Auteur Topic: [AU] Feedbacktopic  (gelezen 586 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[AU] Feedbacktopic
« Gepost op: 19-08-2021, 21:10:40 »
Dit is in principe nooit eerder gedaan, maar ik dacht: "Waarom niet?"
Het is een ideaal middel om jullie gedachten en meningen te krijgen, om een eventueel volgend spel, of idee nog beter te maken. Daarnaast had ik zelf ook wat gedachten die ik op papier had gezet en op deze manier ook kan delen.
Houd wel dezelfde feedbackregels in acht die gelden in de andere feedbacktopics, asjeblieft.

Het idee van de taken is precies gegaan hoe ik had verwacht, nou ja tikkeltje chaotischer dan ik oorspronkelijk dacht, maar dat was juist het doel. Chaos scheppen zodat de imposters lekker onder de mensen konden blijven. Ik was in het begin een beetje bang dat het misschien te snel ging. Hierom had ik al een backdoor ingecalculeerd (gelukkig bleek deze enkel nodig voor Tim.)

De afvallerspm was een vertaling van de ghosts in Among Us, je kunt daar nog steeds je taken doen, maar je kunt niet meer afvallen, ik vond dit direct overnemen een beetje zonde want dat haalt het idee van de taken in het dag topic compleet onderuit, ik heb de variant zoals ik hem verzonnen heb beter ingeschat dan ik dacht. Ik ging ervan uit dat des te langer het spel door zou gaan des te meer afvallers met veel voltooide taken in de afvallerspm gingen zitten. Daarom zat er een limiet van 1 taak op. Ik had het niet doorgerekend, maar heb aan het einde (gezien de situatie) een kleine kans gegeven aan de Crewmates om de Imposters te snipen qua taken.
Een ander ding met de afvallerspm waar ik over twijfelde was of ik het vanaf het begin moest noemen, achteraf had ik het wel moeten doen, ik kreeg namelijk van meerdere een pm of alle taken wel te volbrengen waren als de dag al geweest was.
Toch is het net iets te los en inconsistent om het echt goed te noemen, hier zit zeker verbetering in.

De sabotages heb ik halverwege in een light variant gegoten van wat ze oorspronkelijk waren, en zelfs dan waren ze nog te indringend om opgelost te worden, dit is voor mij de grootste leermeester geweest, geen tijdgebonden acties verwachten van iedereen als je niet weet hoe iedereens dag eruit ziet.

Verder hebben de Imposters het zelfs voor elkaar gekregen om mij als host te dwarsbomen hoe en waarom dat wordt later wel duidelijk als ik mijn enorme informatiedump ga doen.

Over de informatiedump gesproken, dit vergt nogal wat tijd en gaat denk ik niet zo snel als dat ik elke dag ben geweest met het posten van de dag en nacht topics. Ik probeer hiervoor mijn best te doen, maar ik ga geen beloftes maken. Jullie krijgen uiteindelijk alles te zien, taken afvallerspm, imposterpm, sabotagechats, etc.

Achteraf wil ik zeggen dat als buitenstaander er bovenop kunnen kijken super leuk is. Het is alleen een beetje jammer dat je je af en toe in moet houden omdat je bepaalde dingen weet. Al met al heb ik geen spijt dat ik het gedaan heb, op dag 4 na dan(Daarvoor zou ik de grootste floptrofee moeten kunnen krijgen denk ik. ) En daarom zou ik in dit topic ook willen vragen om eventuele feedback en meningen over hoe jullie het spel hebben ervaren.


met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [AU] Feedbacktopic
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2021, 03:50:59 »
Ik vond het een hele leuke creatieve variant van Weerwolven. Leuk dat het, net als overigens het vorige potje met Harry Potter, heel erg experimenteel was. Het hele concept met taken uitvoeren, geen specifieke rollen verder en sabotages was super leuk bedacht. Ik denk dat de verbeterpunten vooral liggen in de sabotages die wat minder goed uit de verf kwamen. Sowieso voor elke spelleider ever: (verplichte/belangrijke) deadlines van minder dan 24 uur zijn nooit wenselijk.

