Auteur Topic: [MB] Dag 1 - De bekentenis  (gelezen 8838 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
[MB] Dag 1 - De bekentenis
« Gepost op: 31-10-2020, 20:01:34 »
De bekentenis


De volgende dag besloten de rechercheurs de vader van Victoria te ondervragen voor antwoorden over de zaak. Eenmaal aangekomen op het politie bureau van Buckley viel het de groep op dat ze één persoon minder in hun midden hadden. Brtdm was nergens meer te vinden in het dorpje. Brtdm was..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De rest van het verhaaltje komt later in verband met mijn laptop  ::bravo::.

Jullie kunnen nu stemmen wie jullie willen lynchen voor 1 november 20:00.

Deelnemerslijst


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rollen


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2020, 20:16:17 »
Toffe plottwist rond de verknipte apotheker, de sekte wint in elk geval niet  ;D

Voor mij is Robbieazerty totaal niet verdacht aangezien hij ons probeerde te helpen met zijn aanwijzing. D*N vertoont wel dorpsgek achtige trekjes, maar hij kan natuurlijk ook een wolf zijn dat ons probeert te overtuigen “gek” te zijn.

Wat denken jullie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #2 Gepost op: 31-10-2020, 20:25:19 »
Gunstig, geen sekte, daar kan behalve Brtdm iedereen blij mee zijn. ::ok::

D*N heeft een rare opdracht bij The Big Puzzle, vandaar dat ie zo raar moet posten. Dat sluit m uiteraard niet uit, maar dat heeft iig niet met dit spel te maken.

Ik vind de mensen die vroegen wie de nachtopdracht juist hebben verdacht, pushen of mensen wat wouden zeggen ... wat zou een reden te zijn om te zeggen dat je een hint hebt gekregen? Kan iemand me dat uitleggen? Leden van het geheime genootschap houden uiteraard hun mond, maar burgers toch ook? Zeker die met een goede rol, die willen toch niet door het geheime genootschap afgemaakt worden? Burgers met hints zijn mogelijk gevaarlijk voor hen.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2020, 20:27:25 »
Dus eigenlijk zijn we nu een soort van dokter/tovenaar kwijt als ik het goed zie? Bescherming zit er dus al niet meer in :\'( of hebben we nog een andere rol die dat kan? (ik lees de rollen ook nooit op tijd ::rofl::) En Robbie vertrouw ik eigenlijk ook wel tot nu toe. Zeker weten doe je het nooit maar hij maakt niet echt een wolfachtige indruk :)

Wat was nou trouwens die naam die het vaakst voorkomt in de UK?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #4 Gepost op: 31-10-2020, 20:31:07 »

Ik vind de mensen die vroegen wie de nachtopdracht juist hebben verdacht, pushen of mensen wat wouden zeggen ... wat zou een reden te zijn om te zeggen dat je een hint hebt gekregen? Kan iemand me dat uitleggen? Leden van het geheime genootschap houden uiteraard hun mond, maar burgers toch ook? Zeker die met een goede rol, die willen toch niet door het geheime genootschap afgemaakt worden? Burgers met hints zijn mogelijk gevaarlijk voor hen.

Waarom zou je als burger die informatie niet gewoon delen? Wat heb je eraan als je alleen die informatie hebt?
Je kan toch maar met z'n allen beter samenwerken? Dus als je die informatie deelt, hoef je toch niet meer te vrezen voor afgemaakt te worden aangezien iedereen die informatie dan in zijn bezit heeft.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #5 Gepost op: 31-10-2020, 20:34:05 »
Waarom zou je als burger die informatie niet gewoon delen? Wat heb je eraan als je alleen die informatie hebt?
Je kan toch maar met z'n allen beter samenwerken? Dus als je die informatie deelt, hoef je toch niet meer te vrezen voor afgemaakt te worden aangezien iedereen die informatie dan in zijn bezit heeft.

Ik begreep dat je de informatie niet mocht delen?
Dan heb ik waarschijnlijk iets niet goed begrepen. Is ook niet logisch als ik daar nu over nadenk, dat je er niks mee kan doen. Dat zou vreemd zijn. Waarschijnlijk bedoelde Sanmol dat je het nu pas mag delen (als je wilt).

