Auteur Topic: [D] Dag 4 - Shady Information  (gelezen 4504 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #20 Gepost op: 2-12-2020, 22:19:22 »
Wolf nr 1: Jacco.

Volgende dag vertel ik de volgende. Zoek het maar uit voor de rest. Doei!

Laten we deze opmerking niet negeren  ::vergroot:: Waarom zeg je dit zo stellig Convans?
Ik denk ook nog steeds dat het Jacco is eigenlijk. Er werd teveel op HIDM gestuurd vorige ronde en die bleek een burger (ervan uitgaande dat we zijn echte rol gezien hebben). Zo werd Jacco gered.
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #21 Gepost op: 2-12-2020, 22:58:07 »
Laten we deze opmerking niet negeren  ::vergroot:: Waarom zeg je dit zo stellig Convans?
Ik denk ook nog steeds dat het Jacco is eigenlijk. Er werd teveel op HIDM gestuurd vorige ronde en die bleek een burger (ervan uitgaande dat we zijn echte rol gezien hebben). Zo werd Jacco gered.

Gewoon omdat ik niet akkoord ben met D*N zijn top-3  >:D

En we een wolf moeten stemmen ;)
« Laatst bewerkt op: 2-12-2020, 23:00:41 door Convans »

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #22 Gepost op: 2-12-2020, 22:59:29 »
Helemaal mee eens Hillo
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #23 Gepost op: 2-12-2020, 23:01:33 »
Ik moet ff bijkomen  ::ohno:: (en had een wat drukke avond), maar even de informatie verwerken. Het gaat gewoon grote K*  ::niet-ok::. We zijn Beyonce, Lana en Mariah kwijt en we kunnen zelfs Taylor niet meer slim inzetten om mogelijke wolven hun stemrecht te ontnemen. En nog geen wolf gevangen.

We moeten nu wel meer mensen gaan vertrouwen dan alleen teams Ariana, Rihanna, Lana en Taylor. Want daar zijn er niet zoveel van over, alleen Lucy, Miek1999, Molduck, Molfreak Arno en ik. En daarnaast kunnen we Ricardo nu ook wel als zekere Mariah aanwijzen.

Vooral aan dat groepje: wie vertrouwen jullie nog meer? Off my head zeg ik Belg, Bjorrn en, gek genoeg, hillo.
My fall will be for you

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #24 Gepost op: 2-12-2020, 23:07:06 »
Ik moet ff bijkomen  ::ohno:: (en had een wat drukke avond), maar even de informatie verwerken. Het gaat gewoon grote K*  ::niet-ok::. We zijn Beyonce, Lana en Mariah kwijt en we kunnen zelfs Taylor niet meer slim inzetten om mogelijke wolven hun stemrecht te ontnemen. En nog geen wolf gevangen.

We moeten nu wel meer mensen gaan vertrouwen dan alleen teams Ariana, Rihanna, Lana en Taylor. Want daar zijn er niet zoveel van over, alleen Lucy, Miek1999, Molduck, Molfreak Arno en ik. En daarnaast kunnen we Ricardo nu ook wel als zekere Mariah aanwijzen.

Vooral aan dat groepje: wie vertrouwen jullie nog meer? Off my head zeg ik Belg, Bjorrn en, gek genoeg, hillo.
Kwijt? Meid ik ben gewoon hier hoor ::brunette::. En ik was de weg allang kwijt!
Så hva gjør vi nå?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #25 Gepost op: 2-12-2020, 23:09:17 »
Kwijt? Meid ik ben gewoon hier hoor ::brunette::. En ik was de weg allang kwijt!

