Auteur Topic: [LEG 4] Dag 5  (gelezen 485 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Dag 5
« Gepost op: 22-01-2023, 21:05:05 »

Het volgende slachtoffer van de wolven werd die ochtend ontdekt. Het was…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het dorp heeft weer tot morgen 21u om te overleggen en te stemmen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2023, 21:14:23 »
Dit zal mijn laatste dag zijn. Ik was vannacht het target. Ik heb om mezelf te redden het target verschoven. Ik kon kiezen tussen Miek en HIDM. Sorry HIDM...
Ik vrees ondertussen wel voor winst voor de sekteleider.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2023, 21:17:46 »
Hidm had eerder vanavond gezegd dat hij nog iets had willen delen, had je dan niet beter het target naar mij kunnen verschuiven zodat Hidm vandaag nog had kunnen delen wat hij had willen zeggen?  :)

De sekteleider kan trouwens wel mensen hebben gerekruteerd die er inmiddels uit liggen!
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2023, 21:25:25 »
Plus de sekteleider kan er eventueel ook al uit zijn natuurlijk  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2023, 21:31:33 »
Hidm had eerder vanavond gezegd dat hij nog iets had willen delen, had je dan niet beter het target naar mij kunnen verschuiven zodat Hidm vandaag nog had kunnen delen wat hij had willen zeggen?  :)

De sekteleider kan trouwens wel mensen hebben gerekruteerd die er inmiddels uit liggen!

Ik ging er vanuit dat de wolven zouden verwachten dat ik naar jou zou verschuiven.
Ik vind het jammer dat HIDM niet meer de kans heeft gehad om wat te zeggen, maar er was een kansje dat hij een wolf was en dacht wel veilig te zitten.

Ik denk dat we ondertussen toch maar weer eens moeten kijken naar de Vermoljoen-stemming. Het zijn slimme wolven zei ik die dag. Os wolf Frank zo slim geweest dat hij mede-wolf Vermoljoen onder de bus te gooien om zo zelf totaal niet meer verdacht te worden? Of moeten we toch nog eens naar Arno kijken, die amper meedenkt maar nooit meer in gevaar is gekomen qua lynch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2023, 21:51:41 »
Ik ging er vanuit dat de wolven zouden verwachten dat ik naar jou zou verschuiven.
Ik vind het jammer dat HIDM niet meer de kans heeft gehad om wat te zeggen, maar er was een kansje dat hij een wolf was en dacht wel veilig te zitten.

Ik denk dat we ondertussen toch maar weer eens moeten kijken naar de Vermoljoen-stemming. Het zijn slimme wolven zei ik die dag. Os wolf Frank zo slim geweest dat hij mede-wolf Vermoljoen onder de bus te gooien om zo zelf totaal niet meer verdacht te worden? Of moeten we toch nog eens naar Arno kijken, die amper meedenkt maar nooit meer in gevaar is gekomen qua lynch?
Ik ga mezelf nu nog Verdachter maken door wel te reageren wanneer iemand mij noemt.

Ik kan gewoon niet meer zeggen dan dat ik in deze legacy niet helemaal tot mijn recht kan komen. Ik vind het heel moeilijk om mee te denken. Zeker omdat we van de doden niet weten wat ze zijn. En de ziener heeft ook nog niets gezegd.

Ik zou mezelf ook verdacht vinden. Maar ik ben gewoon clueless. En mijn gevoel zat 2 keer helemaal fout.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2023, 21:54:11 »
Dus je wantrouwde Hidm meer dan mij? Daar leek het gisteren namelijk niet op ;D

Os wolf Frank zo slim geweest dat hij mede-wolf Vermoljoen onder de bus te gooien om zo zelf totaal niet meer verdacht te worden? Of moeten we toch nog eens naar Arno kijken, die amper meedenkt maar nooit meer in gevaar is gekomen qua lynch?

Wat je over Frank zegt: zou misschien kunnen ja, in een eerder potje is zoiets ook weleens gebeurd (maar dan niet met Frank). Als het Arno is zou ik dat erg jammer vinden als zijn strategie 'inactief zijn' is. Het is niet onmogelijk maar ik denk niet dat Arno een wolf is.

Mijn hoofdverdachte is nu denk ik Drenziboy, vanwege zijn inconsistentie met zijn verdenkingen. Maar ik vertrouw mijn eigen judgement niet meer helemaal sinds gisteren dus ik stem nog niet ::rofl::

Wat zou de info kunnen zijn die HiDM had willen vertellen?

Edit: eerste vraag is gericht aan Swifty, Arno's post kwam ertussendoor :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2023, 21:56:13 »

Wat zou de info kunnen zijn die HiDM had willen vertellen?

Ik ben bang dat hij ziener was.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2023, 22:10:46 »
Ik ben bang dat hij ziener was.

Heb ik ook even over nagedacht, maar dan had hij dat toch gewoon gisteren op tafel kunnen gooien? Of anders vanmiddag? Want na Swifty's Leprechaun claim was het wel duidelijk dat zij dan het target zou worden in de nacht en dat ze het target weer zou verplaatsen, dus dan zou Hidm erop hebben gegokt dat Swifty het target naar mij zou verplaatsen ipv nog veilig de info die hij heeft te delen. Dat is niet heel logisch.

Als hij wel de ziener was is het logisch dat hij tussen 8 en 9 die info wilde delen, maar waarom kondigde hij dat dan vanmiddag al aan? Want dan kan het zijn dat de wolven ook denken dat hij de ziener is waarna ze toch het target op hem hebben gezet, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Dan had hij die opmerking wel weggelaten en had hij zijn info gewoon gedeeld na 8 uur :)

Dus dan zouden we aankomen bij de theorie 'Hidm was de ziener en Swifty heeft gelogen dat ze de Leprechaun is, Swifty is wolf en heeft erop gegokt dat de Leprechaun in de nacht is vermoord'. Maar dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk ::rofl:: en ik kan ook niet echt mogelijke hints ontdekken in HiDM's posts.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2023, 22:39:15 »
Ik zie ook geen hints, en ik neem aan dat hij het risico gezien zou hebben. Ik geloof echt niet dat hij de ziener was.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2023, 22:53:36 »
Mijn hoofdverdachte is nu denk ik Drenziboy, vanwege zijn inconsistentie met zijn verdenkingen. Maar ik vertrouw mijn eigen judgement niet meer helemaal sinds gisteren dus ik stem nog niet ::rofl::

Dit had ik eigenlijk al enigzins verwacht... ::rofl::

Ik ga daarom even iedereen af met mijn ideeën en gevoel erbij (Zoals ze op dit moment zijn.)
:
Swifty: Minder verdacht wel mogelijk, Zou gelogen kunnen hebben over haar leper claim, kan hier heel makkelijk mee wegkomen op het moment dat de stem natuurlijk niet op haar valt. De kans dat ze morgen nacht het slachtoffer is is groot.

Miek: Verdacht, probeert andere mensen te pakken op inconsiquenties om zo zelf uit schot te blijven, want hé je bent in ieder geval actief bezig om een wolf te zoeken.

Dennis: Verdacht, er is nog niks dat hem uitsluit als wolf. Kan heel simpel meestemmen of juist niet en makkelijk meedingen op de rest.

Molfreak: Niet zo verdacht wel mogelijk, Het zou een geniale vondst zijn van de wolven om er juist op eentje te stemmen. Dat er dan twee wolven op het blok lagen is dan wel weer jammer en maakt de praktijk is minder plausibel dan de theorie.

Ikzelf: Ik ga niet ontkennen dat ik mezelf ontzettend in de kijker heb gezet met onhandige en onsamenhangende uitspraken, dat dit puur uitingen van mijn mening zijn op dat moment daar gelaten. Maar ik ben onschuldig.

