Auteur Topic: [GW] Dag 6  (gelezen 937 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[GW] Dag 6
« Gepost op: 15-06-2021, 20:33:57 »
8u11
Het was een lange nacht. Af en toe viel de stroom uit waardoor de noodgenerator moest opstarten om de lampen te doen branden. Op het moment dat er voldoende zonlicht binnenviel, kon de noodgenerator definitief uitgeschakeld worden. De groep komt tot de ontdekking dat iemand op de grond licht, vermoedelijk ergens tegenaan gelopen in de donkere nacht. Het is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Tijd voor actie
- jullie gaan iemand lynchen. In geval van een gelijkspel geeft de stem van de bankdirecteur de doorslag.

- zorg dat je stem dikgedrukt is

- er is tijd tot woensdag 16 juni, 20u30 om in dit topic te overleggen, te bespreken en te stemmen



De nog actieve spelers zijn:
- Brtdm
- Luchtmaniak
- michael90
- mrchipie
- Swifty
- TimvDons
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2021, 20:38:41 »
De sleutelbewaarder! Dat vind ik best goed nieuws eigenlijk...



Nog maar 6 over, waaronder de psychopaat, 2-3 wolven denk ik, en een koppel.

Ik heb de afgelopen nacht benut door alle topics nog even door te lezen, want we moeten vandaag goed kiezen anders dan verliezen we onherroepelijk. En het is mij opgevallen dat Michael90 nogal out of character is dit potje. Ik vind hem in andere spellen altijd veel meer aanwezig zijn. Hier is Brtdm veel aanwezig, maar hij heeft daarmee wel enkele wolven ontmaskerd. Chip is gewoon zijn heerlijke eigen flink aanwezige zelf. Tim post niet zoveel maar doet dat anders ook niet, hij is altijd wel bedachtzaam. En van mijn verdenking van LuchtManiak ben ik zo langzamerhand niet meer zo overtuigd, ook omdat er vrijwel niemand in mee ging, en hij toch wel redelijk zichzelf is dit potje, voor zover ik hem ken.
Eigenlijk dacht ik een beetje dat Michael de sleutelbewaarder zou zijn, maar dat bleek dus Mitch. Dan kan het wat mij betreft niet anders dan dat Michael een wolf is.
Keep calm and eat chocolates!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #2 Gepost op: 15-06-2021, 21:02:45 »
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom Michael zo verdacht wordt. Ik zie best wel burgergedrag in hem. Daarnaast stemde Convans al als wolf op Monkey op dag 2 en ik denk niet dat er nog een 2e wolf was die dit deed.

Swifty daarentegen vind ik verdachter, ging bij Monkeysuncle mee toen duidelijk werd dat hij eruit zou gaan en gisteren bij Convans weer. We hebben nog niet echt een meelopende wolf eruit gehaald, dus het lijkt me tijd dat we dat vandaag wel gaan doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #3 Gepost op: 15-06-2021, 21:21:50 »
Aha de sleutelbewaarder is eruit. Nu ik er zo over nadenk, we hebben ook nog een koppeltje :-X

Die winnen alleen met zijn tweeen volgens mij? Moeten we daar nog iets mee? Of zeg ik nu iets raars?
« Laatst bewerkt op: 15-06-2021, 21:26:42 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #4 Gepost op: 15-06-2021, 22:39:54 »
Koppeltje is denk ik niet zo'n probleem voor ons toch?
Als er een wolf/burger of wolf/wolf koppel is, dan is het gewoon een kwestie van de wolven eruit werken en het lukt.

We zijn nu nog met 6 over. Ik vermoed nog 2 wolven. (spel met 3 begonnen + welp vind ik het meest logische op 16 spelers)
Dat betekent tegelijkertijd nog 3 burgers en een psychopaat.
Als er een gemengd koppel is, hebben we in ieder geval nog 3 mensen die nu de wolven eruit willen werken.



