Auteur Topic: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven  (gelezen 258 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Gepost op: 21-06-2021, 23:12:15 »
In dit topic kan je de communicatie tussen de wolven nalezen. Gelieve te wachten tot alles gepost is.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2021, 23:13:24 »
Nacht 1
Oh wauw, superwolvengroep!  ::bravo::

Hoi!

Ik denk niet dat ik dit spelletje tot het einde ga overleven. Ofwel word ik snel verdacht door Dennis/Chipie ofwel word ik snel bekeken door de ziener.

Dus zorg dat jullie niet door mij ontmaskerd worden! Ik bedoel dan dat je me niet moet onnodig verdedigen.

Ik ben nog even in twijfel welke tactiek ik moet gebruiken, maar ik denk dat ik maar lekker actief erin ga om de eerste dag(en) enkele burgers eruit te spelen.

Oja we zijn nog niet ‘s nachts zeker?

Excuses  ::schaam::

Dag iedereen!

nog even wachten voor het echte overleg, maar ik heb er zin in!
(nou ja, eigenlijk niet... dit is mijn eerste keer als wolf, en mijn normale tactiek kennende wordt dit verschrikkelijk  ::rofl::)

Succes allen!



Aangezien de deadline van de eerste nacht erop zit, lijkt me dat de nacht begonnen is en we nu wel vrijuit mogen praten hè?

ojojoj...
dit kan nog wel eens lastig gaan worden denk ik.

Het is vooral te hopen dat we snel de ziener eruit hebben.
Monkey heeft als burgemeester een grote kans om gespot te worden,
Convans is wel een persoon die snel bekeken wordt denk ik,
en zelf wordt ik ook vaak bekeken door mijn fanatieke gedrag.

Ik denk dat we het moeten hebben van Swifty dit potje.

Wat voor tactiek zullen we eens toepassen? Zelf zal ik gewoon net als anders lekker fanatiek speuren en chaos creëren.
Ik zou het ook niet erg vinden als jullie me (subtiel) aanvallen. Mocht het uitkomen om mij op te offeren, vind ik dat prima.
Dus ik hoop dat jullie het ook niet heel erg vinden als ik al snel mee ga in een stemming op één van jullie.


En verder... wie zullen we eens oppeuzelen?
kijk stél dat chipie de ziener is, dan kunnen we wel raden wie hij de eerste dag bekijkt. Maar om hem nou meteen eruit te gooien... ik weet niet of ik dat wel aandurf.  :-X
Maar ik heb nog totaal geen idee wat handig is.

Chip er als eerste uitgooien vind ik echt niet leuk. Voor niemand is als eerste moeten vertrekken leuk maar voor Chip wel heftiger dan voor anderen denk ik. Plus dat hij mooi chaos kan creëren.

Dit zijn de opties:
1 monkatoky
3 Mitchk
4 LuchtManiak
5 TimvDons
6 DRenziboy
9 Ricardo
10 Mrchipie
11 Giorgio
12 hillo
14. Nieky
15. michael90
16. D*N


Wat mij betreft gaan we voor Mitch, Nieky, Hillo of D*N?

Hee medewolfjes, ik was nog stil, maar ik ben blij met dit roedel! Brtdm, ik zou me niet druk maken, volgens mij zit jij er meestal lang in en je bent niet iemand die snel echt verdacht wordt.

Kijk ik heb wel de schijnwerpers op me vanwege het burgemeesterschap, maar dat vind ik niet erg. Klein risico van Swifty dat ze de balans naar mij liet omslaan, maar aan de andere kant is haar keuze voor mij wel logisch.

Ik zie graag de sterke spelers snel vertrekken, vooral degenen die goed anderen meekrijgen. Ik vind hillo altijd link, je zag nu ook weer hoe snel mensen op hem stemden. D*N kan ook maar die is meer einzelgänger. Michael90 en LuchtManiak spelen vaak ook heel rationeel. Nieky ken ik niet zo goed.

Maar ik blijf er ook vaak lang in, omdat ik gespot wordt als goed door de ziener. Dat wordt nu lastiger.
maarja, het kan twee kanten op. Zolang ik niet gespot wordt, red ik me wel.

Hillo eruit halen lijkt me nu nog niet zo handig, aangezien hij ook in de race was voor het burgemeesterschap.
Ik denk eigenlijk ook aan Nieky of Luchtmaniak, (maar hebben die beide al niet eens als eerste het spel moeten verlaten?)

