Auteur Topic: [U] Weerwolven-PM  (gelezen 2262 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Weerwolven-PM
« Gepost op: 31-08-2020, 23:46:10 »
Better late than never  ;D

Even niet posten tot ik klaar ben, it's a lot.

Volgens mij is het nu nacht, hoi mede wolfjes ::bravo::

Leuke groep, mede wolf uit potje 1, de andere cupido, de inval burgemeester uit het succesvolle vorige potje en een newbie.  ;D

Hoi allemaal!  ::joehoe::

Inderdaad leuk! Ik ken jullie natuurlijk al wel, Daisy en D*N (mede dankzij eerdere spellen op RN  ;D), maar Brent en burgemeester Renziboy volgens mij nog niet. (Gefeliciteerd trouwens met je verkiezingszege!) ::ok::

Dus ik zal me even netjes voorstellen aan Brent en de burgemeester: mijn echte naam is Koen, ik ben 32 jaar oud en al 15 jaar lid van RN, alleen de laatste jaren niet meer zo actief. Ik ben vorig jaar teruggekeerd naar Nederland na 6,5 jaar in het buitenland te hebben gewoond (1 jaar Parijs en 5,5 jaar Florence). Nu woon en werk ik in Zwolle. :)

En nu mogen we dus samen het dorp gaan uitmoorden. ;D Hebben jullie voorkeuren?

Naast het bepalen van een eerste slachtoffer, kunnen we misschien ook een lange termijn-strategie uitstippelen, afspreken hoe we ons gedurende de dag gaan gedragen en wat we in verschillende situaties doen, bijvoorbeeld als 1 van ons een target wordt. De kans lijkt me in ieder geval vrij groot dat de ziener nu als eerste DRenziboy gaat checken, omdat hij burgemeester is.

Dus laten we deze nacht goed benutten om ons voor te bereiden en de basis te leggen voor een overwinning van de wolven!  >:D

Hoi allemaal, dankjewel.

Het is zeer waarschijnlijk dat de ziener te weten komt dat de burgemeester een weerwolf is, dus is het zaak dat we niet de ziener maar de leerling eruit spelen, dan heeft de ziener geen middel meer om mij voor schot te zetten, voor zover de ziener dit al in het begin wilt doen. Natuurlijk is de ziener altijd meegenomen, maar denk dat het pokerspel interessanter wordt als de ziener geen vangnet heeft.

Ik denk dat de fanatiekelingen ook in de gaten zullen houden hoe of wie er nu tot morgenavond 8 uur online zijn en praten. En dit voor de volgende nachten ook zullen doen. Hou dit ook in de gaten en speel hierop in.

Verder ligt het er te dik bovenop om nu meteen Convans eruit te halen, aangezien de vete tussen D'N en Convans nog wel even kan borrelen en dit een leuke tweekamp in het spel kan veroorzaken.

Verder denk ik dat we hier een pittig goed team hebben dat wel weet wat ze aan het doen zijn, zeker nu er minder kans is dat we door onvoorziene omstandigheden gepakt kunnen worden.

Ik een wolf? Weeral?! Met DIT team? Normaal zou ik zo reageren toen Lucy ons succes wenste in dit wolventeam: https://youtu.be/jfDd5-x7YWI?t=268

Deze keer gooi ik het over een héél andere boeg en zal ik mijn aardige kant tonen met deze voor mij quasi onbekende ploeg! Ik ben dus Brent, ik kom uit België en ik ben één van de befaamde Pokémon mensjes. Ik denk dat deze editie enkel Chardo en Lödewijk meedoen. Het nadeel is dat dat beide losers heel goed zijn in dit spel en mij en mijn speelstijl kennen. Echter kan ik op RN heerlijk 'actief inactief' zijn waardoor ik voor hen ook een blinde vlek ben.

Verder heb ik er veel zin in, dat we de burgemeester in ons team hebben is toch al een kleine overwinning We zijn met 26 spelers, dus even centraliseren wat er allemaal is qua rollen:

Leerlingziener           
Bodyguard
Zieke               
Jager               
Lycantroop           
Magiër
Vrijmetselaar (x3)               
Ziener               
Bink
Burger (x8)

----

Weerwolf (x5)
Tovenaar
Volgeling

Wie de tovenaar en de volgeling zijn, daar hebben we voorlopig natuurlijk het raden naar.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #1 Gepost op: 31-08-2020, 23:47:05 »
Aangenaam kennis te maken. Ik heb nu een paar keer op het forum gelezen dat er een groep Pokémon-mensen is, maar had vooralsnog geen idee wie dat waren en waarom ze befaamd zijn. Wil je je maatjes er graag snel uit hebben of juist niet?

Wat de burgemeester zegt, klinkt goed: de leerling eerst eruit, als we weten wie dat is. Op dit moment weten we natuurlijk nog niks, dus wordt het een totale gok. Is er iemand van wie jullie op voorhand al denken dat die een gevaarlijke tegenstander is en die niet zo snel zelf gelyncht zal worden? Iemand van wie we vrezen dat die het ons moeilijk kan maken? Of kunnen we iemand anders verdacht maken door een bepaalde persoon te elimineren?

Voor het geval het nuttig is, deelnemerslijst en op wie ze hebben gestemd voor het burgemeesterschap:
1. Ricardo --> Convans
2. FrankLapidus -->  DRenziboy
3. Mitchkox --> DRenziboy
4. michael90 -->  Brent
5. D*N --> Michael90
6. Robbie --> DRenziboy
7. Convans -->  Convans
8. Drenziboy --> Convans
9. Mrchipie -->  Sanmol
10. Lödewijk
11. Brent -->  Lödewijk
12. Timvdons -->  Convans
13. Brtdm -->  Michael90
14. Catshee -->  Bjorrn
15. Sanmol -->  mrchipie
16. Chardo --> Michael90
17. Daisy -->  DRenziboy
18. Kaaasje -->  DRenziboy
19. Swifty -->  DRenziboy
20. KD. -->  Convans
21. Hillo -->  DRenziboy
22. Molduck -->  DRenziboy
23. Spaisy -->  DRenziboy
24.  Bjorrn -->  Sanmol
25. Vermoljoen -->  DRenziboy
26. Molcrazy -->  DRenziboy

Lödewijk heeft dus als enige niet gestemd.
Wie hebben zelf aangegeven dat ze wel burgemeester wilden zijn? Convans, mrchipie, Molcrazy, Vermoljoen, Bjorrn.

Convans is direct het actiefst en noemt Molcrazy, D*N en Mitchkox openlijk verdacht. Kan een reden zijn ze nu niet weg te stemmen.

Hallo lieve medewolven  ::bravo::,

Wat een geweldig team hebben we hier bij elkaar! Ik heb grote honger en zal met plezier al deze mensjes opeten. Ik wordt al als verdachte genoemd door Convans, maar dat is niet gek gezien ik elk potje wel wat verdacht ben (en de afgelopen 6 potjes was ik elke keer geen wolf). Ik probeer in ieder geval zo dicht mogelijk bij mijn normale agressieve speelstijl te blijven.

Ik heb al wel geprobeerd een lijstje te maken van de deelnemers en hun eigenschappen so far. Vaak zijn mensen die in het begin claimen "een normale burger zonder krachten" te zijn ook daadwerkelijk gewoon een burger. Tot zover waren dit Bjorrn en Robbie die deze claim hebben gemaakt, die verdenk ik voor nu als we dan toch gokken even niet van een krachtige speciale rol.

Verder is er nog niet heel veel uit te halen. Mogelijk mensen die voor burgemeester gaan dat ze iets meer kans hebben op een normale burger zijn (of volgeling/tovenaar). Dit zijn mrchipie, sanmol, vermoljoen, molcrazy, bjorrn en uiteraard convans. Voor nu zie ik Lodewijk wel als goeie optie voor de kill. Ik denk dat hij door zijn missende stem minder verdacht is en sowieso vaak redelijk betrouwbaar over komt. Daarnaast, zou Brent zijn beste vriendje Lodewijk als eerste vermoorden? Vorig potje toen alle pokemon mensjes als bosjes omver gingen zat er inderdaad niemand van die groep bij de wolven. Dat lijkt mij de overweging wel waard ::jaja::.

 ::joehoe::

Lödewijk is een optie? Of eventueel FrankLapidus? Ook een goede speler, en het potje dat wij beiden wolf waren echt goed bezig. Was bij de burgemeester stemming vrij op de achtergrond.

Het is mij om het even, ik vind allebei prima. ::ok::

Ik heb er geen probleem mee dat Lödewijk verslonden zou worden! Die knul verwaarloost mij al maanden, dat zal hem leren!

Kunnen we niet beter wachten tot Lödewijk reageert? Als hij niks van zich laat horen hoeven we daar ook nog niks van te verwachten. Kan daarom ook een lokkertje zijn. (bijvoorbeeld jager) Bovendien als ie niks doet is ie sowieso uit het spel.

Frank lijkt me een goede keuze, betekent dat we niet gaan lopen sollen met deze groep.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #2 Gepost op: 31-08-2020, 23:47:24 »
Aha, ligt iemand die niets doet er sowieso uit? Dan is het inderdaad misschien slimmer om Frank te elimineren. Frank was trouwens degene die zich nogal negatief uitliet over de andere burgemeesterskandidaten:
'Tuurlijk. Mrchipie, Convans en Sanmol, de drie meest incapabele mensen op het gebied van goede beslissingen nemen, de enige drie vrijwillige burgemeesterkandidaten.'

Dus misschien levert zijn eliminatie nog wat interessante dynamiek op.

Hebben jullie verder nog ideeën over vervolgstrategie, bijvoorbeeld over hoe we moeten stemmen (en spreiden) bij de eerstvolgende lynch?

Idd handig om Lödewijk er dan zeker nog 1 rondje erin te houden, wellicht elimineert ie zichzelf als ie stil blijft.

Qua stemmen, sws een beetje spreiden. Tenzij er één iemand heel duidelijk een target wordt, dan kan het wel. In het begin elkaar niet direct gaan verdedigen, stel DiRenziboy komt onder vuur te liggen, dat we hem niet direct teveel gaan bijvallen, anders worden we zelf ook verdacht.

Opletten of we wellicht hints richting een potentiële ziener of leerlingziener. En richting de tovenaar, die moeten we dan niet elimineren.

