Auteur Topic: [LEG 4] Dag 2  (gelezen 818 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Dag 2
« Gepost op: 16-01-2023, 21:03:03 »

Het eerste slachtoffer van de wolven was gevallen. Iedereen kwam die ochtend samen op het dorpsplein. Iedereen, behalve de opgepeuzelde…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zoals vermeld wordt de rol van het slachtoffer van de wolven niet bekend gemaakt.

Er zijn nog 13 spelers over:
1. Swifty
2. Miek1999
3. MitchK
4. Deerbetah
5. Hillo
6. Giorgio
7. D*N
8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen
11. Molfreak
12. DRenziboy
13. michael90
14. Whatthefrank
15. Hadewychisdemol

Er hoeft niet meer in familieverband gestemd te worden! En er kan vanaf nu gestemd worden tot morgen 21u. Wederom door een naam vet te drukken. Stem veranderen mag, maar wel in een nieuwe post.

Succes!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2023, 21:07:23 »
Oh en voor wie wil meta gamen en kijken wie er recent nog online is geweest en dus de Leprechaun zou kunnen zijn: ik heb de Leprechaun’s mobiele nr gevraagd, dus we communiceren buiten RN om. ;)
Die hoeft dus niet per se online te komen (omdat het allemaal snel binnen 1 uur besloten moet worden).

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2023, 21:18:50 »
Ohja we weten de rol niet, en met de Leprechaun aanwezig kan Syd zelfs een wolf zijn.  :o

Dat maakt het wel complex...

Wat weten we dan wel zeker of het nachtelijk slachtoffer?
De wolven zijn voor Kaaasje, Syd of Vermoljoen gegaan.


Top dat het metagamen zo hebt getackeld Robbie  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 21:20:40 door Kaaasje »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2023, 21:37:36 »
Ugh, mijn hoofd maakt nu al overuren om dit allemaal te kunnen begrijpen, laat staan om daarmee nog wolven te vinden...

Mijn gevoel zegt, maar dat is puur speculeren, dat de wolven de eerste nacht dat ze mogen lunchen gekozen hebben voor een veilig doelwit, zoals ik op nacht 1 ook al aanhaalde. Dit wil effectief zeggen dat, een van de namen die jij noemt Kaaasje sowieso een goede rol heeft. Maar dat als Syd niet het oorspronkelijke doelwit is dit ook kan gelden voor zowel DN en Molfreak. Als Syd wel het oorspronkelijke doel was, dan volgt uit deze theorie dat alle 3 de namen goede rollen hebben.

Stel dat de Leprechaun op dag 3 er nog is zou dit cruciale informatie op kunnen leveren. Just sayin'
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 21:41:54 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2023, 21:38:19 »
Ohja we weten de rol niet, en met de Leprechaun aanwezig kan Syd zelfs een wolf zijn.  :o

Dat maakt het wel complex...

Wat weten we dan wel zeker of het nachtelijk slachtoffer?
De wolven zijn voor Kaaasje, Syd of Vermoljoen gegaan.


Top dat het metagamen zo hebt getackeld Robbie  ::ok::

Ik kan wel zeggen dat ik Sydney verdacht als wolf eigenlijk

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2023, 22:46:51 »
Oh ja dit maakt dingen wel complex :P. Denken we dat de lepper de eerste nacht al dingen zal doen? Ik zou ergens verwachten dat de wolven de eerste nacht veilig inzetten en dat het voor hem ook niet zoveel uitmaakt dus of ie hem veranderd in die zin. Dus ik wil wel geloven dat Syd het target was om het even makkelijk te maken in mijn hoofd ;D. Maar waarom Syd is dan de vraag?

Ik kan wel zeggen dat ik Sydney verdacht als wolf eigenlijk
Waarom?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #6 Gepost op: 16-01-2023, 22:47:09 »
Sowieso is de info van de Leprechaun heel nuttig tzt (nu nog veel te vroeg). Dan weten we wie elke ronde het echte target was. En met dat in het vooruitzicht kunnen de wolven ook bijna niet anders dan sporadisch ook zichzelf lunchen, want anders kunnen we veel mensen uitsluiten als de Leprechaun zichzelf ooit bekend maakt. Mooie is ook: diegene kan zich bekend maken en dan mogelijk zichzelf nog een nacht safe houden ook.

Lang verhaal kort: interessante rol met op een later moment veel mogelijkheden. Nu… not so much.

