Auteur Topic: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder  (gelezen 539 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Gepost op: 18-09-2022, 20:14:12 »

De zon komt op na weer een nacht vol bloed vergieten. Tot ieder's schrik wordt het lijk gevonden van de door wolven uiteengereten....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het dorp begon te beseffen dat deze lynches hun enige kans zijn om die wolven te elimineren. Er moest toch echt weer eens iemand opgeknoopt worden. Dus ze kwamen samen om dit te bespreken. En voor maandag 20u moet de beslissing vallen!
« Laatst bewerkt op: 18-09-2022, 20:52:56 door Robbieazerty »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2022, 21:12:23 »
Laat ik in ieder geval gewoon de administratie doen:
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #2 Gepost op: 18-09-2022, 21:17:07 »
Het Zitnie mee ::rofl::

Maar ja wat moeten we hiermee? Weinig informatie weer. Alleen dat Zitnie op Sanmol stemde. Is dat om juist naar Sanmol te kijken? Ik vind dit eerder kandidaats voor Sanmol

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #3 Gepost op: 18-09-2022, 21:21:00 »
Op zich is iedereen die nu gelimineerd wordt toch burger? Mitch heeft de ene goede rol (die al vervuld is) en de ander is een wolf geworden.

Ik zie nog geen verband tussen de geëlimineerden, behalve dat deze personen niet door iemand als verdacht gestempeld zijn.
Ik hoop nog op een leuke twist, anders wordt het nu gewoon gokken.  ???

Offline BloodWolf14

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "I can smell your fear from miles away..."
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #4 Gepost op: 18-09-2022, 21:33:21 »
Sorry ik ben afgelopen 3 dagen druk geweest met vanalles en nogwat en die 24 uur stilte helpt ook niet mee...

Wat is de info die ik gemist heb?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #5 Gepost op: 18-09-2022, 21:58:50 »
Op zich is iedereen die nu gelimineerd wordt toch burger? Mitch heeft de ene goede rol (die al vervuld is) en de ander is een wolf geworden.

Ik zie nog geen verband tussen de geëlimineerden, behalve dat deze personen niet door iemand als verdacht gestempeld zijn.
Ik hoop nog op een leuke twist, anders wordt het nu gewoon gokken.  ???

Ik bedoelde inderdaad dat we er weinig mee op schieten met de nachten. En na de lynch was gisteren al drie keer weinig informatie

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #6 Gepost op: 18-09-2022, 23:43:01 »
Wat kunnen we uit de dood van Sydney halen? Dag 1 stemde ze op Daisy en dag 2 op Sanmol. Maar dit kan natuurlijk ook misleiding zijn van de wolven. Zegt allemaal heel weinig.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2022, 11:36:15 »
Ik denk eerlijk gezegd gewoon dat ze iemand hebben vermoord die weinig informatie zou opleveren voor ons. Ben ook bang dat ze de families afgaan één voor één ...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2022, 13:01:05 »
Ik weet niet of ik nog tijd heb vandaag dus ik stem weer op DRenziboy mocht ik nog tijd hebben log ik in en ben ik bij goede argumentatie zeker bereid te wisselen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2022, 13:51:44 »
Ik stem voorlopig wederom op Sanmol
I will follow my inner gold

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2022, 14:24:55 »
Vreemd dat de wolven voor Zitnie hebben gekozen. Waarom een (nieuwe) speler opofferen, terwijl er geen speciale rollen zijn én MitchK zich al min of meer heeft vrijgepleit door de rol van Schildwacht te claimen?

Een theorie: is het een mogelijkheid dat MitchK toch wolf is geworden?
1) Waarom heeft MitchK de rol van Schildwacht pas geclaimd na de lunch van PB? Voor hetzelfde geld was hij het eerste slachtoffer en hadden we belangrijke informatie gemist. @MitchK: kan je dit uitleggen?
2) Als de informatie van MitchK correct is, weten de wolven dat er geen meer ziener is. Waarom kiezen de wolven dan net PB als eerste slachtoffer, die leek te hinten op het zienerschap
Ik hoorde vannacht geritsel in het huis van de Ulmer familie! Toen ik uit het raam keek zag ik een wandelende bloempot...


Helaas is de exacte rol van PB niet bekend gemaakt, maar mogelijk heeft PB effectief gezien dat GerritDeBloempot een wolf is (iets wat Sanmol gisteren ook al leek te suggereren) en heeft het bericht van PB de wolven gealarmeerd. Om te verhullen dat PB de ziener zou geweest zijn, komt MitchK die dag plots met het "de-ziener-is-wolf-geworden"-verhaal. Opvallend: net nadat Daisy zich afvraagt of PB misschien een speciale rol had. Niemand die de berichten van PB nader bekijkt, want Miek1999 sluit de discusie:
PieterBasje heeft gisteren niet gestemd, dus uit zijn stemgedrag valt niet echt iets te halen. Dus het lijkt mij een random gekozen kill.

