Auteur Topic: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord  (gelezen 1866 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #20 Gepost op: 20-08-2020, 11:50:29 »
Ik twijfel nog enorm. Ik vind Vermoljoen's eerste post in dit topic ook enorm verdacht. Het is toch belachelijk als je het als burger na 1 uur al opgeeft en zegt ik moet maar voor KD gaan terwijl wie dood ging de vorige dag nog in de laatste 5 minuten is beslist? Of ben ik nu gek?
Als wolf is het natuurlijk wel fijn als je ziet dat het richting een niet wolf gaat en daar gewoon in mee kunt gaan.

Ik heb nog een vraag voor Vermoljoen:
Waarom kwam je op dag 5 pas met het feit dat je bink bent terwijl het op dag 4 ook heel spannend en nipt was tussen jou, mij en molcrazy?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #21 Gepost op: 20-08-2020, 12:26:49 »
Ik ben absoluut geen volgeling, dus als er tussen de anderen ook geen volgeling zit kunnen we nog gewoon winnen.  ::jaja::
Ik ben wel een domme burger geweest tot nu toe waarschijnlijk, omdat ik te vaak een burger op de brandstapel heb laten gooien.

Ik vind t dan ook heel moeilijk wat ik moet stemmen nu. Robbie, KD of Vermiljoen gaat het tussen blijkbaar? Ik weet t niet. Ik lees de overige berichten nog eens goed door en beslis daarmee m'n stem.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #22 Gepost op: 20-08-2020, 12:29:19 »
Ik heb het toen niet gezegd omdat ik redelijk zeker was dat Molcrazy weg zou worden gestemd, maar ik heb wel getwijfeld aangezien het heel spannend was. Ik wilde wachten tot het moment wanneer het echt nodig was.

Ik nomineer alvast Robbieazerty.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #23 Gepost op: 20-08-2020, 12:50:32 »
Ik nomineer Vermoljoen.

Ik snap KD’s redenen om zich op te offeren zodat er eigenlijk nog 1 mogelijke wolf zou overblijven, namelijk Vermoljoen.

Ik zweer dat ik geen wolf ben. Als ik het achteraf wel ben dan... tja welke tegenprestatie kan ik verzinnen... verlaat ik het forum! En stort ik 500€ op jullie rekeningen. :) Of dan mogen jullie mijn avatar kiezen voor de rest van mijn leven ofzo.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #24 Gepost op: 20-08-2020, 13:40:01 »
Nu begin ik wel te twijfelen hoor  ::rofl::

Waarom is kaaasje op een bepaald moment niet meer naar voren geschoven? Was daar een reden voor?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #25 Gepost op: 20-08-2020, 13:44:44 »
Vermoljoen, de kans dat ik een wolf ben is groter dan dat Michael de loterij wint ;) (aldus Michael)



Ik heb nog wat stemmen doorgenomen en de volgorde daarvan:

Dag 4:

Kaaasje (6) - Ricardo (1e), DRenziboy (2e) , Bjorrn (5e), Brent (6e), Molduck (7e), Vermoljoen (9e)

Vermoljoen (6) - Brtdm (3e), Mitchkox (4e), Molcrazy (10e), Daisy (13e), Kaaasje (14e), D*N (19e)

Molcrazy (7) - Castshee (8e), Sanmol (11e), KD (12e), Robbie (15e), Swifty (16e), Hillo (17e), Michael90 (18e)

D*N stemde toen Molcrazy al meer dan 7 stemmen had. Daisy stemde toen ik 6 stemmen had en zij de 4e was voor Vermoljoen.


Dag 6:

Kaaasje (2) - Ricardo (1e), Vermoljoen (14e)

Vermoljoen (2) - brtdm (2e), DRenziboy (3e), hillo (5e),  Daisy (8e), Molduck (9e),

Daisy (2) - Mitchcox (4e), KD (11e), , Brtdm (18e)

DRenziboy (8) - catshee (6e), Kaaasje (7e), Sanmol (10e), robbie (12e), Michael (13e), hillo (17e), Daisy (20e), KD (27e)

Michael (0) - KD (15e), Brtdm (16e)

+ KD's tig wissels.

