Auteur Topic: [MB] Dag 1 - De bekentenis  (gelezen 8772 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #20 Gepost op: 31-10-2020, 21:56:45 »
Aan de andere kant, ik vind het wel typisch iets van Frank om er maar random een naam in te gooien. Zo was ie ook toen wij beiden wolf waren in een potje. Frank stemde ook uit het niets op mij als burgemeester? Handig om iemand burgemeester te maken die je daarna makkelijker kan wegstemmen in een nachtstemming?
Even ter verdediging van mezelf, en vgm moet ik dit ook echt elk potje zeggen (behalve het potje op discord), maar ik deed dat daarvoor ook al, lees La Casa de Papel maar terug of vraag het aan mijn huisgenote die ik er toen uit heb gewerkt omdat ik dacht dat ze wolf was  ;D
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2020, 23:27:37 »
zelf had het ook binnen 1 minuut op georgina verbaan. Dus ik hou monkey in mijn achterhoofd, Voor de rest jammer van Brtdm en hij speelde het nog best goed. Denk ook daarom dat hij vermoord is.

Voor de rest, Zou ik wel willen weten wie die hint hebben. Want anders denk ik dat de wolven die hint hebben of in ieder geval 1


chipsverslaafde <3

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #22 Gepost op: 1-11-2020, 04:21:55 »
Het duurde bij mij echt wel langer om op Georgina uit te komen. Ben er een kwartier zoet mee geweest. Ziet het tijdstip ::oink::. Trusten!
Så hva gjør vi nå?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #23 Gepost op: 1-11-2020, 09:21:14 »
Altijd lastig om informatie over de moord te beredeneren op dag 1 vind ik...
Brtdm is vermoord, waarom? Wellicht omdat hij vaak weerwolven speelt en goed kan redeneren? Zou een van de wolven bekend zijn met hoe brtdm weerwolven speelt?
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #24 Gepost op: 1-11-2020, 09:22:26 »
Altijd lastig om informatie over de moord te beredeneren op dag 1 vind ik...
Brtdm is vermoord, waarom? Wellicht omdat hij vaak weerwolven speelt en goed kan redeneren? Zou een van de wolven bekend zijn met hoe brtdm weerwolven speelt?
J e bedoel t, nie t z o go ed? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #25 Gepost op: 1-11-2020, 09:45:59 »
Ik deelde gisteren mijn hint info omdat Sanmol me terug stuurde dat ik de hint zou krijgen als er een tweede juiste antwoord binnen zou komen. Iedereen leek er moeite mee te hebben en als al de rest het “fout” zou hebben, zou ik dus geen hint krijgen want dan zou er geen tweede persoon zijn. Vandaar dat ik het deelde. Zelfs als een wolf het had ingestuurd zou dat niet uitmaken want dan zou ik de hint tenminste ook krijgen.

Anyway, nadien bleek mijn antwoord dan wel fout te zijn maar ik wou dus nog even uitleggen waarom ik dat had gedaan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #26 Gepost op: 1-11-2020, 10:02:54 »
Altijd lastig om informatie over de moord te beredeneren op dag 1 vind ik...
Brtdm is vermoord, waarom? Wellicht omdat hij vaak weerwolven speelt en goed kan redeneren? Zou een van de wolven bekend zijn met hoe brtdm weerwolven speelt?


Ik denk omdat hij aankondigde geen overzichtjes te gaan maken ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #27 Gepost op: 1-11-2020, 10:08:26 »
Ik denk dat we weinig kunnen afleiden uit de dood van Brtdm, de wolven laten zich niet zo makkelijk ontmaskeren na nacht 1. Dus zullen ze een ervaren speler gekozen hebben die wellicht een bedreiging kan vormen.

Om een steen in het water te gooien qua verdenkingen: naast het bericht dat zojuist geplaatst is horen we Swifty nog niet echt vaak. Blijft een beetje op de achtergrond. Heeft op dag 0 zich enkel even een supporter van Daisy als burgemeester getoond, maar dat is uiteraard vrij ongevaarlijk voor een wolf om te doen.

Welke “rechercheurs” vallen er voor jullie op?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #28 Gepost op: 1-11-2020, 10:13:12 »
Ik ben te druk met puzzelen nog. En ik heb verder niet veel toe te voegen hier. De eerste dag is altijd lastig en een gok. Mensen met speciale rollen moeten zich nog even stilhouden, er is nog geen patroon af te leiden uit het stemgedrag, we kunnen alleen speculeren over waarom Brtdm dood is. Als wolf had ik Brtdm trouwens niet als eerste gekilld, om de reden die D*N aanhaalt ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #29 Gepost op: 1-11-2020, 10:42:12 »
Misschien dachten de wolven dat Brtdm de detective (ziener) was? En er zit ook nog een schapenhoeder, waarvan, als ik het goed begrijp, als de wolven dezelfde persoon kiezen, er een random persoon dood gaat (kans is natuurlijk wel heel klein dat zich dit in ronde 1 gebeurt).

