Auteur Topic: [U] Feedback Topic  (gelezen 2235 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Feedback Topic
« Gepost op: 23-08-2020, 09:29:16 »
 ::zwaai::

Kom maar door met de opbouwende kritiek! Allereerst excuses voor het regelmatig laat posten van dingen ‘s avonds. Mijn vakantie van afgelopen week was niet gepland toen ik dit spel begon (last minute nog geboekt), dus vandaar.

Interessante punten om te bespreken:
- Openbaar stemmen
- Dag en nacht los van elkaar
- Niet alle rollen bekend maken
- Random twist tussendoor (in dit geval roze wolk, maar dat was dus random bepaald uit een lijstje van twists)

Ik ben benieuwd!

De afvallers- en wolvenpm gaan vermoedelijk pas maandag komen, als ik echt helemaal terug ben van vakantie :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2020, 09:44:41 »
Ik vond de 4 punten benoemd goed. Vooral dag en nacht los, hierdoor duurde het spel langer en was het minder gehaast.

Spannend was dat we niet wisten of we burgers met een rol hadden geëlimineerd, dit maakte t claimen van een rol verdacht. We weten hoe dit heeft uitgepakt . ;)

Openbaar stemmen is me beter bevallen dan gedacht. Die twists waren prima, hadden er wel meer mogen zijn zelfs.

Enige twee kleine verbeter puntjes imo:
- De vrijmetselaars, niet meer zo, of dichttimmeren dat je m niet meer kunt gebruiken als opoffering.
- De volgeling moet weten wie de wolven zijn. Nu was het meer een onruststoker, daarvoor was het wel in goed handen.  ;D

Maar ik heb me kostelijk vermaakt, ik vond het een topspel Lucy  ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2020, 09:57:00 »
Dankjewel voor het hosten Lucy, het was een heel bijzonder potje, erg leuk! ::bravo::

- Het openbaar stemmen is mij best wel bevallen. Ik weet niet goed wat ik liever heb, ik vind het allebei wel ok. Vooraf dacht ik dat ik het openbaar stemmen niet leuk zou vinden, maar dat viel mee dus

- Dag en nacht los van elkaar vind ik fijn. Alleen duurde de nacht wel lang zo, zeker aan het einde was het steeds lang wachten tot er weer gepost mocht worden. In het begin heb je als wolven meer tijd nodig om te discussiëren dan aan het einde, verwacht ik. Je zou daar evt wat flexibeler in kunnen zijn.
Ik vind 20u als eindtijd voor de discussie en het stemmen (overdag) echter wel een heel fijne tijd. Ik weet niet of het haalbaar is voor de wolven en de andere speciale rollen om bijv de nacht maar 2-12 uur te laten duren. Dat zou betekenen dat ze iedere avond online moeten zijn, en dat kan nou eenmaal niet altijd. En de eindtijd van de nacht ergens tussen 22u en 8u 's ochtends zou ook betekenen dat de dagdiscussie kort is.
Misschien zou je de dag steeds 24u kunnen laten duren en de nacht steeds 12 uur.  De dag zou dan de ene keer om 8u beginnen en de andere keer om 20 uur. Dat maakt het wel ingewikkelder qua planning, dus lastig.

- Niet alle rollen bekend maken was een superleuke twist! Dat maakte dit potje zo spannend en heeft uiteindelijk tot de winst voor de wolven geleidt. Wat mij betreft echt iets om erin te houden.

- Random twist hoeven voor mij niet zo. Al heb ik geen idee welke andere soorten twist er hadden kunnen gebeuren.

Andere punten:

- Geen verhaaltjes was voor mij prima, het gaat er toch vooral om of degene die gelyncht werd een wolf was of niet, en wie er evt in de nacht allemaal dood gingen. Ik snap het van je vakantie, en dat is je van harte gegund, maar het was wel jammer dat het af en toe zo laat gepost werd, dat beperkt je discussietijd (als je wel werkt overdag).

- Leuke rollen! Ze kwamen niet allemaal uit de verf, maar dat komt ook doordat sommigen al omgebracht waren voor ze iets konden doen. Het is als burger leuker als je een rol hebt, dus fijn dat er best veel rollen waren. Maar ook goed dat niet iedere burger een rol had, zodat niet iedereen iets kon claimen.



