Auteur Topic: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''  (gelezen 4461 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
[MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Gepost op: 30-10-2020, 23:03:27 »


Tijdens deze versie is het mogelijk om tijdens de nacht hints te krijgen over de identiteit van de wolven. Dit zodat de dorpsbewoners niet 24 uur lang stil hoeven te zijn. Het eerste bewijsmiddel dat is gevonden in de tas van Victoria Buckley is haar telefoon. Echter, heeft rechercheur Emily Jones niet de code gekraakt van haar telefoon. Deze is te verkrijgen door Victoria haar favoriete drankje, de datum waarop ze haar eerste hondje kreeg en haar favoriete actrice te achterhalen. Alleen als alle drie de antwoorden correct zijn zal je toegang krijgen tot Victoria haar telefoon. In haar telefoon staat waardevolle informatie over de zaak ''Victoria Buckley''. Echter, krijgen alleen de eerste twee die mij het correcte antwoord sturen via de PM toegang tot deze informatie. Het is dan aan jullie om deze informatie te delen of niet. Als je een verkeerd antwoord stuurt mag je niet nog eens gokken.

De code voor haar telefoon

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Om achter Victoria haar favoriete drankje te komen moet je naar de lokale pub: Piccadilly's pub gaan. Hier zul je 6 vlaggen moeten koppelen aan alcoholische drankjes. Als je alle drankjes correct koppelt aan een land blijft er één alcoholisch drankje over, en dat is Victoria haar favoriete drankje. Dat is het eerste deel van de code van haar telefoon.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Om achter de datum te komen wanneer Victoria haar eerst hondje kreeg moet je naar het heuvelgebied van Buckley gaan. Daar zal je een rekensom moeten oplossen, en de uitkomst daarvan geeft je het jaargetal van de datum. Dat is het tweede deel van de code van haar telefoon.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In het theater van Buckley is Victoria haar favoriete actrice te achterhalen. Als je de links tussen alle woorden hebt gevonden blijft er maar één actrice over. Dat is het derde en laatste deel van de code van haar telefoon.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2020, 01:24:41 »
Zijn er al mensen die de code hebben gekraakt?

Ik heb net mijn antwoord opgestuurd, maar ben niet zeker.
Het aantal schapen in Engeland moet vast in de UK zijn, anders speelt dit verhaal zich af in de toekomst.
Maar ik kon geen actrice vinden die in alle programma's voor kwam. Wel eentje die in 4 vd 5 zat.

Al verwacht ik dat er al wel 2 mij zijn voorgegaan.

edit: ik heb een fout antwoord gegeven.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 01:30:16 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #2 Gepost op: 31-10-2020, 08:15:59 »
De actrice weet ik. Ik zit nog te puzzelen met die rekensom  :-\\
Frankje Lapi

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2020, 08:30:43 »
Ingeleverd! Ben benieuwd of ik snel genoeg ben.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2020, 09:42:19 »
Ik had ook een poging gedaan maar helaas fout. Die eerste en derde zijn easy. Het is die rekensom die het moeilijk maakt. UK en Engeland is namelijk een groot verschil, maar ik denk dat ik de mist in ben gegaan met de meest voorkomende voornaam

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2020, 10:50:01 »
Ik heb het helaas ook fout :\'(
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2020, 10:59:50 »
Ik ga er zo aan beginnen, ben benieuwd. En bedankt nog aan allen die op mij gestemd hebben voor het in mij gestelde burgemeesters vertrouwen. Ik zal het niet schaden  ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2020, 11:12:58 »
We mogen zeker geen antwoorden delen, zodat we al weten wat fout is?  ::hypocriet:: ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2020, 11:24:40 »
Waarom niet?

Ik vrees alleen dat er al wel 2 wolven een goed antwoord hebben gegeven. Die werken vast ook samen.

Ik had chicha, 2020 (2012+3-23+6+22) en Jennifer Hoffmann.
Maar volgens mij zat Jenniger niet in Kees en Co. Irene Moors zat weer niet in Dokter Tinus. Chantal Janzen en Tina de Bruin niet in Waar is de mol? Dus die wist ik ook niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2020, 11:29:48 »
Het is bij jou inderdaad sowieso fout gegaan bij de actrice Brtdm, want die denk ik zeker te weten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2020, 11:36:07 »
Ja, ik moest snel maar een gok nemen.

Het aantal schapen in Engeland is eigenlijk 15 miljoen, maar daarbij komt het antwoord in de toekomst te liggen.
Het totale aantal schapen in de UK is waarschijnlijk 35 miljoen. Dat zou het antwoord 2008 maken.

En bij Adele is het een beetje afhankelijk of videoalbum ook meetelt, want dan zou dat 4 zijn.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 11:47:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2020, 11:52:02 »
Ja het is echt raar geformuleerd. Want met schapen in Engeland kom je er niet. Moet UK zijn lijkt me  ??? Ik ga bij de Albums maar uit van haar CD albums...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2020, 11:56:17 »
OK, er is nog geen officieel antwoord of het mag, maar op zich staat er ook niet dat het niet mag. Plus we zijn rechercheurs die elkaar willen helpen en de wolven ontmaskeren dus ik neem aan dat het mag. Ook omdat het geen nadeel is voor de wolven want die kunnen ook gewoon hier meelezen en snel het antwoord van ons wegkapen.

Ik had het gisteren juist en had dit ingestuurd:
Chicha
2008
Georgina Verbaan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2020, 12:00:10 »
Ooww, ze speelde in de oude kees en co...

Hoe laat had je hem opgelost?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2020, 12:10:44 »
Die eerste en derde had ik wel goed, maar die puzzel zie ik zelfs met het juiste antwoord erbij nog niet :-[

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2020, 12:15:53 »
Ik was de eerste, maar kreeg te horen dat ik de aanwijzing pas zou krijgen als er nog een tweede goed antwoord was. Dus wolven gaan nu uiteraard foute antwoorden sturen (of net niet want reversed psychology) maar een niet-wolf moet sowieso nog even het juiste antwoord insturen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2020, 12:18:43 »
Die eerste en derde had ik wel goed, maar die puzzel zie ik zelfs met het juiste antwoord erbij nog niet :-[
2012+3-35+6+22

Ik heb in het Engels gegoogled op Sheep in England. Ik heb voor mezelf ondervonden dat ik in het Engels vaak veel sneller het antwoord vind. Maar kan uiteraard ook puur toevallig zijn dat ik net het juiste getal als zoekresultaat kreeg.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2020, 13:08:42 »
Dank Robbie. Ik heb het ook ingestuurd. Ik weet niet of iemand anders me voor was.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2020, 13:10:27 »
Ik moet nog, ik wil eventueel de puzzel wel met het aantal albums 4 proberen? Zou Sanmol het live album ook meegeteld hebben? Is immers ook een album?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Bewijsmiddel 1 ''de telefoon''
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2020, 13:17:13 »
Ik moet nog, ik wil eventueel de puzzel wel met het aantal albums 4 proberen? Zou Sanmol het live album ook meegeteld hebben? Is immers ook een album?

Robbie heeft al gezegd dat hij het goede antwoord heeft en Swifty (en misschien daar tussendoor nog iemand) heeft datzelfde antwoord ingestuurd dus dan heeft het geen nut meer om nog in te sturen ;)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves