Auteur Topic: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw  (gelezen 552 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Gepost op: 26-08-2022, 20:48:01 »
Dag 3 - De lucht is blauw... 

Er was weer een nacht voorbij en de bewoners kwam weer bijeen. Er werd wederom geteld en niemand bleek verdwenen te zijn. Er werd gejuicht, maar snel ook weer gediscussieerd...

Dag 3 is begonnen. Jullie hebben tot zaterdag 27 augustus 22.00 uur de tijd om te stemmen.

Spelerslijst
1. MitchK
2. NielsE
3. Convans
4. Frenkie
5. D*N
6. Sanmol
7. Miek1999
8.Mrchipe
9. PieterBasje
10. Kaaasje
11. Robbie
12. belg
13. giorgio
14. BloodWolf14
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2022, 21:04:51 »
Niemand dood...
Genezer of Heks lijkt me?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2022, 21:24:38 »
Oh dat valt dan weer mee.

Oké, ik was de eerste die op kaaasje ging, dus ik begrijp dat ik nu topverdachte nr 1 ben, maar:
- zelfs als ik wolf was, kon ik niet weten dat zij ziener was
- ik had niet verwacht dat er meteen meer mensen zouden switchen.

Ik vind dus zelf degenen die mee sprongen op Kaaasje verdacht. Niels, miek en PB dus.

PB ik snap aan de ene kant dat je naar kaaasje switchte om er zelf niet aan te gaan. Aan de andere kant hoop ik dat je een goeie rol hebt dan, want in dit spel draait het er niet perse om om tot het einde te komen en zo lang mogelijk te blijven leven. Als je een gewone burger bent, mocht je in principe ook dood. Ik bedoel liever dan een ziener.

Maar goed, Niels, kaaasje en PB, vonden jullie de vete op Frenkie theorie dan werkelijk zo goed of zijn twee (of alledrie ::oink:: ) van jullie weerwolven die snel samen geswitched hebben om een onschuldige burger eruit te krijgen en vervolgens ook mij in een slecht daglicht te plaatsen omdat ik haar genoemd heb?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2022, 21:40:51 »
Citaat
Ik vind dus zelf degenen die mee sprongen op Kaaasje verdacht. Niels, miek en PB dus

Heel onverdacht gedroeg Kaaasje zich helemaal niet:
- Ten eerste het veto-verhaal waardoor jij haar in eerste instantie targette (@Robbie),
-Ten tweede trok ze in twijfel dat het een goed idee was om op de eerste dag de burgemeester te volgen, terwijl dat helemaal niet een onlogische strategie is op de eerste dag.
-Ten derde heeft ze zelf niet gestemd en ik heb gisteren al aangegeven waarom ik dat ook verdacht vond.

Ik ging in eerste instantie op Bloodwolf14 vanwege zijn inactiviteit gedurende de dag, maar Bloofdwolf kwam later gewoon nog online en dacht mee. Dus dan is het toch niet zo raar dat ik naar Kaaasje switch? ::)

Citaat
zelfs als ik wolf was, kon ik niet weten dat zij ziener was
Klopt, niemand zegt dat ook.

Citaat
ik had niet verwacht dat er meteen meer mensen zouden switchen

Waarom niet? Op de eerste dag roept iedereen namelijk altijd eerst de hele dag 'ik heb geen idee, we weten nog niks' om dan vervolgens mee te stemmen met any theorie die enigszins sense maakt.

Ik neig nu ook naar PB en Niels.

Citaat
Maar goed, Niels, kaaasje en PB, vonden jullie de vete op Frenkie theorie dan werkelijk zo goed of zijn twee (of alledrie ::oink:: ) van jullie weerwolven die snel samen geswitched hebben om een onschuldige burger eruit te krijgen en vervolgens ook mij in een slecht daglicht te plaatsen omdat ik haar genoemd heb?

Kaaasje is er al uit  ;D
« Laatst bewerkt op: 26-08-2022, 21:47:49 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2022, 21:58:09 »
Robbie is wel sterk in het wijzen naar anderen.
Zonder info gooi je mij eerst als balletje op, kaaasje ging mee en dat vond ik inderdaad verdacht.

Niets te maken met jouw spel of wat dan ook, ik stem op wie ik verdacht vind.
Dat je nu meteen weer namen noemt vind ik een poging de aandacht van je af te werpen meteen

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2022, 22:17:27 »
Niemand dood...
Genezer of Heks lijkt me?
Lijkt mij ook.

Ik denk dat het te vroeg in het spel is voor die rollen om zich te openbaren, dus we gaan het vermoed ik nog niet zeker weten.

