Auteur Topic: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen  (gelezen 722 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Gepost op: 22-02-2023, 21:10:52 »


Na een goed ontbijt is iedereen weer wakker. Voor sommigen begon het ontbijt iets eerder want er mist iemand....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar wie was hij? ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemerslijst:
1. Miek1999
3. Kaaasje
4. Giorgio
5. Robbie
8. Daisy
9. SpacyColours
10. hillo
11. DRenziboy
12. Whatthefrank
13. Sem boszhard
14. Ricardo
15. JaccoS
16. PieterBasje

Jullie hebben weer een dag om te stemmen. Iemand zal boeten hiervoor! Dat hebben jullie tot donderdag 22 februari 20:00
Dat geldt ook voor de andere mogelijke acties zoals het inzetten van de dubbele stem & de theewolf actie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2023, 21:21:21 »
Mmmm wat moeten we hiermee.

Vind uit de laatste ronde de late stemmen verdacht die totaal geen invloed hadden. Zou je als wolf op wolf kunnen stemmen (of stoker op stoker) om allicht in een later stadium een verdenking van je af te kunnen halen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2023, 22:20:35 »
Mmmm wat moeten we hiermee.

Vind uit de laatste ronde de late stemmen verdacht die totaal geen invloed hadden. Zou je als wolf op wolf kunnen stemmen (of stoker op stoker) om allicht in een later stadium een verdenking van je af te kunnen halen.
Deze analyse zegt me niet zoveel. Kan je namen noemen?

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2023, 23:19:05 »
Ik vreesde er al voor. Veel succes nog!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2023, 23:40:18 »
Ik begin toch echt steeds meer te twijfelen aan Sem. Eerst zijn spel, nu stemt hij op Vermoljoen wie echt de duidelijkste burger was. Is hij niet gewoon wolf of anders stoker?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2023, 23:55:46 »
Ik wilde al zeggen dat als Sem inderdaad bezig is met de spelletjes de kans dat hij de fanatikeling is 1 op 3 is.

2 v/d 3 rollen in de competitie zijn niet goed.

Sem voelt inderdaad meer als een stoker, die willen vooral op dit punt of verwarring zaaien of niet al te veel opvallen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2023, 00:13:04 »
Ik begin toch echt steeds meer te twijfelen aan Sem. Eerst zijn spel, nu stemt hij op Vermoljoen wie echt de duidelijkste burger was. Is hij niet gewoon wolf of anders stoker?

Je moet ook weten dat dit mijn eerste potje is op RN en dat ik al bijna 3/4 maanden geen weerwolven meer heb gespeeld en ik dacht gewoon dat Vermoljoen een wolf was. Jullie mogen mij eruit stemmen, maar maken de wolven meer kans
Sem

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2023, 00:14:24 »
En dit is precies wat de wolven willen. Ik was de enige die op Vermoljoen stemde de vorige stemronde en nu is hij eruit, dus de wolven hebben nagedacht. Wat nou als we vermoljoen lunchen, dan wordt Sem meer verdacht en stemmen we hem eruit. Weer een goedje eruit.
Sem

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2023, 00:14:57 »
En ik denk dat er sowieso een wolf tussen Pieterbasje en Jacco zit
Sem

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2023, 00:17:37 »
En dit is precies wat de wolven willen. Ik was de enige die op Vermoljoen stemde de vorige stemronde en nu is hij eruit, dus de wolven hebben nagedacht. Wat nou als we vermoljoen lunchen, dan wordt Sem meer verdacht en stemmen we hem eruit. Weer een goedje eruit.

Nee, de wolven dachten: Vermoljoen is nu nooit meer verdacht, dus moet hij uit het spel. Niet we moeten Sem framen  ::zwaai::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2023, 07:14:08 »
Als Sem inderdaad het spelletje moest spelen, acht ik de kans dat hij fanatiekeling is het grootst van de drie opties.

Stoker lijkt me het kleinst omdat je dan samen afspreekt wie het spelletje gaat spelen. Dan zou Sem daar al meer over nagedacht hebben en daar context over hebben. Die kans lijkt me dus klein.

Wolf zou nog wel kunnen, maar die kans acht ik kleiner dan fanatiekeling.

Bovendien vind ik het ook een reëele kans dat Sem helemaal het spelletje niet hoefde te spelen, maar in de war was doordat D*N het spelletje openbaar plaatste.

Voorlopig zou ik persoonlijk daarom niet op Sem stemmen.