Kijkende naar het overzicht zie ik dat 2 mensen op het begin op Monkey hebben gestemd als burgemeester. zou me niks verbazen als hier nog een wolf tussen zit. Aan monkey en Convans te zien hebben de wolven zoals gebruikelijk weer gespreid.
Daarnaast moet er ongetwijfeld nog een monkey-volger tussen de wolven zitten op dag 3. Grappig genoeg zien we hier precies dezelfde twee personen. Ik weet niet zeker of ze beide wolf zijn, maar ik zou vandaag zeker kijken naar Swifty en TimvDons.

Van deze twee vind ik Swifty het verdachtste, aangezien ze gisteren haar stem wijzigde, toen Convans eruit leek te gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #5 Gepost op: 15-06-2021, 23:16:25 »
Op basis van jouw redenering kwa aantal wolven nog in het spel is het 33% kans dat er een slecht koppeltje is of 50% indien er meer wolven zouden zijn (kans acht ik niet zo groot, maar toch).

Maar wellicht moeten we het koppeltje maar even laten rusten….
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #6 Gepost op: 16-06-2021, 01:32:08 »
Ik vind nog steeds Michael verdacht.

Wat vinden jullie van Tim? Op dag 3 na (de MU-kill) stemde hij elke ronde iets anders dan Convans. Lijkt op wolven die niet aan elkaar geassocieerd willen worden.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #7 Gepost op: 16-06-2021, 05:24:35 »
Ik neig toch nog altijd naar Luchtmaniak, maar ook Swifty maakt kans op mijn stem. Convans was een meevaller (omdat hij niet direct op m'n lijstje stond), maar ik ga er nog even over nadenken

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #8 Gepost op: 16-06-2021, 08:34:57 »
Ik heb vandaag een drukke dag, dus ik stem alvast op Swifty.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #9 Gepost op: 16-06-2021, 10:19:41 »
Ik heb nog even teruggelezen naar hoe het met Convans precies gegaan is. Dit vind ik interessant:

1. MitchK stemt als eerste op Convans.
2. Michael stemt op LuchtManiak.
3. MitchK wijzigt naar Michael90.
4. Mrchipie stemt op Convans.
5. Swifty stemt op LuchtManiak.
6. MitchK wijzigt terug naar Convans.

Wat mij betreft pleit dit er definitief voor dat Mrchipie onschuldig is. Waarom zou je immers MitchK terugleiden naar Convans als dat een medewolf zou zijn? Dit in combinatie met zijn jacht om MU maakt Mrchipie wat mij betreft een confirmed goodie. Het zou echter ook goed mogelijk kunnen zijn dat Mrchipie gekoppeld is aan Michael90. Dat zou verklaren waarom Mrchipie de stemlijn weer terug naar Convans wil leiden.

7. Brtdm stemt op Convans.

Hiermee wordt de stemming 3-2. Als Brtdm een wolf zou zijn, had hij op mij kunnen stemmen. Dan was de stemming 2-3 geweest, en zou Convans vrijwel zeker gered worden. Hiermee lijkt Brtdm een goodie te zijn. Dat vind ik ook in lijn met zijn eerdere stemgedrag.

8. Swifty wijzigt naar Convans.
9. Convans stemt op Mrchipie.
10. TimvDons stemt op Convans.

Zoals al eerder genoemd lijken Swifty en Tim hier meelopersgedrag te vertonen nadat het kwaad toch al geschied is. Als we kijken naar eerdere afleveringen dan is dat als hoeveelste zij hun stem uitbrengen:

Swifty:
- Dag 1: Als 15e (van de 15, een niet gestemd)
- Dag 2: Als 8e (van de 13, twee niet gestemd)
- Dag 3: Als 6e (van de 11, twee niet gestemd)
- Dag 4: Als 2e (van de 9, twee niet gestemd)

Tim:
- Dag 1: Als 11e (van de 16)
- Dag 2: niet
- Dag 3: Als 5e (van de 11, twee niet gestemd)
- Dag 4: Als 8e (van de 9, twee niet gestemd)

Daaruit blijkt dat ze beide relatief afwachtend zijn, op 1 uitzondering van Swifty op dag 4 na. Maar een nog belangrijkere constatering heb ik gedaan bij de MU-kill op dag 3. Daarbij stemmen Tim, Swifty en Convans achter elkaar op Monkeysuncle. Ofwel ze hebben overlegd en MU heeft per pb aangegeven: laat mij maar vallen. Of de wolven hebben gedacht: als de ene wolf meegaat is MU blijkbaar niet meer te redden, dus dan ga ik ook mee.

