Auteur Topic: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër  (gelezen 4669 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Gepost op: 9-08-2020, 20:11:48 »
Goedemorgen!

De roze wolk boven het dorp lost langzaam op, en het dorp ontwaakt. De Magiër probeert zijn krachten zoals elke ochtend eventjes uit, maar komt tot de verschrikkelijke ontdekking dat hij niet meer kan toveren!

Daar moet iemand voor boeten. Maar wie? Wie gaat er vandaag op de brandstapel?

Deelnemerslijst:
1. Ricardo
2. FrankLapidus
3. Mitchkox
4. michael90
5. D*N
6. Robbie
7. Convans
8. DRenziboy
9.Mrchipie
10. Lödewijk

11. Brent
12. Timvdons
13. Brtdm
14. catshee
15. Sanmol
16. Chardo
17. Daisy
18. Kaaasje
19. Swifty
20. KD.
21. hillo
22. Molduck
23. Spaisy
24.  Bjorrn
25. Vermoljoen
26. Molcrazy
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #1 Gepost op: 9-08-2020, 20:12:42 »
Slim van de wolven.

Ik ben benieuwd of de ziener inmiddels wel vindt dat hij genoeg info heeft om te delen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #2 Gepost op: 9-08-2020, 20:13:41 »
Tja, dat was te verwachten...
Maargoed we leven nog!




« Laatst bewerkt op: 9-08-2020, 23:52:09 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #3 Gepost op: 9-08-2020, 20:18:05 »
Voorspelbare keuze van de wolven inderdaad. Een geluk bij een ongeluk dat er een roze wolk boven het dorp hing, waardoor er in ieder geval niet nóg iemand is vermoord.
Helaas dus gisteren wel wéér een onschuldig persoon gelyncht, dit gaat niet lekker.  :(

Twee dingen die ik heb genoteerd als opvallend na de laatste stemronde:
-   Molcrazy is eruit gegaan met maar 1 stem meer dan Kaaasje en Vermoljoen. Dus dat betekent dat de wolven hem hier mogelijk vrij gemakkelijk het laatste zetje konden geven als ze (1 van) de anderen wilden beschermen.
-   Molcrazy zegt zelf in één van zijn laatste posts: “Houden jullie zeker catshee, hillo en Robbie in het oog dorpelingen?” Ik weet niet waar hij zich op baseert, MC kan er natuurlijk net zo goed naast zitten. Maar ik ben wel benieuwd waarom hij precies deze namen noemde.

Tot slot: vervelend dat Chardo inactief is geworden. De rol van Chardo is niet bekendgemaakt, dus ik mag hopen dat we hiermee geen bijzondere rol zijn kwijtgeraakt. In het meest positieve scenario was Chardo een wolf en zijn we er 1 kwijt. (zonder er zelf ook maar één te hebben ontmaskerd...) Dat zou een welkome meevaller zijn. Maar zoveel geluk zullen we wel niet hebben... :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #4 Gepost op: 9-08-2020, 20:21:10 »
Wacht, mijn opmerking over 1 stem verschil was gebaseerd op jouw post in het topic van de vorige dag Brtdm:
Citaat
7 voor Molcrazy
6 voor Kaaasje
6 voor Vermoljoen

Maar met je schema hierboven kom je op andere aantallen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #5 Gepost op: 9-08-2020, 20:22:17 »
Nu je het zegt.. ik zal eens kijken waar het is fout gegaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #6 Gepost op: 9-08-2020, 20:22:45 »
Als Chardo wolf was, was hij niet inactief geworden, daar lijkt hij mij de persoon niet naar.

Het zijn opmerkelijke namen die MC noemde. Robbie werd door het Lycantroopplan door iedereen betrouwbaar gevonden. Hij heeft ergens geschreven 'ik vertrouw MC nooit'. Zou het daarom zijn dat MC zijn naam noemde?
Hillo hebben we eigenlijk nooit besproken. Goed idee om hem eens in de gaten te houden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #7 Gepost op: 9-08-2020, 20:24:45 »
Nu je het zegt.. ik zal eens kijken waar het is fout gegaan.

Ricardo & DRenziboy hebben beiden voor Kaaasje gestemd de vorige keer, en in jouw schema staat de ze niet hebben gestemd. Dat is het volgensmij.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #8 Gepost op: 9-08-2020, 20:25:21 »
Wacht, mijn opmerking over 1 stem verschil was gebaseerd op jouw post in het topic van de vorige dag Brtdm:
Maar met je schema hierboven kom je op andere aantallen.

Foutje in het schema, Ricardo en DRenziboy stemden op Kaaasje. Zal het vanavond aanpassen in het schema.


Edit: ja, wat Sanmol zei.
Dit gaat me niet nog eens gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 9-08-2020, 20:28:31 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #9 Gepost op: 9-08-2020, 20:29:05 »
Dit was wel te verwachten, de enige rol die duidelijk aangegeven was afpakken.