Daisy (wolf) stemde op DRenziboy (wolf) toen DRenziboy in feite al verloren was.
Drenziboy en Daisy stemden op Vermoljoen. DRenziboy was daar vrij snel mee. Daisy toen er ook stemmen waren voor DRenziboy (sowieso een wolf) en haarzelf (ook een wolf) en de vaste stem van Ricardo op mij.
KD Stemde in eerste instantie op Daisy, maar switchte later vaak. Was Daisy ooit in gevaar op die dag? Ik denk het niet echt. KD stemde op de dag toen het tussen Molduck en Daisy ging juist niet op Daisy!



Verder viel het me op dat Vermoljoen eigenlijk nooit probeert andere te overtuigen om op iemand te stemmen maar het wel een beetje door laat schemeren dat hij eigenlijk iets anders wil. Bv. op dag 4 stemt hij maar Kaaasje want krijg niet genoeg stemmen voor Bjorrn en op deze dag zegt hij iets vergelijkbaars in het begin van dit topic. Maar hij probeert niet eens argumenten aan te halen en mensen te overtuigen van wie hij denkt dat een wolf is. Of mis ik nu iets?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #26 Gepost op: 20-08-2020, 13:55:17 »
Eens  ::jaja::

En zoals ik eerder postte is hij vrij afwezig geweest terwijl dat normaal niet zo is met hem in spellen. Totdat ik hier gepost had dat ie stil was en plots begint ie vandaag wat meer te posten.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #27 Gepost op: 20-08-2020, 14:05:07 »
Maar jongens, ik ben de bink  ::rofl::

En zoals ik eerder postte is hij vrij afwezig geweest terwijl dat normaal niet zo is met hem in spellen. Totdat ik hier gepost had dat ie stil was en plots begint ie vandaag wat meer te posten.
Ik heb al eens eerder gezegd dat het door de hitte was dat ik liever buiten aan het zwembad zat dan achter mijn laptop en als ik dan een keer achter mijn laptop zat, dat ik dan samen met Jacco de laatste dingen voor TBP was aan het regelen.

De hitte is nu al veel minder waardoor ik nu weer wat vaker binnen achter mijn laptop zit en ook terug vaker ben aan het posten (en ook dat heb ik aangegeven). Daarnaast was het voor mij sowieso al niet de bedoeling om erg op de voorgrond aanwezig te zijn omdat ik heel slecht ben in dit spel  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #28 Gepost op: 20-08-2020, 16:19:00 »
Ik snap je redenatie Vermoljoen maar zo weet ik toch niet meer wie ik moet geloven... En het zegt ook niks over je rol dat je liever bij het zwembad zit. Het spreekt noch voor noch tegen je.


Terugkijkend op je berichten Vermoljoen vind ik ook niet dat je al je stemmen goed hebt onderbouwd, soms refereer je terug naar je posts van een paar dagen geleden. Maar goed waarschijnlijk geldt hetzelfde voor anderen  ::rofl::

Kunnen jullie niet allemaal nog even je stemmen van de afgelopen dagen uitleggen?  ;D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #29 Gepost op: 20-08-2020, 16:37:26 »
Kunnen jullie niet allemaal nog even je stemmen van de afgelopen dagen uitleggen?  ;D

Je kunt het op zich ook teruglezen, volgens mij heb ik iedere dag wel een onderbouwing bij mijn stem gegeven. Maar ik wil straks na werktijd best nog even rustig het lijstje dag voor dag langslopen, als dat je helpt.

Ik zou ook wel Vermoljoens antwoord op jouw eerdere vraag willen weten, over het bekendmaken van zijn rol.

EDIT: sorry, niet goed gelezen, ik zie nu dat hij al wel had gereageerd:
Ik heb het toen niet gezegd omdat ik redelijk zeker was dat Molcrazy weg zou worden gestemd, maar ik heb wel getwijfeld aangezien het heel spannend was. Ik wilde wachten tot het moment wanneer het echt nodig was.

