Auteur Topic: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging  (gelezen 2315 keer)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
[RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Gepost op: 16-04-2021, 18:00:46 »
RNA Dag 1 - Crisis en beraadslaging




Transcript van de video:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2021, 18:20:35 »
Geachte meneer de voorzitter,

Ik verbaas mij er over dat het gezien deze rumoerige tijden nog zo verdacht stil is. U heeft zojuist een noodberaadslaging gestart, maar het lijkt er bijna op alsof mijn mede-kamerleden zich er niet om bekommeren. Dit vind ik zeer spijtig, want het lijkt me goed dat we snel een indiener vinden. Het land wacht op ons!

Daarom wil ik me bij deze dan ook ter beschikking stellen om als eerst een debat aan te vragen. Ik zou het zeer kwalijk vinden als deze positie in verkeerde handen terecht zou komen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2021, 18:29:11 »
Geachte voorzitter,

Excuus dat ik iets later in de zaal aanwezig ben, er stond een rij bij de koffiebar. Als reactie op het geachte Kamerlid Brtdm zou ik graag laten weten dat ik behoefte heb aan een nadere toelichting. Ik hoor graag waarom het geachte Kamerlid als eerst een debat aan wil vragen.

Hartelijk dank voorzitter.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2021, 18:33:26 »
Geachte meneer de voorzitter,

Ik breek een beetje in zweet uit na al dat gebrabbel over Populisten. Wat een engnekken zijn dat.
Så hva gjør vi nå?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2021, 18:34:36 »
Meneer de voorzitter, Ik moest nog even alle informatie bekijken. Ik vind het zorgelijk dat dit is gebeurd en betreur het ten zeerste.

Ik zou zelf nog geen debat willen aanvragen, ik mis nog veel informatie! Brtdm vind ik tot nu toe een prima idee! Zou net als wat Luchtmaniak willen vragen aan de heer brtdm waarom hij precies het wil doen.

bedankt.
chipsverslaafde <3

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2021, 18:36:56 »
Geachte voorzitter. Ik ben geschokt om dit nieuws. Ik wil graag weten wie een goede politieke voorkennis heeft. Deze persoon mag het gerust van mij doen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2021, 18:45:45 »
Dankuwel meneer de voorzitter,

Ik heb begrepen dat enkele kamerleden graag een toelichting wilden bij mijn ambitie voor debatindiener.

Allereerst denk ik dat het belangrijk is dat de eerste indiener standvastig is en er alles aan zal doen om de juiste beslissingen te maken. De indiener dient een betrouwbaar persoon te zijn, waar we van op aan kunnen. Mijn carrière heeft een vlekkeloos verleden en ik zal er alles aan doen om dat zo te houden.

Ten tweede heeft de indiener een essentiële taak in het aanbrengen van zijn opvolger. Ik ga hierin mijn uiterste best doen om te zorgen dat mijn opvolger over de juiste capaciteiten bevat en zeker geen populist is. Ik kan van mezelf zeggen dat ik goed mensen kan inschatten en zeker geen geheimzinnige onderlinge contacten zal uitwisselen.

Bovendien heb ik geen nachtelijke functies, dus kan en ga ik mij volledig toewijden aan het voorbereiden van het debat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2021, 18:47:59 »
Geachte voorzitter,

Ik heb al enkele keren mooie debatten mogen voeren met de heer Brtdm. Echter weet ik dat zijn debatten vaak de algehele sfeer niet ten goede komt.

Mede door mijn jarenlange ervaring en kennis in de Kamer zou ik graag het eerste debat aanvragen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2021, 18:52:20 »
Meneer de voorzitter, hier wil ik op inhaken. De heer kox heeft meerdere malen laten zien dat hij net als de heer rutte vaak fouten maakt. ik zou dit niet weer laten gebeuren. Brtdm en ik hebben een goed verleden in deze kamer en dus zou ik graag voor hem willen gaan als eerste debateur

danku voorzitter
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2021, 19:04:18 »
Meneer de voorzitter,

Ik stel mij momenteel niet beschikbaar als indiener van een debat. Pas bij het vallen van de avond spreidt de uil van Minerva namelijk haar vleugels. Kamerleden, we moeten de handen ineen slaan en zorgen dat we de vraag of we meer of minder populisten in deze Kamer willen op de juiste manier beantwoorden. Tegen eenieder hier die nog altijd hoopt op een boreale wereld zou ik graag zeggen: pleurt op!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2021, 19:06:26 »
Geachte voorzitter,

Dank aan Brtdm voor zijn betoog. Momenteel ben ik voornemens hem op zijn avatar te geloven. Ik zou graag de heren Kox en Chipie vragen of zij hun reacties kunnen toelichten. Kunnen zij concrete voorbeelden noemen waar Brtdm fouten heeft gemaakt dan wel waaruit zijn goede kunnen blijkt?

