Auteur Topic: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night  (gelezen 4573 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #40 Gepost op: 5-12-2020, 02:37:47 »
Die stoorwolf maakt strategizen wel echt een stuk lastiger man als die inderdaad gewoon een andere rol kan tonen zonder dat wij kunnen weten wanneer dat gebeurd.
Ik denk wel dat er 2 dingen mogelijk zijn. Of Lucy spreekt de waarheid en er zitten dus 2 wolven in het groepje van HIDM, Luchtmaniak, Jacco, Hautoa en Belg. Of Lucy loog over de tiebreaker, en dan zijn we helemaal ver van huis.

Als ze de waarheid spreekt was er wel een redelijke zekerheid dat er 2 wolven in die groep zitten toch, of kan daar nog meer in fout gaan?

Hoe dan ook, ik denk dat het belangrijk is dat we te weten komen of Lucy de waarheid heeft gesproken. Als dat niet zo is moeten we namelijk de hele groepjestheorie zo snel mogelijk loslaten en op een andere manier de wolven gaan vinden. Ik ga daarom vandaag op Lucy stemmen en hopelijk hebben we daarmee de eerste wolf te pakken.

Maar ook de rol van Lucy kan de stoorwolf weer verstoren. Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om ooit iets met zekerheid te beredeneren. :-\\
Nieky grab a life vest!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #41 Gepost op: 5-12-2020, 09:44:31 »
Maar ook de rol van Lucy kan de stoorwolf weer verstoren. Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om ooit iets met zekerheid te beredeneren. :-\\

Als de wolven blij zijn met Lucy's bevindingen van nacht 1 of Lucy is zelf wolf, dan gaan ze haar rol verstoren zodat ze boer lijkt (indien nodig). En als de wolven er niet blij mee zijn, dan gaan ze haar rol verstoren zodat ze wolf lijkt (vermoedelijk ook nog als de wolf die Mitchkox kan hebben gezien als gewone burger voor extra verwarring).

My fall will be for you

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #42 Gepost op: 5-12-2020, 10:14:15 »
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb niet zo'n wolvengevoel bij Lucy. Maar als wij weten welke rol zij heeft hebben we wel veel goede informatie. Dus ik ga dan toch op Lucy stemmen. Ook omdat ik met iemand anders toch geen meerderheid ga krijgen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #43 Gepost op: 5-12-2020, 10:27:34 »
Maar er is net heel duidelijk gemaakt dat er niets te winnen valt bij weten wat mijn rol is ???
Zeker gezien het nu zo out in the open staat, gaat de stoorwolf mij echt niet met rust laten, of juist wel om dubbel verwarring te zaaien, maar either way zullen jullie nooit die zekerheid krijgen dus om dat nu als enige reden aan te dragen...

Als er zekerheid van zou komen, zou ik zeggen ja, mij doden kan zin hebben. Maar dan nog is het nu toch veel belangrijker inmiddels om een wolf te pakken dan om weeeeer een burger te lynchen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #44 Gepost op: 5-12-2020, 10:35:59 »
Ik zou vandaag Jacco's lynchen en op dag 6 Lucy  ::jaja::  ;D
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #45 Gepost op: 5-12-2020, 11:10:41 »
Ik heb eindelijk eens de tijd gevonden om een nuttige bijdrage te leveren. Het spel draait op dit moment rond 2 dingen. De indeling in groepen en de burgemeester die al een paar ongelukkige beslissingen heeft genomen.

Belg stelde het plan voor, Lucy was op dat moment burgemeester. Je zou dus denken Belg is wel te vertrouwen, want het plan zit goed in elkaar, maar er is nu al zoveel foutgelopen dat we dit toch van nader bij moeten onderzoeken.

Laat ons er eerst nogmaals de lijst van Belg bijhalen:

Groep A: stemt op Ariana Grande
1. monkeysuncle
2. Mitchkox
3. Miek1999
4. Robbie (stemde op Marina)
5. Molfreak (stemde anders)

Groep B: stemt op Billie Eilish
6. Hillo
7. Convans
8. FrankLapidus
9. Sanmol
10. Vermoljoen

Groep C: stemt op Rihanna
11. Mrchipie
12. Molduck
13. DRenziboy
14. Bjorrn (heeft op Billie gestemd)
16. Daisy

Groep D: stemt op Mariah Carey
17. Jacco
18. HIDM
19. LuchtManiak
20. Hautoa
21. belg

Groep E: stemt op Marina & Diamonds
22. Ricardo (stemde op Mariah)
23. SpacyColours
24. Ycaris
25. Brtdm
26. michael90

Groep F: stemt op Taylor Swift
15. Lucy

Uiteindelijk kreeg Marina & Diamonds het meeste stemmen. Maar er was keuze tussen 4 (!). Enkel Ariana had minder stemmen dan de rest. Wat ook logisch blijkt, als er 2 in die groep al anders gestemd hebben.

