Auteur Topic: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet  (gelezen 505 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Gepost op: 2-10-2022, 20:02:25 »
De volgende ochtend worden jullie allemaal wakker, het leek een rustige ontwaking te worden totdat er geschreeuw kwam. "Bloed!" werd er gekermd door Shrekygirl. Die zich had ontfermd over het levenloze lichaam van:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De deuren van De Galerij sprongen wederom open en het Schilderij waarop deze speler stond kreeg kleur:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

"Zuiver spel bestaat niet, Dit geldt al helemaal voor de bandiet."

De mysterieuze stem spreekt verder:
"Verwijder deze helse mensen van mijn kasteel, en misschien verdien je dan je deel."

De tweede dag is begonnen en het eerste slachtoffer gevallen. Nu is het zaak om uit te zoeken wie dit op hun geweten heeft. Op de tafel liggen 10 blaadjes, het is weer stemtijd.

Jullie hebben tot maandag 3 oktober 20:00 uur de tijd om te stemmen.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2022, 20:04:09 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #1 Gepost op: 2-10-2022, 20:11:13 »
Wow, die had ik niet aan zien komen! Lijkt erop dat je juist niet wil dat je rol bekend gemaakt word  ::).

Kut dat er geen beschermende rol in zit, nu betekend rol openbaring gegarandeerd de dood.

Maar goed, iemand wat info?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #2 Gepost op: 2-10-2022, 20:14:14 »
Wow, die had ik niet aan zien komen! Lijkt erop dat je juist niet wil dat je rol bekend gemaakt word  ::).

Kut dat er geen beschermende rol in zit, nu betekend rol openbaring gegarandeerd de dood.

Maar goed, iemand wat info?

Misschien iets met de voorwerpen dat je daarmee kan beschermen? Overigens was Frank natuurlijk de logische keuze dus hier halen we imo weinig uit.

Ook hoopte ik dat we iets uit de nacht kunnen halen. Zouden de wolven wel of niet hun best doen voor de goede naam bij het plaatje?

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #3 Gepost op: 2-10-2022, 20:38:23 »
Ik denk wel? Dan hebben ze een gratis kill waar geen info uit te halen valt. Ook kan er per ongeluk een goede rol onthuld worden. Aan de andere kant kunnen ze zelf ook onthuld worden, dus ik weet het eigenlijk niet. Als alle rollen erin zitten, hebben we erg veel wolven dus moeten we oppassen.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #4 Gepost op: 2-10-2022, 22:15:00 »
Ik vind dit écht een stomme twist tho  :-X. Ik wil niet klagen maar dat ga ik wel doen ::hypocriet::. Omdat we die poepmakkelijke challenge goed deden heb je dus kans als burger dat je exposed wordt en fodder bent voor de wolven... Niet echt een voordeel en ook een beetje de essentie van het spel wegnemend waarbij je zelf op zoek moet naar wie wie is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2022, 10:40:02 »
Feedback houden we misschien voor het einde van het spel?
Maar bij de volgende nachtopdracht denken we best 3 keer na, want de "schade" had erger kunnen zijn dan het verliezen van een burger/avonturier.

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2022, 10:50:38 »
Ik vind Frank nog steeds een rare kill om eerlijk te zijn. Het is voor zo'n eerste nacht toch veel interessanter voor de wolven om een ander goedje weg te spelen die bijvoorbeeld ziener kan zijn? Aan een confirmed burger heb je niet zo veel.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2022, 11:02:33 »
Ik vind Frank nog steeds een rare kill om eerlijk te zijn. Het is voor zo'n eerste nacht toch veel interessanter voor de wolven om een ander goedje weg te spelen die bijvoorbeeld ziener kan zijn? Aan een confirmed burger heb je niet zo veel.

Ik vind Frank enigszins logisch. Slimme speler en confirmed goodie. Echter snap ik ook jouw redenering en zou het gokken op een mogelijke ziener veel interessanter zijn

Online Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2022, 12:56:48 »
Ik heb even alles bijgelezen. Het was gelukkig niet mega veel haha. Ik ben het met Belg eens, dat we over een volgende nacht challenge (mocht die komen) wel even moeten nadenken of we die willen halen. Nu is het inderdaad een burger, maar het inderdaad zoals gezegd is erger kunnen uitpakken.