Dan is het nog verdacht mensen wilden weten wie de hints hebben, want dan kunnen de wolven die persoon er eventueel 's nachts uitstemmen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2020, 20:35:17 »
Oh, dan heb ik dat allemaal gemist of heb ik niet goed gelezen. Ik dacht dat je meteen die informatie mocht delen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2020, 20:37:14 »
Waarom zou je als burger die informatie niet gewoon delen? Wat heb je eraan als je alleen die informatie hebt?
Je kan toch maar met z'n allen beter samenwerken? Dus als je die informatie deelt, hoef je toch niet meer te vrezen voor afgemaakt te worden aangezien iedereen die informatie dan in zijn bezit heeft.

Eens. Als je een hint niet deelt en je gaat dood dan help je de burgers niet echt. Ik ben benieuwd naar de hint, omdat ze leiden naar de wolven. Btw was het vannacht misschien niet veilig, want als je de hint zegt te hebben dan wordt je geluncht. Nog steeds niemand dus die het wil delen?

EDIT: je mocht de hint toch wel delen? Dat zei Sannol nog dat we zelf moesten weten wat we er mee doen

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2020, 20:38:49 »
Waarschijnlijk bedoelde Sanmol dat je het nu pas mag delen (als je wilt).

Dat is wat ik bedoelde ja. Normaal gezien krijgt iedereen elke aanwijzing pas om stip 20:00 in het mom van om het eerlijk te houden. Daarna mag degene of degenen kiezen om het te delen of niet.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2020, 20:45:31 »
Ik vond het de eerste nacht een beetje moeilijk om wat te zeggen in dat aanwijzingentopic. Ik had de puzzel als 2de opgelost, maar dat antwoord werd teruggedraaid. Ik had 2008 als antwoord.
Så hva gjør vi nå?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2020, 20:52:46 »
Voor zover ik het had gezien hebben we dit spel geen beschermende rol.
Dus dat wordt extra voorzichtig zijn met speciale rollen.

Ik vind Daisy's opmerking raar, als meer mensen een hint weten dan is dat toch juist beter?

Anderzijds klopt het wat ze zei over de wolven. Die gaan nooit hints delen als ze die krijgen. Daarom lijkt het me verstandig af te spreken sowieso de hints te delen. Maar hiermee zal ik mezelf wel teveel in het oog van de wolven spelen.

----
Oh ja, ik vind het ook een beetje slordig dat het nu meteen omgedraaid is en sommige mensen die wel degelijk op de juiste manier geïnterpreteerd hebben geen hint hebben, omdat er een fout is gemaakt. Maar ik ben geen spelleiding. :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2020, 20:57:56 »
Zo onduidelijk was ik toch niet? Ja nu graag, als je een hint hebt graag delen.

Maar voordat het dag werd, dan moest je uiteraard niet aangeven dat je m hebt (is ook niet gebeurd). Want als je burger bent - kan dat voor de wolven een reden zijn om je weg te stemmen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2020, 20:59:54 »
Aaah, op die manier. Sorry las hem even anders.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2020, 21:05:43 »
Dus eigenlijk zijn we nu een soort van dokter/tovenaar kwijt als ik het goed zie? Bescherming zit er dus al niet meer in :\'( of hebben we nog een andere rol die dat kan? (ik lees de rollen ook nooit op tijd ::rofl::) En Robbie vertrouw ik eigenlijk ook wel tot nu toe. Zeker weten doe je het nooit maar hij maakt niet echt een wolfachtige indruk :)

Wat was nou trouwens die naam die het vaakst voorkomt in de UK?
Oliver toch?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2020, 21:06:02 »
Ik snap wel wat Daisy bedoelt en ben het ook wel met haar eens, maar zelf gaat mijn aandacht momenteel uit naar iemand die iets meer onder de radar blijft.

Deze opmerking vond ik opvallend:

Ik ook niet helaas. Zat wel aan Georgina te denken maar wikipedia hielp me niet genoeg.