Wat wel handig is, wat we willen stel DRenziboy gaat dood, of we willen dat hij de burgemeesterketting doorgeeft aan één van ons, of juist niet? Ik zou het nu niet doen.

Brent, als ik geen wolf geweest was, had ik je nu direct verdacht, net als Sanmol die de vorige keer om het aantal wolven vroeg terwijl hij er eentje was :P

Lijkt me een prima aanpak! ::ok::

Ja, als DRenziboy nu direct wordt gelyncht, zal dat mogelijk komen doordat de ziener de discussie zijn kant op heeft gestuurd. Dan is het niet handig om direct een volgende van ons bij de ziener bekend te maken. We moeten er sowieso rekening mee houden dat de ziener nu weet dat hij een wolf is.

Als Lödewijk drie keer niet stemt ligt ie uit het spel dacht ik? Weet niet waarom ze deze regel zouden veranderen...

Verder lijkt het me beter als we wat sneller slimme spelers eruit gooien. (Voor wat slim is. ;) )

Frank is een goed begin.

Oh ja, ik was ook al niet van plan om mijn ambtsketting door te geven aan een van jullie mocht het zover komen.

Net goed! Hoe meer ik in the picture kom, hoe meer jullie een blinde vlek kunnen zijn. Laat de focus maar op mij komen!

Alle snelle slimme spelers zitten hier hoor ::vergroot:: ;D.

Ik denk dat we qua tactiek vooral moeten spelen op wat logisch is voor jezelf als persoon. We zijn denk ik wel aangekomen bij het moment dat mensen dubbel doordenken dat stel ik gooi nu heel hard één van jullie onder de bus, dat dit ook te obvious is om mezelf vrij te pleiten.

Ik denk dat we vooral moeten onthouden dat maar 1 van ons hoeft het einde te halen én we winnen allemaal. Dus vooral zoeken naar manieren en openingen om vrijgepleit te worden ::jaja::. Een keer een stemming missen kan bijv. ook een manier zijn om jezelf minder verdacht te maken.

Dat is een goeie.  :) Hoewel ik voor mezelf niet weet of ik als niet-wolf zomaar een stemming zou missen. Als ik aan een spel meedoe, is dat altijd wel actief. Maar goed, de meesten hier kennen me toch niet meer, dus weten niet wat ik normaal wel of niet zou doen.

Ik heb me gisteren wat ingelezen op websites over goede tactieken bij dit spel. Daar benadrukten ze ook dat een klassiek idee was dat je als wolf een medewolf onder de bus kon gooien om jezelf vrij te pleiten, maar dat dat inderdaad eigenlijk meestal niet meer werkt. En als je al te zelfverzekerd een medewolf beschuldigt, kunnen anderen zich zelfs gaan afvragen hoe je zo zeker van je zaak kon zijn. Bovendien wil je je aantallen zolang mogelijk hoog houden om inderdaad de kans te vergroten dat 1 het einde haalt. Kortom: niet bang zijn op elkaar te stemmen als dat slim is, maar ook niet al te gretig elkaar voor de bus gooien als dat gewoon niet nodig is.

Je kunt ook niet meer dan je best doen. En strategie is een heel leuk ding om te hebben, maar als een onderdeel van dat plan niet werkt valt het vervolg helemaal in het niet. Dus openingen pakken die er zijn, maar niet te gretig spelen. Got it!  ::ok::

En we zijn het er nog steeds mee eens om Frank op te peuzelen?


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #3 Gepost op: 31-08-2020, 23:47:59 »
Ik vind het prima  ::ok::

Ook akkoord.  ::ok:: Ik kan geen betere reden bedenken waarom iemand anders er eerst aan zou moeten geloven.

Dus eet smakelijk allemaal.  ;D

Verder nog iets wat we moeten bespreken voor het weer licht wordt?

Dan doe ik vast, stemmen op FrankLapidus , we kunnen altijd nog wisselen.  ::jaja::

Ik ben dit weekend weg dus ik kan wellicht een keer vergeten te stemmen (mits ik er dan nog in zit) .
 ;D

Ik denk dat we vooral onszelf moeten zijn deze eerste ronde. Jij bent nieuw in dit spel, leg hier gerust de nadruk op   :P

Een verandering tegenover vorige edities hier is het openbaar stemmen. Hierbij kan laat stemmen verdacht over komen omdat je hierdoor makkelijk kan meelopen met de meute. Goed om even bij stil te staan.

En uiteraard blijven uitkijken voor clues van de volgeling en tovenaar!

Ik neem dat we gewoon standaard vanaf 8 uur aan de slag mogen in de PM? Ik doe het gewoon.

Nou, daar komen we goed weg voor de eerste ronde. Deels mijn schuld, ik heb echt het burgemeestertopic met rollen niet goed gelezen (zowel de openingspost, als het bericht van Convans), dus ik heb daar niet over gelogen, me gewoon niet goed voorbereid, sorry! (Dus ja Convans, als je dit later terugleest, je had gelijk :P).

Ik vrees dat KD. en ik nog wel even in de spotlight staan. Ik kon het me echt niet veroorloven om op Spacy te stemmen, en op KD. stemmen vond ik op dat moment té risicovol (beiden om zelf als meeloper gezien te worden). Dus dan maar random en iemand anders beschuldigen van meelopen en hopen dat Spacy de meerderheid hield (wat is gebeurd gelukkig, er kwamen alleen nog maar stemmen bij). Ik denk dat ik mrchipie de volgende ronde nog wel even moet 'ondervragen', voor het geval ik weer beschuldigd wordt van niet te fel zijn.

Maar goed, wie gaan we vannacht opeten? Ik denk sws niet één v/d Spacy stemmers, want die zullen als eerst verdacht worden (helaas zitten daar ook KD. en DRenziboy bij, maar goed, dat moest wel uiteraard). Ik denk dat we ook niet iemand moeten kiezen die op mij of KD. gestemd heeft, want dan wordt dat weer onderzocht misschien.

Dan hebben we als opties (als ik goed gekeken heb): Michael90, Brtdm, Ricardo, Vermoljoen, catshee en Molcrazy. Sanmol, Chardo en Molduck hebben niet gestemd (Brent ook niet, maar die gaan we natuurlijk niet opeten :P).

Vooral Michael90's directe stem op Brtdm is raar. Waarom zou ie dat doen? Is ie misschien de ziener, heeft ie Brtdm bekeken en is Brtdm wellicht de volgeling? Maar dan ga je jezelf toch niet zo op de kaart zetten na 1 nacht? Er moet iets achter zitten, ben er alleen nog niet uit wat.

Maar ... als we echt gevaarlijk spel willen spelen, zouden we ook voor Convans kunnen kiezen (enige wat ik dan niet hoop is dat ie de zieke is, aangezien ik het idee heb dat ie de wolven aan het uitdagen is en misschien juist wil dat we hem kiezen) - dan krijg ik natuurlijk écht de verdenking op me, maar dan kan ik het proberen om te draaien, dat dat juist het plan is van de wolven is, mij verdacht maken aangezien ik de vorige keer ook al een aantal stemmen kreeg. De vraag is alleen of mensen daar gaan intrappen.

Zou het niet kunnen dat Michael de tovenaar is? Dat ie ons richting Brtdm stuurt als speciale rol? Volgeling kan niet als ie ziener zou zijn, want dat is voor hem een gewone burger.

Ik heb een klein lijstje bijgehouden met burgers die overdag nog wel eens flink op de bakplaat gelegd kunnen gaan worden. Deze kunnen we dus nog in het spel laten en onze verdenkingen naar uitspreken.

Kaaasje
Michal90
Mitchkox
Convans

Ik zat zelf ook te denken aan Brtdm, gewoon omdat het altijd een goede speler is geweest en om het vraagteken dat al hangt rondom waarom Frank is uitgemoord nog groter te maken. Compleet onwillekeurig mensen uitmoorden.

O ja, zie ik moet echt beter de spelregels lezen.  ::schaam:: Dan klinkt jouw theorie logischer.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #4 Gepost op: 31-08-2020, 23:48:15 »
Hallo vrienden,

Dat ging niet geheel zonder kleerscheuren, maar we staan nog!  ;D Hier even wat overwegingen:

-> De rollen die we het liefste zo snel mogelijk willen uitschakelen zijn ziener, leerlingziener, magiër en bodyguard.
-> Timvdons is een optie omdat hij als lycantroop is vrijgepleit, Convans maakte een indirecte verwijzing naar het zijn van een vrijmetselaar
-> Daarnaast vielen Lodewijk en Swifty mij op als gevaarlijke spelers.

Brtdm vind ik wel een optie omdat inderdaad Michael mij ook al opviel als mogelijke tovenaar of volgeling. In ieder geval lijkt het mij ook logisch dat deze twee rollen niet met de meerderheid hebben meegestemd om niet per ongeluk een wolf te doden.

Ik denk dat we qua stemming het uiteindelijk goed hebben verdeeld. KD was wel als eerste op Spacy wat minder verdacht is, Drenziboy kan als burgemeester het verklaren voor het volk te spreken, Daisy moest inderdaad los staan hiervan dus goed dat je random hebt gestemd, ik heb het risico genomen om op een mede-wolf te stemmen en Brent maakt zichzelf minder verdacht door een stemming te missen.