Dit is overigens wel grappig, als gevaarlijk tegelijkertijd  ::rofl::
Hij heeft inderdaad op monkey gestemd.

Convans, hak jij de knoop door? Nieky of LuchtManiak?

Goeiemorgen!

Laat ons dan voor Nieky gaan, die zal het toch druk hebben met de EK-pool ;D

Nieky it is!
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2021, 23:14:28 »
Nacht 2
Zo ik dacht al: Monkeys gaat toch nog switchen he  ::rofl::
We gaan je wel moeten opofferen de volgende dag, maar ik denk dat Brtdm en ik wel 'safe' zitten op deze manier.

Haha nou ja jullie gooiden me bijna echt onder de bus, maar tuurlijk red ik m'n hachje

AJAJAJ...

Ik dacht even dat we de boeken in gingen als ultieme flopwolven, Convans...  ::rofl::

Het leek me wel handig om je meteen maximaal aan te vallen, Monkey. Normaal gaat toch niemand met me mee. Mocht één van ons nu ooit het spel moeten verlaten, denk ik dat de ander wel veilig is. En dat was ook mijn plan erachter.

Maar ik ben wel even opgelucht. Ik was even bang dat je niet ging switchen naar Ricardo.

Lol Brtdm had je Ricardo nog een switch bericht gestuurd? Respect  ::bravo::

Nou... bijna... Ik bestuurde de bus en Convans gooide je ervoor.  ::rofl::

Ik MOEST wachten op de deadline omdat anders Ricardo alsnog kon switchen

Ja, mijn idee erachter was dat de burgemeester altijd snel bekeken wordt of niet lang leeft. Dus dan moeten we op dag 1 maar meteen wat risico nemen als wolven  ::rofl::

We zien wel hoe dag 2 loopt, maar gelukkig werd deze gered  ::joehoe::

Nee, hij kwam opeens online in de Fatinidad-discord. Ik wist dat hij nog niet gestemd had, dus attendeerde hem even. Als hij iets langer had nagedacht was dit ook anders afgelopen. Maar daar kwam ik iets te laat achter. Nouja, eindgoed algoed.

With friends like you.....

Alles is goed gekomen  ::rofl::
Is het een idee om nu hillo te eten? Lijkt me wel een geinige keuze  ::hypocriet::

oh my oh my jullie maakten het wel spannend hoor!

Maar goed, het is goed gekomen, pfff...

Denk wel dat de ziener vannacht naar Monkey kijkt, als hij dat al niet gedaan heeft. Maar de ziener zal zich nog niet direct bekendmaken neem ik aan. Goed opletten wie er allemaal op MU gaan morgen.

Ik zat er ook al aan te denken  ::rofl::
Of Drenziboy, omdat je daar echt helemaal niks uit kan afleiden.

Het mooiste zou zijn als de ziener nu Monkey bekijkt en zich morgen meteen openbaar maakt. Dan kunnen we die ook snel oppeuzelen.

Hillo zou ook nog eens zomaar mij gezien kunnen hebben, want voor een sterke speler is ie vrij star

Mocht je er morgen trouwens uit dreigen te vliegen:
laat op het eind van de dag nog even weten dat je de ziener bent. Wellicht dat de echte ziener hierdoor opstaat. Je kan het altijd proberen als je op het punt staat om eruit te gaan.
Dat zou nu niet meer geloofwaardig zijn, dan had ik dat deze ronde ook moeten doen lijkt me

Nu kon je jezelf nog redden en had je maar één naam kunnen zien.
Proberen kan altijd. Maar uiteraard alleen als het duidelijk wordt dat je de meeste stemmen krijgt.

Ik vind het t proberen waard

en ik vind Hillo prima

Ik vind hillo opzich wel goed, als de volgende hem nogmaals dikdrukt, staat het vast.

Zullen we in het vervolg sowieso afspreken dat we niet zomaar dikdrukken? Iets meer overleg en een duidelijk akkoord van iedereen vooraf is wel handiger.

We kunnen niet meer wijzigen toch? Aangezien de dokter ook geïnformeerd moet worden...

Citaat van: Molcrazy
Ik vraag alleen of jullie zeker zijn. Als iedereen het goed vindt, volstaat het om het één keer dik te drukken. Het kwam alleen nog niet over of jullie helemaal zeker waren.