Verder vind ik Gerrit zijn bericht wel verdacht. Hij benoemt Frank zijn kill als raar en komt hier ook wel met een redelijk argument, komt heel burgers over, maar dat is misschien ook wat die hiermee wil. Verder valt me ook nog niet veel op. Maar dit was een puntje wat ik gewoon wilde aankaarten.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Shrekygirl

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2022, 13:28:10 »
Ik zat te hopen dat ik iets kon zien bij de reacties van de nacht of Frank toevallig iemand geholpen had of een verkeerd antwoord had gegeven waardoor zijn schilderij openbaar was. Maar dat was niet het geval. Ik weet ook niet waarom zijn schilderij openbaar was om te beginnen, misschien dat hij was gekozen voordat het openbaar werd en dat het een sign was dat hij dood zou gaan. Who knows? Maar ik zou ook niet weten wie er nu verdacht eruit ziet aangezien we nog niet veel besproken en gedaan hebben

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2022, 14:13:18 »
Ik stem alvast op PieterBasje zodat ik in ieder geval gestemd heb. Ik sta nog open om het aan te passen.

Wel een uitleg waarom PieterBasje.

Hij noemt het een gratis kill waar geen info uit te halen is (hij is hier overigens niet de enige in..) Maar volgens mij kunnen we hier juist wel iets halen. Er zal toch wel minimaal een wolf online zijn geweest tussen het bericht van Drenziboy waarin hij de rol van Frank bekend maakte en de deadline. Ik weet dat PieterBasje (net als verschillende andere deelnemers overigens) online is geweest. Juist zijn post na het einde van de dag vind ik wat verdacht..

Maar goed, dit is niet veel. Dus dit is zeker geen aanmoediging om ook op hem te stemmen. Maar ik moet zelf toch in ieder geval iets..

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #11 Gepost op: 3-10-2022, 14:54:54 »
De eerste stemming is altijd een gok: MitchK
« Laatst bewerkt op: 3-10-2022, 15:40:40 door belg »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #12 Gepost op: 3-10-2022, 15:19:44 »
De eerste stemming is altijd een gok: MitchK

Mag ik vragen of jij iets persoonlijks tegen mij hebt? Vorig potje kwam je met een rare theorie om mij eruit te gooien en nu stem je weer op mij?

Mijn stem gaat naar Belg. Waarom? Omdat ik 'de eerste stemming is een gok' een matige reden vind. Zeker omdat hij er vorig potje ook al voor zorgde dat ik er onterecht uitging.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2022, 15:22:39 door MitchK »

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #13 Gepost op: 3-10-2022, 15:27:32 »
@MitchK: Nee, ik heb geen vete tegen jou. Ik bepaal mijn stem in de eerste ronde altijd redelijk willekeurig bij gebrek aan informatie. Vaak doe ik dat vrij snel om een reactie uit te lokken. Verderop in het spel probeer ik mijn stem beter te onderbouwen, niet altijd even succesvol  ;)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #14 Gepost op: 3-10-2022, 15:32:24 »
@MitchK: Nee, ik heb geen vete tegen jou. Ik bepaal mijn stem in de eerste ronde altijd redelijk willekeurig bij gebrek aan informatie. Vaak doe ik dat vrij snel om een reactie uit te lokken. Verderop in het spel probeer ik mijn stem beter te onderbouwen, niet altijd even succesvol  ;)

Oke bedankt voor de verduidelijking ::ok::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #15 Gepost op: 3-10-2022, 15:40:28 »
Ik ga mijn stem trouwens aanpassen, want je reactie leek een oprechte cocktail van onmacht/verbazing/frustratie, terwijl een wolf denk ik rationeler/niet zou reageren.

Dus even random: D*N

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #16 Gepost op: 3-10-2022, 15:45:02 »
Dan maar het andere standaard target hè  ::rofl::.

Wegens gebrek aan originaliteit stem ik op belg
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #17 Gepost op: 3-10-2022, 16:41:55 »
Ik stem ook op D*N. Ik vind zijn eerste bericht heel erg overkomen als een wolf die zich probeert voor te doen als fanatieke burger.

Ik betwijfel heel erg of Dennis als goedje ook zo zou reageren op de twist.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #18 Gepost op: 3-10-2022, 16:50:50 »
Ik geloof eigenlijk niet in Dennis als wolf tbh. GerritDeBloempot
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY]Dag 2 - Bloedvergiet
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2022, 17:13:15 »
Ik stem ook op GerritDeBloempot

Waarom? Lees dan even mijn vorige bericht terug. Dit is het enige punt wat me tot nou toe is opgevallen. Voor de rest is er nog niets verdachts geweest.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!