Auteur Topic: [LEG 2] Dag 1  (gelezen 647 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 2] Dag 1
« Gepost op: 17-11-2022, 20:10:52 »
Een prachtige dag biedt zich aan. Iedereen heeft heerlijk geslapen met de wetenschap dat ze nu een burgemeester hebben die alles in goede banen zal leiden.

Maar toch, de wetenschap dat er weerwolven in dit dorp zitten is een feit. Dus het dorp komt samen om te bespreken wie ze daarom op gaan knopen.

Jullie hebben tot vrijdag 20 uur om hier openbaar in vet te stemmen wie jij wil lynchen. Je mag nog van stem veranderen, maar dan moet je dit in een nieuwe post doen en niet door je post aan te passen.

Zoals eerder gezegd moet er in familieverband gestemd worden. Als dit niet gebeurd, zal de meerderheid van de stemmen binnen jouw familie tellen. Als het gelijkspel is, wordt dit aan het lot over gelaten.

Opgelet! Hillo heeft nog de Ivoren Toren van vorig potje, wat wil zeggen dat er op deze eerste dag NIET op hem gestemd mag worden. Degene die wel als eerste opgehangen wordt, zal de Ivoren Toren over nemen van hillo en bij een volgend potje dus niet als eerste weggestemd kunnen worden.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 17-11-2022, 20:12:46 door Robbieazerty »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2022, 21:00:16 »
Ik voel me echt volledig clueless.. We hebben nog minder om mee te werken dan meestal  ..

@Zitnie, jij enig idee of voorkeur?
Ik heb morgen niet heel veel tijd. Al verwacht ik op zich nog niet zo veel theorieën en verhalen om te lezen, dus moet sowieso wel goed komen.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2022, 22:10:07 »
Ik zou in ieder geval graag de burgemeester de voordeel van de twijfel geven en Frank dus sowieso niet wegstemmen!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2022, 22:34:25 »
Wat gebeurt er eigenlijk als de burgemeester dood gaat? Hebben we dan geen burgemeester meer? (Aangezien burgmeester zijn aan de familierol gekoppeld is.)

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #4 Gepost op: 17-11-2022, 23:37:09 »
Wat gebeurt er eigenlijk als de burgemeester dood gaat? Hebben we dan geen burgemeester meer? (Aangezien burgmeester zijn aan de familierol gekoppeld is.)

Goede vraag! Laten we dit bij de almachtige Robbie navragen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #5 Gepost op: 18-11-2022, 00:32:59 »
Haha, wat een mazenmensen zijn we eigenlijk...  ::rofl::

Op dit moment geen flauw idee wat we moeten stemmen, maar dat is zoals altijd het geval aan het begin van een potje weerwolven. Nu zou je kunnen beweren dat de wolven invloed kunnen hebben gehad in de burgemeester-stemming... Dit idee lijkt me echter veels te ver gezocht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #6 Gepost op: 18-11-2022, 01:10:27 »
Ik heb ik geen idee wie we weg moeten stemmen,
DRenziboy en/of Hillo, hebben jullie een voorkeur?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #7 Gepost op: 18-11-2022, 07:20:16 »
Wat gebeurt er eigenlijk als de burgemeester dood gaat? Hebben we dan geen burgemeester meer? (Aangezien burgmeester zijn aan de familierol gekoppeld is.)
Dan hebben jullie inderdaad geen burgemeester meer!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #8 Gepost op: 18-11-2022, 07:55:10 »
Dan hebben jullie inderdaad geen burgemeester meer!

Dan sluit ik me bij Mitch aan en vertrouwen we Frank tot het tegendeel bewezen is.

Het enige waar we naar zouden kunnen kijken is de burgemeester stemming, maar het lijkt sterk dat daar iets uit te halen is, want de wolven hebben pas daarna contact gekregen met elkaar toch?
Oftewel nu iemand lynchen is nergens op gebaseerd. Mogen we overslaan Robbie?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #9 Gepost op: 18-11-2022, 08:22:00 »
Ik voel me echt volledig clueless.. We hebben nog minder om mee te werken dan meestal  ..

@Zitnie, jij enig idee of voorkeur?
Ik heb morgen niet heel veel tijd. Al verwacht ik op zich nog niet zo veel theorieën en verhalen om te lezen, dus moet sowieso wel goed komen.

Ik heb ook echt nog geen idee. Vind het erg lastig zo’n eerste stemming.
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #10 Gepost op: 18-11-2022, 09:17:55 »
Ja zo'n 1e stemming is altijd verrot. Al weet ik nog niet naar wie mijn stem zal gaan, wel ga ik mijn aandacht voor nu in ieder geval minder vestigen op Mitch en Tim!

Ik denk namelijk dat de wolven in deze omstandigheden, namelijk niet wetende wie hun medewolven zijn, niet voor het burgemeesterschap zouden gaan. Dan heb je namelijk al een kleine target met je mee zonder dat je ook maar weet wie er in je team zitten. Zou je dat risico nemen? Mitch zie ik dat risico alsnog wel nemen, maar voor nu denk ik in ieder geval dat hij en Tim veilig zijn  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #11 Gepost op: 18-11-2022, 09:24:58 »
Ik vind de mensen verdacht die over de burgemeesterstemming beginnen. Want dan wil je dus een dwaalspoor opzetten. Zeker aangezien Robbie het volgende heeft gezegd:
Overigens: pas in de eerste nacht leren de wolven elkaar kennen. Zij weten dus nog niet wie hun medewolven zijn!