Ik heb ook nog even wat feedback voor de spelers: ik vind het persoonlijk echt heel erg jammer als niet iedereen actief meedoet. Ik kan gewoon balen van iemand die 1 zin per dag schrijft, in de tred van 'ik zie dat de meerderheid op D*N gaat, ik stem mee met de meerderheid'. Ben je zo ongeïnteresseerd in het spel dat je niet eens terug leest en ziet dat D*N door de ziener was exposed? Natuurlijk kun je af en toe heel erg weinig tijd hebben, maar als het iedere dag zo gaat dan vraag ik me af waarom je je aanmeldt voor het spel. (overigens bedoel ik hiermee niet alleen Molduck al gebruik ik haar post nu als voorbeeld, ook bijv Bjorrn discussieerde vrijwel niet mee)
Nog irritanter is het als iemand gewoon 3x niet stemt. Gelukkig valt zo iemand tegenwoordig automatisch af en hoeven we daar geen daglynch aan te verspillen.



Al met al heb ik genoten van dit spel, wat heel anders was dan de vorige potjes. Het was heel  spannend tot het einde  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #3 Gepost op: 23-08-2020, 12:02:32 »
Interessante punten om te bespreken:

- Openbaar stemmen: ging dit in de vorige spellen anders? Het was zeker oké. Je kan kijken wie op wie stemt. Weet niet of dat in de andere spellen ook bekendgemaakt werd. Ook spannend dat je je stem nog zoveel kan veranderen als je wil. Dat zorgt er aan de andere kant wel voor dat je het topic in feite tot 20u in het oog moet houden want de situatie kan ineens helemaal omdraaien.

Vraagje hierbij, niet dat dat vervelend was ofzo, maar waarom moet er genomineerd worden? Of is dat eerder om de spelers wat te dwingen daar een reden voor te geven? Want je kan ook gewoon zeggen 'Ik nomineer ...'?

- Dag en nacht los van elkaar: dit was wel goed. Soms is 24u wel lang, zeker als burger maar voor de andere rollen is het wel fijn dat je niet moet 'rushen'. Natuurlijk moet het als host ook haalbaar blijven om alles binnen de tijd af te handelen.

- Niet alle rollen bekend maken: dit snapte ik eerst niet :P was het op voorhand gezegd dat dit deel van het spel was of moesten we dat gewoon gaandeweg ontdekken? Het was wel snel duidelijk hoor maar in het begin wist ik niet goed wat ik moest met 'er gebeurt niets' ::oink:: het maakt het spel inderdaad wel spannender want je kan niet zomaar rollen afstrepen.

- Random twist tussendoor (in dit geval roze wolk, maar dat was dus random bepaald uit een lijstje van twists): voor twists ben ik altijd te vinden ::jaja:: Echter had ik dit ook gemist. Wist wel dat er twists aankwamen maar niet dat er dan niet of nauwelijks over gecommuniceerd werd. Of misschien heb ik dat gewoon gemist :P heb nochtans veel/alles bijgelezen ::jaja::

- Geen verhaaltjes was voor mij prima, het gaat er toch vooral om of degene die gelyncht werd een wolf was of niet, en wie er evt in de nacht allemaal dood gingen. Ik snap het van je vakantie, en dat is je van harte gegund, maar het was wel jammer dat het af en toe zo laat gepost werd, dat beperkt je discussietijd (als je wel werkt overdag).

Verhaaltjes erbij - kort of lang - zijn wel leuk maar vond niet dat dit het spel minder leuk maakte ofzo.

- De vrijmetselaars, niet meer zo, of dichttimmeren dat je m niet meer kunt gebruiken als opoffering.

Ik ben zelf niet erg vertrouwd met deze rol maar lijkt me moeilijk als je heel de tijd moet letten op wat je zegt.


Heb er wel van genoten en ook toen ik eruit lag het spel blijven volgen ::jaja:: goed gehost Lucy! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #4 Gepost op: 23-08-2020, 12:09:26 »
Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is.

Alleen het nomineren vond ik wat zinloos. Je kon zo vaak nomineren als je wilde. Beter om het nomineren af te schaffen of dat je verplicht moet stemmen op je eigen nominatie en dat niet mag wijzigen.

