Auteur Topic: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)  (gelezen 1039 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Gepost op: 13-01-2023, 19:12:46 »


Previously on...
Ultimate Werewolf: Legacy

Vijf families meren aan in Massachusetts en besluiten hun dorpje te stichten op de ruïnes van een oud dorp. Ze vinden een boek met een mysterieuze spreuk en besluiten na een stemming deze spreuk hardop voor te lezen. Daarmee roepen ze de Cerberus op, die het dorp wil afmaken en zelf zijn wolven kiest. Cerberus en de wolven blijven het dorp jaren teisteren en hebben jaar na jaar de overhand.

Het dorp probeert zich te weren. Zo verkiezen ze bvb een burgemeester, Robert Poorman, die bij gelijkspel de stemming hopelijk in het voordeel van de burgers kan draaien.
Bovendien vinden ze een mysterieuze doos met de afbeelding van een komeet erop. In 1691 wordt Alice Beinroth ervan beschuldigd een weerwolf te zijn en daarbij ontdekt ze plots een sleutel in haar jaszak die de geheimzinnige doos kan openen. Ze twijfelde echter te lang, zodat de doos uit zichzelf openbarstte en drie nare figuren in het dorp vrij liet. Figuren die de komende jaren het nog moeilijk zouden maken voor de burgers. Bovendien kon de sleutel die Alice vond de burgers beschermen, maar door hem niet te gebruiken, loste de Sleutel der Bescherming in het niets op.

Na drie jaar werd gekeken welke familie het meest waardevol was voor het dorp. Dat bleek de familie Poorman. Elk lid van de Poorman familie kreeg als gevolg de titel Graaf of Gravin. Hiermee kunnen ze de overblijvende kaart bekijken die niet mee speelt. Hopelijk helpt dit de burgers om het tij te keren!



Hoofdstuk 2 - 1692: Charms
Jullie zijn met 13 spelers, opgedeeld in families. De spelers van het eerste uur, krijgen hun oorspronkelijke familie personage terug. Latere spelers krijgen ook, waar mogelijk, een familie personage dat ze eerder hebben gehad. Nieuwe spelers krijgen het personage van oude spelers die deze ronde niet mee doen.

Dit is de familie indeling:

De Eyzburg Familie
Patrick Eyzburg - hillo
Gunther Eyzburg - DRenziboy
Samantha Eyzburg - Deerbetah



De BeinrothFamilie
Fenster Beinroth - Michael90
Alice Beinroth - Syd (Ivoren Toren)
Harold Beinroth - Kaaasje



De Poorman Familie
Daniel Poorman - Molfreak Arno (Graaf)
Robert Poorman - Whatthefrank (Graaf & Burgemeester)
Fodius Poorman - Miek1999 (Graaf)



De Ulmer Familie
Elmer Ulmer - MitchK
Annie Ulmer - D*N
Moses Ulmer - Vermoljoen



De Heathrow Familie
Thadius Heathrow - Hadewychisdemol
Mary Heathrow - Giorgio
Aldus Heathrow - Swifty


Bij de eerste lynch stemming zal er in familieverband moeten worden gestemd! Er zullen dus maar 5 stemmen in totaal zijn. De meerderheid van de stemmen binnen één familie zal tellen. Als er geen meerderheid is, zal het lot beslissen welke van de stemmen geldt.



Sommige familieleden hebben reeds een voordeel uit vorige potjes. Dat zijn:
- Syd: zij heeft de Ivoren Toren, waarmee ze beschermd is van de eerst lynch. Er mag in de eerste stemming niet op Syd gestemd worden! De eerste afvaller krijgt de Ivoren Toren voor een volgend potje.
- Whatthefrank: hij is burgemeester die bij een gelijkspel bepaalt welke van de personen die de meeste stemmen kreeg, er uit moet. Als de burgemeester sterft, komt er géén nieuwe. Als er dan een gelijkspel is, valt er niemand af.
- De Poorman familie (Molfreak Arno, Whatthefrank en Miek1999): zij zijn Graaf. Er is altijd één kaart meer dan dat er spelers zijn. In vorige potjes bleef die overblijvende kaart een mysterie, maar nu zullen drie spelers die overblijvende kaart kunnen zien.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2023, 19:13:26 »
Ik ga zo meteen de rollen verdelen. Jullie zijn met 15 spelers, maar er zijn 16 kaartjes. Eén van deze rollen zal dus niet mee doen. Is het een zoveelste burger? Of hebben de burgers geluk en is het een weerwolf die niet mee doet? Of zit één van de unieke rollen er niet bij?

In dit potje zitten de volgende rollen:
Burger (goed) - 9 kaarten
De standaard burger rol. Je hebt geen speciale krachten, je wint als alle Weerwolven dood zijn.

