Auteur Topic: [GW] Dag 1  (gelezen 1657 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[GW] Dag 1
« Gepost op: 5-06-2021, 13:59:58 »
RN Bank, 8u31
Vroeg in de morgen is het al een drukte van jewelste in de RN Bank: mensen komen geld ophalen of op hun rekening zetten, krijgen financieel advies, kopen of verkopen aandelen, werpen nog eens een blik op waardevolle papieren in hun kluis, … De bankdirecteur ad interim vindt het allemaal heel spannend: hij heeft hier nog nooit de leiding gehad! Hij is best een beetje zenuwachtig.

“Komt u maar door mevrouw.”
“Dat is aan het volgende loket meneer.”
“Bloemen? Ik weet niet wie die besteld heeft. Gaat u maar naar de infobalie.”

8u34
Iemand stapt de bank binnen. “Ik zal nu snel miljonair zijn” denkt deze persoon.

8u35
Een groep anonieme overvallers komt de bank binnen.  “Staat het ventilatiesysteem aan?” fluistert iemand. “Jawel” antwoordt een tweede. “Goed” zegt de eerste, “we activeren ons plan NU!”

8u36
Nevel verspreidt zich doorheen de bank. “Wat gebeurt er?” vraagt de bankdirecteur aan een medewerker. “Ik … weet … niet …” zegt de medewerker alvorens op de vloer te vallen. De bankdirecteur ziet links en rechts nog meer mensen tegen de grond gaan. “Wat is dit?!” Hij kan het niet geloven. De bank is nog geen uur open en het gaat al mis!

8u38
Enkele mensen proberen de deur te bereiken maar nauwelijks iemand geraakt tot de deur. Degenen die er wel geraken, krijgen de deur niet open.



8u41
Iedereen ligt slapend op de vloer. Iedereen behalve enkelen die tijdens het verspreiden van de nevel een gasmasker op hadden gezet.

“Goed, snel, over een uur zullen de meesten al wakker worden. Staat het slaapgas uit?”
“Jep, en de communicatiejammer is ook actief.”
“Mooi, dan hebben we totale controle over de bank. Laat ons snel het nodige doen.”

9u45
Stilaan ontwaken zowel de bezoekers van de bank als de medewerkers.

“Awww, mijn hoofd.”
“Pfff, ik voel me suf.”

De bankdirecteur kijkt verward rond. Hij ziet allemaal mensen in rode pakken en een masker, hetzelfde masker. “Dit komt wel heel bekend voor.” Dan wordt hij er zich van bewust dat ook hij eenzelfde pak draagt. Hij wil een medewerker aanspreken maar beseft dat hij niet weet wie een medewerker is. “Nouja” denkt hij, “ik zal gewoon even vragen om dat masker af te zetten en …”

“Aandacht aandacht, u bent gegijzeld” galmt er door het intercomsysteem. “U hebt zich aan de volgende regels te houden: wie zijn of haar masker probeert af te zetten, wordt door één van ons, uw gijzelnemers, neergeknald. Wie probeert te ontsnappen, wordt neergeknald. Wanneer er een opdracht gegeven wordt door de intercom, volgt u deze zonder protest. We beginnen met een makkelijke opdracht: iedereen wandelt nu in de inkomhal door elkaar.” Nog suf door de verdoving, half in shock, voorgestuwd door de adrenaline volgt iedereen het bevel op. “Stop. U gaat nu naar de plaats waar u het dichtste bij staat. Dat betekent dat u bv achter de infobalie gaat staan als u daar vlakbij bent, ook al bent u geen medewerker van de bank maar een bezoeker.” Binnen de kortste keren staat iedereen ergens. Wat moeten ze doen? Wie kunnen ze vertrouwen? Wie wil zich opofferen en naar de deur lopen zodat iedereen te weten komt, wie schiet en wie dus een gijzelnemer is?

De intercom galmt weer: “Nu iedereen zijn of haar plaats kent voor de komende tijd, is het tijd om een bankdirecteur aan te duiden. Dit voor het geval er beslissingen genomen moeten worden die de hele groep aanbelangen.”

De bankdirecteur staat op het punt naar voren te treden wanneer iemand zegt “Ik ben de bankdirecteur”. Hij snapt er niks van maar al snel begint het hem te dagen dat iemand in deze sleutelpositie mogelijk ook voordelen voor zichzelf kan afdwingen. Er volgen nog enkele bankdirecteurclaims. De echte bankdirecteur wil zijn badge laten zien maar die is hij, hoe kan het ook anders, kwijt.

De intercom: “Dit schiet niet op. Laten we stemmen wie de bankdirecteur is.”

“Interessant” denkt de persoon die dacht snel miljonair te zijn. “Ze beheersen niet alleen de intercom maar kunnen op één of andere manier ook via camera’s de hele bank in het oog houden.” Deze gedachte is ook enkele anderen niet ontgaan. “Misschien wordt het tijd om de boel een beetje op te stoken …”



Tijd voor actie
- jullie gaan een bankdirecteur (burgemeester) aanduiden. In geval van een gelijkspel geeft de stem van de burgemeester de doorslag.

