Auteur Topic: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp  (gelezen 576 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Gepost op: 21-09-2022, 20:44:55 »

Wát een chaos heerste er in het dorp. Er miste duidelijk een burgemeester die wat leiding kon geven. Nipt werd het weer gelijkspel en zou er weer geen executie plaatsvinden, maar last minute kreeg Sanmol toch de meeste stemmen.

Sanmol was een...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Iedereen met een nacht actie heeft deze keer tijd tot donderdag 19u!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2022, 20:56:22 »
Of wacht... Er zijn nog acht spelers over, waarvan 4 wolven. Die uiteraard een burger vermoorden vannacht. En dan de meerderheid hebben in het dorp en als blok de andere burgers eruit kunnen stemmen.

Wat dus wil zeggen dat de Weerwolven dit potje hebben gewonnen!

Gefeliciteerd aan hillo de Cerberus én aan de wolven:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


De eerste geruchten over een geheimzinnige doos begonnen de kop op te steken. Veel boeken hebben over deze doos geschreven - de vermoedelijke afkomst, of de verhalen waar zijn of een mythe bestaande uit folklore uit die tijd. Wij denken dat de doos echt bestaan heeft en zullen de vermoedelijke inhoud ervan later bespreken.


Na elke sessie wordt een Most Valuable Villager aangewezen, op basis van de regels in het boek. Regels die ik niet ga prijsgeven. Dit gaat in latere potjes mogelijk iets opleveren.

De Most Valuable Villager werd een gelijkspel, dus het lot bepaalt dat het...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2022, 20:58:58 »
Oh wauw ik zat nagenoeg helemaal goed met m'n laatste bericht op Dennis na dan  ::rofl::
Er is geen Mol meer...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2022, 20:59:38 »
Uit ons leiden verlost.

Gefeliciteerd wolfjes ::bravo::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2022, 21:00:27 »
Topteam  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2022, 21:02:00 »
Toen Cerberus hillo onwetend Giorgio de ziener als wolf koos, werd het al meteen héél moeilijk voor de burgers.

Alvast spoiler voor het volgende hoofdstuk: dan worden de weerwolven random bepaald en niet meer door iemand gekozen. Plus komt er een burgemeester bij. (verzin ik niet zelf, dat zijn de regels van Het Boek)

(ik zal maar wat reclame maken, omdat dit potje redelijk onmogelijk werd, in de hoop dat mensen nog steeds mee gaan spelen volgende keer ;D )

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2022, 21:04:09 »
En ik wilde in eerste instantie Mitch opeten de eerste nacht, dan was het nog moeilijker geworden ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #7 Gepost op: 21-09-2022, 21:05:07 »
Giorgio's strategie om vol op mij te gaan op dag 2 had zo erg verkeerd kunnen uitpakken. ::rofl::
Ik dacht daarna. Ah ik ben er geweest, maar toen kwam Redende engel Belg met de meest crackpot theory ooit.

Daarna was ik compleet van de radar afgevallen en stond ik echt versteld dat jullie mij niet erbij haalde met al mijn stomme en onlogische opmerkingen. ;)

Btw, Mijn opmerking over de ziener was ook om de schildwacht uit te lokken. ;D

Jullie hadden ook wel echt de botte pech dat Giorgio in eerste instantie de ziener was.

(Edit: Dit is trouwens mijn eerste potje als wolf, waarbij ik nog leef terwijl we winnen.)
« Laatst bewerkt op: 21-09-2022, 21:07:07 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #8 Gepost op: 21-09-2022, 21:07:39 »
Tja, dan hadden jullie maar naar mij moeten luisteren :P. Miek en Gerrit vielen enorm snel door de mand voor mij. Ik had helaas gewoon geen invloed op welke stemming dan ook en werd gegaslight tot de max. Blijkbaar is mijn burger imago om wolven te irriteren.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #9 Gepost op: 21-09-2022, 21:11:10 »
Mijn opmerking over het "Nu-Online" gebeuren is wel degelijk echt, maar was daardoor ook een ding waarvoor ik vreesde dat ik ermee door de mand zou vallen.

Dat ik daarna nog een beetje zat na te jennen is dan natuurlijk niet meer dan normaal.  :P
« Laatst bewerkt op: 21-09-2022, 21:20:42 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #10 Gepost op: 21-09-2022, 21:16:07 »
Mijn opmerking over het "Nu-Online" gebeuren is wel degelijk echt, maar was daardoor ook een ding waarvoor ik vreesde dat ik ermee door de mand zou vallen.

Dat ik daarna nog een beetje zat na te jennen is dan natuurlijk niet meer dan normaal. :P

Dat was pure bluf. Ik heb toen letterlijk twee keer ingelogd. Dat jullie er zo op hapten was wel heel grappig om te zien. Zoals ik zei main character syndrome lol. Ik kan er ook niks aandoen dat ik zo'n eyecatcher ben.

