Auteur Topic: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging  (gelezen 2316 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2021, 14:38:32 »
Een goedemiddag, leden van de kamer en uiteraard de voorzitter.

Mijn excuses voor mijn late toetreden aan deze vergadering. Het zal u en de kamer vast ontgaan zijn dat de brug openstond. Desalniettemin heb ik de sokken uit mijn schoenen gefietst om hier toch nog aanwezig te kunnen zijn. Maar bij het aanhoren van dit vreselijke nieuws, voorzitter, is mijn Nederlandse klomp kei en keihard gebroken. In tijden van crisis moeten we ons niet alleen bezighouden met de korte termijn, maar ook de lange termijn, zeg ik als traditionele politicus.

Dat gezegd hebbende, wil ik mijn vraagtekens zetten bij kandidaat brtdm, wegens voorgaande suïcidale praktijken. Mijn partij is nog niet hersteld van zijn keuzes toen en ik roep dan ook de overige partijen op om niet op hem te stemmen, tot het vertrouwen is hersteld. Nu begrijp ik dat door mijn verlate toetreden ik mij niet meer kandidaat mag noch kan stellen, maar mijn partij staat open voor een samenwerking met eenieder die ons capabel oogt. Mijn fractie zal daarom Vermoljoen steunen, echter, met de kanttekening dat hij van Vlaamse origine is en wij hem erop willen drukken het Nederlands belang voor zijn moederland te plaatsen. Zo heb ik eveneens de vraag aan kamerlid B.R.R.R. Ent, kamerlid C.O.N. Vans en kamerlid M. Arno of zij het nationale belang zullen prioriteren boven dat van België. Ik ben geen populist, zeg ik tegen u alleen via de voorzitter, maar in deze tijden sta ik wel achter Nederland Eerst.

Voorzitter, dank u wel.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2021, 14:56:07 »
Voorzitter,

Ik blijf vasthouden aan mijn standpunt dat Mitchkox steunen de beste keuze is.

Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2021, 16:09:32 »
Geachte voorzitter,

Ik excuseer mij, volgens mij is mijn afwezigheid niet goed doorgekomen. Ik had namelijk een familie aangelegenheid waardoor ik pas vandaag mij bij het debat voeg. Gezien de heer Brtdm zijn eerdere capriolen als burgemeester van Madrid heeft mijn fractie absoluut geen vertrouwen in hem. Ook iemand met wanpraktijken als de heer M. Kox zal niet gesteund worden. Er is nieuw beleid nodig, nieuw leiderschap, een groene toekomst. Daarom spreek ik bij deze mijn steun uit naar de heer Vermoljoen. Dat vergrootglas op zijn bureau + zijn jonge ogen zullen hem van pas komen om kleine lettertjes van die rot populisten te lezen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2021, 16:26:22 »
Voorzitter,

Het moge duidelijk zijn dat ik, Brtdm, graag het eerste debat wil aanvragen.
Daarnaast vind ik het vervelend ik constant word herinnerd aan mijn Burgemeesterschap in Frankfurt. Alles wordt steeds weer uit de context gehaald. Ik moest onder grote druk presteren, terwijl er onterecht een grote heksenjacht tegen mij gaande was. Waar meneer D*N Madrid vandaan haalt is mij ook een raadsel, daar heb ik namelijk geen herinneringen aan. Het was toch echt een functie elders.

Ik zou u willen vragen de kamer te verzoeken niet constant het kamikaze-incident ter sprake te brengen.
Dank u wel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2021, 16:34:37 »
Geachte voorzitter,

Ik hoop dat deze bijeenkomst niet puur is om terug te kijken op fouten die anderen in het verleden gemaakt hebben, we moeten ook vooruit kijken, om gezamenlijk uit de crisis te komen. Wie ook als eerste aan de beurt komt, ik ga er met open blik in.  ::jaja::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2021, 16:48:28 »
Voorzitter, excuses alweer (het gaat een patroon worden let maar op). Dat ik Madrid en Frankfurt door elkaar haal is toch wel even een meloen inslikken.

Desalniettemin blijf ik bij mijn punt dat nieuw leiderschap de juiste weg is om te bewandelen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #66 Gepost op: 17-04-2021, 16:50:59 »
Maar Vermoljoen is nog minderjarig?  ::)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #67 Gepost op: 17-04-2021, 16:53:24 »
Voorzitter,

Ik zou de heer Convans graag wijzen op de regels die in deze kamer gelden. Als hij zich niet aan deze regels kan houden, hoort hij hier niet thuis. Daaaaaaaaag!