Jullie kunnen - net als tijdens het topic overdag - wisselen indien gewenst.
Aaah oké, dat was me niet helemaal duidelijk. Dan bij deze Hillo

2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2021, 23:15:49 »
Nacht 3
Dankjewel Monkey!!  ::bravo::

Ik hoop dat je het niet heel erg vind en mee kan genieten met de gekte die nu gaat komen.  ::rofl::

En we hebben de ziener eruit!!  ::boogie::

Succes lieve medewolfjes  ::bravo::

Van uw decoy wolf  ::ok::

Dank!

Ik denk dat we dankzij jou, en de geniale strategie van Convans en Brtdm, en de eliminatie, op rozen zitten :D Dit gaan we niet meer verpesten toch?

MC, ik heb nog even een vraag over de welp die nu gaat overlopen. Wist de welp vanaf het begin dat hij de welp was en hoort hij nu pas wie de wolven zijn? Of hoort de welp ook nu pas zijn rol en dacht hij tot vandaag gewoon burger te zijn?

Ik heb deze ook nog even opgeslagen:

"dit is dus geen vooropgezet plan om monkeysuncle voor de bus te gooien"
Hij moest eens weten.  ::rofl:: ::rofl::

Citaat van: Molcrazy
De welp wordt pas een wolf NA nacht 3 dus vanaf dag 4.

Hij wist vanaf het begin dat hij de overloper/welp was en ook wie de wolven zijn.

Ah, beter. Je zou je anders kapot schrikken als je er nu achter komt wie de wolven zijn.  :D

Dan denk ik dat Michael de welp wel eens kan zijn. Ging snel mee, nadat Convans en ik op monkey stemden. Hij heeft zelfs nog letterlijk gezegd dat hij monkey onder de bus duwde.
Chipie is eventueel ook een mogelijkheid, eerst Convans lekker 'verdenken' en daarna ook mee op monkey. Maargoed, dat eerste was te verwachten en dat tweede kan gewoon toeval zijn.
sowieso denk ik handig om hen nog langer in leven te laten, voor het geval dat de burgers ooit bedenken dat wij als plan hadden om Monkey meteen al op te offeren. Dan moeten ze nogsteeds kiezen.

Is het voor deze nacht wellicht een optie om Drenziboy eruit te halen? Dan kunnen de burgers totaal niks achterhalen qua stemgedrag, aangezien hij naast zichzelf nog nooit op iemand anders heeft gestemd. Het enige is wel dat sowieso nog maar één keer niet hoeft te stemmen om eruit te liggen. Maar ik heb eigenlijk ook niet echt zin in een discussie morgen of we op Drenziboy gaan stemmen of niet, omdat hij er anders toch wel uitgaat en een beetje extra verwarring van weer een vage keuze lijkt me sowieso wel leuk.

Ons enige gevaar is denk ik als mensen bedenken dat het raar is dat wij de monkeystemmers van dag 2 erin laten. Normaal stem je altijd de meest betrouwbaren eruit als de ziener eenmaal weg is.

Morgen zal waarschijnlijk de focus gaan liggen op meelopers en wellicht een paar monkeyverdedigers. Ik denk dat het beter is om niet te veel te benoemen dat Convans en ik, naast Michael en Chipie wel veilig zullen zijn. Dat kunnen (en zullen) de burgers zelf wel concluderen.

Dan is het nu gewoon een kwestie van wachten en zien hoe de boel in het honderd loopt. Volgens mij staan we er uitstekend voor.

Heel erg eens met Chip voorlopig lekker laten leven, hij zorgt wel fijn voor verwarring en gedoe.

Ik heb de afgelopen dagen nog niet geanalyseerd maar ik kan me wel vinden in je theorie over Michael als welp.

De psychopaat zou pas in actie komen als wij allemaal dood zijn, dus die heeft het lastig dit spel. De sleutelbewaarder vinden lijkt me wel prettig. Maar geen idee wie dat zou kunnen zijn.

Ik vind het niet zo leuk om Drenziboy te lunchen. Ja het geeft geen info, maar hij elimineert zichzelf wel een keer, en iemand die niet heel actief meezoekt naar wolven is ook voor ons niet zo verkeerd. Wat denken jullie van MitchK of Monkatoky?

Ik zie dat Monkeysuncle hier niet meer bij zit, mag hij niet meer meelezen (zonder zelf iets te zeggen)?