Voor mij is de combinatie van mijn opmerking dat PB vorige ronde niet op zoek leek naar wolven maar slechts op overlevingskansen stemde + de verdachte switch op Kaaasje voorlopig genoeg om mijn stem met enig vertrouwen op PieterBasje te placeren!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #6 Gepost op: 27-08-2022, 00:21:49 »
Eerste?

Anyway, voor degenen die het niet bijgehouden hebben even een overzicht van alle stemmen van gisteren in volgorde:
Spoiler: lijstje (klik om te tonen/verbergen)
Ik verwacht in dit spel 3/4 startwolven. Waarschijnlijk 3.

Als ik naar afgelopen lynch kijk zie ik dat allevier de Kaasje-stemmers ook op mij zijn meegelopen in eerste instantie. Miek en PB zijn vanwege de gelijkmakende en winnende stem op Kaasje automatisch het meest verdacht hier, waar PB (logischerwijs) zichzelf wilde redden.

Ik zat ook even te denken waarom Kaasje per se lynch is geworden. Naast Kaasje was Convans namelijk ook iemand met 2 stemmen, maar zowel PB als Miek hebben gekozen om Kaasje te stemmen ipv Convans. Helaas hebben beiden zich niet uitgelaten over Convans dus ik kan daar niets over een eventuele relatie uit halen.

Ik heb voor nu mijn stem op PB gezet. Ondanks dat hij zichzelf alleen gered heeft denk ik dat dit evt samen met Miek een reddingsactie op hem kan zijn geweest. Convans zie ik nog steeds wolf zijn en ondertussen is San er ook als verdachte bij gekomen voor me. Hij ging actief voor het BM-schap maar heeft daarna nauwelijks wat nuttigs bijgedragen in het spel. Afgelopen speldag is er ook alleen een halfslachtige stem op Convans gezet en verder enkel wat metareacties.

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #7 Gepost op: 27-08-2022, 00:23:43 »
@sanmol @convans wat denken jullie nu van Miek, PB en elkaar?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #8 Gepost op: 27-08-2022, 00:58:56 »
Ik ga mijn stem op Sanmol parkeren. Pieterbasje is ook nog verdacht, maar tot nu toe staan daar al stemmen op en wil ik eens kijken wat dit met mensen doet. Vooral omdat Sanmol heel graag BM wilde zijn. Nu ik dit typ zie ik inderdaad wat BloodWolf typt over Sanmol.

Eens dat Pieterbasje, Sanmol en Convans verdacht zijn. Pieterbasje of Sanmol staan allebei hoog maar ik ga dan voor Sanmol

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #9 Gepost op: 27-08-2022, 01:01:55 »
Ik heb een theorie en hij kan helemaal verkeerd zijn (call me delusional lol), maar dit zou wel de switch naar Kaaasje kunnen verklaren. Als ik de ziener was geweest dan had ik een hint achtergelaten als back-up plan mocht ik er vroeg uit liggen. Dit is enorm risicovol, want als de wolven dat door hebben ben je de sjaak. Kaaasje heeft gisteren niet heel veel gepraat (er was ook niet heel veel te discussiëren). Maar toch heb ik iets interessants gevonden toen ik haar posts van gisteren zat te bekijken. Ik vind het zeer opvallend hoe ze het woord goed twee keer heeft gebruikt in een zin over NielsE. En dan ook nog eens twee keer het woord goed met een andere betekenis ::vergroot::.

Maar een link met iemand is niet per se reden om hem eruit te willen hebben. Een vete met iemand hebben al net iets meer. ::hypocriet::

Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik dan op jou stem Niels. Zo goed is die reden nou ook weer niet...

Dat kan een cryptische hint zijn geweest dat ze NielsE heeft bekeken tijdens de eerste nacht en dat hij goed is. Het kan ook helemaal niks betekenen, maar als ik dan toch ergens een lead in moet vinden dat is het dat. De wolven kunnen natuurlijk ook die cryptische hint hebben gevonden en dachten een snelle move te maken om de ziener er gelijk uit te stemmen. Daarom ga ik nu op Miek1999 stemmen. Zij heeft tot nu toe twee keer last minute geswitcht en daardoor cruciale stemmen uitgebracht.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #10 Gepost op: 27-08-2022, 01:28:45 »
Lezen jullie überhaupt ook mijn vorige post waarin ik mijn stemgedrag uitleg?  ::)

Dag 1 is nou eenmaal een loterij, ik heb verkeerd gegokt. Maar het was niet zo dat Kaaasje ontzettend nuttig heeft bijgedragen of volledig onverdacht was.