Eindelijk thuis na een lange dag. Heb ik nog iets gemist vandaag?  ;D

Ik zal morgen even rustig alles teruglezen om te zien wat er allemaal is gepost vandaag, maar ik ben het op zich eens met de eerdere suggesties en denk dat Brtdm een interesssante keuze zou kunnen zijn om de al genoemde redenen. ::ok::

En ik ben het eens met D*N dat we de stemming uiteindelijk goed hebben aangepakt. En in ieder geval wat leven in de brouwerij, toch?  ;D

Het is een beetje ongelukkig dat ik plotseling nogal in het middelpunt van de belangstelling sta en daarom waarschijnlijk wel even in de gevarenzone zit met de lynches. :( Dat had ik uiteraard liever niet gehad. Wanneer bekend wordt dat ik een wolf ben, zal het een mooi ‘zie je wel!’-moment zijn voor Spacy. Hij heeft erg goed gegokt met zijn verdenking op mij. Maar de ophef was voor mij oprecht erg onverwacht: die post die hij zo verdacht vond (mijn reactie op Daisy), was er 100% zeker één die ik ook als niet-wolf zou hebben geschreven.
Maar goed, doordat hij plots de spotlight op mij zette, bedacht ik vanmorgen dat ik de discussie waarschijnlijk het beste de goede kant op kon sturen door direct op hem te stemmen, alvorens de hele dag offline te gaan. Gezien de focus die hij al op me had, denk ik dat ik me verdachter had gemaakt door niet te stemmen of stilletjes mee te stemmen op iemand anders op basis van een vage verdenking. Ik ben blij dat dat inderdaad best goed heeft uitgepakt, al was het waarschijnlijk nóg beter ondanks mijn stem op Spacy een willekeurige derde persoon uit was gestemd. ;) Maar je kunt niet alles hebben en het is logisch dat we er niet alle vijf in zullen slagen de hele tijd uit de spotlights te blijven. :P
Voor de volgende dag zou ik nog graag jullie expert-advies krijgen over wat te doen in de stemming. :) Ik neig ernaar me bescheiden op te stellen en iets te zeggen als: ‘ja, ik vond Spacy verdacht omdat hij mij zomaar torpedeerde, maar ik heb daardoor inderdaad helaas een onschuldig persoon genomineerd voor de lynch. Dus ik hoor nu graag eerst even rustig de argumenten van anderen aan voor ik mijn volgende stem bepaal...’ Ik denk dat het niet onlogisch is als ik nu een wat afwachtendere houding aanneem qua stem, maar ik hoor graag jullie suggesties als jullie andere ideeën hebben over hoe ik weer de aandacht een beetje kan kwijtraken... Ik heb er geen probleem mee me stevig te verdedigen, maar het kan zo wel moeilijk worden heel veel rondes te overleven.
Goed, nu naar bed en morgen meer over de volgende schranspartij van de wolven! ;D ::zwaai::


Ik denk dat je moet doen wat jezelf al schreef. En je bent ook nieuw in het spel, je moet ook nog maar uitvogelen wat handig is of niet.

Wie gaan we opeten?  Brtdm?

::ok::

Ja, ik stem nu ook voor Brtdm, op basis van jullie goede argumenten. Ik ben ook gewoon heel nieuwsgierig waarom michael90 hem zomaar uit het niets nomineerde en daar verder geen toelichting bij gaf. Dus het is interessant om te zien wat zijn rol is. Het zou trouwens wel bijzonder toevallig zijn als hij écht de tovenaar is en in de eerste nacht direct de ziener heeft ontdekt.  ;D Laten we het hopen.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #5 Gepost op: 31-08-2020, 23:48:34 »
Ik twijfel nog enigszins omdat Brtdm dan weer heel random Vermoljoen heeft genomineerd en gestemd, dat is ook erg raar ::vergroot::. Er zijn meerdere logische verklaringen voor Michael zijn stem. Misschien is ie wel ziener en heeft ie Brtdm gezien als tovenaar/volgeling? Brtdm is niet heel goed in dit spel en zit heel erg vaak fout met zijn verdenkingen, ik zou misschien toch eerst nog voor een sterkere speler gaan als Lodewijk of Swifty ::jaja::.

Overigens nog een mogelijke strategie voor iemand die in moeilijk vaarwater is/komt: subtiel de volgeling claimen. De volgeling zal hints willen geven aan ons zodat we die niet per ongeluk lynchen, maar als één van ons dat probeert maken we het voor de echte volgeling makkelijker om hints te geven + als iemand het opmerkt dan zien ze je als volgeling die ze niet hoeven te doden want dat brengt ze geen steek verder, ze moeten de wolven hebben. Je kan het zelfs nog zo spelen dat één van ons de persoon die hint "ontmaskerd"  ;D.

Kan een high risk, high reward strategie zijn ::vergroot::

De ziener ziet de tovenaar en de volgeling als burgers, dus die verklaring is niet mogelijk.
Maar als Brtdm geen sterke speler is, kan dat inderdaad nog een reden zijn voor een ander te gaan. Zeg het maar.

Re: je andere post over claimen de volgeling te zijn. Dat kan inderdaad een interessante tactiek zijn voor 1 van ons. Maar misschien moeten we dan van tevoren afspreken wie deze tactiek gebruikt, of dat degene die de tactiek in geval van nood gebruikt een bepaald codewoord noemt in zijn/haar bericht. Zodat niet per ongeluk twee van ons dat doen.

Aah ja, al die nieuwe regels verward soms ::rofl::.
Sinds hij een paar potjes terug zichzelf wegstemde als burger is hij niet erg geloofwaardig meer als sterke speler, dus ik ben nog niet zo bang voor hem in tegenstelling tot enkele andere opties.
Ik denk op dit moment dat Daisy de meest logische persoon zou zijn hiervoor. Die is samen met jou het meest in gevaar. En bij jou speel al heel erg op het idee dat je een nieuwe speler bent die het nog allemaal niet zo goed snapt dus de volgeling hinten is dan voor jou niet handig.

Ik denk enigszins dat het ook wel handig is als we Brtdm er snel uithalen. Misschien niet meteen, maar wel binnen 2 rondes. Dit om te voorkomen dat de stempatronen heel duidelijk naar voren komen.

Ik denk dat we misschien Kaaasje nog wel verdacht kunnen krijgen, omdat ie begon met het verdedigen van KD.

Nu dat we weten dat Lödewijk er ook weer is, is het misschien een idee om op hem te gaan? Zoals al genoemd sterke speler en vaak toch goed kunnen zien van weerwolf-tactieken.

Prima, dus Lodewijk ipv Brtdm? Het is wel iemand die op mij heeft gestemd, dus het kan eventueel slecht voor me uitpakken. Maar dat maakt niet uit, ik probeer me wel te verdedigen. En anders veel succes in het vervolg.  ;)

Ik ben akkoord met Lödewijk?

Convans zal sws weer vol in de aanval op mij gaan, als ik nou ergens eens subtiel de woordjes volg laat vallen, zouden ze daar intrappen? Net zoals Mitch bijv de vorige keer 'Ik zie' bleek te posten (viel mij totaal niet op ::schaam:: ).

Als het niet werkt - en ik krijg alle burgers achter me aan, offer me maar op dan. ::jaja::

Ja paar keer het woord volg laten vallen is denk ik wel oké. Subtiel genoeg om te zeggen dat het toeval is ook mochten we per ongeluk wel de volgeling de komende rondes vermoorden.

Ik zou het gewoon proberen ::jaja::.

::ok::

Aangezien de deadline nadert.
Wij eten Lödewijk op.

Hopelijk tot de volgende nacht :P

Ow en Brent niet vergeten te stemmen aankomende dag.

Die vermaledijde Lödewijk moet eraan! Ik speel wel een beetje "actief inactief" hoor, maar net als vorig potje word ik dan gewoon actief als we met minder zijn (toen was ik een burger, dus dat valt minder op)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #6 Gepost op: 31-08-2020, 23:48:55 »
Hallo vrienden,

We waren duidelijk niet in-synch met onze ziener die zeker drie van ons verdacht aan het maken was ::rofl::. Lastige nacht deze keer want we hebben veel fish to fry :(.

Doordat Mitchkox Magiër heeft geclaimed en zijn krachten deze ronde wil gaan gebruiken gaan we denk ik KD verliezen (vermoed dat hij zijn dodelijke drankje op hem gebruikt) en zitten we nog met het levensdrankje. Als de burgers het slim spelen dan gaat de beschermer nu Mitchkox beschermen en kan hij dit drankje dus bewaren voor de volgende nacht. Dus mijn voorstel is om op Timvdons te gaan. Als die wordt gered hebben de burgers niet meer informatie dan ze nu al hebben. Als we iemand anders lynchen en die wordt gered kan deze persoon vrijgepleit worden.

Zou Sanmol mogelijk de ziener zijn? Of is dit gewoon weer orakel Sanmol die met overtuiging praat?  ::vergroot::

Nou we zitten er nog steeds allemaal in . ::rofl::

Mitch gaat ofwel KD. ofwel mij killen vannacht vermoed ik (ik heb me ook niet geheel geliefd gemaakt bij Mitch), dus waarschijnlijk zitten jullie binnenkort met 4. Hopenlijk niet 3, Brent, waar ben je, je hebt alweer niet gestemd, nog 1x en je bent weg.   ::megafoon::

Zou idd een slimme zet zijn om voor Tim te gaan ja.  ::jaja:: Eens kijken of Mitch dan tactisch durft te spelen (hem redden) of  voor zichzelf speelt (drankje voor zichzelf bewaren).

Ik heb nog geen flauw idee wie de ziener is, maar zou Brtdm wellicht de volgeling kunnen zijn? Hij ging ineens proberen KD. en mij vrij te pleiten. En nu ook nog eens met een opmerking over de feeks, een domme fout die ik al eerder maakte. Wil ie mijn aandacht trekken? Of doet ie dat express, verdenking op zich halen? Dat zou een volgeling wel doen. Hillo is voorlopig ook nog niet tegen ons, gaat ineens mee met mijn Molcrazy nominatie.

KD., ik vind echt dat je het leuk speelt en goed bezig bent de verdenking van jezelf af te halen, beter dan ik iig. ::rofl:: Mij zou je voor nu wel overtuigd hebben.

We krijgen dus niet te horen wie Spacy en chipie waren. Ben benieuwd wat er gebeurd als 1 van ons op de brandstapel beland. Dus als ik het goed begrijp kunnen we bij wijze van spreke al zonder ziener en leerlingziener hebben geëlimneerd zonder het te weten. En bijzonder dat ik de enige ben die er bij Spacy over begon. Ik neem aan dat het de volgende dag wel weer ter sprake gaat komen.


Wat een hectisch potje is dit, gelukkig is KD's "onschuld" grotendeels afgedwongen.
Daisy, ik denk dat men je na vandaag meer voordeel van de twijfel willen geven.

Over het opvreten van iemand dacht ik aan Swifty. Ondanks het feit dat ze al aangegeven had niet veel te gaan posten, weten we weinig van haar en wordt ze nauwlijks tot niet verdacht door de groep. Dus dat vertelt de groep vrij weinig.

Dank je, Daisy, ik doe mijn best.  ;D Het zou inderdaad kunnen dat Mitch zijn vergif vannacht gebruikt tegen 1 van ons, maar hij neemt er wel een risico mee omdat hij dat maar 1 keer kan doen. Ik denk trouwens niet dat Sanmol de ziener is, maar de waarheid spreekt over dat vage plannetje.

