Auteur Topic: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan  (gelezen 1764 keer)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
[RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Gepost op: 22-04-2021, 20:13:10 »
Geachte kamerleden,

Het was weer onrustig in de gangen van het Tweede Kamer complex. Ondanks dat iedereen op verzoek van de beveiliging op de fractiekamers moest blijven, werd er politiek bedreven.

Deze ochtend is mij ten oren gekomen dat het kamerlid
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zich schuldig heeft gemaakt aan dragonische verschijningen in het openbaar, waar haters mee aan de haal zijn gegaan. Helaas is de schade onomkeerbaar en dat betekent dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
geen land meer kan bouwen als landbouwminister. Spijtig!

Het zou u allen sieren als u vandaag een van de populisten weet te ontmaskeren. Wellicht kan het debat van het lid M.F. Arno hierbij helpen. We gaan besluiten volgens de geroncratische besluitvorming. Dit betekent dat de oudste helft mag stemmen. Dit zijn: MitchK, Nieky, Fabiann, Hillo, Wouterv, Kaaasje, Monkeysuncle, Swifty, Brent en Convans. De andere kamerleden mogen uiteraard wel input leveren, maar van deze oude, wijze, kamerleden zie ik graag voor 20:00 een dikgedrukte stem in het topic tegemoet die maximaal één keer mag veranderen (via de officiële weg van een nieuwe inbreng). Bij gelijke stand zal de indiener van het debat (Arno) de beslissing maken.

Daarnaast krijgt het kamerlid M.K.Y.S. Uncle tot 20:00 de tijd om drie nummers te kiezen (het mag via de bode, het mag in het openbaar) zodat we tijdens de volgende nacht kunnen overleggen hoe wij als kamer op dag 5 het debat voeren.

Kamerleden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2021, 20:29:46 »
Voorzitter,

Ik wil graag alle grannies en granpies succes wensen vandaag!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alsmede wil ik kamerlid Mol bedanken voor hun inzet. Dat wij maar lang actieve herinneringen aan hun zullen hebben.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2021, 20:36:37 »
Beste voorzitter, ik vind het erg dat de minister van Lghbtiq zo naar in het licht is gezet. We gaan voor je verder strijden sanmol ::bravo::

Succes ouderen van deze kamer, ik ga op de ipad maar een spelletje spelen. ::zwaai::
chipsverslaafde <3

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2021, 20:37:04 »
Dank voorzitter,

Ik wil benadrukken dat ik niet puur op persoonlijke titel ga stemmen, maar graag argumenten en moties van andere partijen ondersteun.

Het is namelijk een van onze kernwaardes om oog te hebben voor de medemens en verantwoordelijkheid te pakken in tijden van crisis.

Ik hoor daarom ook graag argumenten van de jongerenpartijen.
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2021, 20:37:31 »
Carola Schouten :(

Voorzitter

Ik moet zeggen dat ik het een bijzondere keuze van de populisten vind. Populisten zijn normaal niet afkerig van wat opwinding toch? En het is niet zo dat Sanmol vandaag nou veel kon bepalen bij de stemming. Wat voor gedachte kan hier in hemelsnaam achter hebben gezeten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2021, 20:58:11 »
Meneer voorzitter,

Graag wil ik deheer Arno bedanken, dat hij mij de eer heeft gegeven dit debat te leiden.

Ik sluit me aan bij kamerlid Wifty dat ik de keuze voor kamerlid S. Mol een aparte vind. Ik ben wel positief gestemd, de populisten hebben nog geen kritische positie in de kamer kreupel weten te maken. Maar wij hebben helaas ook nog geen populist gevonden.

Laten we hopen dat wij senioren deze taak nu wel correct kunnen uitvoeren. En net als kamerlid Ieky ben ik nieuwsgierig naar de mening van de jongere helft, de jeugd heeft tenslotte de toekomst.

M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2021, 22:17:21 »
Voorzitter,

Ik ben zeker van plan om naar de jonge garde in deze kamer te luisteren. Hun mening is zeer belangrijk en kan niet genegeerd worden.