Dit slinkt het plan van de ziener aanzienlijk in.

De opmerking van MC was inderdaad opmerkelijk, maar misschien een afleiding, zodat we niet op dezelfde manier doorgaan? Waarom eigenlijk zou ik niet weten.

Er zijn er hier een paar die nog weinig tot niet aan bod zijn geweest. Waar ik dan aan denk zijn Swifty en Hillo.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #10 Gepost op: 9-08-2020, 20:29:25 »
Foutje in het schema, Ricardo en DRenziboy stemden op Kaaasje. Zal het vanavond aanpassen in het schema.
::ok:: Sowieso fijn dat je die schema's steeds snel bijwerkt. Nog een vraagje: betekent de groene kleur van een stem nog wat? Betekent dat steeds dat die persoon degene is die de nominatie/eerste stem heeft uitgedeeld?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #11 Gepost op: 9-08-2020, 20:33:18 »
Groen is inderdaad nominatie. Soms is alleen het sterretje groen, in dat geval heeft deze persoon iemand genomineerd, maar zijn stem gewijzigd.

En Kaaasje had afgelopen ronde iemand genomineerd, maar stemde op iemand anders. Vandaar de 2 groene sterretjes, maar witte tekst.

Bij een wit sterretje en groene tekst heeft iemand eerst op iemand gestemd, maar later iemand anders genomineerd en daar op gestemd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #12 Gepost op: 9-08-2020, 20:40:32 »
Helder, handig! ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #13 Gepost op: 9-08-2020, 20:45:20 »
En jij bent geslaagd voor deze test.   ::ok:: ::fluit::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #14 Gepost op: 9-08-2020, 20:55:30 »
Blij dat ik nog leef na dag 4. Ik had nog wat laatste woorden gereed maar met last minute wijzigingen had ik die nog bijna nodig gehad maar niet kunnen gebruiken.

Ik wil een ding rechtzetten. Molcrazy zei nog vlak voor z'n dood als een quote op mij en dan target je iemand die je gelooft. Ik heb molcrazy niet getarget. Sterker nog, ik heb niet eens op hem gestemd. Ik vond de redenering niet echt sterk en molcrazy's verweer redelijk klinken. Ik heb dit niet zo geuit voor de deadline, mede omdat ik niet zo zeker was en dat misschien mijn eigen kop kon kosten.

Ik vind het wel opvallend dat er zoveel mensen mee gingen in molcrazy, veel sneller dan bij Vermoljoen. Terwijl de verdenking tegen molcrazy niet eens zo sterk was. Zeker toen in het topic de verdenking van mij weg ging, stemde bijna iedereen ineens molcrazy. Dat neigt mij er toe om weer op Vermoljoen te stemmen.

Bovendien weet ik dat minimaal de helft van Vermoljoen's stemmen van onschuldigen zijn (Mitch, Molcrazy en mijzelf).

Ik vind met name catshee, Swifty en hillo verdacht in hun stem op molcrazy. En KD is ook niet off the radar.

In stemmen op mij vind ik vooral DRenziboy en molduck verdacht. Al heeft die laatste natuurlijk maar weinig gepost en is dus lastig te polsen.

Edit: @brtdm, dank voor het posten in het stemtopic ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-08-2020, 20:58:20 door Kaaasje »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #15 Gepost op: 9-08-2020, 20:57:50 »
Dan zullen we nu eens een wolfje vangen. Catshee ik nomineer jou graag ::joehoe::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #16 Gepost op: 9-08-2020, 20:58:33 »
Goed. Ik hoopte vannacht nog iets te weten te komen. En dat is ook zo, maar helaas weer geen wolf.

Yes. It’s me, de ziener.

Ik heb bekeken:
Nacht 1: D*N
Nacht 2: Swifty
Nacht 3: Catshee
Nacht 4: Bjorrn

En ik nomineer hierbij D*N

Tijd dat we een wolf opruimen. En ik hoop dat de bodyguard me wil beschermen vannacht zodat ik nog één nacht info kan verzamelen.
Nieky grab a life vest!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #17 Gepost op: 9-08-2020, 21:00:26 »
Oke dat verandert de zaak ::rofl::
Van dat lijstje is dus alleen D sterretje N een wolf?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #18 Gepost op: 9-08-2020, 21:01:28 »
De andere drie zijn overigens burgers ::jaja:: Een van hen is ziek, maar ik zeg niet tegen de wolven wie.

Hopelijk kunnen we nu hun voorbije dagen analyseren en zo tot conclusies komen.
Nieky grab a life vest!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 5 - Weg met de Magiër
« Reactie #19 Gepost op: 9-08-2020, 21:01:57 »
 ::bravo::

Dus D*N is een wolf?  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?