Vrijmetselaars was ook een ingewikkelde. Natuurlijk vooral bedoelt dat een aantal spelers elkaar kunnen vertrouwen en dat kunnen pushen in de stemming. Bekend maken wie de vrijmetselaars zijn is te overpowered, dus vandaar het spreek/hintverbod.
Alleen zijn wij hier nogal roekeloos mee omgegaan. Puur het woord vrijmetselaar noemen is nog niet eens zo'n probleem. Er is een verschil tussen 'Is er iemand die een ander heel erg vertrouwd?' en 'Is er iemand die een ander heel erg vertrouwd? (mag van Lucy'. Het eerste kan iedereen beantwoorden, dat tweede hint toch naar vrijmetselaars. Ingewikkelde rol waar een scheidsrechter voor nodig is. Lucy heeft hierin goede beslissingen gemaakt (nou ja, niet bij Ricardo dan...)

En niet alle afgevallen rollen kennen was ook interessant, al had ik liever dat dit vooraf duidelijk was. Ik ging er te lang vanuit dat 'er gebeurde niets' gewoon inhield dat het een burger was. Ik heb hierdoor wat minder handige keuzes gemaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #5 Gepost op: 23-08-2020, 12:24:29 »
Over nomineren:

Ik zocht naar een vorm. Normaal bij dit spel moet iemand genomineerd worden en moet iedereen dan ja of nee stemmen. Dat is alleen nogal onhandig omdat een lynch dan dagen kan duren: als er nee gestemd wordt en de genomineerde persoon overleeft het dus, moet er weer iemand nieuw genomineerd worden and so on...
Ik had in m’n hoofd eigenlijk dat iedereen maar 1 iemand mocht nomineren. Dit heb ik echter niet opgeschreven dus was niet helemaal gelukt ;D

Over vrijmetselaars:

Lijkt me ook beter deze niet meer te gebruiken. De intentie van de rol is dat er gewoon niet over gesproken wordt, punt. Hillo vroeg mij dit: stel dat wij beide vrijmetselaar zijn, mag ik dan posten dat ik jou 100% vertrouw? Daar heb ik ja op gezegd, want iedereen kan immers posten dat hij iemand 100% vertrouwt. Vervolgens vroeg hij in het topic of er iemand was die een ander 100% vertrouwde. Is al wat anders dan wat hij gevraagd had, maar soit. Imo ging het te ver toen hij daarna ook nog ging vragen of diegene die ander dan dus ook 100% vertrouwde. Hillo was het er niet mee eens, wat ik kan begrijpen, maar ik heb die keuze toch gemaakt (en aan hem uitgelegd) omdat het anders ook niet eerlijk naar de wolven zou zijn.

Opofferen van Ricardo was ook van tevoren besproken. Ik vind eigenlijk ook dat de jager niet zou kunnen schieten als hij door de vrijmetselaars vermoord wordt, maar ik kon daar niets over vinden in de spelregels en op de fora dus heb ik het Ricardo laten doen. Ik had natuurlijk niet verwacht dat vervolgens drie andere mensen het ook zouden doen, en toen liep het uit de hand en heb ik besloten dat het zo niet moest werken.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #6 Gepost op: 23-08-2020, 12:55:17 »
Ik vond het heel leuk. Dank daarvoor Lucy ::bravo::

Ik vond openbaar stemmen eigenlijk heel leuk, leuker dan verwacht. Zo was het ook best spannend en kon je ook nog sturen als het bepaalde kant op ging, zowel als wolven als burgers.

Ik vond het vrijmetselaar zijn wel tof, omdat toen ik verdacht werd ik wist dat er in ieder geval een iemand was die wel in mijn onschuld geloofde. Ik vond het retespannend de nacht dat hillo dood ging of ik wel mocht zeggen wat ik zei. En ik probeerde het heel voorzichtig te doen in mijn antwoord, net als Michael volgens mij. Dus ik had het ook niet gek gevonden als ik dood was gegaan die nacht omdat ik teveel had gezegd. Volgens mij heb je daar goed gehandeld Lucy  ::ok::
Het was ook niet leuk geweest als we er te open over zouden spreken en het zo al heel duidelijk was aan het begin dat wij zijn vrijgepleit dus de restricties vond ik wel goed.

