Auteur Topic: [HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen  (gelezen 218 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen
« Gepost op: 24-07-2021, 20:15:50 »
Rolbeschrijvingen & stemuitslagen

In dit topic zal ik mijn gedachten achter de rollen delen, en een beetje terugblikken op hoe ik als spelleider de rollen ervaren heb. Hieronder komen de stemuitslagen te staan, inclusief wat de rollen voor invloed hebben gehad op de stemuitslagen.

De officiële rolbeschrijvingen zelf zijn in de diverse topics terug te vinden.

De Griffoendors

Harry, Ron & Hermelien

Ik wilde deze rollen niet té belangrijk maken, aangezien dat teveel in de verwachting lag. Het zijn immers de hoofdpersonages. Daarom maakte ik hun rolbeschrijving vrij simpel. Zoals jullie in de bekendmaking van de rolbeschrijvingen hebben kunnen lezen telde Harry’s stem niet mee als die op Ginny werd uitgebracht en bij Ron niet op de Griffoendor vrouwen (naast Ginny). Bij Hermelien telde een stem op Draco juist dubbel.

Hiervan vermoedde ik geen grote impact, aangezien er heel veel rollen zijn met dit soort plussen en minnen. Bovendien zou het geen hele grote gevolgen hebben als Draco snel ontdekt wordt, aangezien hij zijn “lijfwachten” ter bescherming heeft.

De bijzondere kracht van dit trio heb ik gebaseerd op de rol “De Drie Gebroeders”. Aangezien ik het echter minder makkelijk wilde maken voor de drie om elkaar te vinden, besloot ik ze alleen de gelegenheid te geven om anoniem berichten van maximaal 50 woorden aan spelers te sturen, die alleen bij Ron en Hermelien zouden aankomen. Als gimmick besloot ik een verstoord bericht te sturen als het aan iemand anders dan aan elkaar verstuurd zou worden. Misschien had ik moeten zeggen dat die info niet gedeeld mocht worden? Dat leidde namelijk al snel tot de ontrafeling van “het mysterie” van de drie vrienden.

Kasper, Dennis, Olivier, Ginny & Loena

A.k.a. de ziener, leerling-ziener, jager, heks en de sekteleider. Deze rollen zijn vrij standaard. Wel een dilemma wat ik had: krijgt de leerling-ziener te zien wat de ziener al voorspeld heeft in de eerste rondes? Ik heb dat nu wel laten weten, wat vinden jullie daarvan? Toekomstige spelhosts hebben wellicht wat aan jullie ervaringen hiermee.

Belinda, Parvati, Percy, Daan, Katja & Angelique

Deze rollen waren in mijn hoofd de ‘burgers’, en moesten dus geen gigantische krachten krijgen. De rollen van Belinda, Daan en Angelique zijn om wisselende redenen niet echt uit de verf gekomen. Angeliques rol is gebaseerd op de Stotterende Raadsheer uit het officiële spel. Belinda had een belangrijke troef voor de burgers kunnen zijn. Als het belg gelukt was een wolf te verleiden hem op te eten, hadden de wolven 1 nacht niemand kunnen ombrengen. Dit werd echter niet van toepassing toen jullie hem zelf wegstemden.

Over Katja’s rol ben ik vrij tevreden, aangezien het voor Hans vrijwel onmogelijk was echt cruciale informatie te krijgen n.a.v. de stem die hij kon kwijtraken als hij op Draco gestemd had (of andersom). Parvati (Tim) had juist eigenlijk een hele krachtige rol, maar dat is uiteraard mede omdat er zo lang niet om hem gestemd was.

Het duo/trio: Fred, George & Leo

Wat tot nu toe nog niemand wist is dat Fred & George in hun nachtelijk overleg mochten overleggen over wie Leo Jordaan zou kunnen zijn, en 1x per beurt naar diegene zouden mogen raden. Als ze dit goed zouden hebben, werd Leo aan de nachtpb toegevoegd. Hekaas is ze dat niet gelukt.

Ik weet niet hoe jullie het ervaren hebben, maar het concept van een voorbepaald koppel die een metgezel kunnen zoeken vond ik erg leuk. Dat de koppelgenoot niet automatisch meesterft leidde tot verwarring over wat diens missie in het spel nog was. Daar had ik wellicht beter over moeten nadenken.

