Auteur Topic: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje  (gelezen 761 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Gepost op: 24-02-2023, 20:06:36 »


Er is weer iemand getarget en dat is helaas...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemerslijst:
1. Miek1999
3. Kaaasje
4. Giorgio
5. Robbie
9. SpacyColours
10. hillo
11. DRenziboy
13. Sem boszhard
14. Ricardo
15. JaccoS
16. PieterBasje

Jullie hebben weer een dag om te stemmen. Dat hebben jullie tot zaterdag 25 februari 20:00
Dat geldt ook voor de andere mogelijke acties zoals het inzetten van de dubbele stem & de theewolf actie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2023, 20:14:30 »
Oke, hoogstwaarschijnlijk zit er een wolf tussen Robbie en Jacco, want die hebben nu al op Syd en op Daisy gestemd om eruit te gaan en alle 2 waren ze goed
Sem

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #2 Gepost op: 24-02-2023, 20:18:07 »
Dus voor nu stem ik op Jacco
Sem

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2023, 20:44:35 »
Jij stemde niet in het vet op Sanmol, die wolf bleek te zijn en stemde wel in het vet op Vermoljoen, die onschuldig was. Dus ik vind het een zwakke argumentatie. Bij ons is het toevallig bekend dat we op onschuldigen gestemd hebben. Anderen hebben waarschijnlijk ook op onschuldigen gestemd, maar daar weten we het nog niet van.

Wie het wel is, weet ik niet. Ik vind het moeilijk als niemand hun rol mag bekend maken. Voor hetzelfde geld heeft de ziener alle wolven al gezien ofzo, maar die kan daar niks over zeggen.

Hillo, je bent veel stiller dan anders…  ::vergroot::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #4 Gepost op: 24-02-2023, 20:59:18 »
Los van of ik Robbie en Jacco verdacht vind, vind ik de redenatie wel scheef, zoals Robbie ook aangeeft.
Ik zie in je posts terug dat je volgens diezelfde redenatie op Drenziboy hebt gestemd.

Onschuldigen stemmen nu eenmaal ook vaak op onschuldigen. Dat betekent niet dat we niet alert moeten zijn wie op onschuldigen stemt, maar wel open staan dat er nog meer deelnemers op (nog niet zekere) onschuldigen hebben gestemd.

Bovendien heeft Robbie ook nog eens op whatthefrank gestemd, en die was stoker. Ik zou dat niet per se een onschuldige noemen. Al weten de wolven natuurlijk ook niet wie stoker en wie burger is, dus dat zegt niet dat hij geen wolf kan zijn.

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2023, 20:59:52 »
Omdat ik toen nog niet wist hoe je moest dikdrukken
Sem

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #6 Gepost op: 24-02-2023, 21:12:47 »
Jij stemde niet in het vet op Sanmol, die wolf bleek te zijn en stemde wel in het vet op Vermoljoen, die onschuldig was. Dus ik vind het een zwakke argumentatie. Bij ons is het toevallig bekend dat we op onschuldigen gestemd hebben. Anderen hebben waarschijnlijk ook op onschuldigen gestemd, maar daar weten we het nog niet van.

Wie het wel is, weet ik niet. Ik vind het moeilijk als niemand hun rol mag bekend maken. Voor hetzelfde geld heeft de ziener alle wolven al gezien ofzo, maar die kan daar niks over zeggen.

Hillo, je bent veel stiller dan anders…  ::vergroot::

Sorry, maar welke topics heb jij gelezen?
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2023, 21:18:26 »
Favorieten plus min

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2023, 21:34:35 »
Stemoverzicht:



Citaat
Ik vind het moeilijk als niemand hun rol mag bekend maken. Voor hetzelfde geld heeft de ziener alle wolven al gezien ofzo, maar die kan daar niks over zeggen.

Ja, ik snap eigenlijk niet hoe dat werkt. Want D*N zei 'je mag wel je informatie bekend maken maar nooit je rol' maar hoe doe je dat dan?

Edit: foutje in tabel gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: 24-02-2023, 22:13:19 door Miek1999 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2023, 21:37:51 »
Favorieten plus min

Dat verklaart een hoop
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2023, 22:03:58 »
Als alle rollen erin zitten, dan is de verdeling nu nog:
 2 stokers / 3 wolven / 6 goeden

Dan is het in principe 50/50 :P

Ik denk ik reageer expres nog niet verder dan mijn "typisch" bericht om dat ik niet met nieuwe informatie wilde komen in de nacht gezien ik dan vermoord kon worden. Maar goed. Mijn rol kan, des te verder ik in het spel zou komen, steeds krachtiger worden.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2023, 22:15:40 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2023, 22:15:01 »
Mijn rol is uitgewerkt. Dus als mensen per se op mij willen stemmen is dat geen drama, want er gaat geen geweldige kracht of rol weg dan.