Ik begrijp Bart wel om voor DRenzieboy te gaan. We zitten in een positie waarbij we een groot voordeel hebben. Geen ziener meer en we mogen niet per ongeluk de welp kiezen.

DRenzieboy lijkt me geen welp en gaat niet beschermd worden en de burgers hebben dan idd geen informatie.

Monkatoky zat dit spel al aardig fout, dus ik zou hem laten leven.

MitchK lijkt me iemand die uit zichzelf wel eens verdacht wordt.

Ik zou dus ook wel voor een stillere deelnemer gaan.
Ik heb even de deelnemerslijst bekeken:

- DRenzieboy
- TimVDons
- Monkatoky

Mss toch Monkatoky eventueel als 3de optie.

1 van deze 3 zou ik vannacht kiezen.

Monkatoky gaat denk ik wel lekker verdacht worden, dus die kunnen we er wel in laten zitten.
Tim zou denk ik wel kunnen. Al is het eigenlijk wel lekker om er zoveel mogelijk 'meelopers' in te houden.
Drenziboy eruit gaat ze in ieder geval geen info op leveren, maar de kans is aanwezig dat hij zichzelf al elimineert.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar Drenziboy, we geven niets prijs over onze keuze en we houden zo de meeste meelopers en monkeyontkenners over.  Monkatoky zou ik in ieder geval niet doen.

Voor mij is DRenzieboy goed

Prima dan ga ik met jullie mee

Het wordt DRenzieboy

::zwaai:: (Ik neem aan dat dit nog niet als overleg telt haha)

Het scheelde heel weinig of je lag er vandaag uit.  ::oink:: Dat is alles wat ik voor nu kan zeggen.
Succes medewolf!

::zweet::
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2021, 23:17:07 »
Nacht 4
Half negen, het is nacht  :D

Hoi Tim! Welkom bij de winnende groep  :D

Aangezien in de regels staat:

Overloper                 Dit is de welp. Na de derde nacht zal de overloper van kamp wisselen: een bank
                                        overvallen is nog zo'n slecht idee niet. Hij weet wie de geldwolven zijn maar de
                                        geldwolven weten niet wie de overloper is.           



Ga ik er vanuit dat jij niet de welp bent. Ben je door iets in een kluis omgeturnd tot wolf?

Nu ik toch in de regels keek heb ik ook even meer gelezen over de sleutelbewaarder:

De sleutelbewaarder wint als hij overblijft met ofwel de weerwolven ofwel de
                                                burgers.
Hij kan dus beide kampen helpen met het uitdelen van sleutels.
                                                Hoewel de spelers er individueel voordeel uit kunnen halen, is de
                                                sleutelbewaarder ook een gevaarlijke tegenstander: als hij niet tijdig
                                                uitgeschakeld wordt, kan hij zomaar winnen. Als hij overblijft, wint hij en
                                                niet de wolven of de burgers.     
       


Gezien die laatste zin is het zaak dat wij de sleutelbewaarder vinden voor we alle andere burgers hebben omgebracht...

Tim was toch wel gewoon de welp? Zoals gezegd is hij na nacht 3 wolf geworden.

Maargoed... Wat vind je van onze tactiek?  ;D

Nee, lees ff wat er schuin gedrukt staat over de welp: wij wolven horen niet wie de welp is

Citaat van: Molcrazy
Even voor de duidelijkheid: Tim was de overloper/welp.

De eerste drie nachten weten jullie niet dat ik een welp was. Ik heb niet voor niets meerdere malen woorden als Ik volg de rest etc. gebruikt :D ;D

Ik ben ook benieuwd waarom jullie mij overwogen te lunchen ;D

Oh dat we nu wel weten wie de welp is maakt het spel een stuk makkelijker. Ik had die regel dus anders geïnterpreteerd.

Ik heb je niet overwogen Tim. Een andere wolf opperde jou wel als mogelijke optie, maar we zijn daar niet uitgebreid op ingegaan.

Gelukkig maar. Wie gaan we opeten?

Geen idee, zullen we eerst even wachten tot de afvaller van vandaag er officieel uitligt. Zou Giorgio de jager kunnen zijn? Molcrazy was wel online na 20:30 namelijk. En in dat geval gaat er dus nog iemand extra uit.

Dat zou wel een bak zijn, dan hebben we de speciale rollen er wel heel snel uitgespeeld :P

En dat was de Jager. Nu maar hopen dat hij niet een van ons neerknalt. ::jaja::

Hopakee en nog een burger minder!