Die vierde dag leek de stemming inderdaad heel spannend, 7-6-6 verspreid over Molcrazy, hem en jou (Kaaasje). Als Vermoljoen echt geen wolf is, was dat een extreem spannende lynch voor hem. Alleen: als Vermoljoen wél een wolf is, waren de stemmen van D*N en Daisy gewoon heel slim en berekenend. Bovendien had de burgemeester (een wolf) snel op jou gestemd, waardoor die bij een gelijkspel jou nog altijd kon elimineren. Dus dan leek het close, maar wist hij dat hij nooit echt in gevaar kwam.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2020, 16:43:35 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #30 Gepost op: 20-08-2020, 17:21:18 »
Ja normaal zou ik het ook teruglezen maar als je een overzicht wil maken KD, graag  ;D

Eens met je KD. Ik vond het namelijk toen wel heel spannend en het leek lange tijd te gaan dus Vermoljoen en mij, waarbij molcrazy nog niet echt in beeld was. Dat was mijn gevoel in ieder geval en ook mede de reden dat ik op Vermoljoen heb gestemd.

Op een gegeven moment was het 6 voor mij, 5 Vermoljoen en 3 voor molcrazy waarbij ik wel het gevoel had dat door opmerkingen van Brtdm en Michael mijn verdenkingen aan kracht leken te verliezen. Dit wordt ook bevestigd doordat er daarna geen stemmen meer voor mij zijn bijgekomen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #31 Gepost op: 20-08-2020, 17:39:54 »
Haha oh jee als ik dat nog maar weet waarom ik gestemd heb zoals ik gestemd heb. Er zat ook een vakantie tussen waarbij ik een paar dagen bijna geen forum heb bijgelezen...

Maar let's see, aangezien er vandaag toch niet veel anders te doen valt, eens grasduinen:
Burgemeesterstem: Ik stemde op DRenziboy als burgemeester. Vooral omdat het een user was waar ik nog niet heel veel van gehoord of mee gespeeld had en ik het hem wel gunde en niet enkel op bekende mensen wou stemmen.

Lynch 1 - SpacyColours: SpacyColours sprak zichzelf tegen. Hij verwachtte niet dat de wolven zouden proberen om de eerste dag geen lynch door te laten gaan en dacht dus niet dat KD een wolf zou zijn, maar omdat KD hem genomineerd had, ging hij KD nomineren en stemmen. Dat vond ik geen handige strategie als je als burgers wil winnen moet je niet op iemand stemmen die je niet verdenkt.

Lynch 2 - Mitchkox:: Hier had ik dus vakantie en het forum niet bijgelezen. Om iets voor 20u bedacht ik me nog net dat ik nog moest stemmen, dus ben snel online gekomen, zag dat ik verschillende pagina's achter stond, maar geen tijd had om alles bij te lezen. Je ziet dit ook in het stemtopic, ik heb om 8 voor 20u gestemd. Daarna ben ik snel snel het topic gaan doorbladeren en kwam ik erachter dat mitchkox zich al geout had als magiër en mijn stem dus niet erg slim was. 's Morgens had ik nog gepost dat ik Mitchkox verdacht vond door zo keihard op KD te wijzen (later heb ik om dezelfde reden Ricardo ook verdacht tot ie als jager uit de kast kwam) vandaar toen mijn stem op Mitchkox.

Lynch 3 - Molcrazy: Ik had hier nog steeds vakantie, maar heb ietsje meer bij kunnen lezen, ook omdat er minder veel gepost werd, maar nog niet superdiep. Ik ben hier eigenlijk met de meerderheid meegegaan en mijn vertrouwen in mijn medeburgers gelegd. De stemming ging tussen Molcrazy en Kaaasje, maar ik had meer wolf vibes bij Molcrazy en eigenlijk geen bij Kaaasje. Waarschijnlijk omdat ik al zo vaak Weerwolven met MC gespeeld heb en hij het dan ook altijd is.  ;D

Lynch 4 - D*N: De ziener had gezien dat D*N een wolf was.

Lynch 5 - DRenziboy: Een burgemeester die lang in leven blijft is altijd verdacht, want op zich is het een rol die de wolven ook willen hebben. Maar goed, wolven kunnen de burgemeester expres in leven houden omdat ie vanzelf dan wel verdacht wordt. Maar DRenziboy begon raar te doen. brtdm onder de bus gooien, terwijl die al bevestigd was door de ziener. Vervolgens de ziener in twijfel trekken. Kortom algemene chaos zaaien. Dus stemde ik op hem.