Marcel & Simon

Dit waren denk ik de 2 meest powerful burgerrollen (naast de ziener en diens leerling). Simon kon als de Vos veel mensen ontmaskeren/vrijpleiten. Best een leuke rol om wat vaker terug te zien, hoewel dit de burgers wel erg veel info geeft. Misschien als regel dat de Vos zijn verkregen info niet mag delen?

Marcel is gebaseerd op de rol Het Toegewijde Dienstmeisje. Echt een schot in de roos van Robbie dat hij zijn rol bij Swifty inzetten. Kan je nagaan als hij voor DRenzi of Hautoa had gekozen? Dat had het hele spel omgegooid. Ook dit vond ik een leuke rol die best vaker terug zou mogen komen.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2021, 20:51:20 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2021, 20:16:02 »
De Zwadderaars

Draco

De rol van Kaaasje om op de (leerling-)ziener te hunten heb ik gejat van MitchK’s Pokémon editie (Giovanni’s Persian). Leek mij een leuke rol voor Draco.

Korzel & Kwast

De rol van Korzel & Kwast als lijfwachten bedacht ik op basis van de personages zoals zij in de boeken en films fungeren. Stiekem hoopte ik toch wel op een momentje dat jullie Kaaasje tevergeefs probeerde te vermoorden, maar helaas (over)leefde dit illustere duo niet lang genoeg ::)

Benno

De nep-jager heb ik gedeeltekijk geďnspireerd op D*N’s Katy Perry tijdens het Diva-potje. Ik moest echt hardop lachen toen ik na de loting zag dat Mrchipie aan dit personage gekoppeld was. Zeker gezien de rolomschrijving die ik gemaakt had.

Patty

Een vrij standaard weerwolf, die enorm geluk had dat précies Hermelien en Parvati zolang bleven leven. De dubbele stemmen maakte het voor Monkatoky aan het eind makkelijker om te overwinnen. De kans dat van de 4 spelers op wie Patty’s rolbeschrijving van toepassing is er 3 bij de laatste 7 zitten was klein. Grappig dat dat zo uitpakte.

Huffelpuffers en Ravenklauwers

Zacharias

Ik haat dit personage in de boeken, maar ik vond hem ook geschikt voor een geniepige rol. Aangezien ik de dorpsgek in de eerdere editie (MithK’s Pokémon variant - Mr. Mime) niet heel interessant vond, heb ik hem een dubbele laag gegeven. Helaas (voor jullie) gingen weinigen van jullie echt in op de vraag wat Giorgio’s wincondities zouden kunnen zijn.

Cho

Toen ik deze rolbeschrijving schreef zat ik er al een beetje mee in mijn maag. Hij had wat weg van de Engel uit de officiële variant, en is ook deels geďnspireerd op Billie Eilish uit D*N’s Diva-variant. Beide zijn echter beter dan hoe ik Cho geschreven heb. Toch complimenten voor Michael dat het hem gelukt is te winnen ondanks mijn vage omschrijving  ::bravo::

Marina

Toen DRenzi voor de Zwadderaars koos dacht ik echt: wauw, die gaan overpowered worden. Toen werd DRenzi uit het spel gewerkt en blies Mrchipie zijn eigen kansen op, en lag het spel weer helemaal om. Grappig hoe dat soort dingen lopen. Anyway, Marinas rol is gebaseerd op de Wolfshond, en lijkt enigszins op de Jesse Klaver-rol die ik zelf van Aurynn kreeg in RealityNet Affaire. Leuke rol die het spel zou kan omgooien.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2021, 21:21:20 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2021, 20:16:13 »
Burgemeestersstemming Dag 1
 
- Giorgio: 10 (Molfreak Arno, D*N, Swifty, Kaaasje, Monkatoky, Hillo, JaccoS, ViWiRu, Robbieazerty, Ricardo)
- Hautoa: 6 (Michael90, Molcrazy, Belg, Miek1999, Hautoa, putyourHANSup!)
- Sanmol: 3 (SpacyColours, Sanmol, Mrchipie)
- Mrchipie: 1 (MitchK)
- Nieky: 1 (Nieky)
- Molfreak Arno: 1 (Giorgio)
- TimvDons: 1 (TimvDons)
- DRenziboy: 1 (DRenziboy)
- Michael90: 1 (Bloodwolf14)
 
Niet gestemd: 2 (Vermoljoen, Convans)
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag
 