Dan komen Belg en Monkeysuncle met de conclusie dat er 2 wolven bij de Billie-stemmers zijn, dat er 2 wolven bij de Mariah-stemmers zijn en dat er 1 wolf bij de Marina stemmers zit.

Volgens hun lijstje zitten de wolven tussen de volgende personen:

Spacy, Ycaris, Brtdm & Michael -> 1 wolf
Jacco, HIDM, LuchtManiak, Hautoa, Ricardo & Belg -> 2 wolven
Bjorrn, Convans, FrankLapidus, Vermoljoen, Sanmol & Hillo -> 2 wolven

Mij lijkt het logisch dat Mitch na heel deze uiteenzetting Lucy en Belg gaat screenen. Hij lijkt Lucy gescreend te hebben en heeft niets verdachts gezien, maar helaas hebben we daar weinig aan met die speciale rollen.

Belg zegt dan dat hij Bjorn als een goodie ziet, Sanmol wilde uit het spel stappen, dus voordeel van de twijfel. Ik weet van mijzelf dat ik burger ben. Dus als ik Belg zijn theorie vol (en voorlopig vertrouw ik hem nog altijd) dan zijn Hillo en FrankLapidus al 2 wolven.

Dan zijn er nog 2 wolven over tussen Jacco, LuchtManiak, Ricardo en Belg. Ricardo heeft zijn rol geclaimd, Belg nemen we voor nu even in vertrouwen. Dan zijn hier de 2 overgebleven wolven: Jacco en LuchtManiak. Tenzij HIDM dus wel een wolf was... DUS lijkt het mij veiliger om voor Frank of Hillo te gaan op dit moment.

Daarnaast komt Mitch met de vraag om op LuchtManiak te stemmen. Dus wat concludeer ik hieruit in volgorde van verdachten:
1. LuchtManiak
2. FrankLapidus
3. Hillo
4. JaccoS

MAAR dan komt LuchtManiak met een Ariana Grande claim, waar niemand tegenin gaat. Dus dan zouden we LuchtManiak van dit lijstje moeten schrappen. Als dit zo is, dan is er iemand die ik als 'te vertrouwen' zie, toch niet te vertrouwen. OF HIDM was wel een wolf natuurlijk.

Dus als Belg en Lucy te vertrouwen zijn, dan hebben we eigenlijk 4 van de 5 wolven.
Zijn ze niet te vertrouwen, dan moeten we nieuwe clues gaan zoeken en dit kan lang duren. Dus misschien is het het meest handig om inderdaad Lucy te lynchen, want anders weten we nooit of ze de waarheid zegt dat er een gelijkspel was tussen 4 groepen..

Indien Lucy en Belg te vertrouwen zijn, lijken mij de wolven: JaccoS, Hillo & Frank (of heel mss Sanmol)

Indien Lucy en Belg niet te vertrouwen zijn, staan we nergens en winnen de wolven  wss  :-X





Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #46 Gepost op: 5-12-2020, 11:14:23 »
Je mag gerust op Lucy stemmen, maar kom dan met degelijke argumenten. Lucy doden omwille van "zekerheid" is echt een dom idee, want door de stoorwolf weet je het toch nooit zeker.  (De beste kans die we hebben om zekerheid te hebben over Lucy, is wanneer de jager haar doodt. Daar kan de stoorwolf niet op anticiperen.)


Ik begrijp waarom er sommigen nu twijfelen over mijn bedoelingen, dat jullie denken dat ik dit plan (al dan niet samen met Lucy) heb bedacht om mezelf vrij te pleiten als wolf. Mocht ik daadwerkelijk een wolf zijn, dan had de stoorwolf toch de burgerrol van  HIDM en/of Hautoa veranderd naar wolf?  Dubbele winst: ik zou extra credits krijgen omdat het plan effectief lijkt te werken én de aandacht zou minder op mijn eigen groepje liggen.


