Auteur Topic: [LEG 4] Nacht 7  (gelezen 491 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Nacht 7
« Gepost op: 25-01-2023, 21:37:44 »
Met de sekteleider die verdwenen is en nog een burger dood, blijven er slechts drie spelers over:
1. Swifty |
2. Miek1999
3. MitchK
4. Deerbetah
5. Hillo |
6. Giorgio

7. D*N
8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen
11. Molfreak ||
12. DRenziboy |
13. michael90
14. Whatthefrank ||
15. Hadewychisdemol


Wellicht gaan we de laatste nacht in. Tenzij er toch nog iets gebeurt?

Iedereen met nachtacties heeft tot morgen 21u.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2023, 07:58:06 »
DE ONTKNOPING

Het laatste slachtoffer van de wolven is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En daarmee hebben de wolven op het nippertje dit potje nog gewonnen! Gefeliciteerd aan wolven:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Het was een spannend potje! Laten we eens even overlopen wat er is gebeurd:
Het lijkt wel traditie te zijn in Legacy dat de ziener heel snel afgemaakt wordt. Syd zag de eerste nacht, toen de wolven nog niet aan het moorden waren, dat burgemeester Frank goed was. In de tweede nacht zag ze dat D*N slecht was! Helaas was dat dezelfde nacht dat ze werd opgegeten door de wolven en kon ze het dorp dus niet vertellen dat ze een wolf had gezien... Tenzij de Leprechaun haar doelwit nog zou wijzigen. Het was voor mij spannend afwachten, maar het verdict van Leprechaun Swifty was toch om het bij Syd te houden en zo verloor het dorp weer meteen zijn ziener.

Het volgende slachtoffer was MitchK, want de wolven waren overtuigd dat hij een ziener was. Maar Swifty besloot het doelwit naar hillo te schuiven, die, net als MitchK, burger was. De nacht daarna gingen de wolven weer op MichK, wetende dat de Leprechaun het niet meer kon verschuiven.

Swifty de Leprechaun had zichzelf geout en de wolven wisten dus wie ze moesten aanvallen: Swifty! Zij kon het doelwit naar Miek1999 of HIDM verplaatsen. Ze verschoof het naar HIDM en verexcuseerde zich bij hem. Maar was het wel nodig om sorry te zeggen?
HIDM was geen lief klein burgertje, maar een gevaarlijke wolf!!

En zo bleef er nog maar één wolf over. Maar Sekteleider Molfreak Arno was ook héél dicht bij zijn doel. Enkel D*N moest nog in zijn sekte. Geen wonder dan ook dat hij overdag zijn pijlen op hem richtte. Maar helaas lag hij er uit wegens het 3 maal niet of te laat stemmen (maar laat ik dat niet te veel oprakelen ;) )

Met nog 3 spelers over, was het gegarandeerde win voor de wolven ,tenzij D*N zou vergeten te eten. Maar dat deed hij uiteraard niet en zo hebben de wolven de winst wederom te pakken in dit dorp!


Een kluizenaar woont in het bos nabij en komt op een dag bij zonsopgang het dorp in gewandeld met een aanbod:
“Ik woon al mijn hele leven in deze bossen. Ik heb gezien wat daar rond waart. Ik kan charms vervaardigen waarmee je een aanval kan afwenden. Ze zullen jullie beschermen. Ja… ja, jullie zullen de hulp zeker nodig hebben. Maar ik heb natuurlijk tijd nodig. Oh, het zal zeker tijd vergen. Zorg ervoor dat je zo lang in leven blijft en ik zal zien wat ik voor jullie kan doen.”

Iedereen die op het einde van deze sessie nog leeft, krijgt een protective charm voor toekomstige sessies.


De oude kluizenaar was klaar met het vervaardigen van zijn charms en kwam terug naar het dorp met wel tien charms. Hij was echter onthutst toen hij nog maar twee levenden aan trof. Hij overhandigt een charm aan Fodius Poorman en Annie Ulmer. De charms zijn dus gelinkt aan de familienaam, net als de burgemeester en de graven. Als je in een volgend potje niet meespeelt en iemand anders krijgt de rol van Fodius of Annie, zal die gebruik kunnen maken van de charm.


Hoe werkt een Protective Charm?

Een Protective Charm beschermt je van een weerwolven aanval. Als je aangevallen wordt door een wolf, ben je niet dood, maar dan verdwijnt de Protective Charm wel voorgoed.
Per potje kan er maar één keer een Protective Charm ingezet worden. (maar je hoeft het dus niet te posten dat je hem in wil zetten, hij wordt automatisch gebruikt als je wordt aangevallen).



