Auteur Topic: [AU] Imposterpm  (gelezen 290 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[AU] Imposterpm
« Gepost op: 19-08-2021, 22:07:01 »
Dag 1:
Op dag 1 liet ik de imposters met elkaar kennis maken:
Hallo Imposters,

Vanuit deze chat kunnen jullie mij op de hoogte houden van wat jullie allemaal bezig houdt.
Hierin vertellen jullie mij ook welk boontje opgepeuzeld wordt.

Jullie mogen hier alleen in communiceren op het moment dat het nachttopic open staat. Mocht het niet lukken om het nachttopic voor 9 uur in de avond online te zetten krijgen jullie de gelegenheid dan al met elkaar te communiceren.

Daarnaast hebben jullie de mogelijkheid om sabotages toe te passen, maar hier horen jullie pas meer over tijdens de eerste nacht.

Maar een van de drie kwam met een verontrustend bericht:
Ik was niet van plan mee te doen en heb me dan ook niet ingeschreven ::hypocriet::

Nacht 1:
Hierdoor heb ik snel een oplossing bekokstoofd aangezien er niemand uitging, vervolgens ook uitgelegd hoe de sabotages werkte:
Huishoudelijke mededeling:
De_witte wilde niet meespelen en is dus onterecht uitgeloot, hierdoor moet er iemand uit het crewmate team toegevoegd worden aan jullie sterrenteam, jullie mogen nu twee namen noemen:

- Een iemand die met jullie het schip gaat uitmoorden
- een iemand die vermoord gaat worden.

Dit moeten jullie doen voor zondag 8 augustus 20:00 uur

Over de sabotages:
Als Imposters hebben jullie de gelegenheid om tijdens het spel 3 sabotages af te roepen over de Crewmates. Jullie krijgen enkel de naam van de sabotage te weten en dus niet wat het doet. Een van de nog levende crewmates krijgt de uitleg van de sabotage via pm, zodra deze gedeeld wordt met de groep in het dag-topic, start de tijd. Binnen een uur moet de sabotage verholpen zijn. Maar moet wel een keer vermeld zijn binnen een uur voor de eindtijd. Anders winnen jullie sowieso.

De Sabotages:
-   De Kleine Lettertjes
-   Telefoonlijn
-   Ingerekend


De Imposters kwamen met hun keuzes:
Heey, Ik ben zo blij om eens wolf te zijn en dan nog met jou Dennis.
Ik zat als mede imposter te denken aan Hillo of Monkatoky. Maar ik heb minder kennis over de rest dan jij, dus wie stel jij voor?
Als vermoorde persoon  stel ik Mitch voor. Maar dat zijn mijn voorlopige voorkeuren.

Ricardo lijkt me ook een goeie keuze om mee te nemen als wolf of te vermoorden omdat iedereen nu weet dat hij een taak heeft verklapt.

Doe maar Ricardo dood en hillo erbij als wolf ;D

Sorry had een zware shift op werk

Ben ik mee akkoord, Ricardo dood en Hillo wordt een wolf.

Een keuze die achteraf dus goed heeft uigepakt.

Dag 2:
Hillo krijgt persoonlijk bericht over zijn nieuwe rol:
Hillo, je bent bij hoge uitzondering gekozen om als insider onderdeel te worden van het imposterteam, deze keuze is onomkeerbaar en niet te verdedigen. dit betekend dat je vanaf nu speelt als:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En werd toegevoegd aan de imposterpm:
Welkom hillo,

Dit zijn nu je maatjes in het spel. Jullie gaan samen het schip uitmoorden.

Ohh jongons wat doen jullie me aan!

Nou, wij hebben alle vertrouwen in je. Had je trouwens door dat 1 van ons imposter was? Misschien wel goed om af te tasten of we wel goed bezig zijn.

Voordat ik hier op antwoord: mogen we überhaupt nu overleggen of alleen in de nacht?

Ze waren inderdaad overdag aan het kletsen met elkaar, ik snapte dit aangezien hillo nog vers aan de groep toegevoegd was, maar moest het kort houden:
Je mag nog antwoord geven op de vraag, maar daarna blijft het stil tot in de nacht.

Ok!