Verder betreur ik het verdwijnen van sanmol, ik snap niet waarom die moest verdwijnen.
klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #7 Gepost op: 22-04-2021, 22:23:19 »
Voorzitter, we zijn vast allemaal benieuwd naar de jongere kamerleden, maar dat alleen maar constateren en zelf geen mening geven is ook weer zo wat. Dus oudjes: ben ook benieuwd naar wat jullie zelf vinden.

Ik blijf - mits we vandaag geen nieuw, onomstotelijk bewijs krijgen - bij mijn gevoel van gisteren. Ycaris was een veel te makkelijk slachtoffer en de manier waarop dat gegaan is zorgt voor een herhaalde verdenking op PutyourhansUp en Fabiann van mijn kant.
Nieky grab a life vest!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #8 Gepost op: 22-04-2021, 22:40:48 »
Voorzitter,

Ik ben denk ik iets op het spoor! Er is hier een lid dat populistische trekjes heeft en dan wel de trekjes van Godfather Henk Krol. Eigenlijk wil ik me niet mengen in de discussie, want het was HEEL verdacht om ipv 2 slachtoffers voor 1 slachtoffer te kiezen. Heer C. Hardo heeft het vaak over ouderen en stemde op de persoon die bericht 51 had geplaatst. 51 is 50plus, ik weet niet of er meerder (oud)-50plus leden in de kamer zitten, maar ik vond Heer C.Hardo best verdacht met zijn praten over ouderen en zijn stem op de 51ste berichtverstuurder!
Så hva gjør vi nå?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #9 Gepost op: 22-04-2021, 23:06:02 »
Voorzitter,

Ik wil deze wanstaltige betichting de wereld uit praten, middels een persoonlijk feit. Ik ben namelijk 17 jaar oud!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #10 Gepost op: 22-04-2021, 23:22:28 »
Voorzitter,

Zoals we allen weten is de heer D. SterretjeN een zeer slimme en gewiekste politicus. Hij koos ervoor gisteren tegen het afscheid van mevrouw Y. Caris in te gaan. Hij had waarschijnlijk ook door dat ze eruit werd gestemd of zelf zou opstappen. Hierdoor leek hij niet-populistisch, maar juist daardoor verdenk ik de heer D. SterretjeN.

Voorlopig zou mijn stem naar hem gaan

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #11 Gepost op: 22-04-2021, 23:24:56 »
Voorzitter,

Mitch vented!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #12 Gepost op: 22-04-2021, 23:57:51 »
Voorzitter,

Ik heb momenteel mijn aantekeningen niet bij de hand. Maar ik zal deze zo spoedig mogelijk delen met de Kamer. Dank u wel.
🜃

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2021, 01:26:25 »
Goed, laat ons eindelijk eens wat logisch gaan redeneren:

- Vermoljoen
- Fabiann

Deze 2 personen zijn voor mij uiterst verdacht. Ik zou dan ook graag even willen horen wat ze te zeggen hebben!

Hoe gaat het in de wolvenchat? Jullie vermaken zich wel met deze domme groep burgers?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2021, 02:51:39 »
voorzitter ik zou toch effe wat willen zeggen, Ik denk wel dat er sowieso een wolf in dat groepje zit. daarbij zijn de volgers het verdachtst Wouterv Fabiann en Monkey. Ik vond ook de snelle switch naar putyourhans en de splitsing naar wouterv terwijl er mensen op ricardo hebben gestemd en die stemmen daarbij hadden gekund.  Dus ik zou daar effe naar kijken en had zelf op een van die mensen gestemd ::jaja::
chipsverslaafde <3

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #15 Gepost op: 23-04-2021, 05:45:32 »
Voorzitter,

Ik wil ook graag even nagaan wat er gebeurd is.

Putyourhansup was de eerste die Ycaris stemde op dag 2 vanwege inactiviteit. Hij verklaarde dit gewoon, met als andere hun stem verklaarde, die in sommige andere gevallen ook random was.

Ricardo begon op dag 3 over inactiviteit en dat hij liever stemt op iemand die toch al uit de kamer gezet zou worden.(zonder naam te noemen maar als vraag of deze personen er zijn,)

Swifty was hierover verward en Fabiann ligt toe dat Ycaris twee keer niet heeft gestemd. Vervolgens stemt Ricardo op Ycaris en volgen Wouterv, Fabiann en monkeysuncle vrij snel. D*N gaat er echter op tegenin. MitchK, Brtdm en mrchipie volgen ook nog op Ycaris.