Ik ben een burger, dat kan ik natuurlijk niet bewijzen en dat kun je ook makkelijk claimen als je wolf bent. Maar meer kan ik er niet van maken.

@Bloodwolf wat doe je met al die zeeën van tijd die je over hebt gehouden door namen af te korten? ;D

@Sanmol, ik vind het een goede theorie over de eventuele hint naar NielsE. Als dit klopt pleit dat Niels en jou in principe vrij. Dus dan ga ik nu voor Robbieazerty vanwege zijn verdenking op mij en NielsE. PB kan zeker ook nog maar ik wacht nog even af.

Edit: nog een aanvullend argument tegen Robbie: stel de theorie van Sanmol klopt en de wolven hebben dat ook ontdekt. Robbie is ervaren in weerwolfspellen, dus dat lijkt mij goed mogelijk. Dan verwachten de wolven dus dat Kaaasje de ziener is en willen ze haar eruit hebben, dus dan gaat het argument van Robbie over dat hij niet wist dat Kaaasje de ziener was dus niet meer op. En op dag 1 is het vrij makkelijk om mensen te laten meestemmen als je een balletje opgooit en daar een enigszins plausibel argument bij te geven, zoals het veto verhaal.
« Laatst bewerkt op: 27-08-2022, 02:22:26 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #11 Gepost op: 27-08-2022, 08:49:56 »
Ik begrijp je stemgedrag uitleg, miek. Maar er is gewoon iets verdacht aan de Kaaasje stemming in het algemeen. (wat je ze of ook hebt want je stemt op mij en ik snap je uitleg volledig)

Goeie vondst, Sanmol! Voor mij pleit dit Niels ook het meest vrij van iedereen op dit moment.
Nee ik had die hint (als het er eentje was) niet door. Ik ben blind voor zo’n hints, zowel bij WIDM als in online raadsel dingen. Als het niet recht voor m’n neus staat zoals in bvb een escape room, dan zie ik het meestal totaal niet. Maar again snap ik waarom mij het verdacht maakt en je stem op mij, Miek.

Goed, ik blijf voorlopig dus bij de 3 meestemmers op Kaaasje. Niels is zo goed als vrijgepleit.  Miek verdedigt zich hard (te hard?). En PB was de dealbreaker voor Kaaasje’s lot.
Was het niet gelijkspel tussen PB en Bloodwolf toen PB naar Kaaasje switchte? Dus het was nog niet eens zeker dat PB gekozen zou worden. Ik neig het meest naar PB momenteel.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #12 Gepost op: 27-08-2022, 08:53:35 »
Oh en Niels: ja klopt dat ik met veel namen gooi, maar ik probeer gewoon te analyseren. Anders komen we nergens. Ik zeg niet al meteen dat die mensen wolven zijn, enkel wat ik zelf verdacht vond.

Plus het levert reacties op, waar we van kunnen leren.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #13 Gepost op: 27-08-2022, 08:56:07 »
Lezen jullie überhaupt ook mijn vorige post waarin ik mijn stemgedrag uitleg?  ::)
Nope, heb je een samenvatting?  ::hypocriet::

Citaat
@Bloodwolf wat doe je met al die zeeën van tijd die je over hebt gehouden door namen af te korten? ;D
::rofl:: ::rofl:: Echt veeg mij op
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #14 Gepost op: 27-08-2022, 09:25:41 »
Citaat
Ik begrijp je stemgedrag uitleg, miek. Maar er is gewoon iets verdacht aan de Kaaasje stemming in het algemeen. (wat je ze of ook hebt want je stemt op mij en ik snap je uitleg volledig)

Ja okee snap ik. Maar nogmaals, het is dag 1 dus iedereen gokt maar wat.

Citaat
Nee ik had die hint (als het er eentje was) niet door. Ik ben blind voor zo’n hints, zowel bij WIDM als in online raadsel dingen. Als het niet recht voor m’n neus staat zoals in bvb een escape room, dan zie ik het meestal totaal niet. Maar again snap ik waarom mij het verdacht maakt en je stem op mij, Miek.

Ik ben ook blind voor hints, maar in deze online weerwolfpotjes zijn er al vaker zieners geweest die dit soort hints hebben gegeven, dus in principe is het niet heel moeilijk om daarop te letten ;)

Citaat
Was het niet gelijkspel tussen PB en Bloodwolf toen PB naar Kaaasje switchte?

Het was 3-3-3 tussen Kaaasje, PB en Bloodwolf, maar MitchK had op PB gestemd en was dus de tiebreaker als PB niet had geswitcht.