De grote gok is of Mitch vannacht beschermd gaat worden of niet... Het zou goed zijn hem er snel uit te werken, maar er is inderdaad een grote kans dat hij vannacht wordt beschermd.

Een beetje jammer inderdaad van Lodewijk, maar het maakt ook weer niet zoveel uit. De tovenaar is zo een vrij zinloze rol, als we niet weten wie hij is en hij ons zelfs verdacht maakt.

 

Ik weet niet of ik vanavond nog online ga komen, dus jullie mogen beslissen wat het wordt. Hopelijk wordt het niet te dramatisch voor ons de komende 48 uur.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2020, 23:49:23 »
Dus, de namen die tot nu toe zijn genoemd zijn TimvDons (lycantroop) of Swifty? Tim wordt inderdaad door niemand verdacht, aan de andere kant heeft hij ook geen speciale krachten. Maar omdat nu breed wordt geaccepteerd dat hij onschuldig is, is hij wel vrij machtig: mensen stemmen makkelijk met hem mee omdat ze 'weten' dat hij geen slechte intenties heeft. Dat geldt overigens ook voor Mitch. Het wordt echt een uitdaging een ideaal moment te kiezen om MitchK uit te schakelen voor hij beide drankjes heeft gebruikt. Verder zijn er natuurlijk nog een hoop slimme, sluwe spelers die we ook vrij willekeurig kunnen vermoorden.

Mocht ik trouwens niet vannacht worden vergiftigd, maar morgen wél worden gelyncht, let dan vooral op of er iemand is die plotseling van mening is veranderd. Op dit moment lijken alleen Mitch en Sanmol me echt heel sterk te verdenken. Daarnaast zijn er een paar die me een beetje verdacht vinden, maar niet echt overtuigd zijn. Maar het zou goed kunnen dat de ziener me nu ook maar eens gaat checken. Dus als iemand anders straks een draai maakt en ook ineens overtuigd is van mijn wolf-zijn, zou dat wel eens de ziener kunnen zijn.

Hoewel ik inderdaad Swifty ook graag z.s.m. kwijt ben denk ik dus dat het risico te groot is dat Mitchkox dan zijn drankje gebruikt en ze haar ook kunnen uitsluiten, terwijl ze nog wel verdacht gemaakt zou kunnen worden. Ze stemde ook tegen Sanmol, wat mogelijk kan helpen als KD nog leeft en Sanmol nomineert. Dus ik zou echt safe gaan voor Timvdons, wordt ie dan gered door Mitchkox dan hebben ze geen nieuwe informatie én een bevestigde rol weg is altijd goed voor ons.

Wat mij betreft prima. Swifty neemt het soms ook voor me op, dus van mij mag ze nog wel even blijven. ;) (Het voelt ergens trouwens een beetje slecht dat ik weet dat degenen die het heel vriendelijk voor me opnemen ernaast zitten...  ::rofl:: )
Doordat Swifty het voor me opnam, kan zij ook nog verdacht & gelyncht worden op het moment dat ik een wolf blijk te zijn. Dat geldt ook voor die arme Kaaasje.
Als we voor Tim gaan, is het trouwens vrijwel altijd goed. Als we erin slagen hem te elimineren, is er inderdaad een bevestigde rol weg. Als Mitch hem redt, is hij een drankje kwijt aan een vrij zinloze rol en kan hij het dus niet meer gebruiken voor sterkere tegenstanders, zoals de ziener. Het slechtste scenario is dat Tim wordt beschermd door de beschermer, dan schieten we er niets mee op. Maar de kans is nu inderdaad groot dat die juist Mitch beschermt. Tenzij hij verwacht dat wij dat verwachten.... etc. maar dat wordt heel ingewikkeld. ;D
Het wordt sowieso nog een hele uitdaging de echt gevaarlijke rollen te identificeren en uit te schakelen: ziener + leerlingziener, jager, zieke, bodyguard en bink. Tezamen kunnen die het ons echt nog erg moeilijk maken, zeker als er minder mensen over zijn en ze gerichter te werk kunnen gaan.

Ja en we weten dus niet zeker wie er op de brandstapel komen. Gebeurde er niets omdat Spacy en Mrchipie toevallig beide normale burgers waren? Of krijgen we de rollen gewoon niet te horen?

Rollen als de zieke en de bink moeten eigenlijk gewoon in de lynch geofferd worden. Maar ja als we niet weten welke er gaan dan is dat anyone's guess ;D.

Dan klinkt Tim idd als de veiligste keuze.

Is het trouwens handig om de rol van ziener te claimen als een wolf er toch dreigt uit te gaan in een lynch? Dan zal de échte ziener zich bekend moeten maken om je tegen te spreken?

Als ik merk dat ik er toch uitgestemd ga worden op een gegeven moment, lijkt het me nog wel leuk op die manier de ziener te ontmaskeren. ;)

Ik heb trouwens een prachtig stukje huisvlijt gemaakt dat ik in de discussie wil gooien als ik weer onder vuur wordt genomen door Sanmol of Mitch, om de mensen een beetje te 'helpen'. ;) De belangrijkste verdenkingen tegen mij op een rij plus twee aanwijzingen die iedereen tot nu toe gemist had. ;D



::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Geweldig!

Ja lijkt mij een goeie zet om de ziener te ontmaskeren  ::jaja::. Bedenk dan ook alvast welke mensen je zogenaamd hebt gezien ::vergroot::.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #8 Gepost op: 31-08-2020, 23:49:49 »
Ja, in principe kan ieder van ons deze tactiek gebruiken, wie er ook als eerste gelyncht dreigt te worden. Ik zou het alleen maar doen als een uiterste maatregel als je jezelf niet op een andere manier kunt redden. Want het is anders wel een beetje een kamikaze-actie en er is geen garantie op succes. Ik houd deze aanpak zelf in ieder geval achter de hand voor als er ineens een hele bandwagon tegen me komt die moeilijk af te wenden is.

Als het de komende ronde al nodig is, zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik de eerste nacht Convans heb gecheckt, de tweede nacht Lodewijk (omdat hij op me had gestemd maar hij werd helaas dezelfde nacht al geëlimineerd) en de derde Mitchkox: alledrie helaas geen mol. Zoiets? Ik denk niet dat het handig is 1 van de wolven te noemen, want als ik vervolgens alsnog word gelyncht nadat de echte ziener zich bekend heeft gemaakt, zijn de namen die ik noem mogelijk verdacht. De echte ziener zou waarschijnlijk DRenziboy als 1 van de eersten checken.

Als we deze tactiek al willen gebruiken, is het nodig mij sowieso niet te noemen. Dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee. We moeten er nog altijd vanuit gaan dat ik al gecontroleerd ben.

Ook goed dat we iemand zeggen die al uit het spel is. Is namelijk niet meer te ontkennen.

Daarnaast als je geneigd bent om de kaart te spelen, een bericht ervoor doen beginnend met een Z? Dan weten de anderen dat ze het niet hoeven te doen. Dit is enkel een suggestie, aangezien het heel waarschijnlijk is dat KD deze kaart moet gaan spelen is het niet vandaag dan wel de volgende ronde.

Als laatste kan Tim wel gezegd hebben een Lycantroop te zijn, maar bedenk me nu dat dit ook een tactiek kan zijn om ons te pakken. Tim is niet van de domme. Dus kan best wel eens gezegd hebben een Lycnatroop te zijn, maar dan blijkt het de zieke te zijn.

Als Tim niet de lycantroop is, had de lycantroop hem kunnen/moeten ontmaskeren, want dan is er vanuit de echte lycantroop gezien een groot risico dat Tim een wolf is. Prima, de kans is inderdaad misschien het grootst dat ik als eerste in de gelegenheid kom deze kaart te spelen, maar het kan ook nog steeds gebeuren dat bijvoorbeeld Daisy doelwit wordt. Of dat ik vannacht al word vergiftigd. Dan kan deze aanpak later misschien alsnog van pas komen.

Ja oke, denk dat dit het dan wel rond maakt. Wilde gewoon even alle opties overwegen.

Dan nomineren we TimvDons

Wtf we leven nog  ::rofl::

Zou de ziener er echt al uit liggen? Spacy of Chipie?

Misschien een idee voor over 2,3 rondjes iemand op te offeren,(en dan denk ik aan mezelf,  aangezien ik nog wel door een aantal verdacht wordt) om bij een aantal wat credits op te bouwen?

Wtf is deze stomme onnodige twist dat we niemand kunnen killen? ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2020, 23:50:30 »
Het gaat echt verbazingwekkend goed: we worden niet eens meer verdacht! Heb ik een hele poster geknutseld voor een bizar betoog, is er niemand meer die op me wil stemmen!  ::rofl::

Het kan eventueel een idee zijn om eens zoiets te doen. Ik zou bijvoorbeeld wel willen overwegen een volgende keer snel mee te gaan op jou, als iemand je nomineert. En dan kun je alsnog proberen jezelf vrij te pleiten, hopelijk slaag je daar dan toch nog in. Alleen: jou daadwerkelijk zelf nomineren gaat misschien een stap te ver, als eigenlijk niemand van plan was op je te stemmen.

Ondanks dat dat het allemaal heel goed gaat nu, ben er nog zeker niet gerust op dat we het ook gaan winnen. Dat wordt nog een enorme uitdaging, gezien de vele speciale functies. Helemaal omdat we nu dus helaas niemand mogen elimineren. Ik hoop echt dat daar ook nog eens een fijne dubbele moord tegenover komt te staan. Ik geloof zeker niet dat ziener én junior-ziener al uit het spel liggen. En zoals deze discussie al terecht werd opgemerkt, kunnen ze het ons nog enorm moeilijk maken met de bodyguard, de ziener, de jager etc.

Door een opmerking van Ricardo vroeg ik me trouwens een beetje af of hij de jager is. Want hij zei dat als Kaaasje geen wolf was, hij zichzelf zou 'doodschieten'.

Nu mogen we iemands speciale functie afpakken. Het zou natuurlijk geweldig zijn om een ziener te kiezen. Of een bodyguard of een jager. Maar Mitch de Magiër is nu de enige van wie we zeker weten dat hij een speciale rol heeft, dus zijn drankje afpakken kan ook al nuttig zijn. Dan weten we daarna zeker dat wie we vermoorden ook écht dood blijft, als de aanval niet is geblokt door een bodyguard. Dus ik neig heel sterk gewoon naar Mitch. Zou zonde zijn iemand aan te wijzen die helemaal geen speciale krachten heeft en dan alsnog last te krijgen van Mitch.