Nieky stemt vervolgens op Ricardo omdat hij D*N's redenatie kan volgen en Ricardo begon met Ycaris. Mrchipie gaat hierin mee (wijzigt stem van Ycaris naar Ricardo).

Hierna komt putyouhansup onder vuur, en stemmen D*N, Hillo en chardo op hem

Ikzelf ga voor Wouterv die daarna ook zijn stem wijzigt in putyourhansup en vervolgens nog stemmen krijgt van monkeysuncle (gewijzigd) en Swifty.

Wat hebben we hier nu aan?
Meest verdacht hierin vind ik Wouterv voor het volgen. Fabiann volgt ook snel, maar eigenlijk het enige wat hij doet naast het toelichten dat Ycaris twee keer niet heeft gestemd. Opvallend ook dat ook monkeysuncle zijn stem wijzigt van ycaris naar Wouter en mrchipie van ycaris naar Ricardo. Beiden gaan hierin mee met anderen.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 09:09:27 door Kaaasje »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #16 Gepost op: 23-04-2021, 09:18:43 »
Beste voorzitter,

Ik wil graag reagereen op mevrouw Kaaasje. Wij hebben nog niet zoveel contact gehad maar ze valt me wel op als een zeer sympathiek, intelligent persoon.

Ik had inderdaad eerst gestemd op mevrouw Ycaris maar wanneer er overtuigende argumenten zijn om dit niet te doen luister ik daar zeker naar. Daarnaast vond ik de argumenten van D sterretje N over de heer handsup sterk, sterk genoeg om mijn stem te veranderen.  Want nooit openstaan voor de andere ideeën is zeer destructief voor de samenleving.

klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #17 Gepost op: 23-04-2021, 09:23:40 »
Voorzitter,

Graag zou ik bijgaand kamerstuk willen inbrengen in het debat van vandaag.
Ik heb naar aanleiding van dit overzicht van stemmingen alvast de volgende vragen:

* Kamerlid Brent heeft de afgelopen twee dagen op Kamerlid Sanmol gestemd omdat diens visie op het politieke beleid van deze constitutie niet met de zijne strookt. Hoe verklaart hij dan dat Kamerlid Sanmol geen populist bleek te zijn?
* Kamerlid Brtdm werd door Kamerlid Sanmol verdacht bevonden vanwege zijn transparantie als debatindiener. Hoe verklaart hij de lastering van Kamerlid Sanmol door de populisten?
* Kamerlid FrankLapidus heeft gisteren geen stem uitgebracht. Hoe verklaart hij het verstek laten gaan?

Dank u wel.
🜃

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #18 Gepost op: 23-04-2021, 09:33:08 »
Meneer voorzitter,

Mevrouw Aaasje gehoord hebbende, natuurlijk wil ik mijn stem en daarna stemwijziging toelichten. Ik heb een stem op mevrouw Caris geplaatst omdat ik op dat moment niet wist hoe mijn agenda eruit zou zien (mijn fractiesecretaris had de terrasopening iets te vroeg gevierd) en ik wel gebruik wilde maken van mijn stemrecht.

Omdat ik de argumentatie van deheer SterretjeN goed kon volgen (mevrouw Caris zou uit haarzelf wel opstappen) en ik door de argumenten van deheer Ardo naar deheer V ben gaan kijken, heb ik mijn stem op hem gezet. Wel laat op de dag.

Een opvallende actie werd in mijn ogen gedaan door deheer Chipie, die in 1 betoog meldt dat het misschien niet verstandig is om op mevrouw Caris te stemmen, maar dat vervolgens wel doet, daarmee één van zijn twee stemmogelijkheden verspelend. Nadat deheer Ieky (een verdachte van mij) zijn stem wisselt op deheer Icardo, gaat deheer Chipie direct mee en legt daarmee zijn definitieve stem vast. Dit was op dat moment nog helemaal niet nodig.

Ik verdenk deheren Ieky en V ook nog immer.

M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 4 - Jong geleerd is oud gedaan
« Reactie #19 Gepost op: 23-04-2021, 09:33:38 »
Ik stem op Vermoljoen