Wikipedia hielp mij namelijk binnen zowat één minuut aan Georgina Verbaan. Ik zocht de cast van Kees & Co op, ging de vrouwelijke castleden af en bij Georgina klopte alles. Dus of monkeysuncle snapt niet hoe wikipedia werkt, of dit is een smoesje om te verbergen dat die aanwijzing in handen is van hem/haar/hun (ik weet het even niet  ;D)

Wil niet gelijk zeggen dat monkeysuncle mega verdacht is, maar ik vond het wel opvallend en ook een typische ik-laat-even-weten-dat-ik-niet-de-oplossing-goed-heb-uiteraard-met-reden post. Dat soort posts vind ik dan overigens nog wel verdachter dan de mensen die vroegen of de aanwijzing al gevonden was en zoja, door wie.
Frankje Lapi

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2020, 21:28:37 »
Ik zou je graag mijn Wikipedia geschiedenis laten zien, heb gezocht op Kees en Co cast (televisie serie uit 1997) en daar zat ze niet in.
My fall will be for you

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2020, 21:34:07 »
Ik kan me iig herinneren ergens op Wikipedia gelezen te hebben dat Georgina Verbaan in Kees & Co gespeeld heeft. Maybe was het niet die pagina - weet het ook niet precies meer - maar ik heb het wel heel makkelijk kunnen vinden  ;D
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2020, 21:43:51 »
DRenziboy is 'boos' omdat Ricardo een hint is misgelopen? Zijn de wolven een hint misgelopen?

Niet iedereen is even handig met zoeken op internet, al kom je als je op Kees & co Wikipedia zoekt eerst op een pagina uit waarbij je moet kiezen voor welke serie je kiest. Dan kijk je toch allebei?

Aan de andere kant, ik vind het wel typisch iets van Frank om er maar random een naam in te gooien. Zo was ie ook toen wij beiden wolf waren in een potje. Frank stemde ook uit het niets op mij als burgemeester? Handig om iemand burgemeester te maken die je daarna makkelijker kan wegstemmen in een nachtstemming?

Ow dit spel kruipt nu alweer onder mijn huid ::rofl::

Tijd voor de burgemeester om orde in deze chaos te scheppen. ::jaja::

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2020, 21:46:55 »
Ik heb alle programma's in 1x gegoogled en kwam toen uit op de wikipediapagina van Georgina Verbaan, dus dat duurde ongeveer 10 seconden  ;D

Ik neem aan dat als een burger rechercheur de hint heeft ontvangen die nog wel gedeeld zal worden, het heeft weinig zin om dat niet te delen. Zo niet dan zullen 2 wolvenleden van het genootschap de hints hebben.
Verder denk ik dat de dorpsgek een subtiele opdracht zal hebben zoals iets met een bepaald leesteken moeten gebruiken of een bepaald aantal keer posten per dag ofzo. Ik kan morgen wel even kijken of me iets opvalt bij het teruglezen  :)
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2020, 21:49:12 »
DRenziboy is 'boos' omdat Ricardo een hint is misgelopen? Zijn de wolven een hint misgelopen?

Niet iedereen is even handig met zoeken op internet, al kom je als je op Kees & co Wikipedia zoekt eerst op een pagina uit waarbij je moet kiezen voor welke serie je kiest. Dan kijk je toch allebei?

Aan de andere kant, ik vind het wel typisch iets van Frank om er maar random een naam in te gooien. Zo was ie ook toen wij beiden wolf waren in een potje. Frank stemde ook uit het niets op mij als burgemeester? Handig om iemand burgemeester te maken die je daarna makkelijker kan wegstemmen in een nachtstemming?

Ow dit spel kruipt nu alweer onder mijn huid ::rofl::

Tijd voor de burgemeester om orde in deze chaos te scheppen. ::jaja::

Oh nee, die opmerking stond compleet los van het spel, vandaar ook de streepjes voor de opmerking, daarnaast wil ik de burgemeester ook wel horen, ik heb hem niet voor niks gekozen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?