Frank: Niet zo verdacht wel mogelijk, Ook dit zou een redelijk goed idee zijn in theorie, maar of je met 1 wolf minder al gelijk op de eerste keuze een wolf wilt offeren...

Het kan zo zijn dat, en dit is bij uitstrek de meest krankzinnige theorie die ik tot nu toe gespuid heb,
De wolven op nacht 4 erachter zijn gekomen dat hun eerste keuze zowel op nacht 2 als 3 dood zijn gegaan. Hierdoor is het redelijk aan te nemen dat:
- De leper dood is.
- Ze het verhaal van Mitch kunnen volgen als beredenering voor zijn dood op nacht 4.
- De leperrol zonder tegenstand geclaimd kan worden.
^^DIT IS EEN THEORIE, NIET WAT IK DENK

Wat ik zelf denk is dat de wolf of wolven zitten onder Miek/Dennis

Ik zie ook geen hints, en ik neem aan dat hij het risico gezien zou hebben. Ik geloof echt niet dat hij de ziener was.

Ik vrees dat Syd de ziener was en dus amper info had om met ons te delen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #11 Gepost op: 23-01-2023, 08:44:02 »
Ik kan gewoon niet meer zeggen dan dat ik in deze legacy niet helemaal tot mijn recht kan komen. Ik vind het heel moeilijk om mee te denken. Zeker omdat we van de doden niet weten wat ze zijn. En de ziener heeft ook nog niets gezegd.

Ik ben het hier trouwens ook wel mee eens (even los van het feit dat ik wel actiever ben dan Arno). Het is heel erg lastig om als burger niet verdacht te zijn, en gecombineerd met de Leprechaun claim die dit potje niet meer definitief bewezen zal worden (tenzij we Swifty er overdag nog uit gaan stemmen, maar dat lijkt me niet slim :P) plus met dat we niet weten welke rollen er in de nacht uit gaan wordt het steeds lastiger.

Te vroeg stemmen is verdacht, laat op de avond stemmen is verdacht, als eerste stemmen is verdacht, op dezelfde persoon als degene voor je stemmen is verdacht want dan ben je een meeloper, een solostem uitbrengen is verdacht want misschien red je daar een wolf mee of je blijft buiten de hoofddiscussie van de dag erna, weinig posten kan een verdachte under the radar strategie zijn, veel posten is verdacht omdat dat gezien kan worden als 'kijk mij eens actief meedoen' en datzelfde geldt voor overzichtjes maken. En ('te' gedetailleerd) zoeken naar inconsequenties is zowel verdacht als spelbedervend. Dus wat moet je als burger dan doen?  ???
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #12 Gepost op: 23-01-2023, 09:53:30 »
Dat wat Miek hierboven beschrijft is voor mij eigenlijk de reden dat ik dit stiekem best wel een leuk potje vind. Volgensmij zijn de gedachtes van onze groep echt all over the place en eerlijk is eerlijk, dat is soms verwarrend maar kan daarom ook juist info opleveren  ;D

Dat HIDM dood is vind ik op persoonlijk vlak jammer maar speltechnisch helpt het me wel lichtelijk verder, omdat hij wel 1 van de mensen was die ik nog in overweging nam als mogelijke wolf. Misschien was hij dat ook, who knows. Zoals Swifty terecht zegt, ik denk dat de wolven er misschien vanuit gingen dat Swifty's claim klopt en dat ze de lunch naar Miek zou verschuiven. Dat zou betekenen dat beide dames geen wolf zijn. Op dit punt; als 1 van jullie 2 het wel is, chapeau, jullie verdienen de winst  ::bravo::

Kaaasje verdenk ik nog steeds niet, voornamelijk vanwege het feit dat Syd vermoord is en dat een onlogische keuze zou zijn tussen 2 wolven in (Vermoljoen en zij), maar ook door haar gedrag in het spel!