Poll Nacht 1
 
- Loena Leeflang: 11 (MitchK, Nieky, SpacyColours, Swifty, Giorgio, Belg, Sanmol, Miek1999, Kaaasje, DRenziboy, TimvDons)
- Zacharias Smid: 6 (Convans, Molfreak Arno, BloodWolf14, Michael90, D*N, Vermoljoen)
- Draco Malfidus: 5 (JaccoS, ViWiRu, Robbieazerty, putyourHANSup!)
- Harry Potter: 2 (Hillo, Mrchipie)
- Hermelien Griffel: 1 (Monkatoky)
- Daan Tomas: 1 (Ricardo)
- Benno Zabini: 1 (Hautoa)
- Patty Park: 1 (Molcrazy)
 
Iedereen heeft gestemd.
Bijzonder effect: ViWiRu (Hermelien Griffel) stemde op Draco, waardoor die stem dubbel meetelde.
 
Stemming Dag 2
 
Mrchipie: 9 (Hauto, Hillo, MitchK, Molcrazy, putyourHANSup!, Ricardo, Vermoljoen, D*N)
Molfreak Arno: 4 (Michael90, Robbieazerty, TimvDons, Mrchipie)
Robbieazerty: 4 (Kaaasje, Miek1999, Sanmol, Molfreak Arno)
Convans: 2 (JaccoS, SpacyColours)
Ricardo: 1 (Belg)
MitchK: 1 (Convans)
Belg: 1 (Swifty)
D*N: 1 (Monkatoky)
Vermoljoen: 1 (ViWiRu)
 
BloodWolf14, Giorgio en Nieky hebben niet gestemd.
Bijzondere effecten:
- MitchK (Leo Jordaan) stemde hetzelfde als zowel D*N als Vermoljoen (Fred & George), waardoor zijn stem 3x meetelde.
- putyourHANSup! (Katja Bell) stemde tijdens de poll van nacht 1 op Draco Malfidus. Daarom telde zijn stem tijdens deze stemming niet mee.
 
Poll Nacht 2
 
Cho Chang: 7 (Hillo, Miek1999, MitchK, Swifty, Vermoljoen, Molcrazy)
Draco Malfidus: 4 (Sanmol, Convans, JaccoS, ViWiRu)
Zacharias Smid: 2 (D*N, Molfreak Arno)
Harry Potter: 2 (Giorgio, Kaaasje)
Patty Park: 2 (Belg, SpacyColours)
Olivier Plank: 1 (Michael90)
Marcel Lubbermans: 1 (Nieky)
Karel Kwast: 1 (putyourHANSup!)
Hermelien Griffel: 1 (Monkatoky)
Vincent Korzel: 1 (Hautoa)
Katja Bell: 1 (Robbieazerty)
 
BloodWolf14 en TimvDons hebben niet gestemd.
Bijzondere effecten: De stem van MitchK (Leo Jordaan) telde dubbel omdat hij hetzelfde als Vermoljoen (George Wemel) stemde.
 
Stemming Dag 3
 
- Belg: 5 (TimvDons, Giorgio, SpacyColours, Kaaasje, Swifty)
- Hillo: 5 (MitchK, D*N, Belg, Nieky)
- BloodWolf14: 4 (Sanmol, Molcrazy, JaccoS, Robbieazerty)
- MitchK: 2 (Convans, ViWiRu)
- Giorgio: 1 (Michael90)
- D*N: 1 (Monkatoky)
- Sanmol: 1 (Vermoljoen)
 
BloodWolf14, Hillo, putyourHANSup! en Miek1999 hebben niet gestemd.
Bijzondere effecten: De stem van MitchK (Leo Jordaan) telde dubbel omdat hij hetzelfde als D*N (Fred Wemel) stemde.
 
Poll Nacht 3
 
- Patty Park: 3 (D*N, SpacyColours, Hillo)
- Marcel Lubbermans: 2 (Nieky, JaccoS)
- Harry Potter: 2 (Molfreak Arno, Sanmol)
- Zacharias Smid: 2 (Michael90, Miek1999)
- Ron Wemel: 2 (Convans, Kaaasje)
- Draco Malfidus: 2 (Vermoljoen, TimvDons)
- Karel Kwast: 1 (putyourHANSup!)
- Hermelien Griffel: 1 (Monkatoky)
- Ginny Wemel: 1 (Giorgio)
- Vincent Korzel: 1 (ViWiRu)
- Parvati Patil: 1 (MitchK)
- Olivier Plank: 1 (Swifty)
- Simon Filister: 1 (Robbieazerty)
- Leo Jordaan: 1 (Molcrazy)
 