Mijn vermoeden is nu dat HIDM en/of Hautoa wel degelijk een wolf waren, maar dat de stoorwolf verwarring heeft gezaaid om het vertrouwen in het plan te ondermijnen. Eens kijken of ik dat vermoeden ook kan staven:

Vermoeden 1: HIDM als wolf
Als je gaat kijken naar de stemming van dag 2, dan merk je dat Lucy en heel het Mariah Carey-groepje (LuchtManiak, belg, Jacco, Hautoa, Ricardo) vrij snel op HIDM gestemd hebben.
- Als HIDM wolf was, dan heeft er minstens 1 medewolf op hem gestemd hoewel de stemming nog onbeslist was. Onwaarschijnlijk aangezien dit achteraf geen credits opleverde.
- Als HIDM de enige wolf was, dan heeft Lucy gelogen. Maar waarom stemt ze dan zelf op HIDM als ze daar achteraf toch geen credits voor krijgt? Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat Lucy gekoppeld is aan een wolf. Cupido kan dit eventueel uitsluiten.

Het lijkt er dus op dat HIDM gewoon burger was. (D*N heeft trouwens in de bar subtiel verwezen  naar het feit dat HIDM effectief Dua Lipa was.)

Vermoeden 2: Hautoa als wolf
Toen Hautoa vorige dag een single vote uitbracht op mij, dacht ik in eerste instantie dat ze wou duidelijk maken dat ze Britney was. Dat bleek niet te kloppen. Waarom zou je als burger in godsnaam een single vote uitbrengen als je jezelf kan redden door  op Jacco te stemmen? Dat houdt absoluut geen steek. Tenzij Hautoa wolf was. En Jacco ook. Dan maakte het voor Hautoa niet uit op wie ze stemde: er zou toch een wolf sneuvelen. Wellicht is de macht van wolf Jacco sterker, of zag ze een kans om mij en Lucy nog snel even verdacht te maken.

Mijn conclusie: Hautoa en Jacco zijn de 2 wolven het Mariah-groepje.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #47 Gepost op: 5-12-2020, 11:21:43 »
Wacht, waarom is Bjorrn geen wolf? ???
Sky might be falling but remember you can fly

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #48 Gepost op: 5-12-2020, 11:22:06 »
Gezien er een stoorwolf inzit kunnen we eigenlijk totaal niet redeneren op de behaalde resultaten.  Zelfs vals geclaimde rollen komen mogelijk niet aan het licht door die stoorwolf.

Mijn stem zal daarom vooral op gevoel gaan. En mijn persoonlijke verdachten zijn: Frank, Monkeysuncle en belg. Maar in Frank zie ik ook nog wel een Nicki. Daarnaast bevat groep E nog heel wat mensen waar ik weinig van hoor en waar vast ook een wolf tussen zit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #49 Gepost op: 5-12-2020, 11:23:11 »
Ik zou trouwens oproepen als je in mijn groepje of in het groepje van Hautoa en HIDM zit, om je rol bekend te maken.

Wolven hebben er duidelijk geen baar bij om iemand hieruit te vermoorden, want dan maken ze het voor zichzelf moeilijker.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #50 Gepost op: 5-12-2020, 11:27:01 »
Wacht, waarom is Bjorrn geen wolf? ???

Hij had de kans om zich in de Rihanna-groep te plaatsen. Daardoor zouden Daisy, MrChipie, Molduck en Drenziboy niet meer vrijgepleit zijn volgens het plan.
Het is geen 100% bewijs, maar wel waardevol om te blijven onthouden.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #51 Gepost op: 5-12-2020, 11:27:19 »
Oke ik heb de lange betogen van Belg en Convans gelezen. Ik ben t eens met veel van wat jullie zeggen, en ik weet ook nog niet zo goed wat ik nou met Jacco moet.

Alleen het probleem is, als we nu Jacco stemmen en hij blijkt ook burger te zijn, hebben we misschien weer een kans verspeeld, of de stoorwolf heeft 2 wolven verstoord en burger gemaakt. Wacht tijdens het typen hiervan realiseer ik me iets. De stoorwolf kan 2x een rol verstoren. Dus als we Jacco stemmen en Jacco wordt weer getoond als burger, dan zijn er 3 opties.

