Auteur Topic: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders  (gelezen 2109 keer)

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
[RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Gepost op: 26-04-2021, 20:33:36 »
Geachte kamerleden,

Ik zal er vandaag geen doekjes omwinden. Het kamerlid
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Steeds meer kamerleden lijken er nachtelijke praktijken op na te houden. Dit is toch gek in mijn kamer, vindt u niet? Wellicht dat het kamerlid C. Vans de kamerleden kan bewegen tot een directe democratische meerderheid. Daarnaast hoor ik graag z.s.m. van hem wie het debat op dag 7 mag leiden, want zoals u ziet kunnen we niets meer met de opgegeven persoon.

Ik wens u veel wijsheid. Denkt u eraan uw stem dikgedrukt in het topic te zetten voor 20:00? Aangezien we nog 15 kamerleden overhebben, moet u minstens 8 stemmen hebben op één persoon. Lukt dit niet, dan zullen we niemand de kamer uitzetten.

Kamerleden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 21:05:17 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #1 Gepost op: 26-04-2021, 20:38:39 »
Voorzitter,
Das kak.

Hopelijk kan wouter nog iemand afstrepen.


Vanaf nu moeten we ons focussen op Brent, Chardo, D*N, Frank, Hillo en Kaaasje.
Tussen hen zitten nog 2 of 3 populisten. Mogelijk is er nog 1 andere, maar dat ligt aan of Henkie iets gedaan heeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #2 Gepost op: 26-04-2021, 20:39:45 »
Waarom werd Swifty niet beschermd?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #3 Gepost op: 26-04-2021, 20:48:12 »
Voorzitter,

Ik ben benieuwd naar de redenatie van mevrouw Ouwehand  ::vergroot:: Misschien een poging tot dubbelbluf maar dat was in dit stadium van het spel niet de beste keuze.

Persoonlijk wil ik wel kijken naar 1 van mevrouw SterretjeN of deheer Hardo. Maar belangrijk is wel dat er een kamermeerderheid komt.
My fall will be for you

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2021, 20:54:18 »
Voorzitter,

Wat een verlies! Ik dacht dat Kamerlid Chardo de ziener was gezien zijn opmerking over dat zijn fractie het liever anders had gezien dat Kamerlid mrchipie een populist was. Nu hij niet de ziener blijkt te zijn geweest, heb ik zo’n mijn twijfels aan zijn oprechtheid. Kan Kamerlid Chardo verklaren waarom hij af en toe cryptische bijdragen heeft tijdens het debat?

Voorts wil ik Kamerlid Brent feliciteren met haar 59e verjaardag.

Dank u wel.
🜃

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2021, 20:57:47 »
Voorzitter,

Dit is een gevalletje onterecht gegokt en verloren ben ik bang... Flink balen! Hopelijk kan Wouter ons iets vertellen. Daarnaast ben ik erg benieuwd waarom Brtdm opnieuw iemand uit de mix haalt, in dit geval MitchK? Ik vind het op z’n zachtst gezegd vreemd dat er gisteren ondanks een meerderheid aan voorkeursstemmen op hem, toch gegaan werd voor Nieky.
Nieky grab a life vest!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2021, 21:01:30 »
Voorzitter,

U spreekt over 14 kamerleden en 8 op minstens één persoon, maar ik tel 15 kamerleden. Dit betekent natuurlijk nog steeds 8 stemmers op één persoon.

Ik ben benieuwd waarom brtdm MitchK niet meer in zijn lijstje heeft staan van mogelijke populisten. Swifty had hem gisteren nog wel in haar lijstje staan, ook al was het niet diegene voor wie zij het liefst zou gaan, vraag ik me af waarom hij helemaal niet meer verdacht wordt door de heer Brtdm?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 00:38:53 door Kaaasje »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #7 Gepost op: 26-04-2021, 21:03:18 »
Geachte voorzitter,

de heer Hillo was actief. Doe ermee wat jullie willen :)
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2021, 21:09:53 »
Voorzitter,

ik denk dat het tijd is voor wat duidelijkheid...
Ik kan het net zo goed zeggen, want gisteren was een stressvolle dag en ik denk dat iedereen het inmiddels wel doorheeft.