Volgens die theorie zijn MitchK en GerritDeBloempot dus wolven. Toen GerritDeBloempot gisteren de eerste stem kreeg (van Sanmol), valt op dat er plots 4 stemmen richting Drenziboy gaan: van Giorgio (een goede vriend van Cereberus/hillo), van MitchK (een wolf volgens deze theorie), van TimvDons en van Daisy. Een reddingsactie?

Om mijn theorie te testen stem ik op MitchK

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #11 Gepost op: 19-09-2022, 15:57:50 »
Die jongen zegt altijd zulke slimme dingen! MitchK
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #12 Gepost op: 19-09-2022, 16:10:38 »
Mooi verhaal belg. Klopt alleen weninig van denk ik. Ik denk echt dat Mitch wel de waarheid spreekt.

Als de wolven zouden weten dat de ziener en de schildwacht beide uit het spel zijn, waarom zou 1 van de wolven dan schildwacht claimen en niet ziener? Een neppe zienerclaim is dan toch veel tactischer? Of zie ik dat verkeerd?

Uit de kill van PB kunnen we echt weinig halen, precies te bedoeling van de wolven denk ik. De uitspraak dat hij een wandelende bloempot zag is gewoon PB die aan het trollen is.


Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #13 Gepost op: 19-09-2022, 16:16:15 »
Een theorie: is het een mogelijkheid dat MitchK toch wolf is geworden?
1) Waarom heeft MitchK de rol van Schildwacht pas geclaimd na de lunch van PB? Voor hetzelfde geld was hij het eerste slachtoffer en hadden we belangrijke informatie gemist. @MitchK: kan je dit uitleggen?
2) Als de informatie van MitchK correct is, weten de wolven dat er geen meer ziener is. Waarom kiezen de wolven dan net PB als eerste slachtoffer, die leek te hinten op het zienerschap

En dan haakt ie natuurlijk gelijk in op mijn opmerking over de ziener, omdat dit zijn argument kracht bij zet.


Als de wolven zouden weten dat de ziener en de schildwacht beide uit het spel zijn, waarom zou 1 van de wolven dan schildwacht claimen en niet ziener? Een neppe zienerclaim is dan toch veel tactischer? Of zie ik dat verkeerd? 

Door de ziener buitenspel te zetten, met deze opmerking, gooi je het spel dicht, hoef je verder niet veel meer over de rol te zeggen en wordt het voor de burgers meer gokken. Een zienersclaim komt met een heleboel risico's voor de wolven. Zeker als je een "Slechte" hebt gezien die niet slecht blijkt te zijn. Een situatie waar je sowieso tegenaan gaat lopen als valse ziener.

Ik wil hem gerust geloven, maar deze interpretatie is ook heel goed mogelijk. Ben benieuwd wat er verder nog aan informatie voorbij komt, maar voorlopig is mijn stem geparkeerd bij MitchK
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline belg

  • Forumlid
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #14 Gepost op: 19-09-2022, 16:18:43 »
Als de wolven zouden weten dat de ziener en de schildwacht beide uit het spel zijn, waarom zou 1 van de wolven dan schildwacht claimen en niet ziener? Een neppe zienerclaim is dan toch veel tactischer? Of zie ik dat verkeerd?
Bij een neppe zienerclaim zou het nog meer opvallen dat die persoon in leven blijft.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #15 Gepost op: 19-09-2022, 16:26:30 »
Ik was overtuigd van de goedheid, maar het verhaal van belg vind ik best overtuigend, vandaar ook mijn stem op MitchK
Er is geen Mol meer...

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #16 Gepost op: 19-09-2022, 16:41:35 »
Ik vind het allemaal maar moeilijk te geloven. Ik vind het een beetje vergezocht allemaal. Het is zeker mogelijk, maar ik blijf toch bij Sanmol voor nu

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #17 Gepost op: 19-09-2022, 17:46:14 »
Echt… Ik wachtte omdat ik na moest denken wat handig was. Stem maar op mij. Geen zin om me te verdedigen. Domme keuze.

Ik stem op Drenziboy weer en ik zou ook belg in de gaten houden na vandaag guys. Die twee zit sowieso 1 wolf tussen

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #18 Gepost op: 19-09-2022, 18:22:59 »
Ik was overtuigd van de goedheid, maar het verhaal van belg vind ik best overtuigend, vandaar ook mijn stem op MitchK

Eigenlijk heb ik precies hetzelfde als Whatthefrank, maar het verhaal van Belg over MitchK klinkt best logisch. Ik stem MitchK
Eindelijk...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Dag 3 - Weer eentje minder
« Reactie #19 Gepost op: 19-09-2022, 19:29:35 »
::megafoon:: BLOODWOLF!!! Als hij nu niet stemt (en burger is) én MitchK is een burger dan hebben we over twee dagen nog 9 mensen over met 4 wolven. Dan gaat het heel krap worden. Echter als MitchK een wolf is dan zijn Miek1999 en Gerrit dat waarschijnlijk ook. Wie is dan de vierde? Voorlopig stem ik MitchK dan maar.