Ja, ik baal er ook een beetje van. Misschien vanwege de onverwachtse exit van Chardo? Maar het is wel een serieus nadeel en zoals ik net schreef: ik denk dat het echt nog moeilijk genoeg wordt. Zodra een ziener zijn mond open trekt, kunnen we nog steeds zomaar allemaal op een rij worden gelyncht.

Trouwens, dit is zo briljant hè. De stemming ging nu al tussen 3 onschuldige mensen.

En vervolgens zijn de laatste woorden van MC:

Citaat
Houden jullie zeker catshee, hillo en Robbie in het oog dorpelingen?

Prima, gaan we die de volgende keer verdenken!!! ::zwaai::

Het is trouwens supergoed hoe we allemaal een totaal verschillende koers volgen. Dat moeten we vooral proberen vol te houden. Als er iemand wordt gepakt, wordt geen van ons daar direct mee geassocieerd. Zoals het nu loopt, heb ik best goede hoop dat we ook de volgende keer weer iemand anders kunnen lynchen en zelf buiten schot kunnen blijven.

Wel 1 tactische vraag: wat doe je eigenlijk als de ziener zich bekendmaakt en direct 1 van ons ontmaskert? Kun je dan nog iets doen, bijvoorbeeld zelf claimen dat je de ziener bent? Het zal vast niet geloofwaardig zijn, maar ik ben toch nog benieuwd of je dan iets handigs kunt proberen, of dat je dan alleen maar je lot kunt accepteren. :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2020, 23:50:44 »
We zijn zeer goed bezig, maar hebben nog altijd 13 (12 als we de volgeling niet mee rekenen) mensen tegen ons natuurlijk, het spel is nog lang niet gespeeld! Wat een interessante wendingen allemaal trouwens, misschien moeten we proberen dit in ons voordeel te gebruiken?

1) In ieder geval mogen we een slachtoffer kiezen vanavond. Ik stel voor om iemand te kiezen waarvan we echt wel een vermoeden hebben dat diegene een kracht heeft. Een jager bijvoorbeeld is bijzonder gevaarlijk naar het einde van het spel toe, dus het afpakken van diens krachten is geen slechte keuze.

2) Misschien is het toch interessant als iemand van ons valselijk de zienerrol morgen zou claimen? Wellicht echt wel risky omdat we niet zo verdacht worden, maar wees er van bewust dat dat bijzonder snel kan keren! De gebeurtenissen van vannacht kan je dan maskeren onder "ik ben mijn krachten kwijt, dus het heeft geen zin meer mijn rol geheim te houden"

Wellicht voer voor discussie dit alles? Chardo was wellicht een gewone burger, althans anders zou hij actief hebben meegespeeld.

1. Ricardo
2. FrankLapidus
3. Mitchkox
4. michael90
5. D*N
6. Robbie
7. Convans
8. DRenziboy
9.Mrchipie
10. Lödewijk
11. Brent
12. Timvdons
13. Brtdm
14. catshee
15. Sanmol
16. Chardo
17. Daisy
18. Kaaasje
19. Swifty
20. KD.
21. hillo
22. Molduck
23. Spaisy
24.  Bjorrn
25. Vermoljoen
26. Molcrazy

 ::joehoe::

Ik zou persoonlijk geneigd zijn nu nog niet zoveel risico te nemen:

1. Als we nu iemand anders aanwijzen dan Mitch, is er een groot risico dat het helemaal niets oplevert. Bovendien: een jager is vervelend, maar kan ook per ongeluk een goede burger meenemen in zijn graf. Net zoals Mitch dat deze keer deed. ;D De kracht van Mitch is vooral vervelend om de reden die vandaag terecht uit de doeken werd gedaan: zodra de ziener zich openbaart, kan hij nu mogelijk drie (!!!) nachten worden gered en dan nog alleen als wij iedere nacht op hem stemmen en dus niet op iemand anders. Als we de speciale kracht van Mitch afpakken, overleeft de ziener 1 nacht en maken we hem de volgende alsnog af. Als we wisten wie de ziener was, zouden we die natuurlijk van zijn/haar krachten beroven. Maar dat is echt een enorme gok.

2. De zienerrol claimen kan zeker interessant zijn, maar lijkt me ook extreem riskant, als we nu nog een redelijk eenvoudige ronde zouden kunnen hebben waarin we een burger lynchen. Ik ben bang dat het mis kan gaan als we nu te overmoedig gaan spelen omdat we allemaal nog leven. Wat als we nog twee dagen (plus twee nachten) volledig buiten schot kunnen blijven, zoals vandaag? Dan staan we er écht een stuk gunstiger voor.

Net bijgelezen en denk nu ineens... Kunnen we niet iemand die al verdacht was zijn weerwolf rol afpakken en als 2de "Lycantroop" rond laten dwalen?  ::vergroot::

Ik weet echter niet of Lucy de rol van Weerwolf dan bekend zou maken bij de rest.

Echter lijkt het me nu het verstandigst om met deze twist Mitch te pakken de eventuele ziener kan dan nog maar een keer beschermd worden. En Mitch wordt dan waardeloos.


Zullen we dus nu gewoon voor Mitchkox gaan en zijn levenselixer afpakken? Zoals gezegd zou het in theorie nóg beter zijn als we de speciale kracht van ziener, leerlingziener of bodyguard konden afpakken, maar we weten niet wie dat zijn en dus is groot dat we deze ronde dan helemaal verspelen. Levenselixer van Mitch uit het spel is in ieder geval iets. Ik weet niet of de bodyguard in deze speciale nacht hem eventueel nog kan beschermen? Maar waarschijnlijk heeft hij dat dan toch gisteren al gedaan. En misschien kan de bodyguard nu überhaupt niet beschermen, aangezien we niemand kunnen doden. Zou misschien wel logisch zijn.

Ik zat nog wel na te denken over Brents voorstel om valselijk de zienerrol te claimen. Ik twijfel nogal: ik denk dat het op zich een heel goed idee is om dit te doen vóórdat iemand anders de rol claimt, want dat kan nog voor wat mooie verwarring zorgen. Dan moet de echte ziener in het defensief en is er een kansje dat ze degene geloven die zich als eerste bekendmaakt. Maar de vraag is wat het ideale moment hiervoor is én wie dat het beste zou kunnen doen. Dat is dan toch een wolf die we vrijwel zeker opofferen, als het al niet direct is, dan zeker een dag later. En als de echte ziener daarnaast al een ander van ons (in het ergste geval twee) heeft ontmaskerd, kan het ineens heel snel fout gaan. Heel veel twijfels, dus ik ben benieuwd wat de rest ervan denkt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #11 Gepost op: 31-08-2020, 23:51:11 »
Oké, dus het zou helaas nog wel kunnen dat de bodyguard ons blokt. Maar de vorige keer dachten we dat de bodyguard toen voor Mitch zou gaan: als we toen gelijk hadden, is Mitch nu dus wel onbeschermd.

Nog wel 1 vraagje, Lucy, als we dit mogen weten: als we iemand aanwijzen, krijgt die persoon dan meteen te horen dat hij/zij de kracht kwijt is? Krijgen wij te horen welke kracht we hebben afgenomen? En het dorp?

Voor het geval niemand meer online komt, geef ik alvast de naam van Mitchkox door aan Lucy. Laat het weten als iemand toch nog andere ideeën heeft. Ook over het claimen van de zienerrol.

Dit lijkt ook mij de meest logische keuze.

Hopelijk tot de volgende nacht, maar als het nodig is,  offer me maar op  ::jaja::

Prima, maar als jij denkt dat je in de problemen gaat komen, kun je nog proberen de zienerrol te claimen. Je kunt even kijken hoe de discussie nu in eerste instantie gaat: na de vorige dag heb ik nog goede hoop dat we buiten schot blijven.

En wat als de echte ziener dan ineens opstaat? En bijv jou en DRenziboy bekeken heeft? Vind ik tricky.
Dan claim ik beter de bodyguard- ook wel handig als die eruit is.

Gezien het zwijgen de vorige dag vermoed ik dat chipie of Spacy de ziener was.


Hallo vrienden,

Ik was even een weekend naar m'n familie in het noorden, vandaar m'n afwezigheid. Oma ook nog gevallen vandaag dus was even met iets anders bezig ;).


De persoon die z'n krachten verliest gaat dit sowieso weten, en misschien het hele dorp dus ook. Weer het nadeel dat die persoon die gewoon kan claimen. We kunnen dat wel tegen claimen maar dan heb je weer 50% kans om dood te gaan. Dus eigenlijk is onze enige zekere optie hier om Mitchkox te pakken. Met zijn levensdrankje niet de slechtste keuze.

Ik zou niet te gevaarlijk gaan spelen, juist omdat we zo goed gaan op het moment en er geen ziener op lijkt te staan. Mocht de ziener wel opstaan is de beste optie om die heel snel tegen te spreken met een sterk verhaal. Dan kan je de eliminatie in ieder geval nog 1 ronde proberen uit te stellen. Maar verder valt er niet zoveel te doen tegen een ziener jammer genoeg.

Misschien kunnen we nu enigszins uit de berichten halen welke mensen in ieder geval geen ziener zijn? Zou voor een volgende kill handig zijn om daar een beetje op te letten. Ricardo als mogelijke jager willen we ook snel kwijt, vooral als Kaaasje er nog inzit, want dan neemt ie haar gezellig mee.

Over iemand opofferen, zou ik niet gaan doordrukken uiteraard, vooral nu niet. Maar ik heb Daisy al wel de hele tijd als verdachte genoemd dus ik wil dat wel nog weer even benadrukken vanavond en mogelijk op Daisy stemmen. Als mensen daar dan niet in meegaan dan doen we het lekker niet natuurlijk, anders kunnen we vrijgepleit worden.

Bodyguard claimen lijkt mij fijn inderdaad!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #12 Gepost op: 31-08-2020, 23:51:27 »
RIP D*N, heel jammer, we gaan je missen. ::zwaaisip:: Nou, daar gaan we. :( Ik wil niet meteen te pessimistisch zijn, maar ondanks dat we het tot nu toe gewoon supergoed hebben gedaan en volledig van de radar zijn verdwenen, ziet het er in één klap best slecht uit. Vooral omdat er in principe ook nog een bodyguard, leerlingziener, jager en zieke in het spel zitten. En nu zijn er al vijf mensen bevestigd onschuldig. Morgen komt daar nog een bevestigde onschuldige bij, of wordt er met wat pech zelfs direct weer 1 van ons ontmaskerd.