Nope, heb je een samenvatting?  ::hypocriet::

Nee  ;D
I will follow my inner gold

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #15 Gepost op: 27-08-2022, 10:44:49 »
Knap gevonden Sanmol. Uiteraard zeg ik over mezelf dat ik goed ben maar dat zal iedereen doen. Het is in ieder geval iets en we moeten het doen met aannames.

De laatste 2 stemmers hadden keus uit 2 en daarmee dus wat meer invloed. Beschermden ze iemand of namen ze net zoals ikzelf gewoon een ‘random’ gok op basis van beperkte informatie?

Ik zal vandaag nog goed nadenken en meelezen wat anderen hierover zeggen. Kan me vinden in PB op dit moment al blijft het gissen

Offline belg

  • Forumlid
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #16 Gepost op: 27-08-2022, 10:53:46 »
Het last-minute switchen van PieterBasje is niet per se wolfs: het lijkt me een logische reactie dat je jezelf wilt redden.

Ook het switchen van Miek vind ik niet verdacht. Waarom in een eerste ronde zo opvallend PieterBasje willen redden, terwijl er een aanzienlijke kans is dat die reddingsactie mislukt? Als Kaaasje tijdig online was gekomen (wat ze normaal gezien altijd doet), had ze zichzelf kunnen redden door PB eruit te stemmen. Dan zou het slimmer geweest zijn om te switchen naar Convans die ook al twee stemmen had.


Het argument dat Kaaasje in het oog sprong als ziener en er daarom naar haar geswitcht werd, daar geloof ik niet in. Achteraf is het makkelijk praten, kan je gericht op zoek naar verborgen aanwijzingen. Probeer het voor ieder ander en je zal merken dat je ook een soort geheime boodschap vindt. Bovendien is de hint die Sanmol ontdekt heeft, nogal dubbelzinnig:
Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik dan op jou stem Niels. Zo goed is die reden nou ook weer niet...

Is dit nu het bewijs dat Niels niet goed is?  ;)
Het is een makkelijke manier van Sanmol om "goed" en "meewerkend" te lijken. Opletten geblazen, want dat kan strategie zijn.


Voor mij is de combinatie van mijn opmerking dat PB vorige ronde niet op zoek leek naar wolven maar slechts op overlevingskansen stemde + de verdachte switch op Kaaasje voorlopig genoeg om mijn stem met enig vertrouwen op PieterBasje te placeren!
Dat eerste argument vond je bij de vorige stemming blijkbaar niet voldoende om op PB te stemmen, terwijl dat net het verschil had kunnen maken. Waarom stemde je toen (zonder reden?) op Giorgio?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #17 Gepost op: 27-08-2022, 12:50:59 »
Citaat
De laatste 2 stemmers hadden keus uit 2 en daarmee dus wat meer invloed. Beschermden ze iemand of namen ze net zoals ikzelf gewoon een ‘random’ gok op basis van beperkte informatie?

Klopt, maar je weet nooit zeker dat je bij de laatsten hoort. PB en ik stemden beide rond 21:40, dus er waren nog 20 minuten voor de deadline waarin anderen ook nog hadden kunnen stemmen (Kaaasje, mrchipie) of wisselen (de rest). Je weet pas zeker dat je echt definitieve invloed hebt wanneer je bijvoorbeeld 2 minuten voor de deadline stemt.
I will follow my inner gold

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #18 Gepost op: 27-08-2022, 13:59:46 »
Het lijkt mij compleet logisch dat ik geswitcht ben. Mitch stond op mij en ieder van jullie had als die in de macht van zichzelf redden was hetzelfde gedaan. Ik ben niet naar Convans gegaan aangezien er meer richting Kaaasje wees.

Ik vind je trouwens Zoals Belg al zegt totaal geen reden Niels af te strepen. Dit zijn heeeele vage hints en kunnen net zo goed tegengestelde werking hebben.


Ik heb even teruggelezen, en zet mijn stem nu op D*N. Heeft weinig ingebracht, gaat bij de bm-stemming lekker mee op Sanmol en daarna Mitch zonder enige poging op BM-schap(zienersvoer). Vandaag gaat hij lekker mee op mij omdat de focus op mij ligt en hij weet wie de wolven zijn(en ik dat niet ben), met een invalide argument van mijn ‘verdachte’ switch die ik hierboven al heb verklaard. Voor de rest heeft hij bijzonder weinig toegevoegd en glipt hij er met wat grapjes tussendoor, lees maar eens terug.
« Laatst bewerkt op: 27-08-2022, 14:30:03 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [TAB] Dag 3 - De lucht is blauw
« Reactie #19 Gepost op: 27-08-2022, 15:23:06 »
@sanmol vanwaar de keuze om voor Miek te gaan en niet voor PB?