Auteur Topic: [D] Dag 7 - Scheiße  (gelezen 4665 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #20 Gepost op: 8-12-2020, 23:36:01 »
Ik snap ook niet echt waarom ik ''verdacht'' ben, want ik heb inmiddels best een resume met aanwijzingen dat ik toch echt goed ben.

  • Ik heb op mijzelf gestemd de allereerste keer dat we konden stemmen, en als ik een wolf ben dan was dat echt een hele domme actie om mijzelf zo erg in de kijker te zetten.
  • Mitchkox noemde mij samen met Ricardo en Lucy als goed.
  • Ik duidde FrankLapidus gisteren aan als wolf nadat Lucy hem al dagenlang als wolf noemde. Ik zou echt niet weten waarom ik dat als wolf zou doen. Hierdoor vertrouw ik Lucy ook echt 100 procent in combinatie met dat Mitchkox ons heeft gezien.
  • FrankLapidus probeerde letterlijk elke dag al sinds het begin mij als wolf te bestempelen (en later Lucy). Waarom zou hij als wolf zoveel risico nemen om een andere wolf onder de bus te duwen, terwijl ik al in de kijker stond ???.

Het enige argument dat ik lees waarom ik een wolf zou kunnen zijn is, omdat de hint leidt naar het telefoonnummer van San Marino. Die hint kan letterlijk op alles slaan.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #21 Gepost op: 8-12-2020, 23:39:06 »
Waarom is Bjornn eigenlijk zo geliefd? proberen de kijkers ons wellicht een wolf aan te wijzen, of juist niet?

Ik heb verder echt totaal geen idee meer eigenlijk. Belg vertrouw ik wel als Nikki en Luchtmaniak als Ariana (toch?). En ik denk dat Lucy ook wel goed is eigenlijk. maar verder...  ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #22 Gepost op: 8-12-2020, 23:52:49 »
Waarom is Bjornn eigenlijk zo geliefd? proberen de kijkers ons wellicht een wolf aan te wijzen, of juist niet?

Ik heb verder echt totaal geen idee meer eigenlijk. Belg vertrouw ik wel als Nikki en Luchtmaniak als Ariana (toch?). En ik denk dat Lucy ook wel goed is eigenlijk. maar verder...  ???

Bjorrn heeft blijkbaar campagne gevoerd. Wat ik dacht absoluut verboden was..

Edit:

Waarom wordt Sanmol vrijgepleit: Een eigen stem geven is wat vreemd als wolf.

Waarom wordt Bjorrn vrijgepleit:
Mocht Bjorn wolf zijn geweest, had hij kunnen claimen dat hij toch volgens plan op Rihanna had gestemd. Dat zou het aantal vrijgepleite mensen enorm reduceren. Daarom lijkt Bjorn me eerder gewoon burger.

Waarom wordt Convans vrijgepleit:
/

Waarom wordt Hillo vrijgepleit:
/

Ik zou voor Hillo of mezelf gaan als buitenstaander, maar de ‘alibi’s’ van Bjorrn en Sanmol zijn ook niet waterdicht
« Laatst bewerkt op: 9-12-2020, 00:00:04 door Convans »

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #23 Gepost op: 9-12-2020, 00:02:22 »
Even iets anders: als ik goed geteld heb zijn er nog 7 unieke rollen buiten de wolven en de burgers in het spel:

- Adele
- Rihanna
- Katy
- Marina
- Ariana
- Britney
- Nicki

Er zijn nog 14 spelers, dus het gaat om de helft. Van de 7 anderen zijn er hooguit 4 wolven, maar waarschijnlijk minder.

De kans dat er een jager uitgestemd wordt en die een verkeerde (burger) killt wordt ook steeds groter, dus is het een idee als iig de jagers zich bekend maken? Dan worden ze iig niet foutief gelyncht (en mochten ze ‘s nachts gekilld worden bestaat er een kans dat ze een wolf killen, dus dat kan spannend voor de wolven zijn om te doen + Adele is er nog om bescherming te bieden).

Is dus nog geen oproep om je bekend te maken, maar iets om het over te hebben met de groep?