Ik, Tamara Azarkan, ben in de wandelgangen met wat hulp van mevrouw Simons in contact gekomen met Sigrid 'Mitch' Kuzu. En we hebben het sindsdien erg leuk gehad samen.

U snapt natuurlijk dat ik er daarom gisteren alles aan deed om mijn grote liefde te redden van de stemming. Ik was er van overtuigd dat D*N de ziener was, dus alle hints die Swifty gaf, kon ik niet goed plaatsen. Toen bleek dat Vermoljoen toch te vertrouwen was, moest ik wel mijn uiterste best doen om Monkey ervan te overtuigen dat hij niet op Mitch ging stemmen.
Ik wist dat hij Nieky in het begin verdacht vond, dus heb in de korte resterende tijd vooral zijn naam genoemd. Hij had wellicht ook populist kunnen zijn, maar helaas. Het was in ieder geval een betere optie om hem eruit te stemmen, dan Mitch. In dat geval zouden we 2 goede kamerleden kwijtraken.

Daarom hoop ik nu ook vooral dat Jaïr heeft kunnen zien dat Mitch geen nachtelijke actie had, zodat ik nu eindelijk gelooft wordt. Ik verwacht dat wij overmorgen wel zullen worden opgepeuzeld door de wolven. Maar we staan er momenteel best sterk voor. Van veel rollen weten we dat we ze kunnen vertrouwen en nu moeten we dus nog 2/3 populisten spotten tussen de 6 namen die ik eerder genoemd heb.

In de chaos van gisteren zullen we niet snel een populist kunnen spotten denk ik. Aangezien zowel Vermoljoen als Nieky als Mitch allemaal geen populist zijn. Mocht u vandaag toch Mitch eruit stemmen, zullen de populisten in hun vuistje lachen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2021, 21:12:59 »
Voorzitter,

Dat bevestigt wel het een en ander. Kamerlid Omtzigty gaf al aan dat Kamerlid Illo pushte om rollen bekend te maken. Zij omschreef dat als niet verdacht, dat vond ik al enigszins opvallend. Want ook de populisten speuren naar speciale rollen.
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #10 Gepost op: 26-04-2021, 21:25:34 »
Voorzitter,

Ik dacht al dat dat als argument aangehaald zou gaan worden en dat risico heb ik genomen. Als ik daar op afgerekend word dan zij het zo. Ik raad iedereen ten zeerste af mij nu weg te stemmen, want zoals Wouter jammer genoeg al bekend gemaakt heeft heb ik inderdaad een nachtelijke actie. Ik geef namelijk iedere nacht door wie ik eventueel wil zien sterven. Overdag ook wel eens trouwens. En niet als populist. ::ohno:: Ik ben dus de jager.

Ik denk dat MitchK een populist is en dat Brtdm hem de hand boven het hoofd houdt. Nu dat bekend is hebben de mede populisten echter ook geen reden meer om MitchK in het spel te houden, dus volgens mij kunnen we nu vrij gemakkelijk een meerderheid behalen.
Nieky grab a life vest!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #11 Gepost op: 26-04-2021, 21:31:15 »
Voorzitter,

Kan Brtdm me misschien een keer uitleggen waarom hij me letterlijk elk potje verdenkt?  ;D
Frankje Lapi

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #12 Gepost op: 26-04-2021, 21:31:36 »
Voorzitter,

Indien er een andere jager is, lijkt het me handig dat deze zich aandient. Anders neig ik ernaar dhr Illo op zijn woord te geloven.
My fall will be for you

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #13 Gepost op: 26-04-2021, 21:56:24 »
Voorzitter,

Ik begrijp werkelijk niets van de bekendmaking van zijn of haar rol door een ieder. De beschermengel kan immers elke nacht slechts één Kamerlid beschermen tegen de lastering van populisten. Als alle speciale rollen bekend zijn is het zoals we vannacht ook hebben gezien vrijwel onmogelijk om het juiste Kamerlid te beschermen.

Dank u wel.
🜃

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #14 Gepost op: 26-04-2021, 21:58:37 »
Voorzitter,

Ik denk dat ik Hillo wel durf te geloven. Hij is erg gedreven in Mitch verdacht maken en dat zou als populist erg riskant zijn. Laten we hem er zowieso niet uitstemmen, stel dat hij jager is, dan vrees ik voor de exit van 3 goede burgers vandaag.