Dit alles maakt de kans wat mij betreft 100% dat Tim of Swifty een wolf is. Michael sluit ik echter ook nog steeds niet uit. Maar als Michael inderdaad gekoppeld is aan Mrchipie, dan spelen we met Michael ook een burger uit het spel.

Daar komt nog bij daar ik hierboven lees dat Swifty nu haar pijlen op Michael richt, terwijl ze in de voorgaande beurten steeds meer als target had. Waarschijnlijk denkt onze Swolfty: waarschijnlijk krijgen we meer mensen mee op de gedachte om Michael te killen dan LuchtManiak.

Kortom: ik stem op Swifty.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #10 Gepost op: 16-06-2021, 10:56:13 »
Ik vind je analyse aannemelijk. Ik kan niet voor Swifty spreken, maar qua stemmen kan ik aangeven dat ik vooral pas laat (kan) stem(men) vanwege werk etc. I know dat dit wellicht een slap excuse is.

Je aanname van Brtdm vind ik logisch. De enige verklaring waarom Brtdm wel een wolf is, is als hij een koppeltje is met samen een goede rol en daarmee zijn medewolven zou moeten vermoorden om alleen over te blijven. Zou wel verklaren waarom hij zowel als eerste monkey als Convans oppert als wolf en daar op stemt (als eerste)? De vraag is alleen hoe waarschijnlijk dat is ofcourse. Wellicht denk ik weer eens te ver door haha. Net zoals bij Sanmol de vorige keer ::hypocriet::

Ik ga maar weer aan het werk ::zwaai:: ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #11 Gepost op: 16-06-2021, 13:20:15 »
Pff LuchtManiak en Brtdm jullie begaan hier echt een fout. Hiermee maken we als burgers totaal geen kans meer.

Als je dan toch mijn stemgedrag wilt analyseren, kijk dan ook even naar alle voorgaande potjes, toen ik ook steeds een burger was (ben volgens mij nog nooit een wolf geweest hier). Ik stem meestal laat. Dit omdat niet altijd in mijn lunchpauze online kan komen, en ‘s avonds pas na 19u. Ik stem nooit de eerste uren, ik wil meerdere meningen lezen. Dus ik stem in mijn lunchpauze of ‘s avonds kort voor de deadline.
Het zou overigens wel heel opzichtig zijn als ik als medewolf zo ongeveer de beslissende stem geef voor MU als burgemeester.

Dus nee, je conclusie is fout LM. Niet ik vertoon wolvengedrag, maar Michael. Hij speelt dit potje echt totaal anders dan anders, neemt nergens het voortouw, volgt de groep of doet zomaar wat als hij toevallig een keer vroeg moet stemmen.

Overigens deel ik je mening dat Chip onverdacht is. Fijn dat hij burgemeester is dus. En ik hoop dat jullie nog eens naar het gedrag van Michael willen kijken, en dat willen vergelijken met eerdere potjes.

Ik stem op Michael90
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #12 Gepost op: 16-06-2021, 13:57:44 »
Ik ben een luie speler volgens de heer monkeysuncle, maar ik speelde hem er toch terecht uit in het begin hoor Swifty. Mijn stem gaat dan ook naar jou, want ik speel niet anders dan anders ::ohno::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #13 Gepost op: 16-06-2021, 14:08:36 »
Ik heb nog even teruggelezen op dag 2. Het is toch echt Brtdm die MU als eerste verdenkt en als eerste op hem stemt. Daarna stemt Chip op MU, dan Convans en dan pas jij. Na die andere wolf dus en pas als vierde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #14 Gepost op: 16-06-2021, 14:17:22 »
Oké de verwarring is bij mij weer compleet  ::rofl::

