Auteur Topic: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen  (gelezen 219 keer)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Gepost op: 24-07-2021, 22:12:30 »
Nacht 1
 
Giorgio mocht in nacht 1 voorspellen welk team ging winnen. Hij wint automatisch mee met het team dat hij voorspelde.
 
Haha, ja vandaag een beetje aftasten was tactisch is.
 
Ik ben niet zo heel bedreven in dit spelletje, maar als je burgemeester bent, wordt er dan nog een leidende rol van je verwacht?
 
Ik denk nog even na over mijn keuze.

Ik ga er wel voor dat team Zwadderich gaat winnen. Op goed geluk!

Ricardo ging direct als ziener aan de slag.
 
Ik twijf tussen Sanmol en Michael90. Ik denk dat Sanmol eerder dood kan gaan in de nacht dus ik ga eens een fotoshoot houden met Michael90

Die fotoshoot verliep zo:
 
Je hebt de foto die je vannacht van een van de Sneeps gemaakt hebt in de ontwikkeldrank gestopt. Deze toverdrank helpt je om de foto sneller te ontwikkelen dan normaal. Al snel wordt er een silhouet duidelijk. De persoon die jij vannacht bekeken hebt is...
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ondertussen begonnen Harry, Ron en Hermelien (Sanmol, Nieky en ViWiRu) berichten naar elkaar te sturen. Zij mochten elke nacht een bericht van maximaal 50 woorden aan een speler sturen. Als ze dat aan de juiste persoon (een van elkaar) stuurden, dan zou het aankomen. ViWiRu probeerde eerst dit te versturen:
 
Ik stuur het volgende bericht aan Michael90:
 
Begin de 1e alinea van je 1e bericht op dag 2 met een W en de 2e alinea van je 1e bericht met een V. Wanneer ik zie dat dat lukt, antwoord ik door de 1e alinea te starten met een V en de 2e alinea met een W!
 

Maar dat mocht helaas niet volgens de spelregels. Want je mocht met dit bericht niet je identiteit bekendmaken of afspraken daarover maken. Dus daarom kreeg ik een nieuw bericht van hem:
 
Ik stuur het volgende bericht aan Swifty:
 
Op dit moment valt er nog weinig te zeggen met zo'n grote groep. Mensen die niet op Giorgio stemmen, vind ik verdacht, maar eigenlijk alleen daarop gebaseerd. Verder even afwachten wat voor beschrijvingen er naar buiten komen en daarop anticiperen!

Inmiddels weten we dat Swifty niet bij het Gouden Trio behoorde, dus zij ontving dit vreemde bericht aan het einde van nacht 1:
 
Citaat
Vlak voordat de rest van de groep wakker wordt komt er een zilveren schim op jou af. Het is moeilijk te zien wat voor vorm die heeft. De schim blijft vlak voor jou hangen. De schim vertelt jou een boodschap. De stem is moeilijk te herkennen, en ook van de boodschap zelf is weinig overgebleven. De volgende woorden weet je te herkennen:
 
”...... moment ....... grote groep ........ stemmen ........ gebaseerd ....... beschrijvingen ...... anticiperen!”
 
Je wrijft in je ogen en probeert er iets van te begrijpen. Maar voordat je er erg in hebt, is de zilveren schim alweer verdwenen. Langzaam ontwaakt de rest van de groep. Zou dit een droom zijn geweest? Je vraagt je af of het wel verstandig is om met de rest van de groep te delen dat je dit bericht ontvangen hebt.

Sanmol probeerde hetzelfde als ViWiRu, maar dan wel naar de juiste persoon:
 
ViWiRu,
 
Hallo meid als dit is doorgekomen gebruik dan het woord kalkoen de volgende dag.