Ik vind zelf vooral Brent, Chardo, D*N en Frank nog het meest interessant. Chardo en D*N hebben dan nog wel voorzichtig chipie verdacht, dus die durf ik deze ronde het voordeel van de twijfel te geven. Maar alle 4 hebben ze niet veel activiteit vertoont en zijn lekker van de radar gebleven. Slim als blijkt dat de top 4 verdenkingen allemaal niet populisten zijn.

Het wordt hoog tijd voor onze jarige Brent om met pensioen te gaan denk ik. En als reactie op Frank wil ik graag zeggen: Valt opzich wel mee hoor, maar procentueel is er nu gewoon een 33-50% kans dat Frank een populist is met de kennis die ik nu heb. En dat in combinatie met een redelijk afwezige speelstijl, vind ik dat uitermate verdacht ja.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #15 Gepost op: 26-04-2021, 22:01:04 »
Voorzitter,

Wat een verlies! Ik dacht dat Kamerlid Chardo de ziener was gezien zijn opmerking over dat zijn fractie het liever anders had gezien dat Kamerlid mrchipie een populist was. Nu hij niet de ziener blijkt te zijn geweest, heb ik zo’n mijn twijfels aan zijn oprechtheid. Kan Kamerlid Chardo verklaren waarom hij af en toe cryptische bijdragen heeft tijdens het debat?

Voorts wil ik Kamerlid Brent feliciteren met haar 59e verjaardag.

Dank u wel.

Ja eh, voorzitter, dit is simpel gezegd een gevalletje van tunnelvisie. Nimmer heb ik willen hinten naar mijn rol en al helemaal niet een valse hint dat ik Omtzigt zou zijn. Ik dacht overigens dat iedereen wel zeker was dat mevrouw Swift Pieter Omtzigt was, dat heeft ze letterlijk gezegd. Wel moet ik de heer Fabiann complimenteren met zijn uitmuntende onderzoek naar hints, maar dan vraag ik me wel af waarom hij een eigen interpretatie plaatst boven dat van een uitgesproken verklaring. Zou hij daar antwoord op kunnen geven?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #16 Gepost op: 26-04-2021, 22:09:49 »
Voorzitter,

Mijn eigen interpretatie heb ik uiteraard direct losgelaten toen Kamerlid Swifty haar rol bekendmaakte. Ik dank Kamerlid Chardo voor zijn antwoord en compliment.

Dank u wel.
🜃

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #17 Gepost op: 26-04-2021, 22:17:56 »
Voorzitter,

weet u nog, dag 4, toen het kort even spannend leek tussen Fabiann en Chipie in de stemmingen?
Ik vond toen de late stemmers verdacht (Wouter, Nieky, Hillo, Kaaasje).

Met de gegevens die we nu hebben, kan alleen Kaaasje hiervan nog populist zijn.
Maar diezelfde dag hadden we ook nog ene Brent, die niet op chipie stemde op het moment dat het nog enigszins spannend leek.

-Er is een 33-50% kans dat hij populist is
- Hij is erg afwezig
- Hij stemde niet op chipie

Is het niet gewoon duidelijk?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #18 Gepost op: 26-04-2021, 22:29:46 »
Voorzitter,

Ik begrijp werkelijk niets van de bekendmaking van zijn of haar rol door een ieder. De beschermengel kan immers elke nacht slechts één Kamerlid beschermen tegen de lastering van populisten. Als alle speciale rollen bekend zijn is het zoals we vannacht ook hebben gezien vrijwel onmogelijk om het juiste Kamerlid te beschermen.

Dank u wel.

Voorzitter, ik had door de info van Wouter niet echt een optie ::ohno::
Nieky grab a life vest!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 6 - Tijd voor een functie elders
« Reactie #19 Gepost op: 26-04-2021, 22:38:17 »
Voorzitter,

Hoewel ik normaliter niet zo snel op de beide vrouwen Ent en SterretjeN zou stemmen, wil ik de kamer wel kenbaar maken dat ik met hen mee zal stemmen indien er genoeg bewijs geleverd is. Daarmee wil ik benadrukken dat ik dus een alleenstaand, traditioneel politicus ben, zonder dubbele agenda.