En dan nog de laatste stap van dit potje, het verkiezen van de Most Valuable Villager! Deze keer mogen de Graven samen beslissen welke persoon deze eer verdient. Dus Miek1999, Molfreak Arno en Whatthefrank, graag hier overleggen en uiteindelijk gezamenlijk één naam overeen komen. Jullie hebben tot 21u vanavond. ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2023, 08:10:30 »
Next time on... Weerwolven Legacy!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2023, 08:41:18 »
Het volgende slachtoffer was MitchK, want de wolven waren overtuigd dat hij een ziener was. Maar Swifty besloot het doelwit naar hillo te schuiven, die, net als MitchK, burger was. De nacht daarna gingen de wolven weer op MichK, wetende dat de Leprechaun het niet meer kon verschuiven.

Wat een compliment ::bravo:: Had ik HIDM en Vermoljoen toch mooi weer door tijdens het spel ::bravo::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2023, 09:21:29 »
Goed gespeeld wolven  ::bravo::

Voor mij was vooral HiDM heel onverdacht doordat hij zo makkelijk en onnodig op Vermoljoen stemde. Dus slimme tactiek om jezelf mee vrij te pleiten ::ok::. En doordat DRenziboy zoals hij zelf al aangaf soms wat onhandig en warrig kan zijn was hij voor mij verdachter dan D*N.

Frank en Arno, hebben jullie een suggestie voor MVV? Ik zit zelf te denken aan Swifty (goed gespeeld als Leprechaun), HiDM (onverdachte wolf - voor mij in ieder geval) of Kaaasje (die overduidelijk burger was en superfanatiek meedeed). Wat verder niet wil zeggen dat de rest het slecht heeft gedaan maar dit is wat als eerste in mij opkomt.

Moeilijk spel dit voor de burgers hoor ::rofl:: het is niet voor niks dat 3 van de 4 Legacy potjes zijn gewonnen door de wolven ;D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2023, 10:16:27 »
Qua stemgedrag vallen me 2 dingen op, het eerste is dat Dennis niet meegaat op de random stem van Mitch op HIDM. Kan toeval zijn, kan ook zijn dat het een kwestie is van elkaar verdedigen. Ook Vermoljoen valt hiermee op omdat hij de keuze maakt om ook niet op HIDM te gaan. Hoeveel waarde we hieraan kunnen hechten weten we nog niet gezien de rollen niet bekend zijn, maar zeker iets voor de lange termijn om mee te nemen!
This aged well. Echt argh, ik had m'n zin dit potje veel meer door moeten drukken. Gelukkig kon ik bij Vermoljoen de doorslag geven maarja, ik verdacht alledrie de heren. Gelukkig heeft Swifty hier ook nog een rol in gespeeld door Jesper eruit te kegelen! Hoe ik eruit ben gegooid is mij nog steeds een raadsel  ;D

Gefeliciteerd wolven, chapeau! Wat de MVV betreft, ik ben nu eigenlijk aan het werk dus ik ga er even over nadenken, ik hoop er later vandaag op terug te komen  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2023, 12:52:58 »
Pfff nu ik het wolven topic doorlees vind ik het toch wel weer zuur dat we verloren hebben. Het scheelde zo weinig en ik was zooo close in toch switchen naar Dennis.



In ieder geval, gefeliciteerd wolven!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2023, 13:59:17 »
Pfff nu ik het wolven topic doorlees vind ik het toch wel weer zuur dat we verloren hebben. Het scheelde zo weinig en ik was zooo close in toch switchen naar Dennis.
En dan? :P Dan was het gelijk geweest en was er niemand dood gegaan. Volgende nacht alsnog Miek of jij dood en dan moet de ander alsnog de keuze maken tussen Drenziboy of ik. Die keuze blijft dezelfde keuze en blijft daarin een moment opname.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2023, 14:11:39 »
Hoe ik eruit ben gegooid is mij nog steeds een raadsel  ;D

Doordat Kaaasje en ik paranoia werden en te ver gingen doordenken en ik jouw laatste verdedigingspost niet meer op tijd had gelezen :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2023, 14:12:12 »
Mooi afgemaakt Dennis ::bravo::

Dat was weer een vlekkeloos potje dat precies eindigde zoals ik vanaf het begin al wist dat het zou eindigen: easy winst voor ons! ::pinokkio::

