Auteur Topic: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord  (gelezen 1878 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Gepost op: 19-08-2020, 21:11:06 »
Hii ik heb niet zoveel tijd :(

De wolven hebben
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Fijn als iemand weer een deelnemerslijst tevoorschijn kan toveren!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2020, 21:14:28 »
Wat is dit nou?  :-[

Ik draag mijn ketting over aan Kaaasje. Succes!  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2020, 21:19:07 »
Oh ik leef nog. Ik had echt gedacht dood te zijn en dat zou voor mij bevestigen dat KD een wolf was.

Maar dat ik niet dood ben betekent natuurlijk niet dat KD geen wolf is.

Sorry nog Sanmol. Ik baalde daarna wel dat ik geswitcht was en twijfelde ook nog te switchen naar KD maar dacht dat heeft dan toch ook geen zin. Maar dan had Robbie of Sanmol natuurlijk ook nog kunnen switchen want die waren ook online.

En dat ik geswitcht was wil zeker niet zeggen dat ik Robbie vertrouw...

Nog over, als ik het goed heb:
- Kaaasje
- bjorrn
- robbieazerty
- Vermoljoen
- KD

Edit: is dit nu de eerste keer dat we een bevestiging hebben dat iemand een simpele burger was?
« Laatst bewerkt op: 19-08-2020, 21:21:38 door Kaaasje »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2020, 21:34:18 »
Als Robbie en KD wolven zijn en Bjorrn volgeling dan is het wel logisch waarom zij alledrie op Sanmol gingen. Maar als dat zo is dan hebben de burgers nu eigenlijk ook gewoon verloren.  >:(

Dit waren de stemmen voor ik en brtdm switchten:
Sanmol - Robbie, KD, bjorrn
Robbie - Brtdm, Kaaasje, Vermoljoen, Sanmol

In ieder geval op dat moment stemden sowieso 3 burgers op Robbie, namelijk Brtdm, Sanmol en ikzelf. Uiteindelijk  bleef maar een van deze drie over bij de definitieve stemming, namelijk Sanmol. Maar goed dat wil niet zeggen dat Robbie een wolf is. Echter als er nog 2 wolven over zijn weet ik ook niet zo goed wie het anders zijn dan Robbie en KD. (Ja Vermoljoen kan ook nog in principe...)

En ik vraag me echt af of het nog nut heeft om hier over na te denken of dat het al verloren is...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #4 Gepost op: 19-08-2020, 21:42:43 »
Jeetje, ik had echt verwacht dat Lucy vandaag ging posten “Haha nee grapje hoor, Sanmol is een wolf, gefeliciteerd.”

Ik was overtuigd van Sanmol omdat de rest succesvol een rol had geclaimd. Ik snap dat nu alle verdenking naar mij gaat en helaas kan ik daar niets tegen inbrengen want ik kan als burger geen speciale rol claimen om me vrij te spreken.

En waarschijnlijk ga ik ook niets kunnen zeggen waardoor jullie niet op mij gaan stemmen, maar ik ben echt 100% geen wolf.

Dan moeten jullie het na mijn dood bij KD of Vermoljoen gaan zoeken. Ik kan hier alleen nog maar mee denkpistes posten die dan nadien gelezen kunnen worden als jullie weten dat ik geen wolf ben. Doe ermee wat jullie willen.

Allereerst KD:
Was al vrij vroeg verdacht door sommigen maar is steeds door de mazen van het net geglipt.
Claimt op een gegeven moment dat ie een “belangrijke rol” heeft wanneer enkel bodyguard en leerlingziener over blijven maar zegt niet welke rol. Pas als vervolgens de leerlingziener eruit ligt, zegt ie dat ie dus bodyguard is. Toen kon ie dat met enige zekerheid claimen, want het was de enige overblijvende rol.
Maar als hij echt bodyguard is, heeft ie toch slecht mensen beschermd. Het was duidelijk dat de wolven bevestigde niet-wolven eruit gingen werken en niet één keer heeft KD de juiste gekozen om te beschermen. Omdat ie helemaal geen bodyguard is, maar een wolf?

En dan Vermoljoen:
Claimt bink te zijn, wanneer ook nog de mogelijkheden bodyguard en leerlingziener in het spel zitten. Gedurfde claim als je nog uit drie kan kiezen. De enige manier waarop ie dat met zekerheid kan kiezen is als er een nacht iemand niet aan de hand van de wolven is gestorven maar pas de volgende nacht (want dat is de rol van de bink). Dan zou hij als wolf weten dat die persoon die ze de vorige nacht hadden aangevallen, maar pas de volgende nacht gestorven was, de bink zou zijn. Maar volgens mij is dat niet gebeurd? We hebben elke nacht een wolvenslachtoffer gehad behalve met de roze wolk en nadat ze de zieke Swifty hadden opgegeten.