Lynch 6 - molduck: We kregen heel weinig te horen van molduck. Ze kon zomaar een wolf zijn en we zouden er nooit iets van merken omdat ze amper iets postte. Liever een onzekerheid waar we totaal geen informatie over hebben eruit dan iemand die eventueel iets gepost zou hebben wat wolfs kan klinken, want dat kan nog net zo goed een burger zijn die oprecht iets bijdraagt. Echter leek het alsof ze niet zou stemmen en dus automatisch af zou vallen. Ik zou het zonde vinden dat onze burgerstem verloren zou gaan aan iemand die sowieso zou afvallen en heb dus mijn aanvankelijk op KD gestemd en vervolgens naar Daisy veranderd. Toen molduck echter wel kwam stemmen (zonder enige uitleg te posten) vond ik ze weer verdacht en heb ik mijn stem terug naar haar gewijzigd.

Lynch 7 - Daisy: Het ging voor mij nog tussen KD, Daisy en Sanmol, want de rest was bevestigd of had een rol geclaimed zonder dat iemand anders zei "Dat kan niet, want dat ben ik al!". Vervolgens claimde KD bodyguard en daar ging niemand tegenin. Dus bleven Daisy en Sanmol nog over. Ik wist niet welke van de twee het kon zijn en mensen begonnen op mij te stemmen. Doordat ik van mezelf wist dat ik het niet ben, ging ik mee op de meerderheid om mijn eigen hachje te redden. Ik ben burger en van Daisy en Sanmol wist ik dat nog niet zozeer, dus liever ik als burger blijven en een onzekerheid als Daisy of Sanmol eruit. Het werd Daisy.

Lynch 8 - Sanmol: Idem als vorige verhaal, na de bevestigde rollen en de geclaimde rollen, was Sanmol voor mij nog de enige mogelijkheid. Ik was er dan ook rotsvast van overtuigd dat het game over was. Zelfs toen Lucy postte dat er niks gebeurde. Ze heeft al vaker spelletjes gedaan waarbij er geen wolven waren of elke dode een wolf werd. Dus ik dacht jaja die heeft nu ook weer een verrassing in petto en post na 24 uur gewoon "Haha, grapje, Sanmol was wel wolf en de burgers hebben gewonnen!" Maar dat bleek dus niet het geval te zijn...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #32 Gepost op: 20-08-2020, 17:52:09 »
Nog interessante dingen die ik tegen kwam bij het opzoeken (maar wel gezien door mijn huidige Vermoljoen tunnel):
DRenziboy weet dat het tussen hem en Vermoljoen gaat. Hij gooit vervolgens Vermoljoen onder de bus dat bink claimen een laatste redmiddel is. Als hij wist dat één van hen 2 er aan zou gaan, kon ie nog snel een wolf verdacht maken, opdat we na zijn dodd zouden denken 'Nou Vermoljoen zal ook wel safe zijn dan, want anders zou DRenziboy er niet zo hard op drammen.'
De stemmen gingen toen bovendien tussen Daisy, DRenziboy en Vermoljoen. Maar Vermoljoen stemde als enige met Ricardo mee op Kaaasje. Daisy en DRenziboy blijken wolven te zijn. Wou Vermoljoen niet op één van z'n medewolven stemmen? Als het heet wordt onder je voeten omdat je stemmen krijgt, zou je toch juist meestemmen op een van de andere opties die al meer stemmen krijgen?

Op Dag 5, toen DRenziboy brtdm onder de bus gooide maar hij vergeten was dat brtdm door hillo al vrijgesproken was, gooide Vermoljoen ook Bjorrn onder de bus. Maar die was ook al vrijgesproken door hillo.
Ik weet niet hoe jullie als burgers denken, maar de vrijgesproken namen waren redelijk in mijn hoofd geprent. Als burger wil je op zoek naar de wolven en analyseer je posts. Dan onthou je welke personen je niet meer hoeft te analyseren, want dat bespaart tijd. Als wolf hoef je dit niet zo hard in te prenten, want je weet al wie de wolven zijn. Vandaar dat Drenziboy domweg brtdm verdacht wou maken. En misschien dus ook vandaar dat Vermoljoen Bjorrn verdacht ging lopen maken?


