Auteur Topic: [LEG 3] Nacht 5  (gelezen 689 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 3] Nacht 5
« Gepost op: 7-12-2022, 20:04:30 »
Het dorp leek last minute plots een ingeving te hebben en veranderde van koers! Terwijl het de vorige dag nog gelijkspel was en het daar nu weer op afstevende werden de laatste uurtjes wat stemmen aangepast en eindigde de meerderheid van stemmen op Gerrit.


Gerrit was….
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Melkvin stemde niet en krijgt daarmee een tweede streepje.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #1 Gepost op: 7-12-2022, 21:16:44 »
Shit  ::ohno::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #2 Gepost op: 8-12-2022, 11:28:42 »
De wolven hebben hun lunch doorgegeven. De enige hoop voor het dorp was dat zij zouden vergeten te eten, zoals in ee nvorig potje is gebeurd. Maar deze wolfpack vergat het niet en peuzelt burger MitchK op.

Daarmee zijn er nog 4 wolven tegenover 4 niet-wolven en volgens de regels is het dan game over. Want die 4 kunnen uiteraard samenspannen en een gelijkspel forceren. Meer nog: Cerberus leeft nog, dus als die zich vervolgens aansluit bij de wolven, wordt het dorp sowieso afgeslacht.

De ziener was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In de nacht dat ze Swifty als slecht had gezien, werd ze helaas ook vermoord en dus kon ze niet zeggen wat ze had gezien! Toevallig had ze de dag ervoor wel op Swifty gestemd. En de schildwacht was nog in leven, dus als die gepost zou hebben "Hey ik ben schildwacht en onze ziener is net opgegeten!" dan hadden jullie misschien naar het stemgedrag van de ziener gekeken en had het nog anders kunnen lopen.

Maar de Schildwacht verdween spoorloos en postte en stemde niet meer. Het was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Cerberus ging tevergeefs nog op zoek naar de ziener, die de wolven al hadden vermoord. De Cerberus was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Anyway, het begon iets beter dan de vorige potjes, maar toen was het halve dorp plots afwezig en gingen ze wederom hun ondergang tegemoet. De wolven en Cerberus hebben dus weer gewonnen! Gefeliciteerd aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Niemand in het dorp had kunnen weten dat de Sleutel een lokmiddel was, ee nsoort lokaas om de wolven tot razernij te drijven. Het was hun doos en het had dicht moeten blijven. Was het een rivaliserende wolfpack die de Sleutel had vervaardigd? Was er een mens die wist wat de Sleutel kon doen?
Er zijn amper tot geen bronnen over dit onderwerp. Alsof de Sleutel uit het niets magisch in iemand's broekzak verscheen... Deze eerste drie jaren van de nederzetting werden later "The Quiet Years" genoemd door de bewoners.


Het eerste hoofdstuk, waarin de eerste drie jaar (1689 - 1691) van het dorpje werden doorlopen, is hierbij ten einde. De dingen die in de voorbije sessies gebeurd zijn, hebben impact op het volgende hoofdstuk. Nieuwe rollen... nieuwe items... meer mysterie!

Na elke sessie werd een MVV (Most Valuable Villager) gekozen.
- In sessie 1 was dat normaal de ziener als de burgers hadden gewonnen, maar dat was niet het geval, dus moest het lot bepalen welke weerwolf de MVV werd. Dat was Fodius Poorman (miek1999).
- In sessie 2 was het degene die tot burgemeester was verkozen, dus Robert Poorman (whatthefrank)
- In deze laatste sessie was het degene die de Sleutel in zijn of haar bezit had. Maar omdat de sleutel niet werd gebruikt en dus zichzelf vernietigde, moest als alternatief de MVV door mij gekozen worden uit de burgers die het einde van het spel hebben bereikt. De eerste  tie-breaker voor mij om de meest waardevolle nog in leven zijnde burger te kiezen was om te kijken naar wie er elke dag mee heeft gestemd. Toen bleek er nog maar eentje over te blijven en dat is de MVV voor deze sessie: Patrick Eyzburg (hillo)

Na dit eerste hoofdstuk is het tijd om de Most Valuable Family te kiezen! Daarvoor wordt naar de MVV's gekeken. Twee van de drie MVV's komen uit de Poorman family en dus is de familie Poorman de Most Valuable Family::bravo::
Als beloning krijgen zij de titel van graaf/gravin. De graaf/gravin krijgt bij toekomstige sessies de overgebleven kaart te zien. Er zal voortaan altijd één kaart meer zijn dat dat er spelers zijn. Tot nu toe wist niemand welke kaart dan niet mee deed. Maar de graven en gravinnen zullen dit wél te weten komen.