We zijn wel je rol kwijt. Je kunt nu niet meer een oogschaduw smijten naar een misschien-wolf.  ::)
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #26 Gepost op: 2-12-2020, 23:16:15 »
Het gaat inderdaad nog niet heel geweldig, maar we hebben nog maar 2 echte dagen gehad, dus geen reden tot paniek. Ik denk dat we vandaag of morgen er sowieso een wolf uit gaan werken en vanaf dan kunnen we iets verder redeneren. Het zou wel handig zijn als we een beetje een duidelijke meerderheid in de stemming krijgen, zodat de bijna afvaller zijn rol nog op tijd kan meedelen en we eventueel kunnen switchen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #27 Gepost op: 2-12-2020, 23:30:23 »
Ik denk dat hij dan inderdaad Lucy of Sanmol heeft bekeken eigenlijk. Luchtmaniak kan ook, maar dat lijkt me vooral zijn stemuitleg. (Die overigens ook kan kloppen)

Overigens zou ik als wolf best dom zijn om iemand die zo hard een verdachtmaking op mij heeft uitgesproken te lunchen, dan leiden alle sporen automatisch naar mij.

Ik snap dat ik verdacht ben vanwege mijn verdenking richting HIDM. Soms zijn verdenkingen inderdaad onwaar, zoals deze van mij. Hopelijk leren we als groep goodies nu vooral van de mensen die makkelijk meegaan in de verdenking op mij, want daar zouden wolven bij kunnen zitten. In combinatie met de belg-theorie van ronde 1 zou dat ons een eind kunnen brengen.

Edit: als ik de stemmingen van gister bekijk zie ik dat Lucy en Hautoa volgden in mijn HIDM-theorie (die fout bleek) en nu wederom meegaan in het beschuldigen van mij. Dat vind ik verdacht, kunnen jullie daarop reageren?

Overigens zie ik dat ik mij beter op JaccoS kan richten, zeker als het tussen ons zou gaan. Maar ik zou niet goed weten waarom, kan iemand mij eraan herinneren waarom Jacco ook alweer verdacht is? Misschien moet ik morgen nog even teruglezen.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2020, 23:35:41 door LuchtManiak »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #28 Gepost op: 2-12-2020, 23:37:42 »
Overigens zou ik als wolf best dom zijn om iemand die zo hard een verdachtmaking op mij heeft uitgesproken te lunchen, dan leiden alle sporen automatisch naar mij.

Ik snap dat ik verdacht ben vanwege mijn verdenking richting HIDM. Soms zijn verdenkingen inderdaad onwaar, zoals deze van mij. Hopelijk leren we als groep goodies nu vooral van de mensen die makkelijk meegaan in de verdenking op mij, want daar zouden wolven bij kunnen zitten. In combinatie met de belg-theorie van ronde 1 zou dat ons een eind kunnen brengen.

Edit: als ik de stemmingen van gister bekijk zie ik dat Lucy en Hautoa volgden in mijn HIDM-theorie (die fout bleek) en nu wederom meegaan in het beschuldigen van mij. Dat vind ik verdacht, kunnen jullie daarop reageren?

Overigens zie ik dat ik mij beter op JaccoS kan richten, zeker als het tussen ons zou gaan. Maar ik zou niet goed weten waarom, kan iemand mij eraan herinneren waarom Jacco ook alweer verdacht is? Misschien moet ik morgen nog even teruglezen.
Dat hoeft echt geen reden te zijn dat je geen wolf bent. Zeker met de confirmed dubbele lunch is het voor de wolven geen probleem om iemand duidelijk onder de bus te duwen. Als het goed is zijn jullie met 6 of zelfs 7 dus take one for the team?
Så hva gjør vi nå?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #29 Gepost op: 2-12-2020, 23:41:00 »
Ik lees 5, daar zijn we in alle schema's vanuit gegaan  :-\\
My fall will be for you

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #30 Gepost op: 3-12-2020, 00:22:26 »
Dat hoeft echt geen reden te zijn dat je geen wolf bent. Zeker met de confirmed dubbele lunch is het voor de wolven geen probleem om iemand duidelijk onder de bus te duwen. Als het goed is zijn jullie met 6 of zelfs 7 dus take one for the team?