En hoewel het ook averechts kan werken, nog een poging tot bewijzen om te laten zien waarom ik burger ben (of een domme wolf):
- Ik wou zo snel mogelijk mensen vrijgepleit hebben, zodat we als burgers al iets meer info hadden om gerichter te kunnen stemmen. Elke persoon die we kpnden schrappen was een groter percentage kans dat we de juiste persoon hadden. Vandaar aanvankelijk mijn oproep dat een aantal mensen zich bekend moesten maken. Ik had toen een bepaalde regel nog niet goed gelezen of onthouden en dat plannetje kon/mocht dus niet doorgaan. Dan heb ik gekeken wie zich dan wel bekend kon maken, iemand waar we als burger geen nadeel aan zouden hebben als de wolven hem zouden opeten: de lycantroop. OK het was maar één persoon, maar in ieder geval een bevestigde niet-wolf. Later in het spel (nu nog) is gebleken hoe handig het is om zo'n bevestigde waardes te hebben.
- Om dezelfde reden heb ik op dag 4 opgeroepen dat de ziener zich bekend kon maken. Dan hadden we én de ziener als bevestigde rol, die vervolgens nog door magiër en bodyguard beschermd kon worden, én de rollen die de ziener gezien had als bevestigde rollen. Hillo postte dat hij het de dag ervoor ook voorgesteld had. Dat heb ik gemist, omwille van de reden die ik hierboven aanhaalde: vakantie en niet alles kunnen lezen. (en trouwens kudos aan hillo: wat is dat ook een slimme knul, als ziener zijnde voorstellen dat de ziener zich bekend maakt ::ok:: Daardoor gaan wolven hem waarschijnlijk niet afmaken, omdat ze denken dat hij de ziener niet is en heeft ie nog een extra nacht om te zien) Maar zelfs al had ik het wel gelezen, door het terug opnieuw op te brengen is het terug ter sprake gekomen en heeft de ziener uiteindelijk zich ook bekend gemaakt.
- Toen de meeste stemmen naar molduck leken te gaan, heb ik voorgesteld om toch iemand anders te stemmen, omdat molduck er waarschijnlijk automatisch uit zou gaan. Als burgers wil je wel een beetje zelf kunnen bepalen en als er meerdere verdachten zijn, waarvan eentje misschien al automatisch geëlimineerd gaat worden door 3 keer niet te stemmen, kan je net zo goed op een van de andere verdachten stemmen en dan hopelijk 2 vliegen in één klap, of in ieder geval toch kunnen spreiden over 2 verdachten, waardoor we meer zekerheid zouden krijgen.


Als wolf moet je af en toe inderdaad ook goede dingen doen, maar ik zou denk ik niet zo veel mijn best gedaan hebben als wolf. Dan zou ik deze ideeën wel aan jullie overgelaten hebben.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #33 Gepost op: 20-08-2020, 18:16:32 »
Dat was nog een hele klus, maar hier volgt een korte toelichting bij mijn stemgedrag, plus mijn verdedigingen gedurende de nacht.

Nu ga ik Robbie's epistels lezen.

Dag 1: Op Convans gestemd in de burgemeestersverkiezingen, omdat hij als enige een goed betoog had.

Nacht 1: Convans beschermd. Beetje willekeurig nog, maar hij leek me een goede speler die wel eens doelwit van de wolven kon worden.

Dag 2: SpacyColours genomineerd en op gestemd, omdat ik hij mij om onduidelijke redenen actief verdacht ging maken, dus dat vond ik dan weer verdacht.

Nacht 2: Mezelf beschermd, omdat ik verder nog geen flauw benul had en ik zo in ieder geval iemand beschermde die onschuldig was.

Dag 3: Sanmol genomineerd en op gestemd, vanwege opvallende en ongebruikelijke passiviteit, die ik verdacht vond. Sanmols nogal heftige emotionele reactie op die nominatie was voor mij toen geen reden dat te veranderen.

Nacht 3: Mitchkox beschermd, want die had zich bekendgemaakt als magiër en kon dus een logisch doel zijn van de wolven.

Dag 4: Op Molcrazy gestemd. Hier volgde ik de nominatie van Catshee, omdat ik door zijn berichten de indruk kreeg dat die wel te vertrouwen was en Molcrazy sowieso al in mijn lijstje stond van mensen op wie ik geen peil kon trekken. Bovendien vond ik Kaaasje gevoelmatig 1 van de minst verdachte, dus dat was geen optie.