Er blijven op dit moment 12 onbevestigde spelers over, waarvan wij er 4 zijn. Zoals gezegd ligt dat morgen alweer slechter en bovendien worden een paar anderen (zoals Robbie) als totaal onverdacht gezien.

Wat nu te doen met de lynch? Het hangt er volledig vanaf of de bodyguard Hillo beschermt of niet. Als dat zo is, kunnen wij nu beter iemand anders eruit stemmen en Hillo de volgende keer. Maar als de bodyguard verwacht dat we dat doen, is Hillo misschien juist nú onbeschermd en de volgende keer wel beschermd. Dat is nu dus een behoorlijke gok.

Ik geloof trouwens niets van Hillo’s claim dat 1 van de 3 genoemde personen ziek is. Als dat zo was, zou hij het juist niet zeggen. Hij wil ons graag weghouden van de bevestigde onschuldige personen. Het is voor hem namelijk sowieso gunstig als wie iemand vermoorden die hij nog niet heeft gecheckt. Daarnaast is er zelfs een kans dat de bodyguard of leerlingziener 1 van die 3 is en hij die probeert te beschermen.

Kortom: de gok is nu of de bodyguard Hillo deze nacht al dan niet beschermt. Als we besluiten deze keer NIET op hillo te stemmen, zou ik voor catshee, Swifty of Bjorrn gaan.

Ik heb nog een beetje lopen nadenken en wil eigenlijk weten hoe jullie erover denken:

Robbie zou wel eens de bodyguard kunnen zijn, als hij de spelers wiens leven toch getekend staan weet kan hij die beschermen.

Dit deed hij al met een rol waarvoor de ziener niet handig is (Slim om zo iemand erin te houden.)

En nu ook weer met de ziener, omdat op basis van wat we weten er niks is wat hem tegenhoud de ziener nu te beschermen.

Daarnaast is het altijd best close zo halverwege de game. Het spel is erop gemaakt dat de weerwolven steeds minder ademruimte krijgen des te verder ze komen.

Ook denk ik dat Bjornn zijn mond voorbij heeft gepraat. Als hillo al gelijk heeft met zijn zieke uitspraak. Zegt hij op een verdenking dat hij een simpele burger is die al gecheckt was.

Hillo als ziener is lastig gelukkig is mitchkox nu geen magïer meer en heeft ie alleen maar zijn brein, waarnaar hij zegt dat het hem tot nu toe niet ver heeft gebracht.

hillo twee keer pakken is ook een enorm risico, aangezien we dan 2x op rij niemand verliezen. Ik denk dat we de gok niet moeten nemen.

Voor wat het waard is:

- Kans om de 'zieke' te pakken uit de drie bevestigde namen is 1/3.
- Mitchkox is een makkelijk doelwit
- Brtdm kan geen overzichten meer maken, dus wordt er aangewezen op iemand anders en wordt er
   mogelijk minder duidelijk naar stemgedrag gekeken.
- Robbie zou qua tactiek ook kunnen. (zie hierboven)
- Swifty lijkt me ook een rol te hebben, ze is aardig oplettend, maar zegt weinig (Misschien onze
   volgeling?)

Als laatste verbaas ik me er over dat hillo mij niet had gecontroleerd. Dacht zeker dat ik nat zou zijn als de ziener uit de schaduw zou stappen.

En ik verontschuldig me voor deze verschrikkelijke lange post.  ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #13 Gepost op: 31-08-2020, 23:51:55 »
Ja balen dit. Er was dus toch nog een ziener! Grr. Zeker omdat we met D*N onze minst verdachte speler (samen met Brent) kwijt zijn. Fijn dat je wel mag blijven meelezen D*N!

Ik had nog hoop dat geen enkele rol bevestigd werd tjdens een dagstemming, maar het is nu wel duidelijk dat als wij overdag gelynched worden, we wel ontmaskerd worden, en burgers worden gewoon gezien als burger, zonder vermelding van eventuele speciale krachten.

Over vannacht: Ik vind dat we de gok wél moeten nemen. Er is natuurlijk ook een kans (klein, maar hij is er) dat de bodyguard er al uitligt. En daarnaast moeten ten aller tijde voorkomen dat we de zieke vóór de ziener lunchen, want anders mag Hillo 3x mensen bekijken en dan hebben we echt een probleem.

Tuurlijk heeft Hillo om ons een reden verteld dat zich onder Bjorrn/catshee/Swifty een zieke bevind.
1. De zieke zit daar helemaal niet bij, en hoopt dat wij iemand anders kiezen, zodat de kans dat wij de zieke killen groter wordt.
2. De zieke zit er wel tussen, maar ook een andere belangrijke rol (leerlingziener of bodyguard lijkt me dan). Als wij deze 3 niet durven weg te stemmen, blijft die voor de burgers belangrijke rol in het spel.
Ik ben zelf geneigd naar optie 2, maar het kan allebei. Of we zoeken er teveel achter, maar Hillo is hoe ik 'm ken uit andere spellen een tactisch slimme speler, die doet nooit zomaar wat.

Wie zou hij trouwens gaan bekijken? Gezien zijn eerdere keuze denk ik eerder dat ie een wat onder de radar speler gaat bekijken. Hopelijk niet onze burgemeester of Brent.

Overigens moet Brtdm toch wel de volgeling zijn? Hij probeert de stemming duidelijk van ons weg te sturen (behalve bij D*N, maar dat is natuurlijk onmogelijk) en gebruikt nu zelf ook het woord volgende. :P Ik zou het echt bizar vinden als dit niet klopt (maar goed ik zit er wel vaker naast in dit spel. ;)). Ricardo is denk ik de jager, volgens wil hij er door de wolven uitgestemd worden. Maar als Hillo heeft gelogen, kan dit ook een tactiek van de zieke zijn. De zieke is iemand die in deze fase zichzelf wel wil opofferen (tenminste dat zou ik proberen als ik de zieke was in dit spel).

Al eerder benoemd, stel dat Hillo overleeft en DRenziboy bekijkt, en dan dus afvalt - wie moet dan de nieuwe burgemeester worden? Gezien mijn volgeling verdenking zou ik haast zeggen, kies dan Brtdm. Maar dan wel met als cynische motivatie dat ie het de vorige keer ook zo goed deed, dat ie nog een keer mag. Dan zoekt men er hopelijk niks achter.


Interessante observaties Daisy en DRenziboy: Brtdm mogelijke volgeling, Ricardo inderdaad jager of eventueel zieke, Swifty mogelijk een speciale rol.

Ik geloof zelf echt niet dat de zieke 1 van die 3 is. Of eigenlijk beter gezegd: ik denk niet dat de kans dat de ziener 1 van die 3 is, groter is dan een willekeurige andere persoon. Als wij een andere persoon wegstemmen (zelfs Robbie!), helpen we hillo en de rest toch weer een potentiële verdachte weg te strepen. Dus er is hillo álles aangelegen dat wij niet 1 van de 3 vermoorden, maar 1 van de rest, zodat het verdachtenlijstje weer wat korter wordt. Bijvoorbeeld Mitch zegt nu dat we Robbie toch in de gaten moeten blijven houden en niet moeten uitsluiten als wolf, dus zelfs als we de relatief onverdachte Robbie vermoorden, maken we hun verdachtenlijstje weer wat korter.

Ik zou daarnaast nu ook niet voor Mitch gaan, omdat we zeker weten dat hij geen speciale krachten heeft. En we hopen nu toch een bodyguard of leerlingziener uit te schakelen.

Er is helaas altijd een risico dat we per ongeluk de zieke pakken. Maar op dit moment denk ik dat we onze kansen nog het beste houden door iemand weg te stemmen van wie iedereen weet dat hij/zij onschuldig is. En bovendien iemand die mogelijk een leerlingziener of bodyguard is. Dus als jullie denken dat hillo vannacht beschermd is, zou ik voor nu heel sterk pleiten voor catshee, Bjorrn of Swifty. Liefst degene van deze drie van wie wij gevoelsmatig denken dat die eventueel wel eens een leerlingziener of bodyguard zou kunnen zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #14 Gepost op: 31-08-2020, 23:52:13 »
Mmm ... Daar heb je wel een goed punt. Om de meeste wolfopties open te houden moet idd 1 van die 3 weg (aan Mitch wegstemmen hebben we idd niks, want die is niks meer), en dan echt fingers crossed dat het niet de zieke is en wel een andere speciale rol.

Ok, als we er vanuit gaan dat er geen zieke tussen zit ... 

Ik vind Swifty wel onder de radar - al was ze ook op andere potjes niet heel uitgesproken (bijv toen ze heks was). Dus ik zie haar idd wel een speciale rol hebben. Als ze de zieke was, was ze wat meer uitgesproken denk ik, want als zieke wil je juist weggestemd worden, helemaal nu.

Catshee vind ik lastig, die ken ik niet in weerwolven. Bjorrn is wel observerend dit potje, zo komt iig over. Ik kan me een IRL potje herrineren met Bjorrn waar het helemaal mis ging, omdat ie zijn kaartje niet goed bekeken had en we overnieuw moesten beginnen, dus of hij heeft veel tijd, of hij heeft zich heel goed ingelezen omdat ie iets moet doen.

Als ik nu moet kiezen tussen deze 3 ... Swifty weg.
Ow dit is frustrerend zeg, ik hoop echt niet dat mijn andere gedachte klopt en we verkeerd kiezen ::rofl::

Ik heb niet echt een voorkeur tussen de drie: lastig in te schatten wie mogelijk een speciale rol heeft. Catshee lijkt me best een gevaarlijke speler, dus in eerste instantie neigde ik intuïtief naar hem. Maar Swifty weet inderdaad aardig onder de radar te blijven, wat gunstig kan zijn voor bijvoorbeeld een leerlingziener.

Dus ik wil je wel volgen en voor Swifty gaan.

