Auteur Topic: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen  (gelezen 181 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Gepost op: 10-10-2022, 13:14:27 »
Zoals jullie misschien wel doorhadden was er van tevoren een puzzel verborgen in de aankondiging. Ik heb jullie een weekend de tijd gegeven om deze te maken. Enkel Belg wist hem op te lossen, en kreeg dus een van de vier voorwerpen die in het spel zaten.

- De Extra Stem

Deze is nog een keer uitgedeeld in de kamerindeling, daarnaast waren de volgende voorwerpen ook uitgedeeld die nacht, plus de voorwerpen waaruit de voorbereiden konden kiezen:

- Het Levenselixer
- Het Ducktape
- Het Zakmes

Het levenselixer had voor zowel de burgers als de bandieten dezelfde werking, alleen werd er voor de burgers de rol van de heks aan toegevoegd in de nacht. Je kunt iemand redden, maar om ervoor te zorgen dat het niet te sterk zou zijn, moesten ze blind gokken wie er uit zou gaan.

Het Ducktape werd daadwerkelijk ingezet, alleen kwam deze op een moment waarbij ik de Puzzel had ingepland, ik had namelijk uitgerekend dat bij ongeveer 6 spelers ik richting het einde van het verhaal moest gaan. De burgers konden een slechte rol wegspelen tijdens het doen van een van de opnachten. De Bandieten konden iemand overdag weerhouden van stemmen.

Het Zakmes was een beetje een last minute beslissing, omdat ik geen jager wilde hebben, had ik er een item van gemaakt, echter zou dit niet van toepassing kunnen zijn op een bandiet, dus dat was een lastig ding, ik had verwacht dat het interessant zou zijn om een bandiet de macht te geven over wie er vermoord zou worden. (Pakte niet zo fantastisch uit.)

Er is namelijk een 5de voorwerp dat ik tijdens de kamerindeling wilde introduceren, maar dit was te vaag en abstract qua werking dat ik het achterwegen heb gelaten.

De OpNachten waren ruim van tevoren bedacht, het probleem was wanneer moet ik welke OpNacht erin schuiven. en hoe kan ik de hints zo goed mogelijk toepasselijk laten zijn. Ik heb uiteindelijk de hints bedacht die gingen over de profielinfo van de rollen, of iets wat daaromheen stond. Ik heb uiteindelijk de hints een beetje losgelaten, omdat er niet zoveel mensen meededen als ik had gehoopt. Daar kun je natuurlijk niks aan doen. Alleen De Archieven en De Tunnels wist ik zeker, de rest was allemaal een beetje schuiven en passen. Ik denk dat ik men een beetje heb ontdoezeld door gelijk een rol te onthullen. Dit was de enige keer in heel het spel dat een rol zo onthult zou worden.

Er zijn een tweetal OpNachten die niet gespeeld zijn. Welke deze zijn ga ik natuurlijk niet vertellen, want daarmee houd ik wat achter de hand.

De Rollen waren grotendeels eigen bedachte speelelementen, maar natuurlijk de standaard burger en wolf moeten erin zitten. Ik vond het idee van de jager een beetje achterhaald, maar ik dacht de combinatie levenselixer en schrijver zou wel leuk zijn. De Nieuwsgierige klonk mij enigszins bekend toen ik hem had bedacht. Niet elke rol zat uiteindelijk in het spel, daarvoor zouden de speciale rollen de overhand krijgen. Ik heb gekozen voor de volgende split:

- 1 Bandiet
- 1 Voorbereide Bandiet
- 1 Magiër
- 1 Nieuwsgierige
- 1  Voorbereide Avonturier
- 1 Alwetende
- 5 Avonturiers

Ik vond deze editie super leuk om te maken, en ik wilde het ook rond Halloween/oktober houden, alleen toen ik er vorig jaar mee begonnen was, werd het een project dat heel lang in de ijskast lag. Deze zomer had ik tijd om er vol aandacht aan te werken en was hij medio september klaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #1 Gepost op: 10-10-2022, 16:16:36 »
Welke hints zaten er in het spel? En wat deed de ducktape?  ::zwaai::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2022, 16:48:16 »
Je bent nu in het bezit van “Het Ducktape”



Met Het Ducktape kun je ’s nachts tijdens het vergaren van de hint, een van de slechte rollen buitenspel zetten. Deze wordt een nacht ingezet, en de volgende nacht pas toegepast.

Ik had hem nacht 3 ingezet om in nacht 4 (de puzzel) actief te worden, alleen vraag ik me af wat er gebeurt is.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #3 Gepost op: 10-10-2022, 17:52:22 »
Zoals jullie misschien wel doorhadden was er van tevoren een puzzel verborgen in de aankondiging. Ik heb jullie een weekend de tijd gegeven om deze te maken. Enkel Belg wist hem op te lossen, en kreeg dus een van de vier voorwerpen die in het spel zaten.

Ik had ‘m ook opgelost!
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #4 Gepost op: 10-10-2022, 18:55:16 »
Klopt, maar je deed niet mee met dit potje, dus de extra stem zou een beetje nutteloos zijn geweest. :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #5 Gepost op: 10-10-2022, 19:33:44 »
Het Zakmes was een beetje een last minute beslissing, omdat ik geen jager wilde hebben, had ik er een item van gemaakt, echter zou dit niet van toepassing kunnen zijn op een bandiet, dus dat was een lastig ding, ik had verwacht dat het interessant zou zijn om een bandiet de macht te geven over wie er vermoord zou worden. (Pakte niet zo fantastisch uit.)

Ja, dat was jammer, want het idee was wel echt goed. Maar ik had er alleen als extra moord wat aan gehad ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY]Voorwerpen, OpNachten en Rollen
« Reactie #6 Gepost op: 10-10-2022, 19:36:30 »
Tip voor de volgende keer dus:

"Ben je de laatste Bandiet, dan mag je twee mensen vermoorden."

De Opnachten gingen trouwens wel ineens een kant op dat ik de twee moorden moest introduceren anders zou er geen een OpNacht meer gedaan worden. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?