Bloodwolf90 stemde niet.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Stemming Dag 4
 
- Molcrazy: 6 (Vermoljoen, Molfreak Arno, Sanmol, SpacyColours, Kaaasje, ViWiRu)
- SpacyColours: 6 (putyourHANSup!, Molcrazy, Nieky, Hillo, Robbieazerty, Miek1999)
- MitchK: 3 (TimvDons, Giorgio, Convans)
- Convans: 3 (Monkatoky, D*N, Michael90)
- ViWiRu: 2 (JaccoS, MitchK)
 
Iedereen stemde.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Poll Nacht 4
 
- Karel Kwast: 4 (D*N, Convans, Vermoljoen, ViWiRu)
- Draco Malfidus: 2 (Molfreak Arno, Robbieazerty)
- Harry Potter: 2 (Monkatoky, Kaaasje)
- Vincent Korzel: 2 (Sanmol, putyourHANSup!)
- Zacharias Smid: 2 (Michael90, JaccoS)
- Hermelien Griffel: 1 (Giorgio)
- Percy Wemel: 1 (Hillo)
- Ron Wemel: 1 (Nieky)
- Simon Filister: 1 (MitchK)
 
TimvDons en Miek1999 stemden niet op deze poll.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2021, 21:22:41 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2021, 20:16:26 »
Stemming Dag 5
 
- Convans: 4 (Molfreak Arno, Monkatoky, D*N, JaccoS)
- JaccoS: 4 (TimvDons, Vermoljoen, ViWiRu, Hillo)
- putyourHANSup!: 2 (Robbieazerty, Sanmol)
- Robbieazerty: 2 (Miek1999, putyourHANSup!)
- TimvDons: 1 (Michael90)
- Miek1999: 1 (Nieky)
- Molfreak Arno: 1 (Giorgio)
- Monkatoky: 1 (Kaaasje)
 
Convans heeft niet gestemd.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
Little known fact: deze stemming werd er door geen enkele Zwadderaar op een goede of neutrale speler gestemd. Alle Zwadderaars stemden op elkaar. Of niet (in het geval van Convans).
 
Poll Nacht 5
 
- Draco Malfidus: 10 (Molfreak Arno, Vermoljoen, Nieky, ViWiRu, Sanmol, Robbieazerty, putyourHANSup!, Miek1999, JaccoS)
- Hermelien Griffel: 2 (Monkatoky, Giorgio)
- Percy Wemel: 2 (Kaaasje, Hillo)
- Ron Wemel: 1 (D*N)
- Zacharias Smid: 1 (Michael90)
 
TimvDons heeft niet gestemd.
Bijzondere effecten: De stem van ViWiRu (Hermelien Griffel) telde dubbel, aangezien hij op Draco Malfidus stemde.
 
Stemming Dag 6
 
- JaccoS: 10 (Monkatoky, Molfreak Arno, TimvDons, Vermoljoen, Hillo, ViWiRu, Nieky, Sanmol, Robbieazerty, putyourHANSup!, Miek 1999)
- Sanmol: 3 (JaccoS, Giorgio, Michael90)
- Miek1999: 1 (D*N)
 
Iedereen stemde mee.
Bijzondere effecten: De stem van putyourHANSup! (Katja Bell) telde niet mee, aangezien hij bij de poll van nacht 5 op Draco Malfidus stemde.
 
Poll Nacht 6
 
- Zacharias Smid: 11 (Monkatoky, Molfreak Arno, Vermoljoen, ViWiRu, Nieky, Sanmol, putyourHANSup!, Miek1999, D*N, Michael90, Kaaasje)
- Percy Wemel: 1 (Hillo)
- Hermelien Griffel: 1 (Giorgio)
 
TimvDons en Robbieazerty stemden niet.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Stemming Dag 7
 
- Molfreak Arno: 6 (Monkatoky, TimvDons, Hillo, ViWiRu, Nieky, Robbieazerty, putyourHANSup!)
- Vermoljoen: 4 (Miek1999, Molfreak Arno, Michael90, Giorgio)
- Miek1999: 2 (Vermoljoen, D*N)
 
Iedereen stemde mee.
Bijzondere effecten: De stem van Nieky (Ron Wemel) telde niet mee aangezien hij na 5 nachten onderling contact er niet in slaagde om Hermelien Griffel (ViWiRu) aan te wijzen.
 
