Auteur Topic: [LEG 4] Dag 2  (gelezen 822 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2023, 18:33:09 »
Poeh, beetje rare en drukke dag vandaag. Hopelijk zo voor de deadline nog even tijd om alles door te lezen.
Mocht het er niet meer van komen, ik knal voorlopig mijn stem op Michael90, puur onderbuikgevoel.
Eindelijk...

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2023, 18:35:06 »
Arno doet inderdaad een beetje vreemd, maar ik zie er niet direct een wolf in. Hij zegt dat hij nu niemand echt verdacht vindt, maar dat hij Sydney wel wat verdacht vond. Ik vind niet per se dat het een het ander tegen hoeft te spreken, of in ieder geval niet dat hij daarom een wolf zou moeten zijn. Ik vind mensen die er zo snel op springen dan ook verdachter eigenlijk. Dus dan ga ik voor nu met hillo mee op Swifty.

Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)
Ik zie de wolven dit juist wel doen hoor. Mee eens dat het niet een reden is om nu direct op Kaaasje of Vermoljoen te gaan, maar ik hou ze hierdoor eigenlijk juist meer in de gaten en pleit ze zeker niet vrij.

Nog een dikke twee en half uur om te stemmen!
Valt me nog mee, ik had 8 uur verwacht ;D Gebeurt er nog iets met speciale rollen overdag?

Edit: Sorry, ik had het gedeelte over het delen van de informatie even gemist. Ik denk niet dat dat mijn mening verandert, waarom zou Arno dit als wolf precies achter willen houden? Hoe meer wolven we denken dat er zijn, hoe meer wolven we gaan proberen uit te schakelen en zodra we er 3 hebben is het gewoon klaar toch? Zeker als het toch wel gedeeld gaat worden snap ik niet waarom hij dat als wolf niet zou delen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 18:41:56 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2023, 18:42:57 »
Nope, de speciale rollen hebben enkel ‘s nachts een functie.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #23 Gepost op: 17-01-2023, 19:24:42 »
Arno als wolf zou mij niet verbazen, maar Vermoljoen die ook op mijn radar staat duikt er makkelijk op in mijn ogen.

Voor nu stal ik mijn stem op Vermoljoen

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2023, 20:05:49 »
Ik deel de gedachte over dat Arno misschien niet al te handige en verwarrende opmerkingen plaatste, maar ik dit nog niet per se wolfs vindt.

Ook al snap ik dat Vermoljoen toch iets moet, zeker als eerst stemmende, en in die zin tenminste iets van een reden heeft bedacht, stem ik toch op hem.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2023, 20:17:14 »
Ik vind het opvallend dat zowel als eerste een naam noemen als als tweede op iemand stemmen blijkbaar goeie redenen zijn om op iemand te stemmen.
Ik snap dat je je stem ergens op moet baseren, maar ik vind dit geen goeie ontwikkeling. Op deze manier durft niemand meer een verdenking te uiten morgen, om te voorkomen dat je stemmen krijgt.

Volgens mij is het t beste om je stem te baseren op afwijkend gedrag. En ik vind er ook wat voor te zeggen om juist te stemmen op mensen die inactief zijn, niet meedenken, geen inbreng hebben. Maar iemand afstraffen omdat hij een verdenking uit is een risico voor toekomstige verdenkingen.

En verder: de vorige keer dat hillo hamerde op het wegstemmen van mij was hij een wolf ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2023, 20:25:29 »
Vermoljoen is ook prima ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2023, 20:38:54 »
Hmm...

Vindt het afwijkend gedrag van arno ook vreemd, nog vreemder vind ik de directe daar opvolgende stroom van stemmen. Is voor een wolf wel lekker makkelijk om je te gaan scharen achter een veilige naam zeker zo vroeg in het spel.

Zeker als je daarmee een positie creeërt waarin die naam al verder voor staat dan de rest.

Dit is een zeer beproefde strategie.
Mijn stem gaat dan ook naar Miek1999

Edit: niet zo zeer "afwijkend" meer opvallend. Zoals benoemd hoeft zijn vermoeden richting sydney niet uit te sluiten dat ie weer vanaf 0 moet beginnen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 20:43:18 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2023, 20:43:24 »
Ik ga mijn stem aan MitchK geven. Waarom? Omdat ik niet denk dat de tot nu toe vooral genoemde Swifty en Vermoljoen een wolf zijn (want anders was ik op één van beide gegaan).

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2023, 20:44:32 »
Citaat
Arno doet inderdaad een beetje vreemd, maar ik zie er niet direct een wolf in. Hij zegt dat hij nu niemand echt verdacht vindt, maar dat hij Sydney wel wat verdacht vond. Ik vind niet per se dat het een het ander tegen hoeft te spreken, of in ieder geval niet dat hij daarom een wolf zou moeten zijn.

Het gaat er ook niet om dat hij nu niemand verdacht vindt en Syd wel verdacht vond, maar dat zowel D*N als ik hebben gevraagd om toelichting en hij dit nog steeds niet heeft gegeven.

Citaat
Edit: Sorry, ik had het gedeelte over het delen van de informatie even gemist. Ik denk niet dat dat mijn mening verandert, waarom zou Arno dit als wolf precies achter willen houden? Hoe meer wolven we denken dat er zijn, hoe meer wolven we gaan proberen uit te schakelen en zodra we er 3 hebben is het gewoon klaar toch? Zeker als het toch wel gedeeld gaat worden snap ik niet waarom hij dat als wolf niet zou delen.

Het klopt wel wat je zegt (als hij wolf is is er inderdaad niet een reden waarom hij het niet zou delen), maar dat was niet het punt van de discussie. Arno wilde überhaupt de info nog niet delen en zei dat ik, door dat wel te doen, een of ander 'voordeel' heb verspeeld. Terwijl het gewoon nuttige informatie was die iedereen moest weten. Dus voor mij voelt het dan alsof hij mij voor de bus probeert te gooien terwijl ik gewoon iets heb gedaan in het belang van de groep.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2023, 20:53:57 »
Ik ga mijn stem aan MitchK geven. Waarom? Omdat ik niet denk dat de tot nu toe vooral genoemde Swifty en Vermoljoen een wolf zijn (want anders was ik op één van beide gegaan).

En Arno die ook al stemmen heeft en genoemd is? Wat vind je daar dan van?


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2023, 20:56:34 »
Ik vind de solostemmen op mij en MitchK wel een beetje bijzonder, zeker zo kort voor de deadline. Want die hebben nu toch geen nut meer ???
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2023, 20:59:21 »
Ik vind de solostemmen op mij en MitchK wel een beetje bijzonder, zeker zo kort voor de deadline. Want die hebben nu toch geen nut meer ???
Ik ga geen beslissende stem geven terwijl ik nog geen idee heb

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2023, 20:59:23 »
Swifty
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2023, 21:00:44 »
Ik ga geen beslissende stem geven terwijl ik nog geen idee heb

Okee, fair punt :)

Citaat
Zoals benoemd hoeft zijn vermoeden richting sydney niet uit te sluiten dat ie weer vanaf 0 moet beginnen

Zoals benoemd was dat niet waar het om ging ;D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2023, 21:10:21 »
Het dorp was het erg oneens met elkaar en de stemmen gingen alle kanten op.

Miek1999, MitchK en Michael90 ontvingen elk 1 stem.
Swifty ontving twee stemmen.
Molfreak Arno en Vermoljoen kregen elk drie stemmen. Dat waren de meeste stemmen en dus een gelijkspel. Het is aan burgemeester Whatthefrank om te bepalen wie er op de brandstapel moet.

Hebben niet gestemd:
Molfreak Arno voor de tweede keer (nog één keer en je wordt geëlimineerd!)
Whatthefrank


Iedereen met een nacht taak mag daar al mee starten terwijl we wachten op het verlossende woord van de burgemeester.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2023, 21:22:38 »
Hoi! Sorry voor mijn afwezigheid vandaag. Ik heb een vrij drukke dag gehad op m'n werk en ben er daardoor helaas niet aan toe gekomen om te stemmen. Wel heb ik inmiddels alles gelezen. Het gaat dus tussen Arno en Vermoljoen. Dat Arno onder vuur is komen te liggen snap ik enigszins, wat ik hieraan wel opvallend vind is dat mijn verhaal voor het achterhouden voor de info opzich best lijkt op dat van Arno, maar niemand noemt mij. Waarom moet de focus dan per se zo op hem? Volgens de leppie theorie zou het prima kunnen dat Vermoljoen een wolf is, en gezien ik mijn familie nog niet wil afvallen, gaat mijn beslissende stem op hem  ::sorry::
Er is geen Mol meer...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2023, 21:25:41 »
Vermoljoen wordt de brandstapel opgesleurd en in de fik gestoken.

Hij schreeuwt het uit van de pijn en laat zijn ware aard zien.

Vermoljoen is…
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2023, 21:27:55 »
Yay  ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 2
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2023, 21:30:04 »
 ::bravo:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human