Wat doen we trouwens als hillo 1 van ons heeft gecontroleerd en dus ontmaskert? Accepteren we dan direct ons lot, of is het nog aardig om hem meteen tegen te spreken en te beweren dat je een belangrijke rol hebt (bijv. de bodyguard: ‘Ik heb je nota bene vannacht nog beschermd! Ik geloofde écht dat je de ziener was! Maar blijkbaar was dit één grote wolvenopzet waarbij jullie D*N hebben opgeofferd!’). :P Ik verwacht niet dat iemand het gelooft, maar misschien is in zo’n geval de echte bodyguard zo dom zichzelf per ongeluk te onthullen (‘Nee, jij KAN de bodyguard helemaal niet zijn!’). Kortom, het zal wel zinloos zijn, maar vanwege de kleine kans dat het wat oplevert (in ieder geval verwarring), kan het aardig zijn. En wie weet maakt een ander zich per ongeluk nog verdacht door in deze redenatie mee te gaan (moeten andere wolven uiteraard juist niet doen). ;D

Het is sowieso goed dat er volgens mij totaal geen banden tussen ons 4 te ontdekken zijn. Bijvoorbeeld als ik nu word ontmaskerd, zullen ze eerder naar die arme Kaaasje kijken dan naar 1 van jullie. :)

Ja proberen bodyguard te claimen in de hoop dat de echte bodyguard zich perongeluk onthult. Andere optie zie ik niet. Done is done .

Dus op wie gaan we stemmen?

Daisy stelde Swifty voor. Ik neigde intuïtief in eerste instantie iets meer naar catshee, maar heb daar geen argumenten voor, dus ik volg Daisy.

Dus tenzij iemand nog een sterke voorkeur heeft voor een ander, Swifty. Ik vind Swifty altijd een leuke forummer en ze nam het dit spel nog een paar keer voor me op, maar het spel is helaas keihard. :(

Heel veel succes allemaal en hopelijk tot komende nacht! Ik vind het erg spannend worden.  ;D

KD en ik neigen naar Swifty, jij?

Ik ben bang dat we onze volger kwijtraken, maar we moeten iets, dus ik ga wel mee.  ::ok::

Als Swifty de volgeling is, moet ze minder haar best doen me verdacht te maken ::rofl::

Ik doe even Swifty - we kunnen altijd nog wisselen.

Vind het idee van de bodyguard wel goed, kan nog wat drama creëren.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2020, 23:52:46 »
Brent, wat doe je ons aan! Goed ... dit is eigenlijk best een begin van een goede mop ...  KD. en ik als laatste twee wolven over, wie had dat gedacht na dag 2. ::rofl::

Sorry DRenziboy (reageren mag niet meer denk ik, maar meelezen doe je nog wel), ik had geen keuze, achter KD. aan lopen was geen optie en je zou toch de meerderheid gaan krijgen. Dus ik moest wel mee.

Nu dit. Ik heb al bij Lucy gemeld dat ik vind dat Hillo (ik denk bewust) de regels heeft overtreden. Ik ga er vanuit dat hij dit expres zo heeft opgezet, aangezien hij al eerder schreef dat hij toestemming bij Lucy had gevraagd. Slim, gat in het reglement gevonden. Als er verdere uitleg nodig is, ik wacht even op antwoord van Lucy. Ik ga er wel vanuit dat we Hillo niet meer terug zien, anders vind ik dat we zwaar worden benadeeld.

Hierdoor heeft het alleen nu weinig zin om Ricardo te gaan targeten met zijn Kaaasje verdenking. Als we dat doen en hij is de jager, dan kilt ie één van ons, want Kaaasje is zeker geen wolf.

Ben nog wel een beetje gefrustreerd over de vorige nacht, dat ik mijn eerste ingeving niet gevolgd heb. Namelijk koste wat kost voorkomen dat we de zieke zouden kiezen voordat de ziener was geëlimineerd. Nou ja, only myself to blame dat ik me heb laten ompraten (door op zich een goede motivatie) en vervolgens zelf Swifty kies. It is what it is.

Er is nu bij mij echt geen twijfel meer dat Brtdm de volgeling is, of hij en ik snappen het spel niet.

Heel veel potentiële slachtoffers zijn er niet meer. Ricardo, Robbie, Sanmol en Molduck denk ik? De rest is vrijgepleit. Eventueel Vermoljoen nog, maar probeer daar maar eens een meerderheid voor te krijgen. Hem 's nachts doden heeft nu weinig zin - al kan ie natuurlijk niet als laatste dood, want dan duurt het spel een dag langer. Of stopt het spel dan alsnog. Feit is, als de leerlingziener er nog in zit, zijn we screwed. Maar winnen wordt met zoveel vrijgepleite mensen practisch onmogelijk.

Nog wel, de burgers roepen wel dat wij het zo slecht doen (is ook zo), maar de burgers waren tot Hillo zich openbaarde als ziener zelf net zo slecht bezig. Ze hadden de kans de eerste 2 nachten ons te killen, en waarom Mitch Convans koos en niet 1 van ons is mij ook nog steeds een raadsel. Ik ben echt mega verbaasd dat ik er nog in zit. ::rofl::

Ik denk dat ik jou de volgende ronde voorzichtig een beetje ga verdenken KD. Ik heb ergens gepost dat ik dingen ging terug lezen (pff, wat denk jezelf, ik heb wel wat beters te doen met dit plakweer én ik was ondertussen ook nog aan het werk). Jij verdenkt mij ook al, dus als één van ons echt op het hakblok ligt, dan kunnen we zonder een rare swing te doen mee met de rest.



Een reactie kan denk ik nog...

Jammer maar niet anders, voel me wel ontzettend klote hierdoor. Zoals al wel opviel.
Ik dacht dat 3x inactief achter elkaar was? maar anders is het idd zo.

Voor wat het waard is:
Ricardo = jager?
Robbie = Bodyguard?
Vermoljoen = Bink
Brtdm = Volgeling

Blijft over de leerlingziener ik denk dat Kaaasje of Molduck is.

Michael en Sanmol zijn overduidelijk de vrijmetselaars (Ik mag dit zeggen want ik ben al DOOOD!!!)

Verder veel succes. Ik ga wat anders doen vanaaf, even mijn gedachte hiervan weg want voelde vrij persoonlijk. Zeker die laatste twee reacties van michael en sanmol.  :(

Niet vergeten KD, niet zeggen dat er nog maar twee wolven zijn, de rest weet niet dat Brent een wolf was. Dus we denken dat er nog 3 zijn. Of dat moet aan het begin vd dag alsnog bekend worden natuurlijk.  ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #16 Gepost op: 31-08-2020, 23:53:13 »
Prima, zal ik niet zeggen. Al heeft Lucy wel geschreven dat hij werd geraakt door een zilveren kogel, wat de manier is om een weerwolf te doden.

Volgens mij zijn er naast ons 2 nog maar 3 mensen over wiens rol onbevestigd is (naast de maar liefst 7 die al zeker geen wolf zijn): Robbie, Sanmol en Molduck. Als Hillo & the Hillbillies niet worden gediskwalificeerd, zal hij nu 1 van ons 5 bekijken. Als we de mazzel hebben dat het niet 1 van ons 2 is, moeten we dus 1 van de andere 2 zien weg te stemmen. In principe lijkt Molduck me dan de makkelijkste prooi. Jij staat uiteraard op mijn openbare verdachtenlijstje, Daisy, maar ik zal niet op je stemmen, want dan blijf ik sowieso direct alleen over.

En vervolgens moeten we 's nachts aan de ene kant Hillo de Ziener doden, maar aan de andere kant ook de jager om nog de kans te hebben dat die een fout maakt. Zodra de rol van iedereen is bevestigd, zal de jager ook geen fout meer maken natuurlijk. Maar goed, als wij dus de komende dag overleven en de nacht daarop hillo doden, zijn er de dag daarna nog steeds 7 bevestigde onschuldigen, wij en slecht 1 overgebleven, niet gecheckte persoon uit het trio Robbie, Sanmol, Molduck. :(

Correctie: Ricardo is formeel ook nog onbevestigd, die vergat ik net mee te tellen. Dus buiten ons 2 nu nog 4: Ricardo, Robbie, Sanmol en Molduck.

Ow die kogel dat dat een weerwolf kill methode is, wist ik niet. Misschien kan ik dat in mijn voordeel.

Ja van dat 4 tal moet er als eerst eentje dood. Molduck is het makkelijkst te targetten denk ik. Hoewel het nog handig zou kunnen zijn Ricardo te targetten in de hoop dat ie Kaaasje kiest. Alhoewel ik dat nu wel sterk betwijfel na gisteren.
Robbie verdenkt mij niet zegt ie, weet niet of ie dat echt meent, Sanmol zou ik zelf ook nooit verdenken.

Hm, je hebt gelijk, misschien toch eerst Ricardo dan inderdaad, in de hoop dat hij de jager is en vervolgens niet één van ons doodt. Alleen is de kans juist groot dat hij wél één van ons doodt als we hem eruit stemmen. Maar ik vrees dat we onze nachtelijke moorden sowieso volledig moeten richten op mensen die echt bevestigd onschuldig zijn; daarin hebben we eigenlijk geen keuze, want anders maken we onszelf in feite bekend.

Als één van ons nou Ricardo target en de ander Molduck op een voorzichtige manier, moeten we kijken bij welke van de twee we meer kans maken. Liefst Ricardo, maar zolang wij het eigenlijk maar niet zijn iig.

Prima, doen we dat. Heb jij een voorkeur? Maakt mij niet zoveel uit wie ik target.

Ik wil Molduck wel doen.  ::jaja::

Prima, beschuldig ik Ricardo. :) Nou, succes, we gaan het nodig hebben. Laten we hopen op een klein wonder om toch maar weer een dagje te overleven.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #17 Gepost op: 31-08-2020, 23:53:36 »

Are you kidding me, bedankt Kaaasje, Robbie en catshee, we leven nog. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Dit is echt één van de meest vreemde weerwolven potjes die ik ooit gespeeld heb.

Ik heb mezelf natuurlijk wel extreem ongeloofwaardig gemaakt, nu Molduck zojuist ontmaskerd is als burger. Maar ik had geen keus natuurlijk, het was Molduck of ik. Ik probeer nog steeds mensen te laten denken dat ik de volgeling ben, al heb ik niet het idee dat het wordt opgepikt. Nou ja, ik ga er gewoon mee door, ik moet toch wat posten. :P

Morgen overleven wordt extreem moeilijk, maar er is nog één kleine kans IMO. We moeten er vanuit gaan dat er een leerlingziener in het spel zit, en die mag dan niet door ons gelunched worden, anders val jij onherroepelijk door de mand. Dus dan zit er mijn inziens niks anders op om Kaaasje of michael te lunchen. En dan hopen dat er geen andere leerlingziener opstaat. Maar goed, eventueel kunnen we die nog van het wolven of volgeling schap beschuldigen (afhankelijk van wie het is).