Maar als het inderdaad bijna 50/50 is, begint het wel te dringen…

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #12 Gepost op: 24-02-2023, 23:33:51 »
Mijn rol is uitgewerkt. Dus als mensen per se op mij willen stemmen is dat geen drama, want er gaat geen geweldige kracht of rol weg dan.

Maar als het inderdaad bijna 50/50 is, begint het wel te dringen…

Is je Hulpdakdekkerwolfkracht al weg? Robbieazerty(stem zodat ik het niet kan vergeten). Nogmaals heel veel sorry voor de afwezigheid.
Så hva gjør vi nå?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #13 Gepost op: 24-02-2023, 23:59:23 »
Op dit punt weet ik het ook even niet meer. Kunnen we nog conclusies trekken uit het stemgedrag, wie er bij elkaar horen?
Sky might be falling but remember you can fly

Online Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2023, 01:04:25 »
Op dit punt weet ik het ook even niet meer. Kunnen we nog conclusies trekken uit het stemgedrag, wie er bij elkaar horen?
Zeker, dat jij denk ik goed bent, want van de 3 sanmol stemmers, zijn er 2 geluncht: Mitch en Vermoljoen. En die 2 waren allebei goed, dus ik denk dat jij ook goed bent en ik denk dan ook gelijk dat jij eens deze dagen geluncht wordt.
Sem

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2023, 02:32:41 »
Op dit punt weet ik het ook even niet meer. Kunnen we nog conclusies trekken uit het stemgedrag, wie er bij elkaar horen?
Ik moet morgen even controleren wie er allemaal ooit een eerste stem op iemand heeft gezet, want met een dramatische vertrekker denk ik dat Wolven hun stemmen veel spreiden en zo hopen om nog een lunch over te kunnen slaan door 2 dagen op de MrChipie te stemmen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2023, 09:20:51 »
Is je Hulpdakdekkerwolfkracht al weg? Robbieazerty(stem zodat ik het niet kan vergeten). Nogmaals heel veel sorry voor de afwezigheid.
Valt me tegen van je, ik dacht je te kennen. :(

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #17 Gepost op: 25-02-2023, 09:49:26 »
Ik moet morgen even controleren wie er allemaal ooit een eerste stem op iemand heeft gezet, want met een dramatische vertrekker denk ik dat Wolven hun stemmen veel spreiden en zo hopen om nog een lunch over te kunnen slaan door 2 dagen op de MrChipie te stemmen.

Goed punt  ::jaja::
In lijn hiermee denk ik dat we ook mensen die een solostem hebben uitgebracht die dus verder niks bijdroeg aan de stemming ook in de gaten moeten houden.

Dag 1: Kaaasje, Giorgio en Ricardo
Dag 2: Giorgio en Sem
Dag 3: Kaaasje
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2023, 12:23:22 »
Ik ga vandaag stemmen op SpacyColours.

Op dag 1 zet hij vrij vroeg een stem op Sanmol. Sanmol zegt in het café weer eens gezien te hebben hoe nep sommigen zijn. Dit wijst er voor mij op dat hen onder de bus is gegooid. Spacy ging als een van de eersten mee op Sanmol en dacht daarna wel vertrouwen te kunnen kweken door hem te laten staan.

Op dag 2 merkt hij goed op dat het te snel gaat op Syd en dat het te snel gaat. Hij heeft daarna echter een loze stem met mij mee op Giorgio, waarmee hij niks aan de uitslag veranderd. Hij zegt initiatief te hebben willen nemen, maar dat hij hier te laat voor was. Hij had eerder echter al gepost wat laat zien dat hij online was en er genoeg tijd was om nog iets op te gooien. Zo stem je laat als wolf en ben je niet verdacht want je stemde niet op de burger, maar verander je ook niks aan de uitslag.

Dag 3 gaat hij lekker mee op WhatTheFrank. Opnieuw is dit een burger in zijn ogen. Als wolf moet namelijk de rest allemaal dood. Hij lijkt hiermee ook JaccoS deels te redden met zijn late en vrij beslissende stem.

Conclusie: Ik denk dat SpacyColours wolf is. Daisy begon afgelopen stemming ook over hem en nu is ze dood. Alles bij alles moet hij in mijn ogen dus wel wolf zijn!

'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2023, 12:42:05 »
Sterk. En overtuigend. Benieuwd wat Spacy daarop te zeggen heeft.


Maar ook het verspreid stemmen om de drama vertrekker eruit te krijgen vind ik wel een goeie en als ik zie dat Giorgio dat al twee keer gedaan heeft, stem ik voorlopig op hem.