Auteur Topic: [D] Dag 10 - Just Desserts  (gelezen 3574 keer)

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #20 Gepost op: 14-12-2020, 21:33:17 »
Leuke naam, ik neem hem meteen over! 8)
Whaha, ik ben een trendsetter  ::rofl::

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #21 Gepost op: 14-12-2020, 22:04:07 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #22 Gepost op: 14-12-2020, 22:18:06 »
Betekenen die dagtitels echt niets?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #23 Gepost op: 15-12-2020, 01:09:41 »
Een keuze tussen Ycaris en Spacy die allebei vrij inactief zijn geweest dus waarbij we het vooral op uitgebrachte stemmen moeten baseren
Voorlopig zet ik in op Spacy
Ik ben dan wel benieuwd naar je logica hierachter? Want volgens mij was mijn swing vote erg bepalend in het eruitstemmen van Sanmol uiteindelijk, terwijl Ycaris wel heel toevallig 1 minuutje te laat komt van "Oh oeps ik had eigenlijk ook wel op Sanmol willen stemmen trouwens".
Sky might be falling but remember you can fly

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #24 Gepost op: 15-12-2020, 09:20:46 »
Als ik nu stem op SpacyColours, krijgt starcolors dan geen stem?  ::)

Seriously though, ik vind tot nu toe beide claims niet heel best. Maar inderdaad 1 wolf tussen Ycaris en Spacy betekent:

- Lucy is géén wolf, want de 4-4-4-4 lijkt nu heel waarschijnlijk
- Robbie heeft op Marina gestemd
- Miek1999 heeft op Rihanna gestemd
- Frank en Sanmol zijn de wolven in team Billie
- HIDM en Hautoa zijn de wolven in team Mariah

De laatste wolf is nu Ycaris of Spacy. Maar dan snap ik de timing van de claim niet, want het leek er nu op dat óf Bjorrn, óf Molfreak/ik een slachtoffer zouden worden.

Bjorrn is een wildcard, ik snap zijn spel van afgelopen nacht helemaal niet, maar ook hij kan eigenlijk geen wolf meer zijn, want dan zaten er drie in team Billie en dan zou Lucy weer gelogen hebben. Óf Miek1999 heeft op Billie gestemd en Molduck haar stem telde wél mee met Rihanna omdat het geen gevangene-stem was.

Aargh  ??? ??? ???
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #25 Gepost op: 15-12-2020, 09:32:13 »
Als ik nu stem op SpacyColours, krijgt starcolors dan geen stem?  ::)

Seriously though, ik vind tot nu toe beide claims niet heel best. Maar inderdaad 1 wolf tussen Ycaris en Spacy betekent:

- Lucy is géén wolf, want de 4-4-4-4 lijkt nu heel waarschijnlijk
- Robbie heeft op Marina gestemd
- Miek1999 heeft op Rihanna gestemd
- Frank en Sanmol zijn de wolven in team Billie
- HIDM en Hautoa zijn de wolven in team Mariah

De laatste wolf is nu Ycaris of Spacy. Maar dan snap ik de timing van de claim niet, want het leek er nu op dat óf Bjorrn, óf Molfreak/ik een slachtoffer zouden worden.

Bjorrn is een wildcard, ik snap zijn spel van afgelopen nacht helemaal niet, maar ook hij kan eigenlijk geen wolf meer zijn, want dan zaten er drie in team Billie en dan zou Lucy weer gelogen hebben. Óf Miek1999 heeft op Billie gestemd en Molduck haar stem telde wél mee met Rihanna omdat het geen gevangene-stem was.

Aargh  ??? ??? ???

Een van die 2 zal wel de laatste wolf zijn inderdaad  ::jaja::
Ik ga nog even nadenken op wie ik wil stemmen ipv te zeker zijn van mijn zaak zoals ik vorige dag was  :-X
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #26 Gepost op: 15-12-2020, 10:09:48 »
Maar stel dat er nog twee wolven zijn (Ycaris en Bjorrn bijvoorbeeld), dan is het wel vrij cruciaal dat iedereen nu even goed nadenkt en de juiste keuze maakt.

Seriously though, ik vind tot nu toe beide claims niet heel best. Maar inderdaad 1 wolf tussen Ycaris en Spacy betekent:

- Lucy is géén wolf, want de 4-4-4-4 lijkt nu heel waarschijnlijk
- Robbie heeft op Marina gestemd
- Miek1999 heeft op Rihanna gestemd
- Frank en Sanmol zijn de wolven in team Billie
- HIDM en Hautoa zijn de wolven in team Mariah
In mijn verdediging:

- Op dag 3 heb ik in de stemming een cruciale stem op HidM uitgebracht. De stemming was op dat moment bijna voorbij en ik had ook Jacco op voorsprong kunnen zetten, maar ik koos voor HidM. Ycaris ging vrij randomly voor Bjorrn (niet de enige keer).

