    • Geslacht: Vrouw
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #15 Gepost op: 2-07-2020, 12:37:48 »
    Ik sla ook over deze keer, sorry  ::sorry::
    So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

    Offline Vermoljoen

    • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
    • Global Moderator
    • *****
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #16 Gepost op: 2-07-2020, 13:21:08 »
    Als ik zie dat je niet aan genoeg deelnemers kan geraken of het er redelijk weinig zijn, dan sluit ik nog wel aan, maar veel tijd heb ik de komende weken niet  ;)
    Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

    Offline HappyDutchman

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #17 Gepost op: 2-07-2020, 13:36:25 »
    Ik weet ook niet of ik mee kan doen. Ik denk er nog even over.
    Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

    Offline Aurynn

    • Forumlid
    • Leer lezen!
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #18 Gepost op: 2-07-2020, 13:43:31 »
    Ziet er leuk uit! Ik sla deze zelf even over omdat ik halverwege het spel anders op vakantie ga en dat niet echt handig is. Ik ga met plezier kijken  ::tandpastasmiley::
    Ten eerste is het Alberto!
    En ten tweede: We're gonna start a fire!

    Offline Kaaasje

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    Re: [M] Mutiny - Inschrijven & Speluitleg
    « Reactie #19 Gepost op: 2-07-2020, 13:51:38 »
    Dan doe ik deze keer wel weer mee.

    1. Mitchkox
    2. TimvDons
    3. Lucy
    4. Ricardo
    5. Convans
    6. Kaaasje
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    « Laatst bewerkt op: 2-07-2020, 13:58:38 door D*N »