De opening van de doos heeft een reeks gebeurtenissen in gang gezet die niet meer tegen gehouden kunnen worden. In de doos zat iets wat de weerwolven liever achter slot en grendel bewaard hadden gehouden. Maar nu was wat er dan ook in die doos zat, vrijgelaten in het dorp.
Wat ooit begon als wat schermutselingen, veranderde bijgevolg in wat sommigen heden ten dage de 'Crimson Pelage' noemen.
Uit volkstellingen en landgegevens van weleer blijkt dat andere mensen naar het dorp trokken rond 1692, met hier en daar meldingen van het opkomen van een cult. Sommigen zagen mogelijkheden om winst te halen uit de oorlog tussen mensen en weerwolven...


Maar dat zien we in het volgende hoofdstuk! Dat waarschijnlijk pas begin volgend jaar zal komen, aangezien het lijkt dat het enthousiasme wat gaan liggen is (zie de inactiviteit).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #3 Gepost op: 8-12-2022, 11:36:44 »
Daisy en DRenziboy, had ik die twee mooi toch door ::rofl::

Jammer dat Hillo mij op andere gedachten bracht...

Goed gespeeld wolven ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #4 Gepost op: 8-12-2022, 12:58:30 »
Jeeeeeej wolven! ::bravo:: wat een mazzel dat we Miek die nacht opaten :D Voor onze winst is het fijn maar voor het spel vind ik het jammer dat Melkvin inactief werd, ik was wel benieuwd wat voor strategie hij had om het te spelen.


Hillo had gelijk, ik vind die inactiviteit  van heel veel medespelers heel irritant. In het vorige potje probeerde ik mensen te stimuleren om meer te posten door steeds te tellen hoeveel posts iedereen had gedaan. Daar had ik nu even geen zin in :P en daarbij had ik zelf ook meerdere avonden wat, bijv gisteren een vergadering direct na werk tot half negen, en de dag dat ik bijna gelyncht werd kon ik ook al slecht online komen.

We hadden wel mazzel als wolven! Giorgio moest onze eer redden want de eerste dagen werd ik al enorm verdacht, en de laatste dagen Drenziboy en Daisy :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #5 Gepost op: 8-12-2022, 13:28:33 »
Ja eens over de inactiviteit. Zelf was ik helaas ook druk. Hopelijk melden volgend jaar weer veel mensen zich aan en doen mensen ook actief/actiever mee ::bravo::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #6 Gepost op: 8-12-2022, 13:46:56 »
Hoi! Cerberus hier!  ::zwaai::

Alhoewel ik inderdaad minder tijd had dit potje, was het wel mijn strategie om op de achtergrond te blijven. Op het gegeven moment werd ik gewoon grotendeels vergeten, dus dat was fijn! Ik ging wel even zweten toen Hillo me als vrij zekere wolf aanwees. Gelukkig hadden we daarna al gewonnen.

Poorman most valuable family  ::bravo:: ::bravo::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2022, 14:29:24 »
Gefeliciteerd wolven!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #8 Gepost op: 8-12-2022, 14:46:56 »
Gefeliciteerd wolven!

Ugh had ik nou maar op iemand anders gestemd op die dag voordat ik Swifty bekeek ::rofl::. Jammer dat de melkvin er gisteren niet was!
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #9 Gepost op: 8-12-2022, 15:18:17 »
Nou elke keer dat ik heb gestemd, was het wel op een wolf  ::hypocriet::. Frustrerend dat het niet lukte want ik was wel zeker.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #10 Gepost op: 8-12-2022, 15:38:36 »
Gefeliciteerd wolven!  ::bravo::
En aan jou! Burgemeester én graaf!  :o

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #11 Gepost op: 8-12-2022, 16:32:01 »
Thanks Robbie voor opnieuw een potje Weerwolven!  ::bravo::

Medewolven, Cerberus, Graaf en Gravin gefeliciteerd! Tot een volgende!

Eindelijk...

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #12 Gepost op: 8-12-2022, 17:42:42 »
En aan jou! Burgemeester én graaf!  :o

Dat heb ik weer goed gedaan!  ;D
Er is geen Mol meer...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #13 Gepost op: 8-12-2022, 17:56:16 »
Ik had trouwens de eerste nacht whatthefrank bekeken (het leek me handig om te weten of de burgemeester goed was + we moesten als familie stemmen dus wilde ik iemand uit mijn eigen familie kiezen, maar achteraf had ik beter PieterBasje kunnen bekijken. Ook omdat de burgemeester er vaak toch wel snel uit gaat. Dus niet zo handig maar ja Frank had ook wolf kunnen zijn :P).
De tweede nacht had ik hillo bekeken, omdat hij een van de actievere spelers was en meteen enorm werd getarget. Derde nacht heb ik dus Swifty bekeken, maar helaas ging ik er toen uit.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2022, 18:05:36 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #14 Gepost op: 8-12-2022, 18:48:03 »
Gefeliciteerd wolfjes!  ::bravo:: Daisy nooit verdacht, Giorgio pas toen ook Gerrit een burger bleek.