Poll Nacht 7
 
- Hermelien Griffel: 5 (Giorgio, D*N, Monkatoky, Hillo, putyourHANSup!)
- Ginny Wemel: 5 (Miek1999, Robbieazerty, Nieky, ViWiRu, TimvDons)
- Simon Filister: 1 (Michael90)
 
Vermoljoen stemde niet.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Stemming Dag 8
 
- Vermoljoen: 6 (Giorgio, Monkatoky, TimvDons, ViWiRu, putyourHANSup!, Miek1999)
- Monkatoky: 3 (D*N, Hillo, Nieky)
-TimvDons: 1 (Vermoljoen)
- Michael90: 1 (Michael90)
 
Iedereen stemde.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Poll Nacht 8
 
- Ginny Wemel: 4 (D*N, Monkatoky, ViWiRu, Miek1999)
- Katja Bell: 2 (Nieky, Hillo)
- Ron Wemel: 1 (putyourHANSup!)
 
Michael90, Giorgio en TimvDons stemden niet.
Er zijn geen bijzondere effecten op deze uitslag.
 
Stemming Dag 9
 
- putyourHANSup!: 4 (Monkatoky, ViWiRu, Nieky, TimvDons, Miek1999)
- ViWiRu: 2 (D*N, Michael90)
- Monkatoky: 1 (putyourHANSup!)
 
Giorgio stemde niet.
Bijzondere effecten: De stem van Nieky (Ron Wemel) telde niet mee, aangezien hij op een vrouwelijke Griffoendor (Katja Bell / Hans) stemde.
 
Poll Nacht 9
 
- Parvati Patil: 4 (D*N, Monkatoky, ViWiRu, Nieky)
- Ron Wemel: 2 (Michael90, Giorgio)
 
Stemming Dag 10
 
- Michael90: 4 (ViWiRu, TimvDons, Michael90, Miek1999)
- ViWiRu: 4 (D*N, Giorgio, Monkatoky)
 
Iedereen stemde mee.
Bijzondere effecten:
- De stem van Monkatoky (Patty Park) telde dubbel aangezien de stem werd uitgebracht op Hermelien Griffel.
- De stem van Giorgio gaf de doorslag, aangezien hij de burgemeester is.

Stemming Dag 11

- Michael90: 4 (Michael90, D*N, Monkatoky, Giorgio)
- Monkatoky: 1 (TimvDons)

Iedereen stemde mee.
Geen bijzondere effecten.

Stemming Dag 12

- TimvDons: 3 (Monkatoky, D*N)
- Monkatoky: 1 (TimvDons)

Iedereen stemde mee.
Bijzondere effecten: De stem van Monkatoky (Patty Park) op Tim (Parvati Patil) telde dubbel.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2021, 21:27:42 door LuchtManiak »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Rolbeschrijvingen & stemuitslagen
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2021, 20:16:35 »
Totale roloverzicht

Groen = winnende Zwadderaars
Rood = verliezende Griffoendors
Blauw = Ravenklauwers
Grijs = overwinnende Huffelpuffer

1. MitchK : Leo Jordaan
2. Nieky : Ron Wemel

3. Mrchipie : Benno Zabini
4. Hillo : Simon Filister
5. D*N : Fred Wemel

6. Monkatoky : Patty Park
7. Vermoljoen : George Wemel
8. Tim : Parvati Patil

9. DRenziboy : Marina Elsdonk
10. SpacyColours : Daan Tomas
11. Ricardo : Kasper Krauwel
12. Molcrazy : Olivier Plank
13. ViWiRu : Hermelien Griffel

14. Convans : Karel Kwast
15. Swifty : Dennis Krauwel
16. Molfreak Arno : Percy Wemel
17. Miek1999 : Ginny Wemel

18. Giorgio : Zacharias Smid
19. BloodWolf14 : Angelique Janssen
20. belg : Belinda Broom
21. putyourHANSup! : Katja Bell

22. Kaaasje : Draco Malfidus
23. Hautoa : Loena Leeflang
24. michael90 : Cho Chang

25. Robbie : Marcel Lubbermans —> Dennis Krauwel
26. Jacco : Vincent Korzel
27. Sanmol : Harry Potter
« Laatst bewerkt op: 24-07-2021, 21:38:37 door LuchtManiak »