Ik ben grote voorstander van dag en nacht scheiden. Ik kan me wel vinden in wat Swifty zegt over de nacht verkorten. De nacht duurde soms wel te lang en dat haalde de vaart wat uit het spel soms, zeker omdat we s nachts ook niet mochten posten terwijl je net na een eliminatie vaak wat dingen kwijt wil. Maar speciale rollen moeten ook wel genoeg tijd krijgen om hun ding te doen. :) Als je wel mag posten in de nacht, is het ook al anders qua gevoel. Al vond ik het ook wel relaxt dat ik om de dag niet te veel met dit spel bezig hoefden te zijn. Dat is wel goed voor mijn eigen rust en gemoedsrust ;D

Ik snap dat je ook je eigen plannen hebt en niet elke dag om 8 uur online kan zijn voor de uitslag. Wel vond ik het fijn toen je bv. een keer had gezegd dat je niet voor 10 ofzo er zou zijn. Dan kan ik daar ook rekening mee houden. Ik vind het vooral jammer dat het wat later kwam omdat ik vaak s avonds wel tijd had tussen 8 en 10 en dit nu ook een paar keer in de wachtperiode viel. En omdat ik nieuwsgierig was naar de uitslag natuurlijk :D

Het niet bekend maken van de rollen vond ik leuk, ook juist omdat het niet meteen duidelijk was. De zilveren kogel en de twijfel daarover bij Brent waren top  ::ok:: Het stond er zo dat ik, ook zonder dat een ander het zei, er meteen over dacht is dit een wolf? Maar wel zo dat niets zeker is.
Het was me wel niet helemaal duidelijk wanneer het wel en wanneer het niet bekend werd gemaakt, zat daar een redenatie achter Lucy?

Ten slotte, ik houd van onzekerheid in dit spel, en ondanks al de rollen die bekend waren, zat er flink wat onzekerheid in, mede ook door het niet bekend maken van de rollen bij de dood.  :D

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #7 Gepost op: 23-08-2020, 12:55:28 »
Ik denk dat de vrijmetselaar rol prima kan werken. Toen ik vroeger op een ander forum speelde mocht de vrijmetselaar (adelijke heette het daar) niet zeggen dat hij of zij adel was en dit ook niet van zijn mede adelijken vertellen. Als hij dat wel deed ging alleen hij gewoon dood, maar het dorp mocht er wel over discussiëren al deed men dat normaal niet om te voorkomen dat een onhandige adelijke dood ging. Andere voordeel op dat forum was wel dat adel een bijrol was en geen hoofdrol. Je was dan bijvoorbeeld burger of beschermengel die als bijrol adel had, dus dat betekende ook dat een ziener niet kan zien dat je vrijmetselaar bent.

Denk dat het lastige hier met de rol was dat het langzaam een verboden woord werd en dat een vrijmetselaar gezien had kunnen worden en dan had de ziener altijd nog expliciet kunnen vragen of die persoon bepaalde mensen 100% vertrouwd.

Denk de meest interessante twist het niet bekend maken van rollen na de lynch was. Vond het een leuk idee en dat maakte inderdaad ook bijv KDs bodyguard claim mogelijk. 

Om onduidelijkheid over de rollen te creëren ben ik er persoonlijk wel meer een fan van niet van tevoren de rollen en aantallen bekend te maken (en dan misschien 1 of 2 rollen er dubbel in te doen  ::hypocriet:: ::rofl::) en wel de rollen na elke dood bekend te maken, puur omdat het toch wel fijn is voor het dorp om nog enigszins te evalueren hoe ze er voor staan. Maar vond de rollen niet altijd bekend maken ook een leuke manier om nog wat onduidelijkheid over de rollen te houden  ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #8 Gepost op: 23-08-2020, 13:04:04 »
Nogmaals bedankt voor de organisatie, Lucy, het was een superleuk spel.  ;D

Ik sluit me aan bij wat er al is gezegd. Ik kan het niet met eerdere edities vergelijken, maar openbaar stemmen, dag en nacht los van elkaar en niet alle rollen bekendmaken werkten in mijn ogen allemaal heel goed. ::ok::

Vrijmetselaars werkte nu inderdaad helaas wat minder.