Hoi,
 
Ik merk dat mijn instructie nog niet helemaal duidelijk was  ::) Het is niet de bedoeling dat je door het sturen van berichten elkaars identiteit leert weten. De bedoeling is vooral dat je eventueel kan samenwerken op strategisch vlak, bijvoorbeeld qua stemmen. Als je daardoor erachter komt wie diegene is, is dat mooi meegekomen. Maar de berichten zijn dus niet bedoelt om elkaar 'te leren kennen'.
 
Sorry als mijn beschrijving verwarrend was.
 
Groetjes,
LuchtManiak

Hahaha daar kan ik geen speld tussenkrijgen  ::rofl:: Nicely done  ::ok:: Jouw bericht gaat aan het eind van de nacht zijn best doen om bij ViWiRu te komen. Als hij één van jouw twee beste vrienden is ontvangt hij alleen het bericht, niet de afzender. Als hij dat niet is is het nog maar afwachten wat er van het bericht overblijft.

ViWiRu,
 
Kalkoen.

Dit bericht kwam uiteraard volledig en ongehinderd aan bij ViWiRu. Ondertussen stuurde Nieky dit berichtje aan Hillo. Dat kwam echter ook misvormt aan bij Hillo.
 
Hillo
 
Psssst Harry, Hermelien? Ben je daar? Wat zijn jouw bevindingen over dit potje tot nu toe? Wie is verdacht? Laten we de Zwadderaars een lesje leren :)
 
::zwaai::

Citaat
”Psssst ...... potje ........ toe? ... is ..... een lesje ......”

Loena (Hautoa) wierf ondertussen haar eerste sektelid.
 
Vermoljoen krijgt van mij een Kibbelaar!
 

 

Terwijl DRenziboy liet zien dat hij over voorspellende krachten beschikt.
 
Ok, ik heb mijn keuze gemaakt.
Ik wordt een Zwadderaar.
 
Nu maar hopen dat ze mij niet al gelijk de eerste nacht eruit stemmen.  ::rofl::

Diezelfde nacht werden MitchK, Nieky en Sanmol wakker gemaakt door een enorme stank. Dat was te danken aan Hillo (Simon):
 
Ik begin bij MitchK (en dus Nieky + Sanmol). Is het trouwens mogelijk dat jij een geupdate deelnemerslijst ah begin van elke dag/nacht plaatst?

Jouw geniale plan is in werking gezet. Je hebt een ontbrandbaar middel gemaakt dat je afsteekt in de buurt bij een paar slaapzakken. Zodra de lont is opgebrand komt er een lichte geur vrij. Dit is de geur die normaal gesproken in de kerkers hangt, dus een Zwadderaar zou daar gewoon doorheen slapen. De andere leerlingen zouden die penetrante stank echter niet kunnen doorstaan.
 
Vannacht heb je het middel losgelaten bij de slaapzak van MitchK. Als hij en/of een van zijn twee buren – Nieky of Sanmol – een Zwadderaar is, dan zou(den) diegene(n) lekker doorslapen. Je telt af: 3, 2, 1....
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het is midden in de nacht. Je ligt heerlijk te slapen. Tot er opeens een vervelende penetrante geur in de lucht lijkt te hangen. Verschrikt spring je op, wat een ziekmakende geur! Deze geur komt je bekend voor, maar waar vandaan weet je niet precies. Op de een of andere manier doet het je aan de lessen Toverdranken denken.
 
Nadat je bent bijgekomen kruip je terug je slaapzak in. Wat een misselijke grap was dit! Hopelijk lukt het om weer verder te slapen. En nu maar hopen dat niemand je vreemde gedrag vannacht gemerkt heeft.