Bjorrn werd bevestigd als niet-wolf door onze ziener.

Kaaasje werd semi-bevestigd ook door toedoen van onze ziener die zich een aantal dingen kritisch afvroeg en twee mensen die slim genoeg waren om daar verhuld op te reageren.

Dus voor mij zitten er het meeste haken In het verhaal van KD. Maar Vermoljoen zou ook toevallig heel goed gegokt kunnen hebben door bink te claimen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2020, 21:49:11 »
En ik vraag me echt af of het nog nut heeft om hier over na te denken of dat het al verloren is...
Inderdaad MOET het vandaag volgens mij juist zijn. We zijn nog met 5. Als er een niet wolf uit gaat en daarna Eten de wolven ook een niet wolf op en er blijven en wolf en volgeling bij de laatste drie over, dan stemmen die gewoon met een 2-1 meerderheid op de enige burger.
Moest het zo ver komen: tip voor de burger: claim dat je de volgeling bent en je dus op de andere moet stemmen. De volgeling weet wie de wolven zijn maar de wolven weten niet wie de volgeling is. Dus dan moet je de enige overgebleven wolf in de war brengen en is er nog een 50-50 kans dat we het redden? Hoewel... daarna eet die wolf jou op en is het alsnog klaar. Dan is dus de enige manier om te winnen dat een burger burgemeester is en een 1-1-1 gelijkspel veroorzaakt en dan de knoop moet doorhakken wie er uitligt en dan de juiste wolf kiezen.

Kortom als het NU fout gaat, komt het volgens mij idd niet meer goed als er nog én een wolf én een volgeling in zitten.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2020, 21:54:20 »
Ik nomineer KD want volgens mij had Robbie dat nog niet gedaan?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2020, 21:59:01 »
Oh sorry, ja dankje. Als je wil nomineer ik hem wel en kan jij je bericht aanpassen en nomineren wie je wil?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2020, 22:01:04 »
Oh ik wil KD ook wel nomineren, want ik was al het overwegen op hem te stemmen. En je mag toch ook meerdere mensen nomineren? (Ik herinner me nog wel een zekere KD een aantal dagen geleden...)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2020, 22:01:29 »
Lekker spannend dit! Ik denk dat ik gedwongen ben om op KD te stemmen? Op Robbie stemmen heeft zo te zien geen zin vandaag.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #10 Gepost op: 19-08-2020, 22:03:55 »
Hoezo ben je gedwongen om op KD te stemmen en heeft op Robbie stemmen geen zin? Kun je dit uitleggen als bink Vermoljoen?

Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen en uiteraard gaat Robbie niet op zichzelf stemmen maar er zijn ook nog twee spelers meer met stemmen...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #11 Gepost op: 19-08-2020, 22:07:40 »
Oh ik wil KD ook wel nomineren, want ik was al het overwegen op hem te stemmen. En je mag toch ook meerdere mensen nomineren? (Ik herinner me nog wel een zekere KD een aantal dagen geleden...)
Oh ja, true!

Weet ook niet waarom het geen zin heeft om op mij te stemmen? I mean, best niet, maar dat kan enkel ik weten. Dus ben ook benieuwd waarom je dat denkt, Vermoljoen?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #12 Gepost op: 19-08-2020, 22:20:30 »
Oh wacht, ik was Bjorrn even vergeten waardoor ik ervan uit ging dat we nog met 4 waren en ik dus geen meerderheid meer kon halen.

We weten dus dat we nog 2 wolven moeten vinden (in het beste geval nog maar 1). Bodyguard zou KD. kunnen zijn, maar weten we helaas niet met zekerheid (net zoals dat ik Bink ben). Bjorrn is bevestigd goed door de ziener. Kaaasje en Robbie blijven dan nog over.

Ik snap trouwens niet waarom niet altijd de rol wordt vermeld (en er twijfel is over het aantal wolven dat nog in het spel zitten)?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #13 Gepost op: 19-08-2020, 22:32:18 »
RIP Burgemeester Brtdm. :(

Over de doden niets dan goeds natuurlijk maar... ik baal eerlijk gezegd wel van wat in mijn ogen een domme actie was van Brtdm gisteren. Zonder die actie had hij mogelijk nog gespaard kunnen worden en had ik mezelf misschien eindelijk kunnen vrijpleiten. Het was niet handig van hem mij gisteren vlak voor het ingaan van de nacht te vertellen dat ik Kaasje moest beschermen. Ik had zelf namelijk ook al precies hetzelfde bedacht: dat de wolven waarschijnlijk het liefst voor Kaaasje zouden gaan om een eventuele volgeling er nog in te houden. Dus als hij niets had gezegd, was er een goede kans dat ik eindelijk iemand effectief had beschermd.