- Op dag 4 heb ik wederom een cruciale stem uitgebracht op Hautoa. Als ik dat niet had gedaan, was JaccoS de pineut geweest (ik heb zelfs mijn stem gewijzigd van Jaccos naar Hautoa), en onze vriendin Ycaris stemde op, jawel: JaccoS.

- Op dag 6 stemde ik op FrankLapidus. Toegegeven, mijn stem was hierin niet per se cruciaal, en Ycaris stemde eerder ook op hem, dus oké, puntje voor haar. Ik heb echter wel eerder in het spel zelf mijn verdenkingen op FrankLapidus kenbaar gemaakt.

- Op dag 8 bracht ik een cruciale stem uit op Sanmol. Ycaris stemde op Bjorrn en verkondigde 1 minuut na het sluiten van de stembussen dat ze "helaas net te laat was om te wisselen".

Oftewel, ik heb een cruciale rol gehad bij het wegstemmen van HidM, Hautoa EN Sanmol, terwijl Ycaris bij al deze stemmingen compleet iets anders deed. I rest my case. ::hand::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2020, 10:38:05 door starcolors »
Sky might be falling but remember you can fly

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #27 Gepost op: 15-12-2020, 10:49:56 »
Even mijn overzichtje van een paar dagen geleden erbij gepakt, iets minder "gekleurd":

Ok, uitgaande van wél een wolf in groep Marina, even een overzichtje

SpacyColours
- Ronde 1 loopt snel met Ycaris mee op Molfreak Arno die daardoor ineens op lijstjes komt
- Ronde 2 laat op HIDM, meeloopstem
- Ronde 3 all over the place, eerst LuchtManiak, snel daarna JaccoS en uiteindelijk Hautoa
- Ronde 4 stemt op Hillo terwijl het al duidelijk is dat JaccoS gaat
- Ronde 5 zo'n beetje de laatste op FrankLapidus
- Ronde 6 met de crowd mee met Convans.
- Algemene conclusie: alleen in ronde 1 initiatief, verder meeloper

Ycaris
- Ronde 1 eerste op Molfreak Arno
- Ronde 2 stemt als eerste op Bjorrn als Britney, krijgt zowaar complimenten van Belg  8)
- Ronde 3 laat op JaccoS, terwijl Hautoa al lijkt te "gaan", Belg sluit daar later bij aan
- Ronde 4 mee op JaccoS (gaat mee in de crowd van alle spelers die op JaccoS gaan).
- Ronde 5 een van de eerste die op Frank stemt, wat haar minder verdacht maakt gezien Frank een wolf was.
- Ronde 6 met de crowd mee met Convans.
- Algemene conclusie: in ronde 1 snel en verder in ronde 5 snel op FrankLapidus, verder meeloopster
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #28 Gepost op: 15-12-2020, 10:58:37 »
"Minder gekleurd"? Kom dan gewoon met de feiten en laat mensen zelf beslissen. Want je trekt nu conclusies die ook nergens op slaan.

En kom dan ook meteen met de juiste / complete feiten, trouwens.

Je noemt net zelf Hautoa, HidM en Sanmol als wolven, en ik heb in al die stemmingen een cruciale rol gehad. Daar dien je toch je conclusies uit te trekken, maar het lijkt wel alsof Ycaris jou geld heeft toegeschoven, en dit geeft mij allerlei signalen dat jij ook een wolf bent, alsof er daar nog niet genoeg van zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #29 Gepost op: 15-12-2020, 11:01:45 »
Ho ho, ik heb hier nog geen conclusie uit getrokken, maar ik heb gewoon gekopieerd wat ik een paar dagen geleden al meldde. Daar is verder eigenlijk nauwelijks reactie op gekomen. Dat kan nu alsnog hoor.
My fall will be for you

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #30 Gepost op: 15-12-2020, 11:03:00 »
Spacy niet iedereen is wolf heh  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #31 Gepost op: 15-12-2020, 11:20:18 »
Ho ho, ik heb hier nog geen conclusie uit getrokken, maar ik heb gewoon gekopieerd wat ik een paar dagen geleden al meldde. Daar is verder eigenlijk nauwelijks reactie op gekomen. Dat kan nu alsnog hoor.
Nou, dan wil ik hier nog wel even iets op zeggen:

"- Ronde 2 laat op HIDM, meeloopstem"