Ik zou nog wel iets kijken naar de balans tussen wolven en burgers, die in mijn ogen wel erg nadelig was voor de wolven. Dat klinkt nu gek (en misschien zelfs een beetje zeurderig) omdat we uiteindelijk hebben gewonnen, maar in principe hadden we op dag 6 verloren, als we niet vervolgens 4 extreme mazzeltjes hadden gehad:
- de diskwalificatie van hillo;
- de dood van leerlingziener Catshee direct na die van hillo, voordat hij iemand had kunnen bekijken;
- het feit dat de bodyguard er al stilletjes uit was gegaan, waardoor die én niemand meer kon beschermen én ik de rol kon claimen;
- de kamikaze-actie van Ricardo.

Als we ook maar 1 van deze mazzeltjes niet hadden gehad, hadden we geen kans meer gehad te winnen. Terwijl ik denk dat een tegenslag (de ziener doden, worden geblokt door de bodyguard, worden ontmaskerd door de ziener) weliswaar een flinke klap moet zijn voor de wolven, maar niet direct game over.

Het zou inderdaad helpen als de volgeling (en misschien ook de tovenaar?) de wolven kennen. Misschien geen leerlingziener. Of meer onduidelijkheid over de rollen die er in het spel zitten, zoals Catshee voorstelt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #9 Gepost op: 23-08-2020, 13:26:36 »
Ik denk dat de balans eigenlijk wel goed was maar dat jullie als slecht gewoon een paar andere flinke tegenslagen hebben gehad die het ongebalanceerd lieten voelen namelijk de tovenaar meteen lunchen en een wolfje dat een inactieve dood stierf (vooral dat laatste). Maar stel Brent is niet inactief of jullie lunchen Lodewijk niet, dan denk ik dat jullie op dag 6 er nog prima voor staan.

Dus goed had wat mazzeltjes aan het begin en slecht een paar op het einde denk ik :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #10 Gepost op: 23-08-2020, 13:42:50 »
De rollen waren echt gebalanceerd en slechts een klein beetje in favor van de burgers. Hier zit gewoon een berekening achter, en zoals ik al tegen je zei had het ook helemaal anders kunnen lopen: tovenaar niet doden, ziener wel snel doden, zieke niet eten, etc. Het kleine voordeel voor de burgers was omdat de wolven uitgebreid konden overleggen, en dat is een groot voordeel voor hen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #11 Gepost op: 23-08-2020, 14:30:17 »
Er is een verschil tussen 'Is er iemand die een ander heel erg vertrouwd?' en 'Is er iemand die een ander heel erg vertrouwd? (mag van Lucy'. Het eerste kan iedereen beantwoorden, dat tweede hint toch naar vrijmetselaars. Ingewikkelde rol waar een scheidsrechter voor nodig is. Lucy heeft hierin goede beslissingen gemaakt (nou ja, niet bij Ricardo dan...)
Ik lees dit nu echt al 20 keer maar ben ik nou zo gek of zie ik geen verschil tussen deze twee zinnen?

Edit: oh wacht je bedoelt de tekst "(mag van Lucy)" er bij.

Ik heb overigens echt getwijfeld of hillo dit zei om ons uit de tent te lokken of dat het daadwerkelijk mocht van Lucy (of wat blijkt dat hillo dacht dat het mocht van Lucy maar Lucy ergens anders toestemming voor had gegeven.)
« Laatst bewerkt op: 23-08-2020, 14:32:27 door Kaaasje »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #12 Gepost op: 23-08-2020, 14:30:27 »
Ik die zie hoe iedereen openbaar stemmen eigenlijk leuker vond dan gedacht, terwijl ik dat al tijden zit te schreeuwen:

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #13 Gepost op: 23-08-2020, 14:33:03 »
Ik lees dit nu echt al 20 keer maar ben ik nou zo gek of zie ik geen verschil tussen deze twee zinnen?

Het gedeelte '(mag van Lucy)'. Zoiets schreef hillo, waardoor ik direct doorhad dat het om de vrijmetselaars ging.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #14 Gepost op: 23-08-2020, 14:33:55 »
Ik die zie hoe iedereen openbaar stemmen eigenlijk leuker vond dan gedacht, terwijl ik dat al tijden zit te schreeuwen:


Ja en dan volgen we (of eigenlijk Lucy) je ideeën een keer op en vergeet je gewoon te stemmen.  ::)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #15 Gepost op: 23-08-2020, 14:45:30 »
Het niet gebalanceerd zijn kwam na elk potje deze zomer ter sprake. Maar het is gewoon adhv de officiële berekening van het spel. Als een kant minder goed speelt en de andere kant beter, slaat de balans snel door, maar dat ligt dan meer aan hoe het gespeeld wordt dan aan of het gebalanceerd is, imo.