Nee totaal niet dus. Ik baalde zo, ik wilde gewoon even rustig een potje proberen weer mee te doen om het speelveld te vervolledigen en dan maakt Robbie me een wolf, nota bene met Dennis en Vermoljoen. Wat een chaotisch trio ::rofl:: Ik zag het vanaf het begin heel somber in toen we maar met drie waren, Mitch mij meteen een random stem gaf en Vermoljoen en D*N daar vervolgens allebei niet in meegingen. Dat maakte het meteen al heel tricky zodra ook maar een van ons eruit zou liggen. Dus vanaf toen zijn we maar risico's gaan nemen en blijven spelen alsof we burger waren. Ik zou als burger ook echt gewoon geswitcht zijn naar Vermoljoen met precies dezelfde redenatie die ik gaf. Sorry Vermoljoen ::hug:: Had die eerste dag nou maar gewoon meegestemd op mij!

De eerste poging tot het vermoorden van Swifty was niet omdat we ervan uitgingen dat ze Miek zou pakken hoor, dat was puur omdat we haar gewoon een keer moesten targeten zodat ze zo snel mogelijk echt dood kon - anders zouden we sowieso geen kans meer maken met een Leprechaun in het eindspel. We voelden hem wel aankomen dat ik dan gepakt zou worden, maar dan hadden jullie in ieder geval nog geen zekerheid over mijn rol en kon Dennis het hopelijk nog uitspelen. Ik had wel degelijk nog een speech in gedachten tussen 8 en 9 die nacht, maar daar kwam dus wat tussen. Die houden jullie nog van me tegoed voor een volgend potje ;D

Arno hebben we inderdaad nooit getarget omdat we wel aan zagen komen dat hij nog een derde strike zou krijgen, dus ik snap D*N's protest wel, sorry Arno ::sorry:: Heel goed gespeeld hoor, zo dicht bij de winst gekomen. Chapeau!

Bedankt allemaal voor het leuke potje en in het bijzonder mijn medewolfjes D*N en Vermoljoen en natuurlijk Robbie voor de organisatie, ik vond het met de dag leuker worden en het is voor mij zeker voor herhaling vatbaar! ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2023, 14:36:23 »
Overigens was mijn stem niet helemaal random, maar ik wilde rustig beginnen en kijken wat de rest deed. Toen D*N ineens een andere weg op ging waren mijn ogen wel meteen op jullie gericht. Maar alsnog goed gespeeld! ::bravo:: ::bravo::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2023, 15:34:29 »
Blijkbaar had ik dit potje wel degelijk een andere rol dan burger, namelijk dorpsgek ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2023, 15:43:57 »
En dan? :P Dan was het gelijk geweest en was er niemand dood gegaan. Volgende nacht alsnog Miek of jij dood en dan moet de ander alsnog de keuze maken tussen Drenziboy of ik. Die keuze blijft dezelfde keuze en blijft daarin een moment opname.
Dan was Miek daar natuurlijk in mee gegaan  ::hypocriet::

(Net als ze de dag ervoor mee ging in Frank ipv dat jij toen dood ging. Oeps  ::schaam:: )

Nee maar klopt. Het wil niet zeggen dat we dan gewonnen hadden maar het was sowieso heel close tussen winst voor wie dan ook (wolven, sekteleider, burgers).

Ik bedoelde meer dat het zuur is dat je net niet wint terwijl je drie dagen op rij bijna de (laatste) wolf eruit stemt maar dan toch net niet.
En dat ligt natuurlijk aan onszelf hoor.



Wie zaten er eigenlijk in de sekte? Heeft Arno s nachts ook gemist om mensen te recruiten want het verbaasde me eigenlijk wel dat de sekteleider nog niet gewonnen had.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2023, 16:21:47 door Kaaasje »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2023, 16:33:39 »
Nee hij heeft niet gemist.

Eerst koos ie Mitch.
Daarna Frank, Swifty.

Het ging best goed, maar toen waren Mitch, Frank en Swifty slachtoffers en slinkse zijn sekte dus weer.

De vorige keer, jaaaren geleden, toen ik dit potje eens in real life gedaan heb, won de Sekteleider. Dus het is zeker mogelijk.