Ziener (goed) - 1 kaart
De Ziener krijgt in dit spel enkel te zien of iemand goed of slecht is. Je komt niet de exacte rol van iemand te weten.

Leprechaun (goed) - 1 kaart
De Leprechaun hoorde dat het dorp zijn hulp nodig heeft na drie keer te verliezen van de weerwolven. Elke nacht komt hij te weten wie het doelwit van de wolven was die nacht. Hij mag vervolgens beslissen of het doelwit van de wolven één plaats naar boven of onder verplaatst mag worden. Hij mag niet twee keer hetzelfde doelwit veranderen. Bvb: Als de wolven persoon A aanvallen en hij besluit het doelwit naar B te verschuiven en in een volgende nacht vallen de wolven weer A aan, kan de Leprechaun het doelwit van A niet meer veranderen omdat ie dat al eens gedaan heeft. Hij kan het nog wel bij andere spelers doen waarvan hij het doelwit nog niet eerder veranderd heeft.
Voor de volgorde om te kunnen bepalen of een doelwit naar boven of onder moet, wordt de volgorde van inschrijvingen gebruikt:
1. Swifty
2. Miek1999
3. MitchK
4. Deerbetah
5. Hillo
6. Giorgio
7. D*N
8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen
11. Molfreak
12. DRenziboy
13. michael90
14. Whatthefrank
15. Hadewychisdemol
(en van HIDM gaat het terug naar Swifty)

Wolven (SLECHT!) - 4 kaarten
Wolven winnen als het aantal nog in het spel zittende weerwolven gelijk is aan of meer is dan de andere rollen die nog in het spel zitten.

Sekteleider (Neutraal) - 1 kaart
Verschillende figuren vrijgelaten uit de mysterieuze doos, komen het dorp bezoeken. Dit jaar is het de Sekteleider. Elke nacht moet de sekteleider iemand kiezen die in zijn sekte moet komen. De sekteleider wint als alle nog levende spelers in zijn sekte zit en hij zelf ook nog leeft.



Einde spel
Het spel is gedaan als:
Alle weerwolven werden geëlimineerd (de goeden winnen)
Het aantal weerwolven hetzelfde of meer is dan de andere spelers (goed en neutraal)
Alle nog levende spelers in de sekte van de nog levende sekteleider zitten (sekteleider wint)




De doos liet vreemde krachten vrij. Mythische krachten. Wat vroeger nog zeldzaam was, wordt nu alledaags. Duistere wezens leven onder jullie. Ze bewonen de lichamen van je medeburgers.
Een kluizenaar woont in het bos nabij en komt op een dag bij zonsopgang het dorp in gewandeld met een aanbod:
“Ik woon al mijn hele leven in deze bossen. Ik heb gezien wat daar rond waart. Ik kan charms vervaardigen waarmee je een aanval kan afwenden. Ze zullen jullie beschermen. Ja… ja, jullie zullen de hulp zeker nodig hebben. Maar ik heb natuurlijk tijd nodig. Oh, het zal zeker tijd vergen. Zorg ervoor dat je zo lang in leven blijft en ik zal zien wat ik voor jullie kan doen.”

Iedereen die op het einde van deze sessie nog leeft, krijgt een protective charm voor toekomstige sessies.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 19:21:13 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2023, 19:17:47 »
Voor nieuwe spelers, hierbij "nieuwe" regels waar je op moet letten:
- De eerste stemming verloopt in familie verband. Enkel de meerderheid van de familiestem telt mee. Als alle familieleden iets anders stemmen, zal het lot een naam bepalen.
- Je kan dus voordelen winnen voor toekomstige potjes, zie het einde van de eerste post.