Arno is... Arno. Hij is er wel maar hij is er niet. Zoals ik al eerder benoemde, ik acht het zeker mogelijk en zou het geniaal gespeeld vinden als hij een wolf blijkt te zijn, maar voor nu zet ik er wel een potloodstreepje doorheen omdat ik denk dat Arno wat actiever zou zijn als hij een wolf is!

Dan hou ik Dennis en DRenziboy over, waarbij ik ze allebei eigenlijk wel verdenk. Het zijn allebei ook mannen die al wel redelijk genoemd worden. Ik denk echt dat we op een goed spoor zitten wanneer we op deze 2 aan gaan sturen. Ik gooi mijn stem alvast op Dennis, uit verdenking maar ook gewoon omdat ik even wil kijken hoe de rest van de dag loopt als ik dat doe  ;D
Er is geen Mol meer...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2023, 10:46:53 »
Ik ben er ook nog Drenziboy ;D

Ik kan ook nog wel een krankzinnige theorie bedenken  ::rofl::
Miek, Frank, Arno en Vermoljoen zijn de vier wolven. Doordat drie van de vier graaf zijn, kunnen ze zeggen dat er maar 3 wolven zijn ipv 4.
Ik geloof hier zelf niet zo in trouwens, maar zou toch redelijk briljant en goed gespeeld zijn...  :o


@Miek, maar dat is toch juist ook het leuke van het spelletje, tenminste dat vind ik. Ja alles kan verdacht zijn, of juist onverdacht en dan toch weer niet omdat een wolf dat had kunnen bedenken. Ik vind het altijd zo saai als we iets "zeker" weten.
Eens dus met Frank ;D
(Al zou het ook wel fijn zijn als je weet als iemand dood is of diegene wolf is of niet..)

Ik ga straks ook nog even iedereen nalopen en bedenken wat ik dan ga doen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2023, 13:01:47 »
Het is ook wel leuk, maar ook gewoon erg frustrerend als alles onzeker blijft :P. Dus vooral dat we niet weten wat voor rol er 's nachts doodgaat vind ik soms een beetje vervelend.

Citaat
Miek, Frank, Arno en Vermoljoen zijn de vier wolven. Doordat drie van de vier graaf zijn, kunnen ze zeggen dat er maar 3 wolven zijn ipv 4.

We hebben er toch niks aan om dat te zeggen? Het is niet alsof je dan minder fanatiek gaat zoeken ;D

Ik heb geen wolvengevoel bij Dennis, ik vind zijn uitleg over zijn stemgedrag enzo wel logisch. Dus ik stem nu even op DRenziboy
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2023, 13:11:44 »
We hebben te weinig aanknopingspunten en dus bedenken we nu allemaal iemand anders. Ik heb bij zowel Dennis als Drenziboy geen argumenten voor of tegen. Maar mijn gevoel zegt dat wolf Frank het slim heeft gespeeld door vermoljoen op te offeren
Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #16 Gepost op: 23-01-2023, 13:24:29 »
Ik ben er ook nog Drenziboy ;D
Klopt en ook bij jouw zet ik nog vraagtekens. Desondanks dat het onwaarschijnlijk oogt gezien syd.

Maar goed er moet een meerderheid komen en ik moest nog stemmen. Dus ga ik voor nu mee met Frank op Dennis
« Laatst bewerkt op: 23-01-2023, 13:27:05 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #17 Gepost op: 23-01-2023, 18:37:37 »
Nog iets minder dan twee en half uur en nog drie stemmen te gaan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2023, 19:23:13 »
Vooral Arno moet stemmen, anders zijn we hem ook kwijt!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 5
« Reactie #19 Gepost op: 23-01-2023, 19:35:05 »
Okay dus tot zover:

Drenziboy (1) - Miek
D*N (2) - Frank, Drenziboy
Frank (1) - Swifty

Nog niet gestemd - Kaaasje, D*N, Molfreak Arno

Oftewel, het kan nog alle kanten op.

Ik ga zo nog even vanalles nalopen en dan maak ik een keuze.