Auteur Topic: [HP] Dag 1  (gelezen 1453 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[HP] Dag 1
« Gepost op: 3-07-2021, 00:23:16 »


Dag 1

De vijfentwintig Sneeps waren bij elkaar gaan zitten in het midden van de Kamer van Hoge Nood. Een paar van hen hadden geprobeerd de deur naar buiten te openen. Het openen van de deur lukte vrij gemakkelijk, maar naar buiten lopen niet.
“Het lijkt erop alsof de vloek ons tegenhoudt om zo maar naar buiten te lopen.” zei de Sneep die dat geprobeerd had.
“Dus we zitten hier nu voor eeuwig opgesloten?” vroeg een van de Sneeps op een zielige toon. Hij zat er nogal onderuitgezakt bij. “Ik kan niet eeuwig met dit vettige haar rondlopen.”
“Gewoon wachten tot het is uitgewerkt,” zei een wijsneus lachend.
“Maar hoe weten we zeker dat dit ooit uit gaat werken?” vroeg iemand anders op serieuze toon. “Ik heb gelezen dat de Kamer van Hoge Nood vloeken in stand kan houden. Waarschijnlijk hebben de Zwadderaars daarom hun plan hier uitgevoerd.”
Een andere Sneep keek schamper zijn kant op. “Jij weet er wel heel van af. Hoe weten we dat jij geen Zwadderaar bent?”
Die vraag leidde tot een hoop discussies. Allerlei Sneeps begon heftig door elkaar te praten. Iedereen leek een andere mening te hebben over welke Sneeps de ‘foute Sneeps’ waren.

Uiteindelijk riep een van de Sneeps de rest tot de orde. “STILTE GRAAG!”
Iedereen keek naar de Sneep die was gaan staan.
“Ik denk dat de enige oplossing voor deze vloek is om te proberen de Zwadderaars deze Kamer uit te krijgen. Dan kunnen ze de magie van de kamer niet meer gebruiken, en wordt de vloek verbroken.”
De hele groep mompelde instemmend, dat zou wel een oplossing kunnen zijn. De Kamer van Hoge Nood luistert immers naar de wens van de gebruikers. Dus als de meerderheid van de mensen in de Kamer het eens kon worden, was het mogelijk om mensen de Kamer uit te sturen.
“Maar hoe beslissen we wie we de Kamer uitsturen?” vroeg een van de Sneeps die nog niks gezegd had. Deze Sneep keek glazig voor zich uit, en leek zich weinig aan te trekken van de hele situatie.
De Sneep die de rest tot stilte had geroepen dacht even na. “Laten we elke dag een stemronde houden. Degene met de meeste stemmen wordt de Kamer uitgestuurd. Als er een gelijkspel is, wijzen we één iemand aan die de doorslag moet geven. Een soort burgemeester van de groep.”


De Burgemeestersverkiezing

Vanaf nu mogen jullie in dit topic met elkaar praten over wie de burgemeester moet worden. Aangezien we iets later met deze eerste dag begonnen zijn staat deze stemming open tot zaterdag 3 juli om 22:00. De eerste nacht is vervolgens tot zondag 4 juli om 20:30.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #1 Gepost op: 3-07-2021, 00:25:25 »
Nog voordat de groep kon beginnen met discussiëren stond één van de Sneeps plotseling op.
"Om mij hoeven jullie je geen zorgen te maken!" zei de Sneep die zich ook wel Giorgio noemt. "Mijn naam maak ik namelijk meteen bekend. Ik ben Zacharias Smid, jullie persoonlijke schoolgek."
Iedereen kijk elkaar verbaasd aan door deze onthulling.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #2 Gepost op: 3-07-2021, 00:30:35 »
Nog voordat de groep kon beginnen met discussiëren stond één van de Sneeps plotseling op.
"Om mij hoeven jullie je geen zorgen te maken!" zei de Sneep die zich ook wel Giorgio noemt. "Mijn naam maak ik namelijk meteen bekend. Ik ben Zacharias Smid, jullie persoonlijke schoolgek."
Iedereen kijk elkaar verbaasd aan door deze onthulling.

 ::zwaai::
Eindelijk...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #3 Gepost op: 3-07-2021, 02:22:21 »
Ah daar zijn we! Eindelijk een harry potter theme ::love:: ::love:: ::love::

Nu al zin in de chaos  ;D ik ben weerhamster :P :P :P :P (Discord grapje)

Nee maar ik  ben effe klaar met burgmeesterschap, dus ik hoef hem niet ::jaja::
chipsverslaafde <3

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #4 Gepost op: 3-07-2021, 07:49:08 »
Giorgo, je bent misschien wel gek maar heb jij interesse in het burgemeesterschap?