Tot zoverre de eerste nacht! Stiekem werd ik een beetje angstig van hoeveel bijzondere krachten ik het spel in heb geslingerd. Hopelijk houdt het elkaar allemaal een beetje in balans.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2021, 22:13:00 »
Nacht 2
 
Aan het einde van dag 2 werd Mrchipie eruit gestemd. Dit Discord-gesprek had ik vervolgens met hem:
 
Citaat
LuchtManiak — 05-07-2021
Jij bent het slachtoffer vandaag. Dat betekent dat je nu als jager iemand dood mag schieten
Je kan geen mede-Zwadderaars omleggen, dus ik wil je vragen om een top 3 te maken
 
Mrchipie — 05-07-2021
RICARDO! RICARDO EN RICARDO
 
LuchtManiak — 05-07-2021
En graag na je afvallen geen spelinformatie meer delen met andere spelers, dit om het spel voor de rest leuk te houden  ;D
Graag een top 3 van drie verschillende spelers
 
Mrchipie — 05-07-2021
Nou verpest het spel liever voor ze
ben echt woest
 
LuchtManiak — 05-07-2021
Dat zou ik echt heel jammer vinden, gezien hoeveel tijd ik in het voorbereiden en hosten stop.
Maar nogmaals, zou je een top 3 willen maken?
 
Mrchipie — 05-07-2021
ja niks tegen jou hoor
Ricardo, Mitch en Dennis
 
LuchtManiak — 05-07-2021
Check  ::ok::
 
Mrchipie — 05-07-2021
wraak!
Sorry maar ik ben echt zo boos

En nadat bekend was geworden dat Ricardo de ziener was...
 
Citaat
Mrchipie — 05-07-2021
OMG JAAA
Wat is wraak toch leuk

ViWiRu kreeg de eerste nacht meteen een bericht van één van zijn vrienden: Harry Sanmol! Maar of ie daar zelf achter is?
 
Ik heb een vraag. Is dit nou een boodschap van Harry of Ron of moet ik dit nou helemaal niet daarmee associëren? Aangezien je zegt dat ik zo snel mogelijk na de nacht te horen krijg of ik een bericht ontvangen heb?
 
Als je hier geen antwoord op mag geven, snap ik dat ook  ::ok::

Sanmol Potter zelf heeft zijn krachten meteen helemaal door. In de tweede nacht heeft ie meteen de tweede kameraad te pakken.
 
Ik had me er al helemaal op verheugd!
 
Nieky:
 
Jij had het gisteren over iets gehoord te hebben tijdens de nacht. In alle hectiek zag ik door de bomen het bos niet meer. MrChipie, ja die moest het zijn?! Of toch niet? Door onze vastberadenheid moest helaas Ricardo sterven.
 
Misschien kunnen wij dan stiekem samenwerken?
 
Ondergetekende,
Harry Potter

Ondertussen heeft Swifty de camera van Ricardo overgenomen. En zij probeert diezelfde Sanmol te gaan flitsen.
 
En ik ben de ziener inmiddels, vanwege het rampzalige vertrek van Ricardo...
 
Ik wil wel graag Sanmol zien.

Ondertussen lijken Ron en Hermelien wat minder talent te hebben om hun vrienden te vinden.
 
PutYourHansUp
 
Psssst Harry, Hermelien? Ben je daar? Wat zijn jouw bevindingen over dit potje tot nu toe? Wie is verdacht? Laten we de Zwadderaars een lesje leren :)
Wie vind je verdacht n.a.v. de eerste stemming? Is de ziener bewust een target geweest?
 
::zwaai::

Mogelijk bericht aan Michael90
 
Kalkoen

Hautoa gaat ondertussen vrolijk door, en kiest Kaaasje bij haar sekte.
 
Kaaasje mag bij de club!
 

 

Helaas was Hautoa juist die nacht het slachtoffer van de bende van Kaaasje. En Miek voelde zich niet geroepen om te helpen.
 
Hoihoi,
 
Ik zet 'm niet in, we zijn nog met veel en de eerste nachten leveren veel info op denk ik (hopen dat ze niet de leerlingziener is tho :P)
 
::zwaai::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2021, 22:13:41 »
Nacht 3
 
Leerling-ziener ging in de nacht weer aan het werk:
 
ja, D*N graag  :D

Diezelfde D*N was populair bij het vriendentrio, want hij kreeg zowaar twéé berichten die nacht.
 