True, het is geen vrijpleitend bewijs. Maar ik zou dit een waardeloze strategie voor wolven vinden gezien het stadium van het spel. Waarom nu al 1 wolf prijs geven terwijl er nog andere opties zijn? Voor wolven kan ik me voorstellen dat het chill is om de verdachtmaking op de LuchtManiak te voeden, dan weten ze zeker dat ze nog een rondje veilig zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #31 Gepost op: 3-12-2020, 00:44:25 »
Ik weet t niet zeker, ik blijf voor nu bij Jacco omdat ik dat de vorige keer al stemde en dat is bijna gelukt toen  :)
Maar t kan ook heel goed Luchtmaniak zijn.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #32 Gepost op: 3-12-2020, 00:46:06 »
Waar is de Dikke Controleur als je hem nodig hebt? :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #33 Gepost op: 3-12-2020, 09:42:03 »
Ik vind Hautoa toch eigenlijk ook wel erg verdacht, voornamelijk omdat ze snel toehapte op het bericht van Hidm over dat Bjorn een wolf was:

::)

Dus. Bjorrn stemmen en als het niet blijkt te kloppen volgende keer HIDM eruit?

En verder blijft ze op de achtergrond, wat een goede wolventactiek is (zeker als er veel deelnemers zijn)

Citaat
Vooral aan dat groepje: wie vertrouwen jullie nog meer? Off my head zeg ik Belg, Bjorrn en, gek genoeg, hillo.

Ik vertrouw Bjorn en hillo ook, wat betreft de anderen moet ik straks even teruglezen :)
I will follow my inner gold

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #34 Gepost op: 3-12-2020, 12:14:23 »
Even Mitchkox' interessante quotes vanaf dag 2 op een rijtje gezet:

DAG 2

Waarom stemt Sanmol op hunzelf?

Heb ik iets gemist? Of zijn hun Billie? ::oink::

Btw vind ik Ricardo voor het eerst ooit niet verdacht! Ik denk persoonlijk dat Ricardo zijn burgerspel speelt en na die vele spelen gaat mijn radar deze keer niet af.

Heeft Mitchkox Ricardo gezien? Of Sanmol?

Ik zou dit ook een hele rare move voor een wolf vinden, dus mij lijkt dit meer een actie voor een neutrale of goede rol.

Nu moet ik zeggen dat ik de hint naar Mrchipie niet heel sterk vind. Wat mij wel opvalt is hoe makkelijk hij op zijn maatje/geliefde/levenspartner/duomens Sanmol gaat...

Dapper Sanmol voor het delen en ook vanuit mij sterkte. Mijn Discord staat ook open mocht je het fijn vinden ::hug::

Ik kies ervoor om niet voor Sanmol of Vermoljoen te gaan. Ondanks dat er wel wat hints zijn ben ik niet overtuigd en ben ik eerder benieuwd naar anderen. Ik stem dus voor Molfreak Arno.

Zelf denk ik eerder aan Vermoljoen dan aan Sanmol als wolf. Uit de hint en het lunchslachtoffer kan ik ook nog niet veel halen

Het lijkt er hier wel sterk op dat Mitchkox Sanmol heeft gezien.

NACHT 2

Ik wil ook naar de keuken.

En Vermoljoen... die zag ik niet aankomen. Al vond ik Vermoljoen wel verdachter dan Sanmol

Op dat moment zaten Molfreak Arno, Hautoa, JaccoS, LuchtManiak, michael90, Ycaris en Sanmol al in de keuken, Mitchkox maakte de groep vol.

Eens met Convans en monkeysuncle. In de keuken zitten meer verdachte personen waardoor ik er juist voor koos in die groep te duiken ::bravo::

Misschien toch wisselen vanuit backstage aangezien daar minder verdachte personen inzitten dan in bijvoorbeeld de keuken of badkamer?

Ik 'vertrouw' Convans en belg wel, dus ik wil best ruilen wanneer iedereen daarin meegaat. Dus ik sta hier zeker voor open ::bravo::

Hier geeft hij aan een paar mensen te vertrouwen en een paar mensen verdacht te vinden. Kan ook nog betekenen dat hij Convans, Belg of mijzelf heeft gezien.