 ::megafoon:: ::joehoe::
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #68 Gepost op: 17-04-2021, 16:54:55 »
Hoi Frank!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #69 Gepost op: 17-04-2021, 16:55:50 »
Geachte voorzitter,

Ondanks mijn tot nu toe mijn neutrale opstelling wil wel graag even tegen de spreker voor mij, Dhr. Convans, zeggen, dat ik meer vertrouwen heb in een minderjarige, die blijkbaar wel de spelregels kent, dan iemand die zomaar wat lijkt te roepen zonder enig respect richting u en ons andere Kamerleden. Respect is iets, wat ik zeer hoog in het vaandel heb staan! Dank u voor deze extra spreektijd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #70 Gepost op: 17-04-2021, 16:56:58 »
Voorzitter,

Ik zou de heer Convans graag wijzen op de regels die in deze kamer gelden. Als hij zich niet aan deze regels kan houden, hoort hij hier niet thuis. Daaaaaaaaag!

 ::megafoon:: ::joehoe::

Geachte meneer de voorzitter,

De DVD's liggen in de villa! Daaaaaghhhh. Gaat er nog iemand op mij stemmen? Asjeblieft.

Dankuwel meneer de voorzitter.

Online Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #71 Gepost op: 17-04-2021, 16:57:06 »
Geachte voorzitter,
Convans houd zich inderdaad niet aan de regels, ik vind dit zeer populistisch gedrag.
Dankjewel meneer de voorzitter

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #72 Gepost op: 17-04-2021, 16:58:58 »
Over welke regels hebben jullie het. Ik speel gewoon een wolvenspelletje en we duiden een burgemeester aan.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #73 Gepost op: 17-04-2021, 16:59:37 »
Voorzitter,

Ik vind overigens dat sommige mensen wel erg veel spreektijd krijgen. Ze doen me sterk denken aan een bepaald kamerlid:



Als ze iets te zeggen hebben, verwijzen ze maar naar de website!
Frankje Lapi

Online Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #74 Gepost op: 17-04-2021, 16:59:58 »
Geachte meneer de voorzitter,

De DVD's liggen in de villa! Daaaaaghhhh. Gaat er nog iemand op mij stemmen? Asjeblieft.

Dankuwel meneer de voorzitter.
Geachte meneer de voorzitter, ik zou willen vragen aan collega Sanmol of dit een referentie is naar de vrouw kristel verbeke.
Dankjewel

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #75 Gepost op: 17-04-2021, 17:01:22 »
Geachte voorzitter,

Uiteraard stem ik op de enige betrouwbare en vakkundige kandidaat voor deze functie: MitchK.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #76 Gepost op: 17-04-2021, 17:02:21 »
Geachte voorzitter,

Ik zou kunnen bevestigen voor de heer M Arno dat dit inderdaad een misplaatste referentie is naar mevrouw Verbeke. Laten we het voortaan bij binnenlandse zaken houden gezien dit een intern probleem is, bedankt!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #77 Gepost op: 17-04-2021, 17:05:09 »
Over welke regels hebben jullie het. Ik speel gewoon een wolvenspelletje en we duiden een burgemeester aan.
Geachte voorzitter,
Dit gedrag getuigt dat dit voor de heer Convans allemaal maar een spelletje blijkt te zijn. Ik denk dat u de ernst van de zaak niet inziet heer Convans.

Dankjewel

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #78 Gepost op: 17-04-2021, 17:06:55 »
Nee dan mag Aurynn me verwijderen uit het spel hoor.

Ik zou graag gewoon een leuk potje spelen, maar dat blijkt niet de bedoeling!

Succes  ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #79 Gepost op: 17-04-2021, 17:20:30 »
Geachte meneer de voorzitter,

Ik maak me ernstig zorgen over de heer Convans. Graag zou ik hier een gestructureerd debat voeren, maar helaas merk ik dat hij deze ernstige politieke crisis niet serieus neemt. Meer nog: hij noemt het een 'spelletje'. Een beetje respect voor de andere kamerleden en de kamervoorzitter is zeker op zijn plaats.

Ook wil ik even reageren over het verleden van bepaalde individuen. Ik begrijp dat er zich in het verleden heel wat afgespeeld heeft en dat mag zeker benoemd worden, maar het is belangrijk dat we hier niet de nadruk op leggen. We bevinden ons nu in een nieuwe fase van ons leven. Een heel belangrijke fase. Er moeten belangrijke beslissingen worden genomen om de democratie te redden. Daarom moet er gefocust worden op het nu en moeten we niet blijven hangen in het verleden. Er is nood aan een échte leider die het land moet besturen in deze zorgwekkende crisis.

We moeten Nederland redden. Met wat ik juist heb gezegd vind ik dat ik samen met mijn eerder benoemde argumenten een zeer goede en betrouwbare kandidaat ben. Ondanks mijn Vlaamse afkomst heb ik het beste voor met dit land en zal ik mijn ui-ter-ste best doen om de democratie te redden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::