En ik denk dat er sowieso een wolf tussen Pieterbasje en Jacco zit
Kun je dat verklaren?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2023, 09:00:52 »
Vermoljoen   :\'(

Nee, de wolven dachten: Vermoljoen is nu nooit meer verdacht, dus moet hij uit het spel. Niet we moeten Sem framen  ::zwaai::
Dat ja.  ::jaja::

En inderdaad, ik ben ook benieuwd waarom Sem PieterBasje en JaccoS verdacht vindt. Namen roepen is makkelijk, maar een reden geven werkt wel handiger voor de rest om het te begrijpen.

Overigens denk ik niet dat Sem per se één van de drie rollen is die een spel moeten spelen, want ik had het de eerste keer ook niet door dat het enkel voor die drie rollen was.
Hij is ofwel echt in de war over alles (pb sturen, woorden vet drukken, dat spel, random namen gillen) of een gewiekste stoker die faket verward te zijn en zo verwarring zaait.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2023, 09:52:55 »
Stemoverzicht:



Wat betreft Sem denk ik er hetzelfde over als Robbie, dus ik zou niet gelijk op hem willen stemmen nu.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2023, 09:56:32 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2023, 13:00:28 »
Sem is waarschijnlijk goed, de nadruk wordt nu ontzettend op hem gelegd en er wordt verder niet super hard geprobeerd dit te verleggen. Daarnaast is het gedrag van Sem niet uit te leggen als hij met anderen zou chatten.

Dat wil niet zeggen dat hij geen intetessante rol kan hebben gezien zijn vragen over pb's en de werking van de chat.

Stof tot nadenken... ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2023, 13:37:36 »
Bij gebrek aan beter ga ik vandaag denk ik op een van de meestemmers op Syd. Tenzij iemand nog met iets goeds komt?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2023, 14:04:24 »
Nog even over Sem. Toen ik hier mijn eerste wvw spelletje speelde was ik nog jonger dan Sem nu. En ik herken Jacco van toen erg in Sem van nu aan de hand van zijn berichten hier. Toen was ik eigenlijk vooral bezig met mijn eigen rol, en ik kende de andere rollen in het spel amper.
Misschien is dit wat ver gezocht, maar ik geloof daardoor wel dat Sem een rol heeft met de game. Want in de beschrijving van zijn rol heeft hij dat dan gelezen, maar hij heeft verder niet beseft dat dat geheime informatie is. Ik had bij mijn eerste potje precies dezelfde fout kunnen maken.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2023, 15:05:12 »
Mja maar bij mij is het het Xe potje en ik wou ook dat spel gaan doen, omdat het gepost stond "Speel het spel HIER" en ik er niet bij stil stond dat er specifieke rollen waren die een spel moesten spelen. Dus ik snap het sowieso wel.

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #17 Gepost op: 23-02-2023, 15:58:41 »
Sorry dat ik vandaag niet zo actief ben. Ben met de musical kinderen aan het afspreken
Sem

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #18 Gepost op: 23-02-2023, 16:00:57 »
Als Sem inderdaad het spelletje moest spelen, acht ik de kans dat hij fanatiekeling is het grootst van de drie opties.

Stoker lijkt me het kleinst omdat je dan samen afspreekt wie het spelletje gaat spelen. Dan zou Sem daar al meer over nagedacht hebben en daar context over hebben. Die kans lijkt me dus klein.

Wolf zou nog wel kunnen, maar die kans acht ik kleiner dan fanatiekeling.

Bovendien vind ik het ook een reëele kans dat Sem helemaal het spelletje niet hoefde te spelen, maar in de war was doordat D*N het spelletje openbaar plaatste.

Voorlopig zou ik persoonlijk daarom niet op Sem stemmen.
Kun je dat verklaren?

Ja, dat kan ik. Dat doe ik als ik thuis ben oke?
Sem

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 3 - Nieuwe ronde, nieuwe kansen
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2023, 18:07:18 »
Als ik alle posts van Sem zo lees krijg ik sterk de indruk dat hij gewoon een actieve nieuweling is die het allemaal nog wat moet doorkrijgen. Dat zegt volgens mij verder niets over zijn rol, want 90% van alle rollen is speciaal/uniek. Voor mij geen reden dus om hem meer of minder te verdenken.

Ik ga nog even de vorige dag teruglezen voor hoe die stemming precies verliep en kijken wie zich vooral vastbijten in het gedrag van Sem. En dan maak ik daar een keuze uit, want ik verwacht niet dat we de komende twee uur nog veel meer info op tafel gaan krijgen.
Nieky grab a life vest!