Auteur Topic: [HP] Nacht 1  (gelezen 1339 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #20 Gepost op: 4-07-2021, 09:46:11 »
En ik las iets van als een wolf hetzelfde stemt als een andere wolf, krijgen ze dat te weten, waardoor ze hints krijgen wie een medewolf is? Dus dan moeten we zorgen dat we redelijk unaniem stemmen, zodat die lijst van “deze mensen stemden ook daarop en daar zitten medewolven bij” zo lang mogelijk is.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #21 Gepost op: 4-07-2021, 10:01:02 »
En ik las iets van als een wolf hetzelfde stemt als een andere wolf, krijgen ze dat te weten, waardoor ze hints krijgen wie een medewolf is? Dus dan moeten we zorgen dat we redelijk unaniem stemmen, zodat die lijst van “deze mensen stemden ook daarop en daar zitten medewolven bij” zo lang mogelijk is.

Deze theorie snap ik nog niet helemaal. Sowieso snap ik het zoeken naar andere wolven in de nacht niet. Die kunnen dan bv toch gewoon ‘Draco Malfidus’ zeggen en dan hebben ze er eentje gevonden? Of is dat weer een andere lijst dan die wij nu invullen?

Ps: ik heb een vrij volle dag vandaag dus om zeker te zijn dat ik niet die lijst vergeet heb ik ‘m vast ingevuld. Ik heb Harry gekozen.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2021, 10:03:06 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #22 Gepost op: 4-07-2021, 10:06:28 »
Harry vind ik ook wel interessant ja.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #23 Gepost op: 4-07-2021, 10:10:58 »
Sowieso snap ik het zoeken naar andere wolven in de nacht niet. Die kunnen dan bv toch gewoon ‘Draco Malfidus’ zeggen en dan hebben ze er eentje gevonden? Of is dat weer een andere lijst dan die wij nu invullen?

De wolven vullen dezelfde poll in als de rest. Als 2 (of meer) wolven op hetzelfde gestemd hebben, krijgen ze te horen:
- Dat ze hetzelfde hebben gestemd als een andere wolf;
- Welke andere forumleden op dat personage hebben gestemd.

De wolf krijgt dan dus niet te horen wie zijn mede-wolf is, maar wel een sterke aanwijzing daarnaar.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #24 Gepost op: 4-07-2021, 10:28:47 »
Dan ben ik het eens met Robbie dat we het beste met zoveel mogelijk mensen op dezelfde rol kunnen stemmen. Ik zie nu al een paar stemmen op Harry en een stem op Loene?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #25 Gepost op: 4-07-2021, 10:47:56 »
Kunnen we dan niet beter met ze alle op een neutrale of wolven rol stemmen. En de speciale krachten van Harry bv zolang mogelijk geheim houden. Dus ik wil best mee gaan met Loena of draco

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #26 Gepost op: 4-07-2021, 11:11:08 »
Maar kunnen we beter niet stemmen op wie we willen? Ik denk dat de kans erg klein is dat twee weerwolven op dezelfde persoon stemmen met zo'n grote lijst. 

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #27 Gepost op: 4-07-2021, 12:00:41 »
Ik ga sowieso voor Giorgio zn rol dan nu

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #28 Gepost op: 4-07-2021, 12:03:39 »
Loena vind ik een goed plan!

Giorgio/Zacharias vind ik niet zo heel interessant, want daar weten we immers al het een en ander van. Ja; hij is onze burgemeester, maar in deze fase van het spel is dat nog niet zo essentieel.
Het lijkt mij dus prettig om informatie in te winnen over andere rollen. Waarbij het me inderdaad ook een goed idee lijkt om een neutrale rol te kiezen zodat we geen informatie van een Griffondor weggeven aan de Zwadderaars.

You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #29 Gepost op: 4-07-2021, 12:05:34 »
Ik ga inderdaad voor Loena
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #30 Gepost op: 4-07-2021, 13:18:17 »
Maar kunnen we beter niet stemmen op wie we willen? Ik denk dat de kans erg klein is dat twee weerwolven op dezelfde persoon stemmen met zo'n grote lijst.
Maar als iedereen verschillend gaat stemmen en 2 weerwolven stemmen toevallig als enige op dezelfde optie, dan weten ze meteen van elkaar dat ze wolven zijn en mogen ze overleggen. Terwijl als het 20 man is, ze enkel weten dat 1 (of meerdere) van die 19 andere ook een wolf is.