Dit bericht mag verstuurd worden naar D*N
 
Sanmol vertrouw ik wel. Van Michael, Hans en Swifty weet ik dat ze geen Harry of Ron zijn, maar lijken mij safe. Verder blijft het gissen, maar ik denk niet dat een wolf heel inactief zou spelen, dan wil je juist winnen

Hoi!
 
Ik wil een bericht sturen naar D*N
 
Psssst Harry, Hermelien? Ben je daar? Wat zijn jouw bevindingen over dit potje tot nu toe? Wie is verdacht? Laten we de Zwadderaars een lesje leren :)
Wie vind je verdacht n.a.v. de eerste stemming? Is de ziener bewust een target geweest?
 
::zwaai::
 

Aan het eind van deze nacht werd Swifty getarget door de Zwadderaars. Wilde Miek haar redden?
 
Hoihoi, nee ik red haar niet en vermoord zelf ook niemand  :)

Robbie dan misschien?
 
Citaat
LuchtManiak — 08-07-2021
 
Swifty is vannacht de Kamer uitgestuurd, wil je haar rol overnemen?
 
Robbie — 08-07-2021
Ja! We komen zo te zien niet veel te weten en ik wil niet dood zijn voordat ik mijn rol heb kunnen uitoefenen, dus bring it! :grin:

Beste Swifty,
 
Vannacht hebben de Zwadderaars jou de Kamer uitgestuurd. Dat ga ik zo dadelijk in het topic laten weten. Voordat ik dat doe is er echter nog een twist. Jouw rol (Dennis Krauwel) is namelijk gered door Marcel Lubbermans. Daarmee blijven jouw krachten in het spel. Dat betekent dat bij jouw 'sterfebericht' de volgende rol komt te staan:
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Om te zorgen dat jouw team de grootste winkans heeft, kan het handig zijn om mensen niet te laten weten dat jij oorspronkelijk een andere rol had dan Marcel Lubbermans.
 
Wil je me laten weten als je dit bericht gelezen hebt? Dan kan ik het bericht in het topic plaatsen.
 
Groetjes,
LuchtManiak


Oh wauw wat een gave rol, en wat een goeie timing! Ik was al bang dat de goede lezer in mij een ziener zag en dat de Zwadderaars dus voor mij zouden gaan. Maar D*n zag het dus ook goed, fijn!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2021, 22:14:13 »
Nacht 4
 
Voordat de nacht begint mag Molcrazy gaan schieten.
 
Hey,
 
Jammer. Ik schiet op SpacyColours: hij heeft namelijk de stemronde op mij in gang gezet ::jaja::
 
Leuke versie!
 
Groeten,
Molcrazy

Verder is dit een rustig nachtje. De vriendengroep stuurt maar twee berichten uit.
 
Dit bericht mag naar Convans:
 
Ik denk dat je goed bent en hoop dat je dit ontvangt. Ik denk dat het duidelijk is wie onze gemeenschappelijke vriend is, dus ik hoop dat jij het trio compleet maakt. JaccoS vind ik verdacht en Michael of Hans kan wel eens Patty Park zijn
 

Aan Miek1999:
 
Ben je echt geboren in 1999?

En Robbie gaat voor de eerste keer zijn camera grijpen.
 
Wist niet of ik op een pm moest wachten of het zelf mocht doorgeven wanneer ik wil, maar ik wil graag Vermoljoen bekijken.

Je ziet...
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daarmee kent Robbieazerty nu beide helften van de Wemeltweeling. Maar ja, hun rollen zijn tot nu toe nog niet onthuld. Dus of hij aan die informatie echt iets heeft?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2021, 22:14:56 »
Nacht 5
 
Ook in nacht 5 sturen de drie vrienden berichten. In elk geval, twee van de drie. Nieky lijkt met pensioen.
 