Door zijn oproep heeft Brtdm ongewild de wolf/wolven gewaarschuwd en het mij moeilijker gemaakt. Daarmee zeg ik overigens níet per se dat ik Kaaasje daadwerkelijk heb beschermd, voor het geval er nu nog een nacht komt en ik nog 1 keer iemand kan beschermen.

Dit is hoe ik nu aan kijk tegen de andere twee:
- Als Robbie een wolf is, is hij er gewoon vrij rustig doorheen gefietst door zich voor te doen als een behulpzame burger die door iedereen wordt gewaardeerd. En heeft hij vannacht degene vermoord die hem vandaag 100% zeker had gelyncht.
- Als Vermoljoen een wolf is, heeft hij het echt heel gewaagd gespeeld, door met veel risico een rol te claimen. High risk, high reward: de bink is een speciale rol die juist NIET door wolven wordt getarget, dus met die rol kun je aannemelijk maken dat de wolven jou laten overleven en het stelt je in staat vrij passief te blijven, want verder verwacht niemand iets bijzonders van je. D*N en Daisy hebben ook nog op hem gestemd. Aan de andere kant: dit kan ook berekend werk zijn geweest, want D*N heeft bijvoorbeeld ook een keer op Daisy gestemd.

Ik twijfel nog ontzettend, omdat beide scenario's mogelijk zijn. Wel is het zo dat ik Vermoljoen bijna de overwinning gun als hij het echt op deze manier heeft gespeeld. Met de nadruk op bijna:P

Maar als hij echt bodyguard is, heeft ie toch slecht mensen beschermd. Het was duidelijk dat de wolven bevestigde niet-wolven eruit gingen werken en niet één keer heeft KD de juiste gekozen om te beschermen.

Haha, ja, dat is een lekker verwijt waar ik niets tegenin kan brengen. Zeker omdat ik hier niet meer over kansberekening mag beginnen. ::) Ik heb op dag 8 verteld wie ik tot dat moment heb beschermd: zeg maar of je dat zo slecht vindt en ik dat helemaal anders had moeten doen. En nogmaals: ik denk dat ik de afgelopen nacht een uitstekende kans had gehad als Brtdm zijn mond niet voorbij had gepraat.

Claimt op een gegeven moment dat ie een “belangrijke rol” heeft wanneer enkel bodyguard en leerlingziener over blijven maar zegt niet welke rol. Pas als vervolgens de leerlingziener eruit ligt, zegt ie dat ie dus bodyguard is. Toen kon ie dat met enige zekerheid claimen, want het was de enige overblijvende rol.

Ik begrijp de redenatie wel, maar het klopt niet. Ik ben de bodyguard en het was voor mij eerder gewoon echt niet slim om mezelf bekend te maken omdat ik dan een doelwit was geworden van de wolven. Ik wilde zo lang mogelijk onbekend blijven om te kunnen proberen mensen te beschermen zonder zelf gedood te worden. En ik ben ervan overtuigd dat de wolven (incl. minimaal 1 van jullie twee) me uiteindelijk alleen hebben laten leven omdat er verder zoveel bevestigde onschuldigen in zaten en ik nog verdacht kon worden gemaakt. Precies wat nu gebeurt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2020, 22:35:39 »
Als er nog twee wolven zijn heeft Vermoljoen en/of KD sowieso gelogen over hun rol. Want anders heeft Lucy gelogen over de rollen in het begin :P

Dat betekent ook dat of er sowieso al een wolf, bink of bodyguard uit is.

Er zijn namelijk nog 4 rollen over die nog niet bekend zijn gemaakt en met 5 mensen maakt dat met twee wolven onmogelijk.

Misschien nog nuttig om in de afgevallen kandidaten te kijken of er hints in hun post zijn naar wat hun rol zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld als Vermoljoen als wolf had ingeschat dat Convans de bink was, kon hij die rol misschien wel claimen. (Fictief voorbeeld want Convans was bekend gemaakt als burger.)

We weten de rol niet van: (op basis van laatste overzicht van Brtdm en wat daar (niet) in stond):
- mrchipie
- Brent
- chardo
- hillo (ziener, maar niet gezegd)
- Molduck
- SpacyColours
- Molcrazy

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #15 Gepost op: 19-08-2020, 22:41:45 »
Dat betekent ook dat of er sowieso al een wolf, bink of bodyguard uit is.

Zeker na de dood van Rikkie de Jager de vorige nacht en de manier waarop dat werd beschreven, neig ik er sterk naar dat de zilveren kogel van Brent geen toevallig gekozen woordgebruik was van Lucy. Een zilveren kogel is echt de bekende manier om een weerwolf te doden. Ze heeft verder volgens mij geen enkele keer iets over een zilveren kogel gezegd bij andere exits.