Hetzelfde geldt denk ik voor Britney en Marina: die hebben verder geen speciale powers, dus weinig te verliezen? Wat zij nog kunnen bieden aan de groep is een confirmed goodie en op dit moment wordt dat steeds meer waard.
Nieky grab a life vest!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #24 Gepost op: 9-12-2020, 00:04:52 »
Ik denk dat het inderdaad het handigste is om nu zoveel mogelijk goodies te kunnen bevestigen, zodat de kans op een wolf eruit stemmen groter is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #25 Gepost op: 9-12-2020, 00:06:31 »
Even iets anders: als ik goed geteld heb zijn er nog 7 unieke rollen buiten de wolven en de burgers in het spel:

- Adele
- Rihanna
- Katy
- Marina
- Ariana
- Britney
- Nicki

Er zijn nog 14 spelers, dus het gaat om de helft. Van de 7 anderen zijn er hooguit 4 wolven, maar waarschijnlijk minder.

De kans dat er een jager uitgestemd wordt en die een verkeerde (burger) killt wordt ook steeds groter, dus is het een idee als iig de jagers zich bekend maken? Dan worden ze iig niet foutief gelyncht (en mochten ze ‘s nachts gekilld worden bestaat er een kans dat ze een wolf killen, dus dat kan spannend voor de wolven zijn om te doen + Adele is er nog om bescherming te bieden).

Is dus nog geen oproep om je bekend te maken, maar iets om het over te hebben met de groep?

Hetzelfde geldt denk ik voor Britney en Marina: die hebben verder geen speciale powers, dus weinig te verliezen? Wat zij nog kunnen bieden aan de groep is een confirmed goodie en op dit moment wordt dat steeds meer waard.

Dit vind ik geen goede en zelfs een verdachte strategie. Willen we de rode loper uitleggen voor de wolven om onze Adele te laten killen? Als ze kunnen afstrepen wie de andere burgerrollen hebben wordt het voor hen makkelijker om Adele te vinden. Voor ons is het makkelijker om 2 tot 4 wolven te vinden in deze groep dan voor hen om 1 beschermer te spotten.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #26 Gepost op: 9-12-2020, 00:09:12 »
Bjorrn heeft blijkbaar campagne gevoerd. Wat ik dacht absoluut verboden was..

Wat echt? Nee toch?
Ik hoop t niet in ieder geval maar zo ja dan heb ik het verkeerd begrepen en spijt me dat Dennis  :\'(  ::schaam::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #27 Gepost op: 9-12-2020, 00:25:49 »
Dit vind ik geen goede en zelfs een verdachte strategie. Willen we de rode loper uitleggen voor de wolven om onze Adele te laten killen? Als ze kunnen afstrepen wie de andere burgerrollen hebben wordt het voor hen makkelijker om Adele te vinden. Voor ons is het makkelijker om 2 tot 4 wolven te vinden in deze groep dan voor hen om 1 beschermer te spotten.

Gedeeltelijk mee eens. Adeles grootste voordeel zou nog zijn om iemand te beschermen, waardoor er niemand sterft. Maar dat is ook vooral uitstel van executie. Bovendien weet ik niet hoeveel mensen Adele nog kan beschermen. Het kan maar 1 keer per persoon.
De kans vergroten om een wolf eruit te stemmen lijkt me dan belangrijker dan de kans dat Adele nog een keer iemand kan redden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #28 Gepost op: 9-12-2020, 00:27:01 »
Dit vind ik geen goede en zelfs een verdachte strategie. Willen we de rode loper uitleggen voor de wolven om onze Adele te laten killen? Als ze kunnen afstrepen wie de andere burgerrollen hebben wordt het voor hen makkelijker om Adele te vinden. Voor ons is het makkelijker om 2 tot 4 wolven te vinden in deze groep dan voor hen om 1 beschermer te spotten.

Ok, daar zit wat in. Uitgaande van vier wolven (nogmaals, lijkt me minder), en jij en belg die al aan een rol gekoppeld kunnen worden, vergroten we de kans dat ze Adele pakken van 1/8 naar 1/6. De kans dat wij in dezelfde situatie een wolf lynchen vergroot van 4/12 naar 4/10 en de kans dat we een jager lynchen die vervolgens een burger meeneemt verkleint van 2/12 x 7/11 (is ongeveer 1 op 8 ) naar 0.