Nee ik had geen idee waar ik ‘t zoeken moest. Hoe herken je mensen die taken faken? ;D

Nacht 2:
Ik mag jullie meedelen dat jullie nog steeds gebruik kunnen maken van de drie sabotages:
-   De Kleine Lettertjes
-   Telefoonlijn
-   Ingerekend

Verder wil ik weer een naam van degene die jullie oppeuzelen voor dinsdag 10 augustus 20:00 uur

Hillo vraagt terecht nog even na over de sabotages (oh dear):
Hola! Weten we wat de sabotages doen?

Nee

Ik snap die sowieso nog niet zo goed ;D. Hallooo trouwens! ::joehoe::
Wie denken jullie dat het meest "vrijgepleit" is met taken?

Miek?

Ik snap het sowieso nog niet heel goed, is er een manier waarop ze ons kunnen ontdekken? Ik weet namelijk ook precies wat m’n taken waren dus kan die blijven uitvoeren.

Ik stap in met een vage uitleg over de desbetreffende sabotages(oh dear!) en zeg ze dat er (tot nu toe) geen manier is waarop de crewmates kunnen weten wie de Imposters zijn:
De sabotages zorgen ervoor dat er iets 'misgaat' overdag, nee het is puur als je net doet alsof val je niet op. (Dit is dan ook een experimenteel potje weerwolven en so far, iets te chaotisch.(Zo erg had ik zelfs niet verwacht. ::rofl::))

Het kost me dan ook een paar jaar aan stress maar dan heb je ook wat:
Haha ik vermaak me wel hoor! ::ok::

Een bevestiging gezien de tijd:
Als ik het goed begrijp willen jullie Miek vermoorden?

Had deze nou maar eerst gedaan, dan wisten ze wat ze konden verwachten:
Ben ik mee akkoord, en zullen we "Ingerekend" uitvoeren?

Ik voel je schat, ik ben ook door de 5 rouwfases heengegaan na mijn tweede shot:
Miek vermoorden is prima.

Ik denk dat we de sabotages nog even kunnen laten gezien we alle drie ook vrij under the radar zijn. Mocht het percentage taken heel hoog liggen kunnen we volgende keer wel eens sabotage doen.

Sorry voor mijn inactiviteit, ik lig dood te gaan na mijn tweede vaccinatie vandaar  :-X

Diezelfde avond heb ik amper geslapen wegens rillen en koppijn, alsof ik helderziend ben:
Klink niet echt hoopgevend voor mij. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [AU] Imposterpm
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2021, 22:09:39 »
Nacht 3:
Zooo weer een rondje verder. Hillo nog lekker UTR bij iedereen. Arno alleen bij Daisy en ik bij Sanmol.

Ik denk wel ondanks dat het een beetje suspicious is dat ie nu dood zou gaan dat we onze tactiek moeten aanhouden van de persoon die het duidelijkste taken uitvoert moeten killen en dan lijkt Sanmol zijn tijd nu wel gekomen.

We moeten nu ook sowieso een sabotage uitvoeren, voorkeur voor welke?

Wat was jouw taak toen je nog burger was hillo? Ik vind het uitermate lastig om in te schatten wat de taken precies zijn en hoe we die het beste kunnen faken :-[.

Ik geef weer het overzicht:
Jullie zijn weer aan zet,

voor het overzicht, dit zijn jullie sabotages:
-   De Kleine Lettertjes
-   Telefoonlijn
-   Ingerekend

En zoals bekend voor donderdag 12 augustus 20:00 uur graag het volgende slachtoffer.

Dan had je goed gekozen:
Ik zou nu toch echt "ingerekend" willen doen. En Dennis, waarom stemde je op mij?

En hier begon het feestje:
Zullen we telefoonlijn doen?

Oh dear:
Is goed, dan doen we Daisy en sabotage telefoonlijn.

Ik vind dit ook oké.

Nacht 4
Na een enorme opeenhoping van fouten ging de groep verder zonder Molfreak Arno, gelukkig als schrale troost wist de rest niet dat het een imposter was:
Jullie eerste kameraad is gevallen!
maar niet getreurd jullie kunnen jullie wraak nemen.