Voordat ik mijn stem uitbracht, stond het HidM: 8, Jacco's: 6. Daarna hebben ik, en vervolgens Sanmol, vlak voor de deadline nog een stem uitgebracht op HidM, terwijl we ook voor Jacco's hadden kunnen gaan. Niet bepaald een meeloopstem, maar een beslissende. Overigens opvallend dat HidM zelf toen niet gestemd heeft.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #32 Gepost op: 15-12-2020, 11:21:22 »
Waarom was HIDM ookalweer 100% een wolf trouwens? Nu de groepjestheorie een beetje overhoop ligt twijfel ik eigenlijk aan alles.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #33 Gepost op: 15-12-2020, 11:36:14 »
Groep Marina had sowieso meer stemmen dan (of even veel als) groep Mariah. En volgens mij konden we daar 4 mensen afstrepen door geclaimde rollen. Dus HIDM of Hautoa is sowieso wolf. Mogelijk beide.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #34 Gepost op: 15-12-2020, 11:53:41 »
Nou, dan wil ik hier nog wel even iets op zeggen:

"- Ronde 2 laat op HIDM, meeloopstem"

Voordat ik mijn stem uitbracht, stond het HidM: 8, Jacco's: 6. Daarna hebben ik, en vervolgens Sanmol, vlak voor de deadline nog een stem uitgebracht op HidM, terwijl we ook voor Jacco's hadden kunnen gaan. Niet bepaald een meeloopstem, maar een beslissende. Overigens opvallend dat HidM zelf toen niet gestemd heeft.

Even een belangrijk detail gehighlight. Was HIDM geen wolf en Hautoa wel?

- Op dag 3 heb ik in de stemming een cruciale stem op HidM uitgebracht. De stemming was op dat moment bijna voorbij en ik had ook Jacco op voorsprong kunnen zetten, maar ik koos voor HidM. Ycaris ging vrij randomly voor Bjorrn (niet de enige keer).

Hier de stem op Bjorrn random noemen is ook wel stretchen. Want Ycaris had hier juist het idee om drie stemmen op Bjorrn te geven om hem eventueel als Britney te bevrijden.

Getver, ik merk in een Spacy-tunnel te komen terwijl Ycaris ook niet zoveel bijdraagt.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2020, 12:02:46 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #35 Gepost op: 15-12-2020, 12:15:20 »
Feit blijft dat ik er een belangrijk aandeel in had om Sanmol weg te stemmen. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #36 Gepost op: 15-12-2020, 12:21:51 »
Feit blijft dat ik er een belangrijk aandeel in had om Sanmol weg te stemmen. ;)

Klopt. Vraag is, was Sanmol niet sowieso ontmaskerd?
My fall will be for you

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #37 Gepost op: 15-12-2020, 13:04:25 »
Uiteindelijk misschien wel, maar dan hadden wolven wel een onschuldig slachtoffer eruit + een extra nacht = nóg een onschuldig slachtoffer. Het zou voor mij als wolf wel een gigantisch groot risico zijn geweest om onnodig de best vermomde wolf eruit te stemmen, puur om mezelf dan hopelijk wat minder verdacht te maken.

Bovendien, stel dat Ycaris echt Adele was geweest, waarom zou ik dan vlak daarna hetzelfde claimen? ??? Wat schiet ik daarmee op?

Niet dat het nou meteen heel vanzelfsprekend is waarom Ycaris die claim nu doet als wolf, maar door het als eerste te claimen, zorgt ze er in elk geval voor dat ik daardoor nu ongeloofwaardiger overkom. En als jullie mij eruit stemmen, is dat met de nacht erbij ook weer twee onschuldige burgers uit het spel.

Waar ik een beetje bang voor ben, is dat er nog 3 wolven zijn. Voor mij is het spel sowieso klaar, want als ik niet gelyncht word, dan word ik wel geluncht. Maar als jullie mij lynchen, en er zijn inderdaad nog 3 wolven, dan zijn de burgers verloren. Of is dit scenario onmogelijk?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #38 Gepost op: 15-12-2020, 13:16:11 »
Hier dan eindelijk een reactie van Ycaris  ::tandpastasmiley::

Waarom zou ik in vredesnaam de Adele-rol claimen als ik het niet was. Ik was inderdaad redelijk anoniem en had dus alle reden om te geloven niet in een vuilniszak te belanden. Maar Hillo gaf aan dat het nu belangrijk was dat de burgerrollen zich bekend maakten om meer duidelijkheid te krijgen.

En ja hoor, prompt meldt spacy colors/starcolor zich. Die ziet de bui natuurlijk hangen. Er is al heel wat keren gezegd dat er in het Marina groepje nog 1 wolf moest zitten en dat dat Spacy/star of mijzelf moest zijn. Ik had inmiddels mijn twijfels bij de hele groepjestheorie, maar blijkbaar klopt die toch!!!

Ik hoop maar dat jullie inzien dat het die ene die niet meer weet wie die is nu wegstemmen en mij nog één keer de kans geven om iemand te beschermen. Anders heb ik heel veel spijt dat ik Hillo's advies heb opgevolgd  :(

edit: dt-fout verbeterd  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2020, 13:18:23 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Dag 10 - Just Desserts
« Reactie #39 Gepost op: 15-12-2020, 13:30:18 »
Wie heb jij dan beschermd Ycaris, toen er niemand overleed?
My fall will be for you