Auteur Topic: [D] Dag 3 - Backstage Murder  (gelezen 4740 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #60 Gepost op: 1-12-2020, 10:24:21 »
Een van de sanmol stemmers is dus Britney:
- sanmol: kan dit bevestigen, want heeft 6 stemmen gekregen en is dus bevrijd
- molfreak arno: kan dit bevestigen, want heeft 4 stemmen gekregen en is dus bevrijd
- vermoljoen
-  jacco
- HIDM: nog 1 stem nodig om zich te bevrijden
- Miek
- bjorn: begon als eerste over Britney die misschien niet mocht stemmen op de acts, een hint?
« Laatst bewerkt op: 1-12-2020, 10:26:10 door belg »

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #61 Gepost op: 1-12-2020, 10:41:18 »
Bjorrn heeft dat ook deze dag nogmaals benadrukt door het aan mijn lijstje toe te voegen ::vergroot::
Nieky grab a life vest!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #62 Gepost op: 1-12-2020, 10:42:20 »
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #63 Gepost op: 1-12-2020, 10:44:41 »
Hmm Bjorrn als Britney, willen we dan niet een paar stemmen op Bjorrn doen omdat we er dan een burger bij hebben die mee mag stemmen? Of is dat weer te link omdat er dan gesaboteerd kan worden?

Hillo vind ik door zijn zieneropmerking juist weer extra verdacht, de ziener proberen uit te roken lijkt me in dit stadium niet het beste. Ik neig nu nog sterker naar een stem op onze Netflix-excuus-wolf.
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #64 Gepost op: 1-12-2020, 11:29:12 »
Ik probeer de ziener helemaal niet uit te roken ::ohno:: ik raad de ziener alleen aan om iemand uit de groep te checken waar we ook iemand in killen. Hij mag dat vervolgens van mij nog een tijd voor zich houden hoor, maar op een gegeven moment gaat de ziener toch wel praten en dan is het dus fijn als we meer info hebben over de groepjes. Dat we niet op een verkeerd spoor blijven de rest van het spel. Stel die theorie van de groepjes klopt niet, dan zien we bijna de helft nu als 100% onschuldig terwijl daar dan gewoon 2, 3, 4, 5 wolven in kunnen zitten, wat een gegarandeerd verlies betekent. De ziener kan die strategie volledig omver werpen als hij genoeg mensen kan vrijpleiten uit één groep. Dat jij dit idee tegenhoudt maakt jou weer verdacht imo.

Ik bedenk me nu ik dit schrijf dat hij de theorie natuurlijk ook omver werpt als hij een wolf aantoont in de veilige groepjes. Dus dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

En nogmaals monkey, als ik niet wou ruilen, waarom zou ik dat voorstel dan überhaupt doen? Niemand zou het raar gevonden hebben als ik niks zou zeggen.

Plus: zolang we niet weten wat die kamers inhouden heeft speculeren daarover sowieso geen zin.
Nieky grab a life vest!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #65 Gepost op: 1-12-2020, 11:39:24 »
Het voorstel om te ruilen en er dan niet zijn, betekent dat je het voor een ander niet mogelijk maakt om te ruilen. Ik zat op je te wachten. Je had ook kunnen aangeven dat je er niet zou zijn vanaf een bepaald moment.

Daarnaast vind ik dat de ziener met rust gelaten moet worden, die moet zichzelf bekend maken als het relevant lijkt voor de ziener. Iedereen die de ziener pusht vind ik verdacht. Ik hou helemaal niks tegen, de ziener leest mee en snapt (hopelijk) de groepssamenstellingen wel en wat daar handig in is.

En ja natuurlijk kunnen de onverdachte groepjes incorrect zijn, daar zijn al overzichten van. En speculeren heeft wel zin, want alle info helpt.
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #66 Gepost op: 1-12-2020, 11:43:50 »
Ja en wie heeft zo’n overzicht ook alweer gemaakt monkey? Oja, ondergetekende.

Als je goed leest zie je dat ik de ziener dus ook niet push, maar wel aangeef wat handig is. Burgers moeten elkaar juist helpen op die manier, dus ik snap niet wat je daar op tegen hebt.
Nieky grab a life vest!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #67 Gepost op: 1-12-2020, 11:47:04 »
Ja en wie heeft zo’n overzicht ook alweer gemaakt monkey? Oja, ondergetekende.

