Auteur Topic: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord  (gelezen 2607 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Gepost op: 21-08-2020, 20:02:44 »
Goedemorgen!

Het dorp kwam aan bij de volksvergadering.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie gaat er vandaag op de brandstapel? Zal het de laatste dag zijn? En wie wordt de nieuwe burgemeester, Kaaasje?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #1 Gepost op: 21-08-2020, 20:15:02 »
Mijn burgemeesterschap was van korte duur. Er vanuit gaande dat hillo niet gelogen heeft, vind ik bjorrn toch de beste keuze.

Succes!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #2 Gepost op: 21-08-2020, 20:24:49 »
RIP Kaaasje... Ik kon je helaas niet meer beschermen omdat ik dat de vorige nacht natuurlijk al had gedaan. :( En dat wist Robbie uiteraard ook.

Robbie, wat heb je het ontzettend slim gespeeld. Ik had dus gisteren toch mijn verstand moeten volgen in plaats van mijn gevoel... Bjorrn zal misschien nog twijfelen wie van ons de wolf is, maar ik kan er nu niet meer omheen. Tot het laatste moment heb je me op het verkeerde been weten te zetten. Je hebt jezelf overtuigend gepresenteerd als een behulpzame, fanatieke kandidaat. Daardoor werd je tot kort voor het einde door iedereen vertrouwd, ook al was daar feitelijk geen harde reden voor. Dat je de ziener vroeg zich bekend te maken, was achteraf gezien dus met het doel hem te identificeren en vermoorden.

Op deze manier ben je eenvoudig door het grootste deel van het spel gefietst: pas de laatste paar dagen heb je moeten praten als brugman om erin te blijven. Zeker gisteren heb je efficiënt gebruik gemaakt van de twijfel van Kaaasje en mij om Vermoljoen overtuigend verdacht gemaakt: terwijl hij objectief gezien een minder waarschijnlijke wolf was dan jij. Achteraf gezien sprak Vermoljoen dus de waarheid en was hij toch gewoon de bink. Net zoals ik gewoon de bodyguard ben, maar je Bjorrn wel weer zult proberen wijs te maken dat dat niet zo is.

Oud-burgemeester Brtdm zal zich omdraaien in zijn graf (of beter gezegd: in jouw maag) omdat we jou toch nog tot vandaag in het spel hebben gehouden. ::) Datzelfde geldt waarschijnlijk voor Sanmol, die ook niet helemaal zal begrijpen waarom we jou niet gisteren al hebben gelyncht.

Complimenten dus voor je spel en de manier waarop je constant onder de radar hebt weten te blijven. Maar ik nomineer jou, Robbieazerty, hierbij wel, om je als laatste wolf te lynchen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #3 Gepost op: 21-08-2020, 21:27:53 »
De complimenten zijn geheel wederzijds. Heel slim gespeeld om "een speciale rol" te claimen als er nog 2 over zijn en pas als de andere er uit ligt te zeggen "oh ja ik ben dus bodyguard, want de leerlingziener ligt eruit".  ::ok::

Bjorrn, ik ben het hoegenaamd niet. Ik heb je al eens verraden in een spel toen ik de mol was en toen had je me door. Hopelijk heb je nu door dat ik het NIET ben.
Als je toch volgeling bent, is er niets meer aan te doen en stemmen jullie mij sowieso weg. Als je bij het goede team hoort, moet je niet op mij stemmen, want ik hoor bij dat goede team.

Anyway, ik ga geen hele wanhopige speech houden zoals KD. Ik heb in het vorige topic al uiteen gezet waarom ik niet een wolf ben. Voor KD als wolf is het er op of eronder, dus vandaar dat ie er als de kippen bij was om nog eens alles uit de kast te halen om de schuld op mij te steken.
Ik wens je veel wijsheid toe, bjorrn!

Ik nomineer KD.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #4 Gepost op: 22-08-2020, 00:50:51 »
Ik vind dit echt maar niets  ::rofl:: ::rofl:: ik kan het voor iedereen verknallen of juist helemaal goed doen, bang dat ik de verkeerde keuze maak. Ik ga heel even voor mezelf alles op een rijtje en dan stemmen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #5 Gepost op: 22-08-2020, 09:12:03 »
Je hebt de verkeerde keuz gemaakt.  ::ohno::

Ik snap wel waarom, want KD heeft een unieke rol geclaimd en werd niet teg geproken. Dus logisch geredeneerd. Ik ben echter burger en begrijp ook niet hoe dit spel nog niet voorbij is. Enige dat nog kan is dat Lucy ons bezig houdt en we drie dagen geleden eigenlijk al gewonnen hadden.

Maar ik gok van niet. Gefeliciteerd wolven en KD, echt goed gespeeld. Zeker dat je dit nog niet vaak gespeeld hebt?  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #6 Gepost op: 22-08-2020, 12:59:21 »
Logisch dat je nog een laatste poging waagt, Robbie. ;)

Maar ik ben blij dat je Robbie ook doorhebt, Bjorrn, en daarmee de juiste keuze hebt gemaakt. Daarmee brengen we een erg lang en spannend spel toch nog tot een goed einde voor het dorp. Ik ben heel benieuwd naar alle wolvenplotten die we vanavond te horen krijgen. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #7 Gepost op: 22-08-2020, 13:36:23 »
Van jou  ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2020, 21:29:42 »
Halloooooo!