Yes!

Dan is het nu zaak die sleutelbewaarder te vinden. Ik denk dat diegene zich nogal op de achtergrond houdt. Wie denken jullie dat het is?

Wellicht Chipie? Voegt niet heel veel toe?

Ik zat zelf aan Mitch te denken, maar wel een beetje gevaarlijk gezien hij Convans en mij toch verdenkt.
D*N zou me ook niets verbazen eigenlijk.
En van Luchtmaniak wil ik eigenlijk ook nog wel af.

De grootste verdachte van de groep moeten we behouden in ieder geval.

Maakt dat nog iets uit? vanaf morgen zijn we met een even aantal wolven als niet-wolven. De stemming kunnen we met gemak naar onze hand zetten. Dus het is nu gewoon van belang dat we de sleutelbewaarder eruit halen.

Ik denk zelf het meest aan D*N.

Ik denk dat D*N of Mitch sleutelbewaarder is. D*N heeft natuurlijk genoeg excuses om hier niet zo actief te zijn, maar daar kan hij zich ook mooi achter verschuilen. Ik vind Mitch dit potje behoorlijk terughoudend, ik zou hem het liefste zou lunchen, maar ik vind D*N ook wel een goed idee.

Ik vind beide prima.

Daar maar Dennis ja  ::jaja::


Dan druk ik hem alvast dik: D*N

Dan* dus  ::rofl::

Ik heb gisteren maar niet gestemd omdat ik niet wist op wie en ik was ook echt afwezig

2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2021, 23:19:14 »
Nacht 5
Sorry Convans  ::sorry::

Maar ik raakte er gisteravond steeds meer van overtuigd dat je wel eens gekoppeld kon zijn. En aangezien we als wolven niet in de minderheid kunnen komen, durfde ik het risico wel te nemen.
Daarnaast wilde ik even extra chaos creëren om zo de sleutelbewaarder te ontmaskeren. Ik ben er echt vrijwel zeker van dat Mitch dit is, die had echt totaal geen logica qua verdenkingen.

Nu eens kijken of mijn gedachten kloppen.  ::vergroot::

Ik vond het wel leuk om wolf met je te zijn Convans!  ::bravo::

Nee joh, tuurlijk ben ik niet gekoppeld  ::rofl::

Eens met Brtdm. En Mitch stond ook op mijn lijstje. Ik denk dat als we Mitch killen we morgen op Michael kunnen gaan. Dan is het nog 3 wolven vs 3 goede rollen (mits we nu niet het koppeltje eruit knikkeren).

Dan is de hamvraag wie wel koppeltje is ???

In Michael zie ik gewoon vooral een normale burger eigenlijk, die totaal niet door heeft wat er gebeurd en geen eigen belangen heeft. Dus mocht Mitch toch niet sleutelbewaarder zijn, zou ik hem nog niet meteen uitschakelen. Gekgenoeg moeten we zelfs een burger (of psychopaat) in leven laten, zolang de sleutelbewaarder nog in het spel zit.

Citaat van: Molcrazy
Vanaf nu verder zonder Convans ;)

Michael werd wel als volgende geroepen in de groep, dus dat zou een mooie volgende zijn om als groep op af te gaan. Nu we toch mogen praten, wil ik voorstellen om een goed plan te maken. Als we het goed uitvoeren is de overwinning voor het oprapen.

Dan hierbij nogmaals mijn bericht ;D

Michael werd wel als volgende geroepen in de groep, dus dat zou een mooie volgende zijn om als groep op af te gaan. Nu we toch mogen praten, wil ik voorstellen om een goed plan te maken. Als we het goed uitvoeren is de overwinning voor het oprapen.

Tim, ik richt me even tot jou. Ik heb zojuist de eerste dagen even teruggelezen, en de afgelopen dag, want het is mij opgevallen dat Brtdm degene is die beide keren de wolf onder de bus gooide. Op dag 2 en op dag 3 heeft hij steeds de discussie richting Monkeysuncle gestart, en vandaag was hij de eerste met het verdenken van Convans.

Ik ben er inmiddels behoorlijk van overtuigd dat Brtdm samen met een burger een koppeltje vormt. Dus met Mitch, Chip, Michael of LuchtManiak. Ik ben benieuwd naar jouw mening daarover? Wat zie jij als je terugleest?
Ik heb natuurlijk ook de wolvenpb's van de eerste dagen, voordat jij erbij zat, doorgelezen. Ik zal mijn conclusie nog even niet delen, want ik ben benieuwd waar jij op uit komt.