Nacht 4: De roze wolk. Ik had Mitch de vorige nacht al beschermd en had geen idee wie er verder nog een speciale rol had, dus heb ik mezelf weer beschermd.

Dag 5: D*N, want die was ontmaskerd door de ziener.

Nacht 5: Hillo beschermd omdat hij zich als ziener bekendmaakte. Dit is trouwens een goed voorbeeld van waarom je niet kunt zeggen dat ik het zo ‘dom’ heb gespeeld als bodyguard: ik MOEST Hillo wel beschermen, maar dat wisten de wolven natuurlijk ook. Hij had er nota bene hardop om gevraagd.

Dag 6: In eerste instantie op Daisy gestemd omdat ik die al wel tijdje een beetje shady vond. Maar toen duidelijk werd dat er vrijwel niemand meeging, ben ik geswitcht naar DRenziboy, want hij gedroeg zich die dag in meerdere opzichten verdacht toen mensen op hem gingen stemmen. Tussendoor inderdaad heel vaak van stem gewisseld, om ook nog even het record van Sanmol te verbreken.

Nacht 6: Er ging niemand uit doordat de wolven een zieke hadden opgegeten, dus ik kon niemand beschermen.

Dag 7: Op Molduck gestemd, want die was opvallend passief (handig voor een wolf als je weinig zegt, want: alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden), maar kwam uiteindelijk wél stemmen.

Nacht 7: Mezelf beschermd, want ik had de vorige dag bekendgemaakt dat ik een speciale rol had. Ik hoopte dat de wolven zouden denken dat ik de leerlingziener was en ze mij daarom zouden targetten. Helaas gebeurde dat niet.

Dag 8: Daisy was van de overgebleven mensen toch wel echt 1 van de meest verdachte, die ook eerder steeds al hoog op mijn lijstje stond.

Nacht 8: Burgemeester Brtdm beschermd, omdat ik ook doorhad dat de wolf/wolven nu voor bevestigde rollen moest(en) gaan en de burgemeester me dan een logische keuze leek.

Dag 9: Ja, die ligt nog vers in het geheugen. We hadden Sanmol eerder afgeschreven vanwege een heftige emotionele reactie, maar ik kreeg steeds meer het idee dat dat ook een handige pose kon zijn van een wolf.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2020, 18:20:07 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #34 Gepost op: 20-08-2020, 19:50:36 »
Ik heb (voor nu) Vermoljoen gestemd gezien wat verdachte acties in het verleden en nu.

Wat nog wel voor Vermoljoen als burger/bink pleit is dat hij ook op Daisy stemde op dag 7, de dag dat Molduck dood ging en Daisy dus niet. Maarja dat was ook een kwestie van tijd dus dan kun je misschien maar beter op een wolf stemmen?
En soms is het lastig inschatten als wolf zijnde in hoeverre je en je medewolven nou echt verdacht zijn omdat je het vanuit een ander perspectief bekijkt.

En ik stem ook op Vermoljoen omdat Sanmol, KD en Robbie in ieder geval hard proberen hun onschuld te bewijzen. Dat kan een wolf zeker ook doen maar wat dat betreft gun ik het ze als wolf ook meer om te winnen. Ze hebben er dan in ieder geval hard voor gewerkt :p (en deze verdedigingen en de activiteit maakt het spel ook leuker vind ik persoonlijk :) )
« Laatst bewerkt op: 20-08-2020, 19:57:27 door Kaaasje »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #35 Gepost op: 20-08-2020, 20:01:53 »
OMG ik dacht dat ik sowieso ten dode opgeschreven zou zijn vandaag. Thanks for listening!

Nu hopen dat we juist zaten... maar wie de wolf ook is, sowieso goed gespeeld dan!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #36 Gepost op: 20-08-2020, 20:03:16 »
Ik hoop het ook zeg, anders moet de gifbeker echt wel helemaal leeg.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #37 Gepost op: 20-08-2020, 20:54:40 »
Hellooooo

De nieuwe burgemeester Kaaasje leidt Vermoljoen naar de brandstapel.
Wat zou dat opleveren?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!