Dan weten we in ieder geval zeker dat ie niet bij een zwadderaar zit.

Dat mag toch gewoon?

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #5 Gepost op: 3-07-2021, 07:50:49 »
Giorgo, je bent misschien wel gek maar heb jij interesse in het burgemeesterschap?

Dan weten we in ieder geval zeker dat ie niet bij een zwadderaar zit.

Dat mag toch gewoon?

Goed voorstel. !! Dus ik stem alvast op Giorgio mijn stem kan nog veranderen, mochten er mensen komen met een beter argument
« Laatst bewerkt op: 3-07-2021, 11:12:56 door Monkatoky »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #6 Gepost op: 3-07-2021, 07:54:21 »
Ik wil het eerlijk gezegd ook wel weer proberen, alleen weet ik niet of ik genoeg vertrouwen heb opgebouwd in de afgelopen potjes om genoeg stemmen te halen.
Ook is het een uitweg om op deze drukke dag voor mij alvast gestemd te kunnen hebben.  :P
Dus mijn stem gaat dan ook naar DRenziboy
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #7 Gepost op: 3-07-2021, 09:06:29 »
Omdat ik waarschijnlijk morgenmiddag pas weer fatsoenlijk online ga kunnen komen, stem ik voor nu even op mezelf (zonder intentie om burgemeester te worden).


Hautoa
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #8 Gepost op: 3-07-2021, 09:18:58 »
Ik wil best op Giorgio stemmen. Maar we weten zijn exacte rolbeschrijving natuurlijl niet.

Zelf zou ik ook wel eens een keer burgemeester willen worden. Dus ik stem opnieky
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #9 Gepost op: 3-07-2021, 09:41:31 »
Is Zacharias Smid een good guy? Want als dat de enige bekende good guy is, lijkt het me inderdaad de enige meest logische optie.

Giorgio

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #10 Gepost op: 3-07-2021, 09:47:42 »
Is Zacharias Smid een good guy? Want als dat de enige bekende good guy is, lijkt het me inderdaad de enige meest logische optie.

Giorgio
Zacharias is neutraal, dus die zou eventueel nog slecht kunnen zijn toch?

Ik hoef geen burgemeester te worden, en ik stem op de meest overtuigende speech

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #11 Gepost op: 3-07-2021, 09:59:45 »

Ik hoef geen burgemeester te worden, en ik stem op de meest overtuigende speech


Geldt ook voor mij

En als niemand overtuigend is, is Giorgio voor mij een optie
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #12 Gepost op: 3-07-2021, 10:03:29 »
Ik ben vandaag aan het werk en weet niet zeker of ik voor de deadline nog online kom dus ik stem alvast, van mij mag Hautoa wel ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #13 Gepost op: 3-07-2021, 10:31:17 »
Het lijkt mij dat Giorgio is wat in het officiële spel die kaart is die aan beide kanten een burgerlogo heeft. Als hij er zelf ook akkoord mee is stem ik dus op Giorgio
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #14 Gepost op: 3-07-2021, 10:47:15 »
Giorgio lijkt inderdaad een goede optie als 'neutrale' burgemeester. Eerst maar eens horen wie zichzelf wil presenteren als burgemeester.
2024: wie is de Mol?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #15 Gepost op: 3-07-2021, 11:33:06 »
Ik hoef geen burgemeester te zijn in m'n eerste potje. Geen idee wat handig is, maar voor nu even Giorgio
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #16 Gepost op: 3-07-2021, 11:36:09 »
Giorgio is nu online. Misschien horen we er iets van. Of ie überhaupt wel burgemeester wil worden.

(tenzij zijn rol is dat ie niet mag praten ofzo en enkel smilies mag gebruiken. Te zien aan z’n eerste post? Of ben ik nu al te paranoïde?)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #17 Gepost op: 3-07-2021, 11:41:40 »
Ik stem op belg. Hij lijkt mij wel een slimme man! Heeft het ook heel goed gedaan in de mol, dus die heeft zeker potentie om een goede leider te zijn.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #18 Gepost op: 3-07-2021, 11:42:24 »
Ik wil best burgemeester worden, maar ben ook erg benieuwd naar wie er verder allemaal een serieuze gooi naar het burgemeesterschap wil doen.


Eindelijk...

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [HP] Dag 1
« Reactie #19 Gepost op: 3-07-2021, 11:49:37 »
Ik wil best graag de burgemeester zijn. Ik zou voorzichtig omgaan met die verantwoordelijkheid. En ik luister graag naar alle kanten. Maar giorgio mag het van mij zeker ook zijn.