Ik sluit nog niet 100% uit dat Robbie en Vermoljoen allebei een wolf zijn, maar op dit moment denk ik dat het een stuk waarschijnlijker is dat slechts 1 van de 2 een wolf is en de ander wel de waarheid spreekt.
« Laatst bewerkt op: 19-08-2020, 22:44:01 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #16 Gepost op: 19-08-2020, 23:20:23 »
Ik bedenk me plots iets waardoor ik misschien toch nog naar Vermoljoen ga switchen.

Het is misschien meta om te gebruiken, maar de vorige dag hebben Sanmol, ik en KD ons willen opofferen om te bewijzen dat we niet wolf waren. Door de geclaimde rollen was ik zó overtuigd dat Sanmol wolf was (en Sanmol waarschijnlijk om dezelfde reden overtuigd van mij als wolf) dat ik in mijn tunnel Sanmol's zelfopoffering zag als een verloren zaak. Op dat moment waren de meeste stemmen voor Sanmol en als hun de laatste wolf was maakte het toch niet meer uit. Dus ik snapte dat sanmol zelfs ondanks die zelfopoffering alsnog wolf kon zijn. Maar als KD of ik wolf was, was er voor ons niet echt meer een reden om ons dan ook nog op te offeren. Uiteindelijk deden we het volgens mij alledrie om onze onschuld te bewijzen. En daardoor leun ik nu weer meer naar Vermoljoen...  :-\\

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #17 Gepost op: 20-08-2020, 08:00:21 »
Ik snap je argument en redenatie maar ik heb ergens het idee dat KD en/of jij ook wel realiseerde dat die opoffering toch nog ging gebeuren. Anders dan toen jij het op dag 8 zei dat je het zou kunnen doen. Zeker KD die als derde was en volgens mij schreef jij of KD er ook nog bij dat we zelf maar moesten bedenken of het genoeg was voor jullie om aan dood te gaan.

Dus ja mooi om daarna en te blijven leven en te zeggen, kijk maar ik ben onschuldig. Zeker voor KD die er als derde mee kwam.

Dus ik wil daar ook niet te veel waarde aan hechten.

(Overigens volgens mij zei Sanmol dit gisteren ook en stemde toen tijdelijk op Vermoljoen. Maar toen daar niemand in mee ging toch op Robbie)
« Laatst bewerkt op: 20-08-2020, 08:07:45 door Kaaasje »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #18 Gepost op: 20-08-2020, 10:16:54 »
Ja ook true.

Ik was inderdaad degene die dat zei van als Sanmol's manier om het verboden woord te posten genoeg was om geëlimineerd te worden, dat dat dan bij mij ook zou zijn, maar als we beiden niet geëlimineerd zouden worden, het dus aan jullie was om op mij of Sanmol te stemmen.

Dat was ook allemaal nog in de gedachte dat Sanmol de wolf was, omdat de rest een rol geclaimed heeft en Sanmol voor mij dus nog als enige mogelijke optie over bleef.

Ik durf ook niet te veel meer posten, omdat ik anders te verdedigend of te weetikveel wat over kom. Maar voorlopig blijf ik dan toch maar bij Vermoljoen. Ook toevallig dat ie nu de laatste dagen zo weinig aanwezig is terwijl ie bij elk ander spel heel fanatiek is en altijd post. Low profile om niet op te vallen?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 10 - De Verrassende Moord
« Reactie #19 Gepost op: 20-08-2020, 10:22:19 »
Kaaasje, ik snap dat je paranoïde bent, ik twijfel ook enorm wie van de twee ik moet vertrouwen en daarom begrijp ik volkomen dat jij mij ook niet vertrouwt.

Maar toen ik gisteren het verboden woord zei, dacht ik echt dat dat ons de overwinning opleverde: daarna waren alleen Brtdm, Bjorrn jij en Vermoljoen nog over. En door hem te lynchen waren vervolgens gegarandeerd alle verdachte kandidaten uit het spel gegaan, terwijl minimaal 2 van jullie wel de volgende dag zouden halen. Wat je schrijft over zelf bedenken of het genoeg was, heb ik zeker niet gezegd. Dat kun je zelf teruglezen.

Edit: Robbie schrijft terwijl ik dit typ dat hij dat was.

Voor mij was het ontzettend dom geweest als ik me eerder had opgeofferd dan Robbie. Dan had ik twee potentiële wolven in het spel gelaten en de mogelijkheid nog iemand te beschermen was ook weg geweest. En ook al kun je nu zeggen dat ik geen moord heb tegengehouden, mijn aanwezigheid in het spel heeft er wel voor gezorgd dat jij de afgelopen nacht hebt overleefd, daarvan ben ik overtuigd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.