Molcrazy, even een vraag aan jou. Je gaf ergens in de eerste dagen aan dat 1x dikdrukken genoeg is als we het met elkaar eens zijn. Als we het niet met elkaar eens zijn, lunchen we dan degene waar de meerderheid van ons op stemt, of geldt dan de laatste stem vlak voor de deadline?

Interessante observatie. Ik zal nog even alles teruglezen voordat ik met mijn uitgebreidde conclusie komt. Je weet trouwens dat brtdm mee kan lezen hé

Ja maar ik mag jou denk ik niet berichten zonder hem, want hij hoort nou eenmaal ook in de wolvenchat


Zou er ook een koppel-chat zijn, waarin zij in de nacht berichten met elkaar uitwisselen?

Vermoed het wel inderdaad.



Perfecte GIFje VERRADER :P

Ik was al zo verbaasd er nog mee weg te komen.  ::tandpastasmiley::
Maarja, ik heb inmiddels wel genoeg toneelgespeeld...

Ben ik eindelijk eens wolf,
gaat het spel fantastisch,
zit ik vast met een blok aan het been.

Nadat de burgers bij bosjes vielen, werd dit echt een totale kansloze poging voor mij. Dus ik heb maar geprobeerd er nog wat van te maken en lekker chaos gecreëerd.

Maargoed, de reden dat ik dit nu toch maar opbiecht is omdat ik echt niet wil dat de sleutelbewaarder gaat winnen. Ik ben gekoppeld aan een gewone burger (ik vertel uiteraard niet wie). Maar als ik niet kan winnen, dan zie ik jullie dat graag doen.
Zolang jullie mij en mijn partner er in ieder geval niet uitstemmen vannacht, dan kunnen jullie ook nog niet verliezen.
Het staat jullie uiteraard vrij om morgen overdag te doen wat jullie willen, een kleine battle lijkt me wel leuk nog.  ;) Hoewel ik echt geen idee heb hoe ik nog mensen moet meekrijgen.

Ik stel voor dat we 's nachts nog samenwerken en Mitch, de sleutelbewaarder, eruit halen.

Wie is de sleutelbewaarder volgens jullie? En wat moeten we met de psycho?

Citaat van: Molcrazy
Dit is een moeilijke vraag. Heb er niet over nagedacht dat het zo zou kunnen zijn dat de wolven het oneens zouden zijn. Ik ga hier ff over nadenken. Er zijn op dit moment drie mogelijke scenario's:

- wat de meerderheid stemt, geldt (wat in het geval van bv een witte weerwolf niet handig is voor die specifieke rol)
- de laatste stem voor de deadline geldt (hoewel dan één iemand alle invloed heeft)
- zonder unanieme beslissing, gaat er niemand uit (wat een nadeel is voor alle wolven)

Ik neig momenteel naar optie 3.

Psycho is volgens mij echt totaal geen probleem. Die moet letterlijk ieder van ons er nog uit krijgen. Volgens mij kan die oprecht niet meer winnen, net als de enige normale burger die er nog in zit.

Het gaat nu volledig tussen de wolven, het koppel en de sleutelbewaarder.
Ik ben natuurlijk wat bevooroordeeld, maar 3 zou ik wel het eerlijkste vinden. 's nachts iemand uit eigen chat eruit werken is toch een beetje raar ofzo.
optie 2 zou helemaal flauw zijn, de winst van een potje overgeven aan timing is nogal een anti-climax.

Normaal zit er toch nog wel eens een soort opperwolf tussen, die beslist bij twijfel. Maar als wij die niet hebben, kunnen we die ook niet even introduceren.

Ik had de rol even niet scherp.

Most votes is toch het meest eerlijk (democratie enzo  ::hypocriet::)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2021, 23:19:54 »
Wat een toffe reactie Brtdm  ::bravo:: en fijn dat je eerlijk bent  :D Ik vind dat je het lang heel goed hebt gedaan. Pas vandaag viel bij mij het kwartje.
Ik heb een heel sterk vermoeden wie je maatje is, want jij hebt iedereen al eens genoemd om te lunchen, op 1 naam na. Maar ik hou die naam nog even voor me, ben benieuwd of Tim op dezelfde persoon uitkomt.