Ik denk dat het riedeltje wel bekend is:

Sabotages (Geloof me, jullie hebben meteen de meest intense sabotage eruit weten te pikken. :-X):
- De kleine lettertjes
- Ingerekend

En een nieuw slachtoffer voor Zaterdag 14 augustus 20:00 uur

Jammer Arno! Gelukkig weten ze niet dat je imposter was.

Zullen we Mitch eruit halen? Of is die nog enigszins verdacht? Volgende dag ga ik weer ff taken doen, had het nu paar keer iets te druk.

En gelijk maar weer saboteren of ff rondje rusten?

Een calculerende Imposter telt voor twee, het plan was gesmeed en de volgende sabotage werd erin geknald:
Jammer indeed, en de sabotage was indd daarbij wel handig voor what it's worth.
Iedereen is op het moment lekker verdacht.

Luchtmaniak zegt dus -> Tim of ik
Mrchipie zit vol op Monkatoky
Mrchipie zit sowieso goed fout elke keer deze rond dus die moeten we houden.
Luchtmaniak heeft twee strikes dus nog 1 keer niet stemmen dan is ie ook weg.


Ja Mitch lijkt mij goed. Robbie werd weggestemd omdat hij Mitch verdacht vond, dus die vertrouwen ze nu wel.

We zijn nog met 7 na deze nacht
Dagstemming 6
Nacht 5
Dagstemming 4

Als we die tweede dagstemming beiden nog leven dan winnen we. Dus ik zou nu lekker die sabotage erin gooien en dan de laatste de ronde hierna. Ingerekend doen?  ::ok::

Is goed! We gaan voor ingerekend.

Nacht 5:
D*N heeft het niet gehaald:
En weer is er iemand van de Imposters ten onder gegaan zonder dat de overgebleven crewmates hiervan weten.

En weer mag jij als laatst overgebleven Imposter, hillo, iemand oppeuzelen.

Ook is er nog een sabotage te verlenen:
- De kleine lettertjes.

(Beschrijf hier eventueel je gedachtegang en waarom je bepaalde keuzes zou maken.  ;))

Het is nu aan jouw, succes.
Je hebt tot Maandag 16 augustus 20:00 uur de tijd.

Ik had verwacht dat het nu wel duidelijk genoeg zou zijn voor de rest dat hillo de laatste imposter was, maar gelukkig kwam hij met een gehaaid plan:
Dat was jammer en onverwacht. Gelukkig kan ik gebruiken dat onbekend is van D*N of hij imposter was en de verdenking terug op Tim gooien. Ik ga in elk geval alles op alles zetten om dat voor elkaar te krijgen, en dan hoop ik dat ze vervolgens óók niet weten of Tim slecht was. Dus mijn tactiek: de laatste sabotage erin gooien, ViWiRu lunchen en hope for the best.

Ja hillo het antwoord was 13 en nee mrchipie het was geen hint naar hillo:
Overigens, de rekensom was 13 neem ik aan? ::hypocriet::

Nacht 6:
Een twist? Alle drie de sabotages hadden iemand die onbekend bleef dus kon ik deze twist in het leven roepen hillo mocht ondertussen gewoon zijn volgende slachtoffer kiezen:
Ook Routine voor jouw.

Voor Woensdag 18 augustus 20:00 uur wil ik een naam horen.
Dit is op voorhand, als ze besluiten het spel voort te zetten. ;)

Ik doe even snel een voorlopig besluit: Luchtmaniak

Maar ben nog in dubio!

Een half uur van tevoren:
Ik wissel naar Monkatoky. Twijfelde heel erg met wie ik over wil blijven. Chip lijkt monkatoky te verdenken, LM heeft mij ook wel genoemd. Monkatoky zit op LM. Ik hoop dat ik dat laatste als argument tegen LM kan gebruiken en Chip op hem kan krijgen. Of mogelijk denkt LM dat het Chip kan zijn vanwege zijn traagheid met de sabotage gisteren. Dunno, blijft een gok! Either way blijft het lastig maar als ik kan volhouden dat Tim het sowieso was dan heb ik redenen om mezelf vrij te pleiten.

Wish me luck!

Ik kon nog net op tijd alles veranderen, voordat iemand van de overgebleven vier het las. Daarmee werd dit laatste bericht lichtelijk overbodig:
Sorry lees het nu pas  :(

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?