Trouwens tip mocht je ooit een slechte rol hebben begin nooit met "hebben jullie nog wat verdachts gezien?" dat laat gelijk zien dat je informatie wilt hebben en zelf niks wilt delen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #11 Gepost op: 21-09-2022, 21:16:42 »
Tja, dan hadden jullie maar naar mij moeten luisteren :P.

Je zat anders ook op belg, D*N en Frank dus het was hoe dan ook moeilijk geworden :P
I will follow my inner gold

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #12 Gepost op: 21-09-2022, 21:20:12 »
Yay, well done mijn wolfjes! ::bravo:: Trots op jullie, al heb ik natuurlijk niet voor niks dit topteam samengesteld :P

Er is veel over gespeculeerd en ook best wel in de goede richting trouwens, waar ik m’n keuze op gebaseerd heb.

1. Giorgio omdat ik hem goed ken
2. Gerrit omdat ik hem helemaal niet ken
3. Miek en Drenzi omdat ik ze goede spelers vond in eerdere potjes
4. Maar vooral ook uit alle huizen iemand, om te voorkomen dat er een wolf zou sneuvelen die cruciale eerste stemming
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #13 Gepost op: 21-09-2022, 21:21:06 »
Dat was pure bluf. Ik heb toen letterlijk twee keer ingelogd. Dat jullie er zo op hapten was wel heel grappig om te zien. Zoals ik zei main character syndrome lol. Ik kan er ook niks aandoen dat ik zo'n eyecatcher ben.

Trouwens tip mocht je ooit een slechte rol hebben begin nooit met "hebben jullie nog wat verdachts gezien?" dat laat gelijk zien dat je informatie wilt hebben en zelf niks wilt delen.

Ik had er expres naar gekeken en dat viel me inderdaad op.  ::jaja::
Daarna heb ik me er voor dit potje ook niet meer druk over gemaakt. (Maar het is wel een sfeerverpester als het in toekomstige potjes gebruikt zou worden...)

Ik heb ook niet om die informatie gevraagd per se, ik heb het getracht tactisch uit te lokken... Wat mij niet goed afging, maar dat maakt niet uit want ik leef nog en heb gewonnen.  ::cheerleader::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #14 Gepost op: 21-09-2022, 21:22:05 »
Je zat anders ook op belg, D*N en Frank dus het was hoe dan ook moeilijk geworden :P

Belg was puur, omdat ik op hem moest stemmen. Dat hij op jou wou stemmen is waarom ik uiteindelijk ook op jou ben gegaan Miek. Soms moet je stemmen uitlokken en daardoor wist ik dat Belg goed was. D*N vond ik wel degelijk verdacht op het einde. Frank was doordat hij op jou wou stemmen ook niet meer verdacht. Giorgio heb ik in het begin verdacht daarna steeds minder. Hij was een goede wolf, omdat hij onvoorspelbaar was.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2022, 21:23:35 »
Belg was puur, omdat ik op hem moest stemmen. Dat hij op jou wou stemmen is waarom ik uiteindelijk ook op jou ben gegaan Miek. Soms moet je stemmen uitlokken en daardoor wist ik dat Belg goed was. D*N vond ik wel degelijk verdacht op het einde. Frank was doordat hij op jou wou stemmen ook niet meer verdacht. Giorgio heb ik in het begin verdacht daarna steeds minder. Hij was een goede wolf, omdat hij onvoorspelbaar was.

Stemde jij niet als allereerste op belg?
Nieky grab a life vest!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #16 Gepost op: 21-09-2022, 21:24:31 »
Stemde jij niet als allereerste op belg?

Klopt dat was om te kijken wie er mee ging op Belg.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #17 Gepost op: 21-09-2022, 21:30:55 »
Ik was ook een goede wolf, maar ik shine gewoon meer achter de schermen ::hypocriet::
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #18 Gepost op: 21-09-2022, 21:35:34 »
Over achter de schermen gesproken: er werd (op vraag van D*N?) een geheim subforum aangemaakt voor de wolven zodat er gewoon in een topic gepost kon worden ipv via pm.

De aanvraag om het open te stellen is ingediend. Zodra dat gebeurd is, kunnen jullie het volledige wolvenoverleg nalezen.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG-1] Nacht 4 - Chaosdorp
« Reactie #19 Gepost op: 21-09-2022, 21:37:26 »
Ik hoorde vannacht geritsel in het huis van de Ulmer familie! Toen ik uit het raam keek zag ik een wandelende bloempot...

Oeps, was ik toch niet stiekem de ziener?  ::rofl::

Mijn getroll heeft weer eens mijn dood betekend. Giorgio had ik na mijn dood wel door en Gerrit stond ook bovenaan. Goed gespeeld wolven!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'