De wolven konden elkaar dus niet helpen. Dus de BM-stemming gebruiken en kijken wie op wie heeft gestemd heeft dus geen zin. Het wordt dus vrij random ben ik bang. Of er moeten andere aanknopingspunten zijn, maar ik heb ze niet ::rofl::

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #12 Gepost op: 18-11-2022, 09:29:53 »
Ja zo'n 1e stemming is altijd verrot. Al weet ik nog niet naar wie mijn stem zal gaan, wel ga ik mijn aandacht voor nu in ieder geval minder vestigen op Mitch en Tim!

Ik denk namelijk dat de wolven in deze omstandigheden, namelijk niet wetende wie hun medewolven zijn, niet voor het burgemeesterschap zouden gaan. Dan heb je namelijk al een kleine target met je mee zonder dat je ook maar weet wie er in je team zitten. Zou je dat risico nemen? Mitch zie ik dat risico alsnog wel nemen, maar voor nu denk ik in ieder geval dat hij en Tim veilig zijn  ::jaja::

Met de wijsheid dat je als wolf juist geen burgemeester wil zijn onder deze omstandigheden, kijk ik naar Swifty. Ze werd genomineerd, maar ging er volgens zelf niet in mee. Ik heb alleen niet gezien of ze online is geweest in de tussentijd.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2022, 10:28:17 »
Dan sluit ik me bij Mitch aan en vertrouwen we Frank tot het tegendeel bewezen is.

Het enige waar we naar zouden kunnen kijken is de burgemeester stemming, maar het lijkt sterk dat daar iets uit te halen is, want de wolven hebben pas daarna contact gekregen met elkaar toch?
Oftewel nu iemand lynchen is nergens op gebaseerd. Mogen we overslaan Robbie?

Als jullie niemand op de brandstapel willen, mag dat door niemand te stemmen. Maar uiteraard geldt ook hier dat de meerderheid van de stemmen telt. Als 2 families niemand stemmen en 3 families stemmen X, dan ligt X eruit.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #14 Gepost op: 18-11-2022, 10:38:16 »
Als jullie niemand op de brandstapel willen, mag dat door niemand te stemmen. Maar uiteraard geldt ook hier dat de meerderheid van de stemmen telt. Als 2 families niemand stemmen en 3 families stemmen X, dan ligt X eruit.

Ik ben hier geen voorstander van. Dat helpt de wolven in mijn ogen, want dan krijgen we geen informatie. Ik vind Gerrit zijn inbreng wel goed inderdaad, maar ik wil me daar niet per se aan vastpinnen.

Hoe denken mensen over het wel/niet iemand eruit stemmen?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #15 Gepost op: 18-11-2022, 10:46:35 »
Ik wil graag dat we zo snel mogelijk aan informatie komen. Ondanks dat de kans groot is dat we nu verkeerd gaan stemmen, leren we wel als het goed is iets voor de toekomst, en dan is het de hoop dat we "maar" een burger oid eruit stemmen. Met niemand stemmen denk ik niet dat we iets opschieten gezien stemgedrag altijd wel een nuttige factor is om te bepalen wie wolf zijn
Er is geen Mol meer...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2022, 10:52:50 »
Ik wil graag dat we zo snel mogelijk aan informatie komen. Ondanks dat de kans groot is dat we nu verkeerd gaan stemmen, leren we wel als het goed is iets voor de toekomst, en dan is het de hoop dat we "maar" een burger oid eruit stemmen. Met niemand stemmen denk ik niet dat we iets opschieten gezien stemgedrag altijd wel een nuttige factor is om te bepalen wie wolf zijn

Eens! Als jij nu iemand zou moeten kiezen Frank, op wie zou je dan stemmen?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #17 Gepost op: 18-11-2022, 11:32:19 »
Ik vind de mensen verdacht die over de burgemeesterstemming beginnen. Want dan wil je dus een dwaalspoor opzetten. Zeker aangezien Robbie het volgende heeft gezegd:
Overigens: pas in de eerste nacht leren de wolven elkaar kennen. Zij weten dus nog niet wie hun medewolven zijn!

De wolven konden elkaar dus niet helpen. Dus de BM-stemming gebruiken en kijken wie op wie heeft gestemd heeft dus geen zin. Het wordt dus vrij random ben ik bang. Of er moeten andere aanknopingspunten zijn, maar ik heb ze niet ::rofl::

Daar heb ik dan net overheengelezen vrees ik.  ::hypocriet::

Ik dacht dat ze elkaar nog niet mochten spreken, maar het al wel van elkaar wisten. Het helpt ons ook geen steek verder om hier een punt van te maken natuurlijk. Maar goed wat moet je als je niks anders hebt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #18 Gepost op: 18-11-2022, 11:43:43 »
Daar heb ik dan net overheengelezen vrees ik.  ::hypocriet::

Ik dacht dat ze elkaar nog niet mochten spreken, maar het al wel van elkaar wisten. Het helpt ons ook geen steek verder om hier een punt van te maken natuurlijk. Maar goed wat moet je als je niks anders hebt.

Elkaar leren kennen, lijkt mij alsof zij niet wisten wie ze waren van elkaar. Wat de burgemeesterstemming eerlijker maakte, maar daardoor weinig extra informatie voor handen is.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 2] Dag 1
« Reactie #19 Gepost op: 18-11-2022, 13:55:25 »
Ik zou in ieder geval graag de burgemeester de voordeel van de twijfel geven en Frank dus sowieso niet wegstemmen!

Aangezien we niets weten, lijkt het me inderdaad goed om de burgemeester het voordeel van de twijfel te geven.

Aangezien er nul informatie is, heb ik geen idee op wie te stemmen. Tim enig idee/richting (als familielid)?
Eindelijk...