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #30 Gepost op: 1-11-2020, 10:43:55 »
Eerste dag is inderdaad altijd lastig. Ik denk dat wel de wolven niet meteen willen opvallen, dus ik ben geneigd om te gaan stemmen op iemand die zich niet meteen opwierp als burgemeester (dus niet op MV, Daisy, Luchtmaniak, hillo, Mitchkox en Ricardo. Totaal geen garantie dat daar geen enkele wolf tussenzit, maar ik kan me niet voorstellen dat alledrie de wolven campagne hebben gevoerd om burgemeester te worden  :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #31 Gepost op: 1-11-2020, 11:12:46 »
Ik vind dat er nog weinig informatie is helaas. Ik ben het er wel mee eens dat Brtdm vaak veel informatie geeft en echt iets toevoegt aan het spel. Dus daarin snap ik de wolven wel, al zou Brtdm deze editie niet met overzichten komen. Zal ik me dan opwerpen als man van de overzichten? Dan maak ik die straks van de stemmen voor het burgemeesterschap

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #32 Gepost op: 1-11-2020, 11:21:40 »
Ik vind dat er nog weinig informatie is helaas. Ik ben het er wel mee eens dat Brtdm vaak veel informatie geeft en echt iets toevoegt aan het spel. Dus daarin snap ik de wolven wel, al zou Brtdm deze editie niet met overzichten komen. Zal ik me dan opwerpen als man van de overzichten? Dan maak ik die straks van de stemmen voor het burgemeesterschap
Ik vind het goed, aangezien je ook een burgemeesterskandidaat was. Maar de stemmen van de burgemeester wie op wie stemmen heeft Sanmol al voor ons gemaakt :P of wil je dieper gaan en kijken wie wat zei?

Woah, hier spreekt u vlugge heester zo'n beetje zo


Edit: over de dood van Brtdm... de wolven hebben waarschijnlijk gevonden dat hij een gevaarlijke speler is. Goed in raadsels. Hielp ons ook echt de goede kant op:

Ja, ik moest snel maar een gok nemen.

Het aantal schapen in Engeland is eigenlijk 15 miljoen, maar daarbij komt het antwoord in de toekomst te liggen.
Het totale aantal schapen in de UK is waarschijnlijk 35 miljoen. Dat zou het antwoord 2008 maken.

En bij Adele is het een beetje afhankelijk of videoalbum ook meetelt, want dan zou dat 4 zijn.
Dit leidde naar beide mogelijke antwoorden 2008 en 2028. Verder is er heel weinig uit te halen. Denk dat we dan toch even naar dag 0 moeten kijken ook. Ik ben wel benieuwd naar de mening van mensen die we nog niet zo veel gehoord hebben.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2020, 11:31:00 door MollenvangR-Art »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #33 Gepost op: 1-11-2020, 11:40:13 »
Wat ik zie bij de burgemeester verkiezing is wat FrankLapidus nu weer doet. Balletjes opgooien en dan kijken wie er meeliften. Goeie tactiek, ik heb daardoor bv mrchipie en miek1999 in het vizier en ook Swifty mbt de burgemeester.

Verder valt D*N natuurlijk op door het niet opvallen  ::vergroot::

En kom op als ik de puzzel expres fout had willen doen dan was de rekensom veel makkelijker. Ik heb oprecht Georgina niet gevonden (en voel me daardoor ook best een kluns  ::schaam::)
My fall will be for you

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #34 Gepost op: 1-11-2020, 12:14:48 »
Het duurde bij mij echt wel langer om op Georgina uit te komen. Ben er een kwartier zoet mee geweest. Ziet het tijdstip ::oink::. Trusten!
Wolven leven ook 's nachts ::vergroot::
Nee ff serieus. Ik twijfel nog op wie te stemmen omdat de eerste dag toch altijd een loterij is. Ik ga denk ik dan maar voor een tot nu toe wat inactieve speler als Hillo, mrchipie of D'N. Misschien als ze dreigen eruit te gaan dat ze wat actiever worden

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #35 Gepost op: 1-11-2020, 14:27:55 »
Wolven leven ook 's nachts ::vergroot::
Ik ga denk ik dan maar voor een tot nu toe wat inactieve speler als Hillo, mrchipie of D'N.

Hillo was burgemeesterskandidaat, en ik kan me wel vinden in de strategie van Miek1999 om die te negeren in de eerste ronde. Mrchipie of D*N zou kunnen inderdaad, hoewel ik toch het gevoel blijf houden dat D*N geen weerwolf is. Die was afgelopen potje immers ook al weerwolf, en toen gebruikte hij qua activiteit een hele andere strategie.

Mrchipie zou kunnen, ik ben wel benieuwd of hij daar zelf wat op te zeggen heeft.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #36 Gepost op: 1-11-2020, 14:33:03 »
Ik denk inderdaad dat de wolven dachten dat Brtdm de aanwijzing vrij had gespeeld en deed alsof hij het niet had om niet geluncht te worden. Verder is het een speler die goed is in puzzelen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #37 Gepost op: 1-11-2020, 14:58:06 »
D*N post waarschijnlijk (ook) weinig omdat hij een opdracht heeft in The Big Puzzle. Vanavond na 20u zal hij wel losgaan. Dat zegt verder volgens mij niets over het al of niet wolf zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #38 Gepost op: 1-11-2020, 15:01:54 »
Op het moment neig ik toch naar een stem op Daisy. En dat is puur omdat ik aan haar argumentatie twijfel m.b.t het burgemeesterschap. Ik hoop oprecht dat ik het mis heb, maar op dit moment heb ik weinig anders om me op te baseren. Ook al had ze er wel een uitleg bij en reageerde ze rustig op mijn bericht daarop.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #39 Gepost op: 1-11-2020, 15:31:49 »
Ik ben een voorstander om te stemmen op de inactieven. Als je de actieven gaat wegstemmen nu, dan wordt het spel saaier en is er minder informatie.

@MV ik wil inderdaad een overzicht maken wie wat stemt, maar ook dingen die mij opvallen. Dus stemmen plus argumentatie. Ik verwacht dit tussen 18:00-19:00 uur te posten