We moeten ervoor zorgen dat het zo lang mogelijk duurt voordat de wolven elkaar kennen en dus mogen gaan overleggen. Zonder privé overleg is het als wolf volgens mij al een stuk moeilijker.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #31 Gepost op: 4-07-2021, 13:33:07 »
Maar als iedereen verschillend gaat stemmen en 2 weerwolven stemmen toevallig als enige op dezelfde optie, dan weten ze meteen van elkaar dat ze wolven zijn en mogen ze overleggen. Terwijl als het 20 man is, ze enkel weten dat 1 (of meerdere) van die 19 andere ook een wolf is.

We moeten ervoor zorgen dat het zo lang mogelijk duurt voordat de wolven elkaar kennen en dus mogen gaan overleggen. Zonder privé overleg is het als wolf volgens mij al een stuk moeilijker.

Als iedereen op dezelfde persoon gaat stemmen en dan stemt een wolf mee opzet op een ander persoon dan weten de andere weerwolven gelijk wie dat is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #32 Gepost op: 4-07-2021, 13:38:40 »
Ik stem op Loena. ::jaja::

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #33 Gepost op: 4-07-2021, 13:50:23 »
Eindelijk...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #34 Gepost op: 4-07-2021, 13:55:47 »
Ben je nou alweer wolf Sanmol?   ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #35 Gepost op: 4-07-2021, 13:56:38 »
Ik denk dat de rolbeschrijvingen van de Zwadderaars allemaal 'weerwolf' of evt 'welp' of 'wolf in schaapskleren' zijn. Die rolbeschrijvingen vind ik niet zo interessant, ze zijn allemaal slecht.
Ik betwijfel trouwens of die rollen zo straightforward zijn. We hebben nog weinig informatie over de Zwadderaars en juist dat kan belangrijk zijn.

Zelfs als het wel de bekende rollen zijn, kan het handig zijn om ze te weten.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #36 Gepost op: 4-07-2021, 14:07:22 »
Ik ga ook voor Loena! ::love::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #37 Gepost op: 4-07-2021, 14:07:34 »
Ben je nou alweer wolf Sanmol?   ;D

Oh nee je hebt me nu al door 1!1!!!!

Ik kan er trouwens ook niks aan doen dat iedereen het nu al ontzettend slecht speelt. Als we allemaal gaan roepen op wie we gaan stemmen dan gaan de wolven juist op de kleinere aantal stemmen (bijvoorbeeld Harry of Zacharias). Op de kleinere groep stemmen heeft altijd voordelen voor een wolf.

Als er geen andere wolf zich bevind onder de kleinere groep dan kun je heel wat mensen wegstrepen.

Als er nog een andere wolf onder de kleinere groep bevind, dan is de groep mensen waar je die wolf tussen moet zoeken kleiner.

Iedereen roept nu al Loena Loena, maar zo snijden we ons zelf in de vingers. Dat is waarom ik pleit voor willekeurig stemmen, want dan is de kans veel kleiner dat de wolven informatie krijgen. Er doen letterlijk 27 mensen mee. Kunnen er nog wat mensen op Harry en Zacharias stemmen? Eventueel ook iemand die daar niet tussen zit.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2021, 14:17:48 door Sanmol »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #38 Gepost op: 4-07-2021, 14:15:21 »
Als iedereen op dezelfde persoon gaat stemmen en dan stemt een wolf mee opzet op een ander persoon dan weten de andere weerwolven gelijk wie dat is.

Maar krijgen we dan te weten hoe er gestemd is, of enkel wie de meeste stemmen heeft gehad?
Want dan is het inderdaad een interessante techniek voor de "wolven". Als iedereen al kan zien wie er alleen heeft gestemd, wordt het voor de "burgers" namelijk ook makkelijker.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Nacht 1
« Reactie #39 Gepost op: 4-07-2021, 14:18:27 »
Maar krijgen we dan te weten hoe er gestemd is, of enkel wie de meeste stemmen heeft gehad?
Want dan is het inderdaad een interessante techniek voor de "wolven". Als iedereen al kan zien wie er alleen heeft gestemd, wordt het voor de "burgers" namelijk ook makkelijker.

In dit topic komt de einduitslag, dus hoeveel stemmen er zijn uitgebracht per personage. Er wordt in dit topic niet bekend wie waarop gestemd heeft.