- zorg dat je stem dikgedrukt is

- er is tijd tot zondag 6 juni, 20u30 om in dit topic te overleggen, te bespreken en te stemmen
2024: wie is de Mol?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #1 Gepost op: 5-06-2021, 14:48:06 »
 ::zwaai:: Daar zijn we weer!

Ik wil dit keer wel burgemeester bankdirecteur zijn!
Nieky grab a life vest!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #2 Gepost op: 5-06-2021, 15:23:57 »
Hee allemaal. Een iets kleiner clubje, is ook wat overzichtelijker. Ik wil ook wel bankdirecteur zijn  ::bravo::
My fall will be for you

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #3 Gepost op: 5-06-2021, 15:57:52 »
Zo lang mitchk het maar niet is😉

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #4 Gepost op: 5-06-2021, 15:58:10 »
Ik laat het burgemeesterschap aan een man over deze keer ;D Kunnen jullie toelichten waarom jullie deze keer wel bankdirecteur willen zijn?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #5 Gepost op: 5-06-2021, 16:12:22 »
Zo lang mitchk het maar niet is😉

Mitch verdient toch een 2de kans?  ;D

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #6 Gepost op: 5-06-2021, 16:13:35 »
Ik laat het burgemeesterschap aan een man over deze keer ;D Kunnen jullie toelichten waarom jullie deze keer wel bankdirecteur willen zijn?

Natuurlijk! Zie hier mijn badge...errr.. nou ja ik ken deze bank zeer goed en durf ook best beslissingen te nemen.
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #7 Gepost op: 5-06-2021, 16:15:54 »
Mitch verdient toch een 2de kans?  ;D

Als wolf burgemeester?  ::hypocriet::
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #8 Gepost op: 5-06-2021, 16:31:30 »
Volgens mij heb ik eerder bewezen een uitstekende bankdirecteur te zijn. Ik heb mezelf destijds zelfs opgeofferd voor de groep, ontzettend dienstbaar dus.  ::hypocriet::

Dus ja, ik wil!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #9 Gepost op: 5-06-2021, 16:51:57 »
Goedenmiddag!!

Ik heb niet echt bankdirecteuraspiraties, dus ik kijk even rustig wie er allemaal wel willen.
Eindelijk...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #10 Gepost op: 5-06-2021, 17:59:57 »
Ik sta open voor het bankdirecteurschap, maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga dan vooral je gang.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #11 Gepost op: 5-06-2021, 18:02:17 »
Hallo allemaal  ::zwaai:: Ik kwam eigenlijk alleen deze bank binnen om de weg te vragen. Directeur worden lijkt me dan ook iets te hard van stapel lopen, ik ben maar een geschiedenisdocent.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #12 Gepost op: 5-06-2021, 18:07:55 »
Mitch verdient toch een 2de kans?  ;D

Helemaaaaaaal mee eens!  ::rofl::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #13 Gepost op: 5-06-2021, 19:00:05 »
Hoi allemaal,

Ik wil ook geen bankdirecteur zijn, want ik zou vast een wolf bankdirecteur maken. Let's see wie de wolven zijn!
Så hva gjør vi nå?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #14 Gepost op: 5-06-2021, 19:20:01 »
Wel:
Hillo
monkeyuncle
Brtdm
TimvDons
MitchK

Niet:
Swifty
Giorgio
LuchtManiak
Ricardo
michael90

Niet uitgesproken:
monkatoky
DRenziboy
Mrchipie
Convans
Nieky
D*N

Wil de rest ook nog ff een voorkeur uitspreken aub :P

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #15 Gepost op: 5-06-2021, 19:41:52 »
Ik hoef geen bank directeur te zijn. Te veel verantwoordelijkheid voor mij

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #16 Gepost op: 5-06-2021, 20:47:57 »
Ik heb het in alle potjes geloof ik nog nooit gewild, dus ik dacht: let’s mix it up! En ik ben te vertrouwen ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #17 Gepost op: 6-06-2021, 11:27:21 »
Blijkbaar stemt er nog niemand, dus laat ik maar aftrappen.

Aan hillo heb ik goede gevoelens over, die heeft mij als handmaid helpen ontsnappen in Zap. Ik vertrouw jou deze taak toe.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #18 Gepost op: 6-06-2021, 13:12:53 »
Ik vertrouw het bankdirecteurschap ook wel aan Hillo toe.
Eindelijk...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [GW] Dag 1
« Reactie #19 Gepost op: 6-06-2021, 13:24:04 »
Ik ben te druk om bankdirecteur te zijn dus doe maar niet deze keer, mijn stem gaat naar Monkeysuncle
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human