Blij dat m’n mensenkennis me niet helemáál in de steek gelaten heeft haha, ondanks alle slechte keuzes. Swifty wist ik heel zeker, helemaal na vorig potje met wat ik gisteren postte over hoe ze met die inactiviteit omging. En toen zij voor Melkvin ging kon ik daar vanaf stappen. En Drenzi, maar daar kregen we geen meerderheid op :(

Dat Miek de ziener was ging ik ook gisteren vermoeden. Nog helemaal teruggezocht of er iets gehint was wat ik gemist had en de wolven mogelijk opgepikt hadden, maar tevergeefs denk ik ::ohno::

Al met al niet het meest enerverende potje zo zonder alle activiteit. Vond ik jammer, zeker met zo weinig rollen, dan blijft het de grote gokshow als niemand praat. Maar was niet anders, op naar volgend jaar een nieuwe kans. ::jaja:: Dan hoop ik dat iedereen die zich inschrijft dat ook alleen doet als ze er een béétje tijd voor willen maken. (En wmb mag 2 strikes ook you’re out zijn) ::joehoe::
Nieky grab a life vest!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #15 Gepost op: 8-12-2022, 18:55:31 »
Gefeliciteerd wolven!

We hebben wel gefaald als burgers want er waren al wel wat aanwijzingen in gedrag/stemmen om voor wolven te gaan.. maar zeker door de inactiviteit komt het er dan niet helemaal uit, helaas.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #16 Gepost op: 8-12-2022, 19:23:03 »
Whoop whoop, goed gedaan medewolfjes ::bravo::

Maar idd, de inactiviteit heeft ons wel in de kaart gespeeld, zeker in de laatste twee rondjes.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #17 Gepost op: 8-12-2022, 20:59:55 »
Dat Miek de ziener was ging ik ook gisteren vermoeden. Nog helemaal teruggezocht of er iets gehint was wat ik gemist had en de wolven mogelijk opgepikt hadden, maar tevergeefs denk ik ::ohno::

Nee ik heb niks gehint idd want de wolven zoeken daar natuurlijk ook naar en ik was bang dat ik dan iets heel obvious zou doen ofzo.
Je had natuurlijk evt gisteren op Swifty kunnen gaan ipv Gerrit, volgens de logica 'misschien heeft Miek Swifty bekeken en daarom op haar gestemd'. Maar dat is nog steeds een gok natuurlijk en Gerrit had net zo goed ook een wolf kunnen zijn :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #18 Gepost op: 8-12-2022, 21:51:54 »
Heyy allemaal! Sorry dat ik zo goed als verdween. De dagen dat ik meer tijd had, was het nacht. Ik heb best een druk leven met tot laat stage + studie etc. Dan is een deadline van 20u net te krap. Vond het interessant om het hier eens te spelen, en als de deadline wat later staat, overweeg ik wel om nogmaals in te schrijven als jullie me nog willen ;)

Ik zie dat de weerwolven ook gewonnen hebben. Wellicht is 5 slechtjes op 15 spelers ook wel fors? Geen idee hoe jullie normaliter spelen met verhoudingen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Nacht 5
« Reactie #19 Gepost op: 8-12-2022, 23:10:45 »
Het verhaal, de rollen en het aantal slechteriken is allemaal volgens de officiële regels van het bestaande Werewolf Legacy spel.

Ik denk vooral ook doordat er 1 kaart niet mee doet. Als je dan maar 3 wolven hebt en één daarvan doet niet mee, dan is het eigenlijk wel heel erg.

En Cerberus is weliswaar slecht maar heeft in alle sessies eigenlijk geen invloed gehad. Enkel in de eerste sessie wist Cerberus wie de wolven waren omdat ie ze zelf gekozen had. Daar had ie dus meer kennis dan de rest. Maar voor de rest ging Cerberus enkel op zoek naar de ziener, wat geen enkele keer gelukt is (ook mede doordat de ziener er vaak snel uit lag).

Deadline later zetten is voor mij oké, zolang dat voor iedereen oké is, want als anderen dan weer net niet kunnen, zou het ook jammer zijn.
Desnoods de nacht tot 20u laten gaan en de dag tot 21u? Dan hebben de wolven 23 uur om te overleggen en het dorp 25 uur.