De enige move die we dan daarna nog hebben is, als het lijkt dat je wordt geloofd, dat jij claimt dat je mij bekeken hebt (wat geen onlogische keuze zou zijn, gezien de uitkomst van vandaag), en hebt gezien dat ik burger ben. Mocht daaraan getwijfeld worden, kan je altijd nog opperen dat ik de volgeling ben (ziener ziet immers burger bij de volgeling). Als men dat dan geloofd, dan zullen ze niet op ons stemmen. Wie ze dan kiezen, geen idee, I don't care. :P

Stel het werkt, dan is het ook uitstel van executie. Als jij de nacht erop nl. overleeft, dan gelooft normaal gezien niemand meer dat jij de leerlingziener bent (aangezien je dan wel gelunched zou zijn door de wolven), en dan wordt dat jij mij bekeken hebt waarschijnlijk ook in twijfel getrokken; dus ga ik er waarschijnlijkt ook alsnog aan. Maar goed, dan hebben we er nog een extra rondje aangeplakt.

Wat eventueel ook nog zou kunnen, maar da's vooral voor de fun en chaos, is als er een echte leerlingziener is, en die zich bekend maakt, dat ik ook leerlingziener claim (ja dan hebben we er dus 3 :P). Dan moet iemand met de suggestie komen dat er toch wel een volgeling bij zit, aangezien het wel heel dom zou zijn van de wolven om met zijn 2en de rol te claimen. Een volgeling wil zich eventueel opofferen voor de wolven. En dan proberen de goede ziener eruit te werken. Vervolgens gaat dan één van ons ontmaskerd worden als wolf, en dan blijft 'de volgeling' over. Maar ook hier gaan we uiteindelijk niet meer dan 1 ronde mee winnen, aangezien de burgers uiteindelijk ook v/d volgeling af zullen willen, zeker als ze nog denken dat er nu nog 3 wolven inzitten. Dan zijn ze bang de meerderheid kwijt te raken.

Ik begin er trouwens over te twijfelen of dat ik wel de juiste volgeling heb aangewezen; Brtdm was wel heel resoluut met zijn stem op mij vandaag, dat zou de volgeling nu toch niet doen? Of zou hij eventueel nog wisselen, mocht het nodig zijn? Of juist wel, omdat die denkt dat het toch een verloren zaak is? Indien het Brtdm niet is, zou het Sanmol kunnen zijn? Die was gisteren wel tegen DRenziboy, maar hij is helemaal niet tegen mij. Voor de rest heeft ie ook wel gunstig gestemd, alleen op dag 3 stemde hij op jou, maar volgens mij was de stemming toen al beslist. Ach, wie weet was een van de vroege afvallers wel de volgeling, en is die rol allang weg. En het maakt ook helemaal niet meer uit eigenlijk.


Jij nog zin en ideeën?

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #18 Gepost op: 31-08-2020, 23:53:57 »
;D ;D ;D

Ja, dit was toch nog een mooie dag. ::rofl:: ::rofl:: Halverwege de dag dacht ik echt niet meer dat we allebei de avond gingen halen, maar dit was wel een heerlijke ommekeer. ::bravo:: ::ok::

Ik ben niet van mening veranderd over onze winstkansen: die zijn er niet. Máárrrr... Ik moet toegeven dat dit nog wel erg leuk was.  ;D Na de vorige nacht heb ik ook geaccepteerd dat het doel niet echt meer winnen is, maar het gewoon zo lang mogelijk rekken, tot frustratie van de arme burgers. ;) Uitstel van executie inderdaad, maar het is wel lachen. ::rofl::

Ja, je hebt gelijk dat we in principe, rationeel gezien, er vanuit moeten gaan dat de leerlingziener nog in het spel zit. Aan de andere kant is onze enige kans om nog wat langer te overleven, hopen dat de leerlingziener toch al uit het spel is. ALS dat het geval is, kunnen we ons er op deze manier misschien nog wat langer doorheen mazzelen:
- Zoals jij al voorstelt, kijk ik vannacht zogenaamd eerst wie jij bent (je bent sowieso de meest voor de hand liggende keuze) en pleit ik je morgen vrij.
- Dat plaatst Robbie en Sanmol in de verdachtenbank. 1 van de 2 wordt gelyncht.
- De volgende nacht moet ik logischerwijs de andere van de 2 checken en de volgende ochtend eerlijk zeggen dat die onschuldig is.
- Als mensen me de volgende dag niet meer geloven, stel ik voor dat het een groot risico is om mij te doden. Ze kunnen beter Sanmol/Robbie doden en constateren dat ik de waarheid sprak en dat die inderdaad onschuldig was. Als mensen mij nog wel geloven, is de enige verklaring dat Kaaasje en Michael geen vrijmetselaars zijn, maar wolven die elkaar vrijpleiten. Dus moet 1 van die 2 eruit.

Wat denk jij hiervan?

Ik zou geneigd zijn Kaaasje en Michael nu toch nog te sparen, omdat die met wat moeite nog wel verdacht te maken zijn. Ze hebben elkaar vrijgepleit, maar dat kunnen wolven ook doen. Catshee, Bjorrn en Brtdm daarentegen zullen echt nooit meer verdacht worden.

Morgenavond heb ik een etentje, dus ik zal helaas sowieso niet direct om 20:00 uur kunnen claimen. Zodra ik weer thuis ben, ga ik direct kijken: als er géén leerlingziener is opgestaan, kunnen we dit plan hierboven ten uitvoer brengen als het jou ook wat lijkt. Als de echte leerlingziener wél meteen opstaat, is jouw plan met 3 claims inderdaad een grappige mogelijkheid. Alleen is er dan ook een risico dat die leerlingziener iemand is die al is vrijgepleit (Brtdm of Bjorrn ofzo). Dus even bedenken wat we dan doen.

Ja, de volgeling blijft mysterieus: Brtdm was nu niet behulpzaam meer, dus misschien is het inderdaad Sanmol. Of Bjorrn. Maakt inderdaad niet zoveel meer uit.

Wie wil je elimineren? Ik neig het meeste naar Catshee, iemand die al 100% goed bevestigd is. Ik vrees dat Ricardo de Jager nu direct 1 van ons doodt als we hem elimineren. Als het plan van hierboven lukt en we ze er toch van kunnen overtuigen dat ik de leerlingziener ben en jij echt onschuldig, is hij de volgende nacht misschien eerder geneigd Kaaasje alsnog af te schieten. Wat denk jij?

Zo grappig trouwens dat Molduck precies op tijd verscheen om zichzelf op te offeren. Tot dat moment was ik bang dat ik mezelf ten koste van jou had gered.... Dus ik was zo blij toen ik zag dat zij stemde, toen werd duidelijk dat het nog een keer kon draaien. ;D

Ja Molduck bedankt, Molduck bedankt!  ::bravo::

 ::hug:: voor Molduck, als je dit achteraf leest ;)


Je vergeet 1 ding .... als we de burgers zover krijgen om iemand anders weg te stemmen , en je overleeft de nacht, gelooft niemand je meer. Deze nacht zou je beschermd moeten worden door de bodyguard (die oproep is gedaan), dat kan de  nacht erop niet meer. Dus rationeel gezien zouden de wolven dan de ziener moeten opeten. Als dat dan niet gebeurd .... de burgers kiezen overdag net zo slecht als wij s nachts, maar ze zijn niet gek. Dan ruiken ze onraad.

Maar ik vind het prima om het zo te doen, jij moet het gaan verkopen, ik hang er maar een beetje bij aankomende dag.  ;) Ik denk niet dat ik dan in het topic reageer voordat jij bent langs geweest. Dan kan ik ook niks verkeerd zeggen. Ik ga wel ff offline totdat jij bent geweest. ;)

En dan ga ik mee in de keuze om catshee te lunchen.

Zo doen dus?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Weerwolven-PM
« Reactie #19 Gepost op: 31-08-2020, 23:54:20 »
Ja, is goed. Het wordt inderdaad in principe al heel snel ongeloofwaardig. 1 manier om te proberen het te verkopen, als we nu niet de bodyguard vermoorden, is dat ik hardop de hoop uitspreek dat de bodyguard mij de afgelopen nacht NIET heeft beschermd omdat de wolven daar toch wel op rekenden. En dat de bodyguard me dus de volgende nacht alsnog kan verdedigen. De zogenaamde wolven durven dan mij niet meer te doden omdat ze bang zijn dat de bodyguard mij beschermt en ze willen koste wat het kost niet wéér een nacht verspillen. Bovendien kunnen de wolven met Ricardo 2 vliegen in 1 klap slaan en verkiezen ze hem daarom boven mij. ::) Nou ja, als de leerlingziener zich bekend maakt, kan dit hele verhaal overboord, maar als die al dood is, kan ik nog proberen ons uit deze onmogelijke situatie te ouwehoeren. ;D

Nou succes dan KD. ::bravo::

En voor de administratie, we lunchen catshee
Benieuwd welke rol we nu weer lunchen ::rofl::

Ja, ik ben ook benieuwd.  ;D Jij ook heel veel succes. ::ok:: Hoogstwaarschijnlijk is er de komende nacht nog maar 1 van ons over, maar laten we er nog wat moois van maken. Zou prachtig zijn als we het nóg wat langer kunnen rekken.



And see there ... de leerlingziener geluncht. :P Maar bodyguard claimen kon ook nog, en kijk nou zeg. ::rofl:: De enige manier waarop ik mezelf nog kon redden was jou verdacht gaan maken, maar gezien jij nu veel meer vertrouwen hebt van de groep, leek me dat niet zo verstandig en heb ik het, behalve wat wazige berichten, opgegeven. Take one for the team. ;)

Aangezien ik zo meteen op de virtuele brandstapel ga, ga ik vanaf nu stilzwijgend toekijken. Laat nog wel even weten wat je gaat doen in deze PM voor je mede wolven. Dit kan nog een leuke ontknoping krijgen, zet 'm op KD.! ::bravo::



Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!