Als je goed leest zie je dat ik de ziener dus ook niet push, maar wel aangeef wat handig is. Burgers moeten elkaar juist helpen op die manier, dus ik snap niet wat je daar op tegen hebt.

Ok als je het zo bedoelt prima, daar kan ik in meegaan. Ziener adviseren is goed natuurlijk.

Ik heb ook wel wat overzichtjes gemaakt, maakt dat me dan minder verdacht?

En fijn dat je slechts een deel van mijn post pakt om op te reageren. ::vergroot::
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #68 Gepost op: 1-12-2020, 12:37:07 »
Ik heb alleen niet gereageerd op het ruilen, maar daar heb ik ook niks meer aan toe te voegen eigenlijk. Ik stelde het voor, ging toen even eten, mijn man stelde voor een film te kijken, ik dacht niet meer aan wolven en zei ja, en toen was het te laat.

Iemand anders had ook altijd kunnen ingaan op jouw aanbod, toen ik om 19:30 bv nog niet online was geweest. En vervolgens zeggen dat ik niet meer hoefde. Het is niet zo dat alleen ik die ruil mocht doen. Dus met dat ik het onmogelijk maak voor anderen ben ik het totaal niet eens. ::niet-ok::

Het voorstel om te ruilen en er dan niet zijn, betekent dat je het voor een ander niet mogelijk maakt om te ruilen. Ik zat op je te wachten. Je had ook kunnen aangeven dat je er niet zou zijn vanaf een bepaald moment.

Daarnaast vind ik dat de ziener met rust gelaten moet worden, die moet zichzelf bekend maken als het relevant lijkt voor de ziener. Iedereen die de ziener pusht vind ik verdacht. Ik hou helemaal niks tegen, de ziener leest mee en snapt (hopelijk) de groepssamenstellingen wel en wat daar handig in is.

En ja natuurlijk kunnen de onverdachte groepjes incorrect zijn, daar zijn al overzichten van. En speculeren heeft wel zin, want alle info helpt.

Verder heb ik volgens mij op al je punten geantwoord.

Voor wat betreft je andere vraag in je laatste post: je sraat op m’n lijstje, bent niet per se minder verdacht wmb, maar ik verdenk anderen meer.

Denk dat alles dus nu wel gezegd is rondom onze discussie? ;D
Nieky grab a life vest!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #69 Gepost op: 1-12-2020, 12:39:52 »
Misschien moeten we iets minder focussen op die groepen tho  ;D er komt alleen maar onnodige discussie van
Frankje Lapi

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #70 Gepost op: 1-12-2020, 12:47:17 »
Denk dat alles dus nu wel gezegd is rondom onze discussie? ;D

 ::rofl: ::ok::

Inderdaad misschien wat anderen aan het woord laten
My fall will be for you

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #71 Gepost op: 1-12-2020, 12:48:15 »
Misschien moeten we iets minder focussen op die groepen tho  ;D er komt alleen maar onnodige discussie van

Maar we hebben toch naast de info die we uit de groepen kunnen halen nog maar weinig om op af te gaan?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #72 Gepost op: 1-12-2020, 12:51:49 »
Ik zeg niet dat we er helemaal niet meer op moeten focussen tho  ::hypocriet::

Maar het gesprek gaat nu alle kanten op en we moeten wel vanavond iemand lynchen. En zo komen we er niet vrees ik.
Frankje Lapi

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #73 Gepost op: 1-12-2020, 14:15:17 »
Ik stem op LuchtManiak. Waarom?

Hij geeft als reden dat hij onafhankelijk stemt en dit klopt. Zo stemde hij als burgemeester op Vermoljoen. Ik ga er inmiddels vanuit dat Lucy goed is, maar de rol van burgemeester ging dan waarschijnlijk toch niet naar een wolf. Uiteindelijk is Vermoljoen eruit en zou hij dit zelfs kunnen gebruiken als reden waarom hij een goodie is.

Vervolgens stemt hij inderdaad op HIDM, terwijl het 'gevecht' tussen Sanmol en Vermoljoen ging. Als hij zo overtuigd was van Vermoljoen kon hij hem redden door Sanmol te doden. Veel mensen geloven in de onschuld (waaronder ik) van Sanmol. Hij kon zich uit deze discussie houden en op iemand anders gaan.