Mee eens.

Dit staat er over de psychopaat:             
Enerzijds moet hij er dus voor zorgen dat hij in het begin van het spel samen met de burgers de weerwolven uit het spel werkt want zolang zij in het spel zitten, kan hij nooit winnen.   


Hij moet ons dus alledrie uitschakelen, en ook nog de sleutelbewaarder voordat de laatste wolf dood is (want anders wint die). Lijkt me onmogelijk.

We hebben nog 4 burgers:
LuchtManiak
Michael90
MitchK
MrChipie


1 daarvan is sleutelbewaarder, en 1 is psychopaat. Als ik Brtdm zo lees is zijn maatje geen sleutelbewaarder of vreest hij dat zijn geliefde sleutelbewaarder is (want de sleutelbewaarder wint als enige als hij met enkel 1 of meerdere wolven overblijft, dus Brtdm als wolf die overblijft met de sleutelbewaarder zou dan alsnog verliezen?)

We kunnen proberen het koppel eruit te spelen en daarna de sleutelbewaarder, of we kunnen eerst de sleutelbewaarder zoeken en dan het koppel wegspelen. Dat laatste is safer denk ik. Evt kost dat een extra dag, ach, de kans dat er die dag een burger uitgaat is groot met onze meerderheid aan stemmen.

Oh jullie waren alweer 4 berichten verder  ;D

Ik zou ook denken meeste stemmen. Waarbij we niet een wolf kunnen lunchen, lijkt me.

Precies, maar we gaan er ook democratisch uitkomen om Mitch eruit te stemmen!

En mocht democratisch toch de doorslag moeten geven en jullie mij eruit willen halen, vind ik wel dat jullie mijn partner eruit moeten stemmen en niet mij.

Mee eens

Vind ik ook mooier, dat we je partner lunchen.

Ik was bang voor een zo laat mogelijke post tegen de deadline, vandaar dat ik het MC vroeg

Ik vermoed dat Michael het duotje is. Toen ik aangaf dat hij morgen ons target kon zijn op de dag, wilde hij dat niet omdat het een burger was. Klopt mijn analyse ;D

Ja, ik denk inderdaad ook Michael.

Kun jij je ook vinden in Mitch als sleutelbewaarder? Ik kan Chip altijd slecht peilen maar ik geloof niet dat hij het is.

Is wel de meest aannemelijk ::jaja:: LM lijkt mij niet en Chipie mwah

Citaat van: Molcrazy
Het probleem met de meeste stemmen is dat dit nu natuurlijk wel een oplossing is omdat er een oneven aantal wolven zijn maar als er een even aantal is, wat dan?

Optie twee vind ik ook niet echt iets want dan hangt het er ook vanaf of je online kan zijn.

Optie drie is dan weer niet eerlijk omdat één wolf het plan van een hoop andere wolven kan blokken door het er niet mee eens te zijn.

We zullen twee opties combineren: de meeste stemmen van wolven op een target tellen (in een 'echt' spel gebeurt het ook wel eens dat mensen het niet echt eens zijn en dan telt de meerderheid ook) maar er mag niet op een wolf gestemd worden (dat is echt iets voor de rol van de witte weerwolf bv). Mocht er echter geen meerderheid komen uit de stemmen van de wolven, dan treedt optie drie in werking waarbij er niemand uitgaat (de prooi is dan kunnen vluchten bij teveel twijfel zeg maar dan).

Goed?

Ik vind het een mooi voorstel

en ik vind het ook wel ok om nu toch unaniem op MitchK te gaan deze ronde, als de heren het ook ok vinden. Dan zien we wel of we morgen weer unaniem kunnen stemmen of niet.

::ok::

Helemaal prima. MitchK


2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2021, 23:20:38 »
Nacht 6
Gefeliciteerd Brtdm, wat heb jij dit potje goed gespeeld  ::bravo::

Echt he, dat niemand anders jou door had  :)

We zijn er nog niet ;D

Jij ook lekker gespeeld hoor!
Ik verbaas me er ook nogsteeds over dat ik uitgerekend als ik wolf ben door helemaal niemand (behalve de wolven) verdacht wordt.

Groetjes aan Monkey en Convans!  ::zwaai::

Doe je best Tim, doe het voor MU en Convans en mij  ::bravo::

Ik doe mijn best. Wordt nog een kluif.