Chip wat denk jij? Ik denk dat 2 van deze 3 wolf zijn, maar het zou onwijs stom zijn als we de verkeerde kiezen.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #15 Gepost op: 16-06-2021, 14:34:29 »
Ik heb nog even teruggelezen op dag 2. Het is toch echt Brtdm die MU als eerste verdenkt en als eerste op hem stemt. Daarna stemt Chip op MU, dan Convans en dan pas jij. Na die andere wolf dus en pas als vierde.
Zoals ik toen al zei als je even verder had gelezen wilde ik er toen 3-2 van maken omdat ik in monkeysuncle eerder een wolf zag dan in Ricardo. Convans kwam toevallig net voor mij met een berichtje (en nee dat kan geen afgesproken werk zijn mocht je dat nog willen benoemen). De dag daarna ben ik ook de eerste die op monkey gaat en ben jij juist degene die laat volgt omdat er niks meer te redden is

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #16 Gepost op: 16-06-2021, 16:17:20 »
Okeeee ik was dit door voetbal effe hellemaal vergeten gisteravond.


Ik weet het effe  niet meer! Fijn dat De sleutelbewaarder eruit is.


Ik ga door alles wat hiervoor is gezegd en wat ik zelf al enorm raar vond van Swifty

Daarbij twijfel ik nog steeds bij Luchtmaniak brtdm en tim, dus daar moet ik effe alles bijelkaar zoeken hierna

Maar swifty ben ik wel zeker van
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #17 Gepost op: 16-06-2021, 16:41:09 »
Fijn nu mag ik weer als laatste stemmen. Krijg ik zometeen weer de opmerking dat ik een wolf ben omdat ik als laatste stem en daarom gemakkelijk meestem met de rest ::ohno::

Omdat het toch niks uitmaakt stem ik lekker op mijn gevoel: Brtdm. Ervan uitgaande dat er nog 2 weerwolven zijn en zowel Chipie als ik niet een weerwolf zijn, zijn er vier mogelijke weerwolven over. Swifty, Michael, LuchtManiak en Brtdm. Daarnaast vermoed ik dat de kans groot is dat we te maken hebben met een slecht/goed koppeltje. Die wint alleen als alle overige weerwolven vermoord worden. Zoals ik al aangaf heeft Brtdm 2x de voortzet gegeven om iemand te lynchen die uiteindelijk een weerwolf bleek te zijn. Is dit puur toeval of wist hij dat deze twee personen wolven waren omdat hij zelf een weerwolf is? Zou voor een goed/slecht koppeltje wel een goede tactiek  zijn om te winnen.

Tot zover de complottheorieën over dit spel voor nu!

Edit: Indien Swifty een wolf blijkt, dan heeft Brtdm de voorzet voor 3 wolven gegeven.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #18 Gepost op: 16-06-2021, 17:49:29 »
Wil je een rol claimen Swifty?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [GW] Dag 6
« Reactie #19 Gepost op: 16-06-2021, 18:41:19 »
Ok, hier is het wat het is. Brtdm en Michael90 zijn een koppel. 1 van hen is wolf, de ander is burger. Als we nu niet ingrijpen winnen zij. Als je alles terug leest zie je dat ze elkaar nooit beschuldigd hebben, en wel ongeveer ieder ander (behalve Chip, maar die vertrouwen wij ook allemaal).

Aangezien Brtdm de aanzet gaf tot MU en tot Convans, ging ik er vanuit dat ik jullie wel mee zou krijgen op Michael. Blijkbaar is dat misrekent.

Tim stemt op Brtdm, dat vind ik ook prima. Als de 1 eruit gaat, gaat de ander ook. Bij deze wijzig ik mijn stem naar Brtdm
Ik hoop van harte dat Chip en LuchtManiak meedoen met een stem op Brtdm. Vooral Chip eigenlijk, aangezien hij de burgemeester is.

Chip en LM, wijzig je stem naar Brtdm en jullie zullen zien dat er een wolf-burger-koppel uit gaat. Dat moet nu, anders winnen Brtdm en Michael samen, zo simpel is het.
Keep calm and eat chocolates!