Sorry voor de vertraging. Bjorn en KD. leggen Robbie op de brandstapel:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Afvallers- en wolvenpm volgen later, tenzij iemand anders zin heeft ze te posten ;D

Xx
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2020, 21:38:03 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

*en Sanmol  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2020, 21:39:51 »
Was jij de volgeling?!  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2020, 21:42:42 »
Top gespeeld hoor!  ::ok:: ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2020, 21:43:34 »
Was jij de volgeling?!  ::rofl::

Ja, en ik had echt zo veel geprobeerd om Robbieazerty gelyncht te krijgen zodat Vermoljoen daarna gelyncht zou kunnen worden  ::rofl::. Helaas mocht het niet baden, dus de enige taak die ik toen nog had was Robbieazerty en Vermoljoen verdacht maken. Dat is toch nog een beetje gelukt - dus ik vind dat ik mijn taak goed heb gedaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2020, 21:45:41 »
Victory  ::bravo::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #14 Gepost op: 22-08-2020, 21:47:16 »
Ja, en ik had echt zo veel geprobeerd om Robbieazerty gelyncht te krijgen zodat Vermoljoen daarna gelyncht zou kunnen worden  ::rofl::. Helaas mocht het niet baden, dus de enige taak die ik toen nog had was Robbieazerty en Vermoljoen verdacht maken. Dat is toch nog een beetje gelukt - dus ik vind dat ik mijn taak goed heb gedaan.

Ha, dat wist ik dus totaal niet. Goed gedaan, inderdaad!!! ::rofl:: ::ok::


Top gespeeld hoor!  ::ok:: ::bravo::

Bedankt.  :) Ik vond het nog best eng om alleen met jou over te blijven, omdat ik nog wel dacht dat jij Bjorrn van gedachten kon laten veranderen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #15 Gepost op: 22-08-2020, 21:49:29 »

Bedankt.  :) Ik vond het nog best eng om alleen met jou over te blijven, omdat ik nog wel dacht dat jij Bjorrn van gedachten kon laten veranderen.
Haha dat heb ik geprobeerd maar ik wou ook geen hele uiteenzetting meer maken omdat ik dan als wanhopige wolf over zou komen. En dat was jij al  :P(tenminste als burger zijnde wist ik dat jij de laatste moest zijn en kwam het bij mij zo over natuurlijk)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #16 Gepost op: 22-08-2020, 21:50:04 »
Oh en Lodewijk! Die flopte, maar heeft wel gewonnen  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #17 Gepost op: 22-08-2020, 21:52:37 »
Hahahaha wat een einde top gespeeld en Lucy goed gehost ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #18 Gepost op: 22-08-2020, 21:55:40 »
Haha dat heb ik geprobeerd maar ik wou ook geen hele uiteenzetting meer maken omdat ik dan als wanhopige wolf over zou komen. En dat was jij al  :P(tenminste als burger zijnde wist ik dat jij de laatste moest zijn en kwam het bij mij zo over natuurlijk)

Ja, was nog lastig om je toch nog even lekker verdacht te maken zonder dat het juist tegen me zou werken. Een dag eerder zat ik te twijfelen of ik liever tegen jou of Vermoljoen over zou blijven. Daarbij was mijn afweging dat jij weliswaar gevaarlijker was qua overtuigend tegen mij betogen, maar daar stond tegenover dat je geen rol had geclaimd. En eerder was ook al herhaaldelijk gezegd dat Sanmol en jij om die reden het meest verdacht waren. Dus ik was blij dat jij nog hielp Vermoljoen eruit te werken. :P ;)

Oh en Lodewijk! Die flopte, maar heeft wel gewonnen  ;D
Haha, ja, ook Lodewijk, met een onvergetelijke bijdrage aan de overwinning!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 11 - De Gelijkwaardige Moord
« Reactie #19 Gepost op: 22-08-2020, 21:55:54 »
Ha, dat wist ik dus totaal niet. Goed gedaan, inderdaad!!! ::rofl:: ::ok::

Je hebt het echt heel erg knap gespeeld KD. en alle andere wolven ook. Ik heb ergens in het afvallers PM nog gezegd dat je stalen ballen hebt.

Mijn tactiek als volgeling was verwaring zaaien, stemmen gelijk proberen te maken (zodat de wolven in het laatste uur de stemmen konden kantelen naar hun hand) en natuurlijk niet geluncht te worden in het beginstadium van het spel. Ik was de eerste vier dagen echt inactief zodat de wolven mij niet zouden opeten. Alle speciale rollen waren namelijk in de nacht actief. Dit was tevens ook een argument om niet gelyncht te worden, dus dat werkte op alle fronten in mijn voordeel.