Dat gezegd hebbende kunnen de jagers natuurlijk ook gewoon pas rol claimen op het moment dat ze gelyncht dreigen te worden. Het zou alleen heel zonde zijn als we bv Rihanna lynchen en die Britney neerknalt omdat Britney niet naar voren is gekomen..
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #29 Gepost op: 9-12-2020, 00:34:44 »
Wat echt? Nee toch?
Ik hoop t niet in ieder geval maar zo ja dan heb ik het verkeerd begrepen en spijt me dat Dennis  :\'(  ::schaam::

Dat was de regel de voorbije spelletjes, mss is het nu anders met dat diva-gedrag ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #30 Gepost op: 9-12-2020, 02:18:53 »
De regel was dat je niet met deelnemers over het spel mocht praten. Als er zo’n stemming is met kijkers kun je toch verwachten dat mensen stemmen gaan ronselen ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #31 Gepost op: 9-12-2020, 08:16:47 »
Toen Mitch doodging riep Convans heel stellig dat Jacco wolf was en de volgende de dag daarna bekend gemaakt zou worden. Dat liet mij geloven dat Mitch niet de ziener was en Convans dus met info kwam als de echte ziener. Maar hij deed er vervolgens nogal vaag over en hij is daarom weer op mn verdachtenlijst terug beland. Helemaal toen Jacco geen wolf bleek te zijn.

Dus of ik heb ergens een hele plausibele uitleg daarvoor gemist, of Convans deed raar ;D
Jij geloofde oprecht dat de stoorwolf de rol van een gelunchte burger zou veranderen? Wat winnen de wolven daarmee? Dit voelt voor mij aan als een (oude) verdenking nieuw leven blazen nu de aandacht op jouw groepje ligt.

Bovendien wou je in het begin van het spel dat de focus op jouw groepje kwam. Je raadde de ziener aan om iemand van dat groepje bekijken. Dat is natuurlijk handig met wolf-in-schaapskleren Frank in je groep.


brtdm is de andere wolf trouwens.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #32 Gepost op: 9-12-2020, 08:22:23 »
Ok, Sanmol hebben goede redenen dat ze niet een wolf zijn maar dit is niet hun eerste spel toch? Dan kon dit zeker een paar tactische moves geweest zijn om als ze verdacht worden te gebruiken want een wolf houd altijd een troef bij. Maar dat is wel vergezocht.

Ik heb echt niks buiten de hints die hun verdacht maken maar aan gebrek aan ander bewijs focus ik me vooral op de hints en mijn veel te ver gezochte logica. ???

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #33 Gepost op: 9-12-2020, 09:16:32 »
Jij geloofde oprecht dat de stoorwolf de rol van een gelunchte burger zou veranderen? Wat winnen de wolven daarmee? Dit voelt voor mij aan als een (oude) verdenking nieuw leven blazen nu de aandacht op jouw groepje ligt.

Bovendien wou je in het begin van het spel dat de focus op jouw groepje kwam. Je raadde de ziener aan om iemand van dat groepje bekijken. Dat is natuurlijk handig met wolf-in-schaapskleren Frank in je groep.


brtdm is de andere wolf trouwens.

Ik snap dit niet. ::ohno:: Ik dacht toen dus juist dat Mitch wolf was en dat de stoorwolf hem eruit liet zien als ziener om de echte ziener uit te roken. Convans deed een stellige uitspraak die er voor mij op leek dat hij de echte ziener was en Jacco gezien had als wolf. Ik beweer dus helemaal niet dat ze een gelunchte burger er anders uit zouden laten zien.

Daarbij: waarom zou ik de ziener naar ons groepje willen laten kijken als ik daar zelf als wolf ook in zou zitten? Kans is toch groot dat ik zelf bekeken word na zo’n uitspraak? En ik zou geen Ellen zijn en dus gewoon als wolf getoond worden. Plus: ik wou ook onze groep lynchen. Again, waarom zou ik dat doen als daar twee wolven in zouden zitten? Ik zou eerder kijken naar de mensen die de stemming toen naar een andere groep verplaatsten...  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-12-2020, 09:18:08 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #34 Gepost op: 9-12-2020, 09:23:30 »
Ik snap dit niet. ::ohno:: Ik dacht toen dus juist dat Mitch wolf was en dat de stoorwolf hem eruit liet zien als ziener om de echte ziener uit te roken.