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2023, 17:13:40 »
Ik zag het vanaf het begin heel somber in toen we maar met drie waren, Mitch mij meteen een random stem gaf en Vermoljoen en D*N daar vervolgens allebei niet in meegingen. Dat maakte het meteen al heel tricky zodra ook maar een van ons eruit zou liggen. Dus vanaf toen zijn we maar risico's gaan nemen en blijven spelen alsof we burger waren. Ik zou als burger ook echt gewoon geswitcht zijn naar Vermoljoen met precies dezelfde redenatie die ik gaf. Sorry Vermoljoen ::hug:: Had die eerste dag nou maar gewoon meegestemd op mij!
Ik heb toen overwogen of het slim zou geweest zijn om op jou te stemmen of niet, maar ik vond het niet nodig om mee te gaan op iemand die een random stem toevallig uitbrengt op jou. Ik zou als burger ook nooit zonder reden meestemmen op iemand.

Hoe de stemming erna, waardoor ik eruit lag, verliep vond ik echt bizar. Ik had die nacht het idee opgeworpen om iemand te eten dat aan ons grensde. Het zou me namelijk sterk verbazen als er meteen geschoven zou worden én dan ook naar de goede richting. Syd (en toevallig dus de ziener, heb ik weer goed gedaan! ;D ) ging dus dood. De tactiek leek te werken, want we zouden zeker en vast niet op Vermoljoen en Kaaasje stemmen. Totdat ik als eerste een stem uitbracht, omdat ik het altijd druk heb op dinsdag en dat dus super verdacht bleek te zijn. Ik was het 100% eens met wat Swifty zei.

Ik vind het opvallend dat zowel als eerste een naam noemen als als tweede op iemand stemmen blijkbaar goeie redenen zijn om op iemand te stemmen.
Ik snap dat je je stem ergens op moet baseren, maar ik vind dit geen goeie ontwikkeling. Op deze manier durft niemand meer een verdenking te uiten morgen, om te voorkomen dat je stemmen krijgt.

Volgens mij is het t beste om je stem te baseren op afwijkend gedrag. En ik vind er ook wat voor te zeggen om juist te stemmen op mensen die inactief zijn, niet meedenken, geen inbreng hebben. Maar iemand afstraffen omdat hij een verdenking uit is een risico voor toekomstige verdenkingen.

En verder: de vorige keer dat hillo hamerde op het wegstemmen van mij was hij een wolf ::vergroot::

Uiteindelijk namen D*N en HIDM allebei mij niet in bescherming wat ik eerst wel jammer vond, maar tegelijkertijd logisch vond en zeer goed begreep met als doel om te overleven. Het zou gewoon te opvallend zijn. Ik had dus verder niet meer veel moeite gedaan om het te redden, omdat ik er wel in geloofde dat deze opoffering op lange termijn goed zou werken. Goed gedaan dus, D*N en HIDM  ::bravo:: 

Ik vond het tof om het verder nog langs de zijlijn te volgen en heb eventjes nog gevreesd dat we toch zouden verliezen, dus de burgers hebben ook zeker en vast niet slecht gespeeld  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2023, 17:24:24 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2023, 17:22:11 »
Frank en Arno, ik ben vanavond afwezig dus overleggen jullie maar voor MVV. Ik heb dus mijn input gegeven, maar als het iemand anders wordt vind ik dat ook prima ::ok::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2023, 18:01:11 »
Nee hij heeft niet gemist.
Arnooooooo!

Hoe krijg je het nou weer voor elkaar om dan elke keer niet te stemmen  ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2023, 20:37:29 »
Ik snap nu Arno's rare gedrag (als hij er wel was en stemde of verdenkingen uitte) wel ineens ;D Als sekteleider had hij natuurlijk hele andere redenen om mensen weg te sturen van bepaalde spelers en juist te sturen naar anderen toe. Goed gedaan toch Arno! Alleen volgende keer wel iedere keer stemmen ;)


En toch D*N en HIDM! Ik was er vrij zeker van dat of Hillo of HIDM een wolf was, maar ik verdacht Hillo nog net iets meer. Graag gedaan burgers, dat ombrengen van HIDM ;D

Wel jammer dat ik, toen het 4-4 stond tussen Michael en Dennis, toen voor Michael ging. Het was echt zo close! Gefeliciteerd wolfjes ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2023, 20:52:22 »
Frank en Arno, ik ben vanavond afwezig dus overleggen jullie maar voor MVV. Ik heb dus mijn input gegeven, maar als het iemand anders wordt vind ik dat ook prima ::ok::

Oh of jullie doen niks, dat kan ook :P maar hell no dat ik ooit een deadline mis dus dan doe ik het wel op de valreep ;D.
Voor mij persoonlijk geeft dan de doorslag dat Swifty in ieder geval nog eigenhandig een wolf heeft afgemaakt ::bravo::

So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Nacht 7
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2023, 20:53:44 »
aah lief Miek ::hug::
Keep calm and eat chocolates!