Ik had sowieso eigenlijk de sabotages in de nacht laten spelen. Nu gebeurde alles in de dagfase en niets in de nachten (behalve het imposter overleg). Krijgt het spel iets meer leven en maak je beter gebruik van je tijd.

Daarnaast had ik de imposters ook (vergelijkbare) geheime opdrachten gegeven om sabotages te activeren. Dat geeft de imposters meer te doen en de crewleden weer mogelijke aanknopingspunten om iemand te betrappen. Met wat kleine aanpassingen was het gewoon een perfecte editie geweest. Dus goed gedaan  ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [AU] Feedbacktopic
« Reactie #2 Gepost op: 23-08-2021, 19:16:19 »
Top dat er elke keer weer een nieuwe variant bedacht wordt, complimenten. ::bravo::

Ik weet 0 van het echte spel Among Us, dus wellicht werkt het gewoon zo, maar wellicht had er een max gemoeten op het aantal taken per post. Want ik heb uiteindelijk in 1 post ong 80% van mijn opdrachten gedaan, omdat ik 'bang' was dat als ik eruit gekickt zou worden, de 100% nooit gehaald zou kunnen worden. Maar wellicht dat aan mijn gebrek aan kennis v/h origineel ligt (bleek ook wel deels achteraf).

Mocht iemand nog een dergelijke variant bedenken, zou ik er wel een regel inzetten dat je niet mag editen, want daar heb ik echt wel een klein beetje misbruik van gemaakt, en ik geloof ik niet als enige. ;)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [AU] Feedbacktopic
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2021, 00:55:25 »
Nee klopt er zijn heel wat dingen die ik heb gezien die ik mee kan nemen ook qua taken.

- Editen, dit heb ik losgelaten omdat er anders inderdaad een heleboel taken zouden blijven liggen.
- verdenkingen, de taak die hierbij hoorde vond ik zelf geweldig verzonnen, was alleen vergeten aan te geven dat het hierbij ook echt om stemmen zelf ging. *facepalm*.
- Limiet op hoeveel taken je per dag kan, dat zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn, alleen heb je in het echte spel (zoals je al terecht aangeeft) ook niet echt een limiet. Het verschil zit hem in dat daar taken over de map verspreid zijn, en je dus als je geluk hebt een heleboel taken bij elkaar hebt zitten die je in een keer kunt doen, voordat er een slachtoffer wordt gerapporteerd.
- Meer unieke taken, desondanks het feit dat ik nu het aantal taken precies goed uitkwam, kreeg bijna iedereen dezelfde taken. In het spel is er ook een taak die iedereen heeft, maar nu was het een overeenkomende taak, en 4 anderen in ieder een setje van 2. Als dit er 3-4 zouden zijn krijg je al wat meer variatie in de berichten zelf en niet zo'n halfgare chat als dat ie nu was.  ::rofl::

Als laatste bedankt voor de feedback, ik ben ondertussen al aan het overspoelen met nieuwe ideeën, maar zou graag iemand anders eerst de kans willen geven. ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [AU] Feedbacktopic
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2021, 22:30:36 »
Ik ben het eigenlijk volledig eens met wat Dennis en Daisy hebben gezegd. Voor mij persoonlijk sprak het thema me enorm aan en heb ik me - ondanks dat ik de eerste dagen nog op vakantie was - toch ingeschreven, iets wat ik normaal niet had gedaan. Ik wil me toch nog even excuseren bij de rest dat ik eruit ging door 3 keer niet te stemmen. Daarbij wil ik dus ook nog even herhalen dat een belangrijke deadline van 4 uur echt te kort is, maar dat is ondertussen wel al een aantal keer gezegd geweest en het is goed dat het nu toch eens is geprobeerd. Maar los daarvan zat het concept écht goed in elkaar: taken die je moest uitvoeren gaf een extra dimensie aan het spel (super!), verder geen extra rollen in het spel is ook zeker eens leuk, de sabotagemogelijkheden van de imposters waren ook zeer leuk bedacht. Helaas minder goed uit de verf gekomen in de praktijk. Je hebt dit concept goed kunnen omzetten naar een weerwolventhema  ::ok::

Als host heb jij het uitstekend gedaan op een aantal kleine details na die al zijn genoemd, maar het perfect doen kan je nooit. Goed gedaan!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::