Ik ga nog even teruglezen om m’n verdachtenlijstje op te stellen, nog geen tijd voor gehad.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2023, 00:00:34 »
Ik ga morgen pas vrij laat weer actief zijn, dus vergeef me, dit zal zeker de hele week nog zijn. (hoera voor vast werkritme.  ;) )
Maar ik probeer tussendoor wel mee te lezen en te denken. (In hoeverre mijn hersenspinsels niet al benoemd worden natuurlijk.
Voor nu slaap lekker wolfjes, en burgers natuurlijk ook!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #8 Gepost op: 17-01-2023, 08:15:37 »
Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #9 Gepost op: 17-01-2023, 09:27:19 »
Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)

Het lijkt me dat de laprechaun wel zijn/haar power zoveel mogelijk inzet dus als wolf kun je wel best risico nemen om de target op jezelf te zetten.


Ik vind het zo lastig om nu iemand aan te duiden. Want ik vind niemand verdacht.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #10 Gepost op: 17-01-2023, 09:34:27 »
ik vind het tot nu toe ook vrij lastig moet ik zeggen ::jaja::

Ik kan ook nog niet echt aanwijzen wie ik wel of niet verdacht vond. Ik ben wel benieuwd waarom Arno niet reageert op de vraag van D*N. Zeker aangezien dit een erg interessante en nuttige vraag is.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #11 Gepost op: 17-01-2023, 09:39:17 »
Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)

Mee eens ::jaja::. Er is (als we er dus even voor het gemak vanuit gaan dat het target niet is verschoven) nog steeds wel een kans dat Kaaasje en/of Vermoljoen wolven zijn, maar nu niet op één van hen willen stemmen.

@Arno: je zegt dat je niemand verdacht vindt, maar je vond Syd wel verdacht, kun je dat toelichten? 
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #12 Gepost op: 17-01-2023, 11:50:09 »
Thank you ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #13 Gepost op: 17-01-2023, 15:43:20 »
Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)
Ik denk dat dat ook deels zal afhangen van wie de rol heeft, zie ook bijvoorbeeld de reactie van Molfreak Arno. De een is nou eenmaal meer geneigd iets met zn power te doen dan de ander, gewoon omdat het kan.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2023, 16:23:05 »
Aangezien ik de komende uren even weg ben en niet met zekerheid weet of ik hier nog op de site geraak voor 21u, stem ik alvast op Molfreak Arno. Ik vind hem bij het hele verhaal rond die kaart toch maar raar uit de hoek komen en heb verder nog niet echt iets verdacht kunnen opsporen…
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2023, 16:50:36 »
Vermoljoen is me net voor, ik vind Arno ook een beetje bijzonder reageren. Nadat Miek de vraag nog eens heeft gesteld is hij wel online geweest, maar heeft hij geen reactie op die vraag gegeven. Ik stem daarom op Molfreak Arno
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2023, 17:01:53 »
Aangezien ik de komende uren even weg ben en niet met zekerheid weet of ik hier nog op de site geraak voor 21u, stem ik alvast op Molfreak Arno. Ik vind hem bij het hele verhaal rond die kaart toch maar raar uit de hoek komen en heb verder nog niet echt iets verdacht kunnen opsporen…

Zelfde voor mij, ik ben zo ook een paar uurtjes weg. Ik verwacht wel net voor de deadline nog online te kunnen komen dus misschien pas ik dan mijn stem nog aan. Ik stem ook op Molfreak Arno om dezelfde redenen die Swifty en Vermoljoen noemen.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2023, 17:47:08 »
Ik volg dit keer wel direct m’n gevoel en ga voor Swifty. Volgt Vermoljoen op een target dat zich al even aan het vormen is de afgelopen dagen. Maar zou Arno zo met z’n uitspraken door gaan als gelijk al bleek dat het ‘m verdacht maakt? Gevoelsmatig zeg ik nee. Dus dan kijk ik maar de Arno-stemmers en verdachtmakers en dan valt vandaag Swifty me het meeste op.
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2023, 18:23:47 »
Nog een dikke twee en half uur om te stemmen!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2023, 18:30:13 »
Maar zou Arno zo met z’n uitspraken door gaan als gelijk al bleek dat het ‘m verdacht maakt? Gevoelsmatig zeg ik nee. Dus dan kijk ik maar de Arno-stemmers en verdachtmakers en dan valt vandaag Swifty me het meeste op.
Ik volg je gevoel maar, met alle liefde en respect, het is wel Arno ;D. Die doet wel vaker onhandige dingen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human