Misschien herinner je het niet meer goed, maar Mitchkox is 's nachts door de wolven geluncht. Hoe kun je dan denken dat Mitch zelf een wolf was, dat is helemaal absurd.

Ik wou ook onze groep lynchen. Again, waarom zou ik dat doen als daar twee wolven in zouden zitten? Ik zou eerder kijken naar de mensen die de stemming toen naar een andere groep verplaatsten...  ::ok::
In de andere groep zaten ook twee wolven, dus waarom is dat verdacht?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #35 Gepost op: 9-12-2020, 09:27:47 »
Het kan best een slimme tactiek zijn om één wolf te offeren en zo de ziener te ontmaskeren. Dat kan je vier wolven besparen, dus het is niet raar dat ik dat dacht belg.

En we weten niet zeker of in die andere groep twee wolven zaten. We hebben er immers 0 gezien.

Daarbij ook:
Jij geloofde oprecht dat de stoorwolf de rol van een gelunchte burger zou veranderen? Wat winnen de wolven daarmee? Dit voelt voor mij aan als een (oude) verdenking nieuw leven blazen nu de aandacht op jouw groepje ligt.

Sorry hoor, maar volgens mij ben ik zelf de grootste aanstichter van die aandacht op onze groep ::zwaai::
Nieky grab a life vest!

Offline belg

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #36 Gepost op: 9-12-2020, 09:40:25 »
Het kan best een slimme tactiek zijn om één wolf te offeren en zo de ziener te ontmaskeren. Dat kan je vier wolven besparen, dus het is niet raar dat ik dat dacht belg.
Waarom een wolf lunchen als je ook een burger kan lunchen en ziener laten lijken? Sorry, maar dat is echt niet logisch.

Akkoord dat je nu zelf de aandacht op je groep hebt gelegd, maar dat was sowieso wel gebeurd. Dan kan je beter de eerste zijn om onverdacht te lijken.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #37 Gepost op: 9-12-2020, 09:46:05 »
Waarom een wolf lunchen als je ook een burger kan lunchen en ziener laten lijken? Sorry, maar dat is echt niet logisch.

Akkoord dat je nu zelf de aandacht op je groep hebt gelegd, maar dat was sowieso wel gebeurd. Dan kan je beter de eerste zijn om onverdacht te lijken.

Dat eerste zou ook heel goed kunnen, maar dan spreek je jezelf dus tegen met 'waarom zouden ze in vredesnaam een burgerrol verstoren?'. Die reden heb je zelf zojuist gegeven. Het gaat mij erom dat ik dacht dat Mitch niet de ziener was en Convans wel. En het slaat nergens op dat dat onlogisch zou zijn, na de precieze bewoording van Convans die dag.

En nee: dat was niet sowieso ook wel gebeurd, want heel veel spelers geloofden niet in jouw theorie en hadden juist verdenking op jou en Lucy. Ik heb jullie verdedigd. Ook dat is niet logisch voor een wolf om te doen, ik had me makkelijk kunnen scharen achter al die anderen die riepen dat we niet blindelings de theorie zouden moeten volgen en Lucy zouden moeten lynchen om te zien of het wel of niet klopt.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2020, 09:52:45 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #38 Gepost op: 9-12-2020, 09:48:23 »
Waarom zou een ziener zichzelf op die manier openbaren?

Ofwel doe je het goed en heel erg subtiel. Ofwel kom je er gewoon voor uit: ‘Ik ben de ziener’

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Dag 7 - Scheiße
« Reactie #39 Gepost op: 9-12-2020, 09:50:50 »
Waarom zou je anders zo stellig zeggen dat X een wolf is en dat je de dag daarna Y bekend gaat maken. ::pinokkio:: en daar vervolgens dagen lang vaag over blijven doen
Nieky grab a life vest!