De heer M. 90 wil ik dringend verzoeken de coronaregels op te volgen en niet zomaar andermans handen te gaan schudden.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2021, 19:08:31 »
Geachte voorzitter,

Ook de heer MitchL heeft nog weinig toelichting op zijn ambitie gegeven. De Maniakken-fractie hoort graag ook van hem een toelichting op zijn ambitie. Verder wil ik - met uw permissie voorzitter - een kort overzicht geven van de stand van zaken. Dit met het oog op zorgvuldige beraadslagingen in deze Kamer.

De volgende leden hebben zich gekandideerd als eerste debatindiener:
- Kamerlid B. Rtdm
- Kamerlid M. Kox

De volgende leden hebben aangegeven vooralsnog geen debat aan te hoeven vragen:
- Kamerlid Mr. Chipie (ondersteuning kamerlid Brtdm)
- Kamerlid M. Negentig

De volgende leden hebben reeds het woord gevoerd maar hebben zich nog niet duidelijk uitgesproken over de voorliggende kwestie:
- Kamerlid L. Maniak
- Kamerlid R. Icardo
- Kamerlid M. Arno
- Kamerlid P.Y.H. Up

De volgende leden hebben zich nog niet in het debat gemengd:
- Kamerlid F. Lapidus
- Kamerlid N. Ieky
- Kamerlid H. Illo
- Kamerlid V.E.R. Moljoen
- Kamerlid T. Swift(y)
- Kamerlid C.O.N. Vans
- Kamerlid M.N.K.S. Uncle
- Kamerlid D.A.I. Sie
- Kamerlid C.H. Ardo
- Kamerlid B.R.R.R. Ent
- Kamerlid F.A.B. Iann
- Kamerlid K. Aaasje
- Kamerlid Y.C. Aris
- Kamerlid W. Vee
- Kamerlid D.N. Sterretje
- Kamerlid S. Mol

Ten slotte zou ik de griffier willen oproepen om het kantoor van mevrouw Aris te controleren. Vanwege haar leeftijd van 91 jaar zijn wij bezorgd over haar gezondheid.

Dank u voorzitter.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2021, 19:10:42 »
Geachte voorzitter,

Ik ben voornemens mij niet te kandideren voor het indienen van een debat aangezien ik en mijn fractie de komende dagen afgeleid worden door berichtjes op de telefoon*

*Lees, ik ben een dagje+nachtje weg morgen in real life  ;D
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2021, 19:16:20 »
Geachte voorzitter,

Ik vraag om wat tijd. Momenteel ben ik op bezoek bij wat ouderen om te praten over eenzaamheid. Uiteraard met inachtneming van alles coronaregels. Ik zal later mijn argumenten geven.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2021, 19:18:41 »
Geachte meneer de voorzitter,

Als kersvers kamerlid lijkt het mij niet correct om mijn maidenspeech te combineren met het aanvragen van het eerste debat. Gaarne wil ik deze eer laten aan de leden van de Staten-Generaal die hun sporen reeds verdiend hebben.

Ik wil daarom mijn steun uitspreken voor de heer Kox. Ondanks het gegniffel dat ik elke keer uit de hoek van de Maniakken-fractie opmerk als zijn naam wordt uitgesproken, denk ik dat deze zuiderling een sterke debater is en ons een goede discussiebasis kan geven.

M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2021, 19:25:17 »
Meneer de voorzitter, aangezien de fractie van de heer brtdm het grootst is, ben ik voor dat hij mag beginnen met het debat. Ik vind het gekonkel bij de fractie van de heer maniak en kox heel apart dat daar nu pas over gesproken wordt, graag zou ik van beide een verklaring willen wat daar besproken wordt
chipsverslaafde <3

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2021, 19:30:03 »
Voorzitter, ik wel me niet verkiesbaar stellen! Raar als je als populaire jongen ook nog eens de leiding wilt.
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2021, 19:32:09 »
VIVE LA REPUBLIQUE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2021, 19:34:47 »
Meneer de voorzitter, Ik zou graag aan de heer Convans willen vragen waarom hij zulke uitspraken maakt in deze kamer. Ik vind het onrespectvol tegen over de kamer en de burgers van Nederland!
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2021, 19:35:38 »
Geachte voorzitter,

Ik heb geen actieve herinnering meer aan het moment dat ik me inschreef voor dit spel. Zou ik het debat met 30 minuten kunnen schorsen zodat ik me even kan verdiepen in welke rollen er zijn en die bestuderen?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::