Kaaasje:
 
Wat doen de muizen als ze van huis zijn?

Get it want Muizen houden van kaas!1!1!!!

Sanmol blijft dus lekker kat-en-muis-spelletjes spelen terwijl ze toch al weet wie haar vrienden zijn. ViWiRu lijkt echter nog in het duister te tasten.
 
Dit bericht mag naar Vermoljoen
 
Ik denk dat je goed bent en hoop dat je dit ontvangt. Ik denk dat het duidelijk is wie onze gemeenschappelijke vriend is, dus ik hoop dat jij het trio compleet maakt. JaccoS vind ik verdacht en Michael of Hans kan wel eens Patty Park zijn

Ondertussen komt Robbie dichter en dichter bij de Zwadderaars in de buurt.
 
En voor het geval ik het morgen vergeet: ik wil graag Jaccos bekijken.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #5 Gepost op: 24-07-2021, 22:15:24 »
Nacht 6
 
De zesde nacht begon met een twist voor de drie vrienden.
 
Langzaam baan je je een weg door de Kamer. Je hebt maar één kans om de juiste personen aan te spreken, dus hopelijk heb je de berichten goed geïnterpreteerd. Want als je de verkeerde Sneep aanspreekt, kan het nog wel eens heel naar aflopen...
 
---
 
Beste drie vrienden,
 
Ik hoor graag van jullie wie jullie vermoeden dat jullie twee vrienden zijn. Deze moeten jullie koppelen aan het personage. Dus bijvoorbeeld:
 
Karel Kwast: Convans
Vincent Korzel: JaccoS
 
Maar dan voor Harry, Ron en Hermelien uiteraard.
 
Let op: het is verboden om met andere spelers te overleggen. Niet in het topic, niet in pb, niet in Discord, etc.
 
Ik hoor jullie antwoorden graag uiterlijk 14-07-2021 om 20:30.
 
Met vriendelijke groeten,
LuchtManiak

Wat de drie vrienden niet weten is dat ze per vriend die ze fout gokken 1 dag niet mee kunnen stemmen. De stem die diegene uitbrengt telt dan niet mee. Eens kijken of de vijf nachten berichten sturen ze enig inzicht heeft opgeleverd.
 
Harry: Sanmol
Ron: Nieky (ik)
Hermelien: Hillo

Hierbij mijn vermoedens:
 
Harry Potter: Sanmol
Ron Wemel: Nieky
Hermelien Griffel: ViWiRu

Uhm, dit stond niet in de beschrijving? ::rofl::
 
Harry: Sanmol
Hermelien: ViWiRu
Ron: Nieky

Sanmol en ViWiRu hebben het helemaal goed, dus zij verliezen geen stem. Helaas voor Sanmol wordt ie die nacht vermoord. Maar dat mag de pret niet drukken. Nieky heeft helaas niet ontdekt wie Hermelien is, en stemt dus 1 dag niet mee.
 
Robbie wilt ondertussen zekerheid over Kaaasje krijgen.
 
Kaaasje graag.

En ook Miek ziet het gevaar van het gele zuivelproductje in.
 
Ik wil 'm onder voorbehoud inzetten op Kaaasje! (ik kan evt nog wijzigen tot de deadline toch?)

En het wantrouwen bij Robbie is inmiddels zo groot, dat hij toch zijn camera nog op een andere dame richt.
 
Hoewel, mag ik nog naar Miek1999 switchen?

En daardoor kreeg hij het vuurrode haar van Ginny Wemel in beeld.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Bijzondere krachten en geheime boodschappen
« Reactie #6 Gepost op: 24-07-2021, 22:15:52 »
Nacht 7
 
De enige troef die de Griffoendors in nacht 7 nog in handen hebben is Robbie.
 
Hoi!
putyourHANSup graag

Maar voor de camera flitst, hebben de Zwadderaars hem al de Kamer uitgejonast.