We lunchen michael90  ;D


Hey molcrazy,

Klein vraagje:
Ik zou natuurlijk nu graag meegaan om Michael eruit te stemmen, maar als ik dat nu aangeef, dan weet Tim natuurlijk dat hij fout zat en wil hij veranderen.

Als ik nu mee ga telt dit als akkoord, of moet ik wachten tot kort voor de deadline?

Citaat van: Molcrazy
Goh, ik snap je probleem. Ik zou wachten tot kort voor de deadline dan want anders kan er in principe nog veranderd worden.

Weet u het zeker?
Is het niet een leuk idee om beide iemand te noemen die we zeker mee willen nemen? Degene die we niet noemen valt af.

Dan hebben we in ieder geval een overeenkomst. Geen afvaller is voor niemand leuk.

Je denkt dat ik gek ben. Als we nu iemand lunchen dan heb ik geen kans meer.

A, prima.
En anders wie zwijgt stemt toe toch? (mocht ik om een of andere reden de deadline missen)

Citaat van: Molcrazy
Als je niet duidelijk tegenstemt, telt de huidige dikgedrukte naam.

Nee, jij bent niet gek, jij bent een vliegtuig.  ???

Goed, dat terzijde. Dan vrees ik dat we er vandaag niet uit gaan komen.
Succes alvast morgen in onze laatste strijd (maar zeker niet te veel)!

Ik vond het in ieder geval een fantastisch potje, dat veel langer geduurd heeft dan ik dacht.
Daarnaast ben ik ook al ontzettend benieuwd naar de kijkersPM, wanneer zouden die het door hebben gehad? Hebben ze het überhaupt al door? Of hebben ze met totale verbazing gekeken naar de belachelijke keuzes die gemaakt werden?

(en stiekem deel ik wel een beetje mee in de eventuele winst van de wolven toch?)  ;)

Je hebt zeker goed gespeeld. Dat ga ik niet ontkennen. Jij ook succes. Dat de beste wolf mag gaan winnen ::jaja::

Oké, je hebt me overtuigd.
Michael90 mag er uit.

Ohnee hier klopt iets niet ::oink::



:(


2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [GW] PB-verkeer tussen de geldwolven
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2021, 23:21:18 »
Nacht 7
Het was een spannende strijd Brtdm  ::hug::

ojojoj, dat kan je wel zeggen.

Lekker gespeeld hoor!

Thank. Maar je hebt het me heel heel lastig gemaakt. Zelfs met alle info die ik had is het heel lastig om de rest te overtuigen. Zeker als je nog steeds van mening bent dat Michael je koppelmaatje was haha

Ja, toen dag 7 begon dacht ik echt van WHAAAT!!  ::oink::

Mijn Shelldrop bedoel je?
Nee, michael die nog leefde

Dat was voor mij extra bevestiging toen. Omdat jij alsnog meeging ging ik even uit dat jij wist dat Michael een verbanddoos had…

Ja, dat was volgens mij de enige mogelijkheid.

Het was alleen jammer dat Michael niet meewerkte.

Dat kwam mij goed uit.

Hoevaak heb je vandaag nog getwijfeld?

Aan jouw medegeliefden? Tot het moment dat jij rond 20.00 een relaas ging doen over het spel. En zelfs tot 20.30 zat ik nog te wachten op een stemwisseling van Michael (hoewel ik er wel redelijk van overtuigd was dat Chipie het was)

Ben wel benieuwd naar de keuze van Chipie. Gaat hij kiezen voor Michael, LM of mijzelf. Zou wat zijn als hij echt mij kiest  ::rofl::

Eerst de reactie van MC maar eens afwachten

Ik mag nog wissen van lunch toch MC? Of is mijn keuze direct definitief?

Nou nu ik BM ben, maar deze stem niet zoveel uit. Toch maar gedag zeggen tegen Michael.

Achja, ik ben nu de BM dus het maakt niet uit wie ik eruitstem. Dus hou het bij Michael. Die heeft echt niet twee verbanddozen (hoop ik)

Citaat van: Molcrazy
:-X

Je gaat me nu toch niet zeggen dat….

Citaat van: Molcrazy
:-X

Als LM nu het geweer heeft dan wordt ik gek  ::rofl:: ::rofl::

Houd de deadline even aan Andreas. Ik ga een shelldrop doen om 20.59 qua stemmen  ;D

2024: wie is de Mol?