Zijn argument: ik stem onafhankelijk vind ik persoonlijk niet heel sterk en aangezien hij in de Mariah-groep zit gaan voor mij de meeste argumenten gelden voor hem :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #74 Gepost op: 1-12-2020, 14:15:35 »
Ik zie dat er vooral stemmen binnenkomen voor Jakko en Luchtmaniak. Zouden de mensen die al gestemd hebben ook kunnen toelichten waarom ze voor die persoon zijn gegaan?
De kans is aanwezig dat we goed zitten met een van die 2, omdat ze in een van de verdachte groepjes zitten, maar ik heb iets meer argumenten nodig om overtuigd te raken  ::vergroot::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #75 Gepost op: 1-12-2020, 14:16:37 »
Ik stem op LuchtManiak. Waarom?

Hij geeft als reden dat hij onafhankelijk stemt en dit klopt. Zo stemde hij als burgemeester op Vermoljoen. Ik ga er inmiddels vanuit dat Lucy goed is, maar de rol van burgemeester ging dan waarschijnlijk toch niet naar een wolf. Uiteindelijk is Vermoljoen eruit en zou hij dit zelfs kunnen gebruiken als reden waarom hij een goodie is.

Vervolgens stemt hij inderdaad op HIDM, terwijl het 'gevecht' tussen Sanmol en Vermoljoen ging. Als hij zo overtuigd was van Vermoljoen kon hij hem redden door Sanmol te doden. Veel mensen geloven in de onschuld (waaronder ik) van Sanmol. Hij kon zich uit deze discussie houden en op iemand anders gaan.

Zijn argument: ik stem onafhankelijk vind ik persoonlijk niet heel sterk en aangezien hij in de Mariah-groep zit gaan voor mij de meeste argumenten gelden voor hem :)

Aaah kijk aan, sorry ik had je bericht niet gezien voor ik de mijne stuurde, maar dit is op z'n minst een onderbouwde stem.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #76 Gepost op: 1-12-2020, 14:29:56 »
Ja kijk ik vind Franks opmerking dat we minder op de groepjes moeten focussen dus echt weer heel erg verdacht :P

Ik ga voor nu op HIDM. Die haalde belgs plan eerder al onderuit en probeerde mss chaos te scheppen door Bjorns random opmerking te openbaren.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #77 Gepost op: 1-12-2020, 14:38:16 »
Aaah kijk aan, sorry ik had je bericht niet gezien voor ik de mijne stuurde, maar dit is op z'n minst een onderbouwde stem.
Ik wil graag Benjamin van de groep worden. Chip en Vermoljoen liggen eral uit dus op naar de volgende! Nee zonder grapjes hij bungelde onderaan mijn verdachtenlijstje van 4 personen, dus ipv een nieuwe flop ga ik mijn eigen hersenen tegenspelen en voor de minst verdachte van mijn verdachten.
Så hva gjør vi nå?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #78 Gepost op: 1-12-2020, 14:50:31 »
Ik zal mijn stem ook even beargumenteren. Voor mij is kiezen tussen Jacco, HIDM en Luchtmaniak grotendeels gokken.
However, als er een wolf tussen deze opties zit, lijkt de kans me groot dat andere wolven deze stemming gaan proberen te sturen.
Daarom heb ik er (voorlopig) voor gekozen om de stem van Ricardo te volgen, aangezien hij als enige 100% bevestigd geen wolf is, dus hij is sowieso geen wolf die de stemming richting Jacco stuurt. Daarom denk ik dat dit de grootste slagingskans heeft.

Mochten er nog goeie argumenten of informatie op tafel komen, zal ik straks sowieso het topic nog even checken en eventueel changen  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 3 - Backstage Murder
« Reactie #79 Gepost op: 1-12-2020, 15:58:51 »
Blijkbaar is de keuze om eerst uit de Mariah-groep te kiezen. Kan ik me prima in vinden, want die groep is me nog meer onduidelijk dan de Billie-club.

Om even een beetje te prikkelen wil ik mijn eerste stem op Hautoa uitbrengen. Die blijft heel subtiel onder de radar, terwijl ze net zo verdacht zou moeten zijn als LuchtManiak, HIDM en JaccoS.
My fall will be for you