Voor veteranen die al vaker gespeeld hebben, nog wat "nieuwe" regels:
- Voortaan mag er tijdens de nacht ook gepost en gediscussieerd worden!
- Deadlines gaan tot 21u zijn, tenzij anders aangegeven. Wolven zullen voor 20u hun lunch moeten doorgeven, zodat de Leprechaun nog een beetje tijd heeft om een beslissing te maken.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2023, 19:33:20 »
Leprechaun (goed) - 1 kaart
De Leprechaun hoorde dat het dorp zijn hulp nodig heeft na drie keer te verliezen van de weerwolven. Elke nacht komt hij te weten wie het doelwit van de wolven was die nacht. Hij mag vervolgens beslissen of het doelwit van de wolven één plaats naar boven of onder verplaatst mag worden. Hij mag niet twee keer hetzelfde doelwit veranderen. Bvb: Als de wolven persoon A aanvallen en hij besluit het doelwit naar B te verschuiven en in een volgende nacht vallen de wolven weer A aan, kan de Leprechaun het doelwit van A niet meer veranderen omdat ie dat al eens gedaan heeft. Hij kan het nog wel bij andere spelers doen waarvan hij het doelwit nog niet eerder veranderd heeft.
Voor de volgorde om te kunnen bepalen of een doelwit naar boven of onder moet, wordt de volgorde van inschrijvingen gebruikt:
1. Swifty
2. Miek1999
3. MitchK
4. Deerbetah
5. Hillo
6. Giorgio
7. D*N
8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen
11. Molfreak
12. DRenziboy
13. michael90
14. Whatthefrank
15. Hadewychisdemol
(en van HIDM gaat het terug naar Swifty)
Kan dit betekenen dat er een wolf uit gaat als de Leprechaun het slachtoffer een plaats verplaatst?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2023, 19:40:20 »
Mijn naam is in elk geval uniek te noemen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2023, 19:50:07 »
Kan dit betekenen dat er een wolf uit gaat als de Leprechaun het slachtoffer een plaats verplaatst?
Dat klopt! Er zal dus heel strategisch gespeeld moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2023, 19:56:48 »
Iedereen heeft de rol ontvangen en de graven hebben hun info ook gekregen. Als je nog geen pm hebt gehad van mij, laat het me weten.

En dan begint de eerste nacht. Er wordt nog NIET gegeten door de wolven, dus iedereen blijft nog even veilig.
De ziener en de sekteleider mogen al wel een naam doorsturen en hebben daarvoor tijd tot morgen 21u.

Er mag dus al overlegd worden hier. Morgen open ik het eerste dagtopic, maar waarschijnlijk wel later dan 21u omdat ik pas later thuis zal zijn.

Veel succes allemaal!!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2023, 19:57:01 »
Hallo allemaal ::bravo::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2023, 20:06:58 »
Hello! Ik ben echt blij met mijn familie. En met jullie allemaal. Wat een leuke bende bij elkaar. Ik moet eens goed gaan verdiepen in de regels!

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2023, 20:17:49 »
 ::zwaai:: Hallo allemaal  ::zwaai::


Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2023, 20:44:29 »
 ::zwaai:: ::zwaai::
Er is geen Mol meer...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2023, 20:47:38 »
 ::zwaai:: Dit is al eventjes geleden, maar heb er weer zin in!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2023, 21:06:10 »
Maar het is dus de bedoeling dat je hier overlegt met je familie op wie te stemmen?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2023, 21:12:47 »
Maar het is dus de bedoeling dat je hier overlegt met je familie op wie te stemmen?

Ja, het werkt eigenlijk net als in normale potjes, alleen is er maar 1 stem per familie (in de eerste ronde). Maar je moet wel gewoon allemaal stemmen.

Dus voor jouw familie geldt dan: stel dat jij op persoon X stemt en Syd en Kaaasje op persoon Y, dan zijn er dus binnen jouw familie meer stemmen op persoon Y en dan geldt dat dus als 1 stem op persoon Y. En als je alledrie op dezelfde stemt is het ook gewoon 1 stem op diegene.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2023, 21:17:19 »
::joehoe::

Mogen we dus al in de nacht hier overleggen over wat we morgen overdag willen doen evt?
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2023, 21:18:44 »
Heeeeeey Fam!  ::hug:: Long time no see!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2023, 21:41:34 »
::joehoe::

Mogen we dus al in de nacht hier overleggen over wat we morgen overdag willen doen evt?
Yes. Na het vorig potje werd er gezegd dat de nachten de vaart er uit haalden omdat er niks gezegd mocht worden.

Er mag overlegd worden, maar nog niet gestemd! Stemmen gebeurd overdag.
En let er uiteraard op dat wolven hier meelezen.


Overigens voor iedereen met een nacht actie: ik geef pas antwoord als de dag begint, zodat je die info dan ook pas kan gebruiken.

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2023, 21:55:22 »
Hallooo ik wil proberen deze keer wat actiever mee te doen. Dit lukte vorige keer helaas niet, maar dat ga ik nu dus wel proberen
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2023, 22:17:57 »
De strategie van de wolven is iig al wat meer beperkt gezien er een stoorzender inzit...
Wolven kiezen nu dus ook afhankelijk van inschrijflijst voor een gunstiger doelwit. Eentje waaromheen geen wolf staat.

Vraag, de leperchaun mag dan toch ook eenmalig zichzelf verdedigen?

Edit: Hallooo iedereen, ik duik meteen vol in het spel, zonder te groeten... Whoops.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 1 (+ spel uitleg)
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2023, 22:19:27 »

Vraag, de leperchaun mag dan toch ook eenmalig zichzelf verdedigen?
Klopt!
En wolven mogen ook een van hun eigen aanduiden in de hoop dat de leprechaun het doelwit verschuift.