- de stoorwolf heeft al 2 wolven uit deze groep verstoord en de Belg theorie kan alsnog helemaal kloppen.

- de stoorwolf heeft 1 van de wolven uit deze groep verstoord en de andere Wolf is Belg, dan kan de theorie nogsteeds kloppen (wel minder waarschijnlijk want dan zou Belg zich met z'n eigen theorie in de verdachte groep hebben geplaatst)

- de stoorwolf heeft niks verstoord, de theorie is dus fout en Lucy is hoogstwaarschijnlijk wolf.

Dus als we zekerheid willen om snel een wolf te lynchen zouden we Lucy en Jacco eruit moeten stemmen, in welke volgorde dan ook. Ik prefer nogsteeds eerst Lucy te doen omdat ik denk dat die stemming ons meer informatie kan geven.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #52 Gepost op: 5-12-2020, 11:34:57 »
Welke informatie denk je te krijgen met het "weten" van Lucy's rol?


Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #53 Gepost op: 5-12-2020, 11:40:25 »
Ik denk niet dat we nu iemand (Lucy) moeten killen voor informatie, maar dat we op een wolf moeten jagen. JaccoS lijkt mij daarvoor de perfecte kandidaat, aangezien hij in de verdachte groep zat. Ook al wordt er dan door de stoorwolf iets gedaan, dan werken we tenminste wolven uit het spel (ook al weten we niet zeker welke wolf).

Daarnaast wil ik graag nog een reactie van belg op mijn beschuldiging dat jij Lady Gaga is, want die neutrale rol moeten we ook niet uit het oog verliezen. Straks wint het Gaga-team en dan zitten we allemaal (wolven en burgers) met lege handen.


Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #54 Gepost op: 5-12-2020, 11:40:33 »
Welke informatie denk je te krijgen met het "weten" van Lucy's rol?

Als Lucy burger is dan kunnen we blijven geloven in je theorie, dan zaten er waarschijnlijk 2 wolven in deze groep, 2 wolven in mijn groep en nog 1 in een andere. Als Lucy wolf is kunnen we de hele theorie uit het raam gooien omdat er dan wel eens niet een 4-way tie kan zijn bij de muziekstemming, en dan kunnen we terug naar old fashioned mollen vangen zonder groepjestheorie.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #55 Gepost op: 5-12-2020, 11:41:56 »
Ik stel voor dat we voor nu  groep D even met rust laten. Grote kans dat de stoorwolf hier al in actie is geweest.

Meest interessante groep daarna is groep B met Hillo, Convans, Frank, Sanmol en Vermoljoen.

Ik ga van deze personen vandaag even teruglezen en kijken wie zich verdacht gedragen heeft. Als Lucy eerlijk is geweest, zouden hier nog altijd 2 wolven in moeten zitten.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2020, 11:48:03 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #56 Gepost op: 5-12-2020, 11:45:04 »
Vermoljoen is er niet meer ;)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #57 Gepost op: 5-12-2020, 11:45:56 »
Met Vermoljoen bedoel je mij waarschijnlijk  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #58 Gepost op: 5-12-2020, 11:46:42 »
Vermoljoen is er niet meer ;)

Streep hem dan ook even door in je eigen overzicht.  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 5 - Silent/Dizzy Night
« Reactie #59 Gepost op: 5-12-2020, 11:48:55 »
Ho ik mag dan wel niet stemmen maar wel mezelf verdedigen, ik ben geen wolf en ik snap niet dat Convans Sanmol en Bjorrn zomaar afschrijft. Dat slaat nergens op  ???

Daarnaast, volgens mij heb ik zeer duidelijk benoemd de vorige dag dat we op Jacco zouden moeten gaan en heb ik die discussie ook een soort van gestart. Ik noem vanaf dag 1 al Lucy en Jacco als verdachten van mij en daar gaat de stemming nu tussen. Lijkt me een beetje raar dat ik als wolf zo fanatiek de rest zou proberen over te halen om (één van mijn) medewolven weg te stemmen.

Lijkt me een beter argument dan het argument over waarom Sanmol geen wolf zou zijn, want hun redenen hebben helemaal niks met het spel te maken. Of je nou wolf of burger bent - als je niet lekker in je vel zit boeit dat je geen ene hol lijkt me  ::ohno::
Frankje Lapi