DAG 3

Ik stem op LuchtManiak. Waarom?

Hij geeft als reden dat hij onafhankelijk stemt en dit klopt. Zo stemde hij als burgemeester op Vermoljoen. Ik ga er inmiddels vanuit dat Lucy goed is, maar de rol van burgemeester ging dan waarschijnlijk toch niet naar een wolf. Uiteindelijk is Vermoljoen eruit en zou hij dit zelfs kunnen gebruiken als reden waarom hij een goodie is.

Vervolgens stemt hij inderdaad op HIDM, terwijl het 'gevecht' tussen Sanmol en Vermoljoen ging. Als hij zo overtuigd was van Vermoljoen kon hij hem redden door Sanmol te doden. Veel mensen geloven in de onschuld (waaronder ik) van Sanmol. Hij kon zich uit deze discussie houden en op iemand anders gaan.

Zijn argument: ik stem onafhankelijk vind ik persoonlijk niet heel sterk en aangezien hij in de Mariah-groep zit gaan voor mij de meeste argumenten gelden voor hem :)

Is dit de post + stem die hem fataal is geworden?  :o Is het enige dat Mitchkox gedurende de dag heeft bijgedragen.

Uit de shades van wisselende kwaliteit in nacht 3 haal ik zelf niks. Hij shade achtereenvolgens Sanmol, SpacyColours, legt z'n eigen grap uit, dist zichzelf, iets met downhillo, Convans, JaccoS en uiteindelijk FrankLapidus.

CONCLUSIE

Ik geloof dat Mitchkox in nacht 1 Sanmol heeft gezien ("goed") en in nacht 2 LuchtManiak ("slecht").
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #35 Gepost op: 3-12-2020, 12:27:02 »
LuchtManiak en JaccoS kunnen het natuurlijk prima allebei nog zijn.  ::jaja::
My fall will be for you

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #36 Gepost op: 3-12-2020, 14:09:00 »
Gisteren was er meer activiteit  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2020, 14:11:05 »
Gisteren was er meer activiteit  ::)
Nachtje doorhalen, nu ligt iedereen nog te pitten  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #38 Gepost op: 3-12-2020, 14:23:24 »
Dan bestook ik de spelleider wel met vragen, die is blijkbaar wel wakker  ;D

- Britney is toch verlost van haar vader als ze 3 stemmen heeft gekregen? Dat betekent dan toch ook dat ze zich bekend kan maken zonder te sterven?

- Telde Britney haar stem mee bij de acts of is dat afhankelijk van haar gevangenschap? #poging 5

- Hoe werkt de macht van de stoorwolf concreet? Wanneer moet ze aangeven dat ze haar macht wil gebruiken? Hoe wordt bepaald welke rol er in dat geval getoond wordt? Is dat ad random, of mag de stoorwolf kiezen?
 

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [D] Dag 4 - Shady Information
« Reactie #39 Gepost op: 3-12-2020, 14:33:48 »
Dan bestook ik de spelleider wel met vragen, die is blijkbaar wel wakker  ;D

- Britney is toch verlost van haar vader als ze 3 stemmen heeft gekregen? Dat betekent dan toch ook dat ze zich bekend kan maken zonder te sterven?
Ja

Citaat
- Telde Britney haar stem mee bij de acts of is dat afhankelijk van haar gevangenschap? #poging 5
Britney weet dit zelf, ik doe daar geen uitspraken over

Citaat
- Hoe werkt de macht van de stoorwolf concreet? Wanneer moet ze aangeven dat ze haar macht wil gebruiken? Hoe wordt bepaald welke rol er in dat geval getoond wordt? Is dat ad random, of mag de stoorwolf kiezen?
Zoals in de regels staat moet ze dit voor de deadline aangeven en dus voordat iemand dood daadwerkelijk dood is. Ze kan zelf rumors verspreiden, dus welke rol er gezien wordt is aan haar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human