Ik vond het openbaar stemmen ook leuker dan verwacht. Niet perse een voorkeur want bij beide zag je achteraf wie wat gestemd had, maar het beïnvloedde nu wel iets meer het spel, ten goede.

De rollen niet allemaal bekend maken vond ik ook leuk, daardoor kan je als wolf strategischer spelen. (dat is ook waarom ik Blood on the Clocktower leuk vind, je krijgt alle mogelijke rollen te zien die bestaan maar weet niet welke er in het spel zitten en als iemand dood is wordt diens rol ook niet bekend gemaakt. Plus iedereen heeft een speciale rol waar info uit te halen valt)
Maar ik vroeg me inderdaad ook af hoe bepaald werd welke rollen je bekend maakte en welke niet?

Dag en nacht splitsen maakte het wat rustiger. Inderdaad naar het einde toe té rustig. Eventueel gaandeweg switchen? Als er minder mensen zijn, wordt er ook minder overlegd en is die tijd misschien niet meer nodig?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #16 Gepost op: 23-08-2020, 15:16:32 »
Maar ik vroeg me inderdaad ook af hoe bepaald werd welke rollen je bekend maakte en welke niet?

Volgens mij werden gewoon alleen de rollen bekendgemaakt die door wolven werden gedood? En bij de lynches dus alleen of het een wolf was of niet. Bij de mensen die passief werden iets er tussenin, met een hint naar hun rol.

De rollen waren echt gebalanceerd en slechts een klein beetje in favor van de burgers. Hier zit gewoon een berekening achter, en zoals ik al tegen je zei had het ook helemaal anders kunnen lopen: tovenaar niet doden, ziener wel snel doden, zieke niet eten, etc. Het kleine voordeel voor de burgers was omdat de wolven uitgebreid konden overleggen, en dat is een groot voordeel voor hen.

Ik begrijp het. Misschien zou zoiets kleins als dat de volgeling weet wie de wolven zijn al enorm uitmaken, want dan kun je er in ieder geval op rekenen dat die niet per ongeluk enthousiast zelf wolven verdacht gaat maken. Nu was dat een beetje een loze rol. Of misschien een wolvenziener in plaats van de tovenaar.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #17 Gepost op: 23-08-2020, 15:58:39 »
Ik begrijp het. Misschien zou zoiets kleins als dat de volgeling weet wie de wolven zijn al enorm uitmaken, want dan kun je er in ieder geval op rekenen dat die niet per ongeluk enthousiast zelf wolven verdacht gaat maken. Nu was dat een beetje een loze rol. Of misschien een wolvenziener in plaats van de tovenaar.

Ik stel voor dat + de volgeling kan per nacht een naam doorgeven waarbij de volgeling alleen krijgt te horen alsof deze persoon wel of geen weerwolf is. Dat maakt het weer spannender.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #18 Gepost op: 23-08-2020, 16:39:14 »
Vond het tempo, via de splitsing van dag en nacht, prima om te volgen ::ok::
Als ik zo'n compleet topic per dag moet bijlezen, haak ik als kijker altijd al snel af. Nu was het veel beter te behappen, ook nadien als ik een paar dagen afwezig was geweest.

Openbaar stemmen leek inderdaad ook een prima variant ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Feedback Topic
« Reactie #19 Gepost op: 23-08-2020, 17:05:52 »
Ja, tempo vond ik ook goed. ::ok:: Helemaal aan het einde had de nacht wellicht wat sneller gekund omdat ik met niemand meer hoefde te overleggen en de burgers toch niets konden doen, maar het is ook wel logisch om hetzelfde tempo gewoon tot het einde vol te houden. Dus prima zo.

En met die 24 uur is het is fijn dat je het spel in principe prima kan spelen als je alleen 's avonds online kunt komen. Als je ook overdag dingen moet doen, lijkt het me lastiger, zeker buiten de vakantieperiode.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.