Auteur Topic: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje  (gelezen 764 keer)

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2023, 12:50:15 »
Ik ga vandaag stemmen op SpacyColours.

Op dag 1 zet hij vrij vroeg een stem op Sanmol. Sanmol zegt in het café weer eens gezien te hebben hoe nep sommigen zijn. Dit wijst er voor mij op dat hen onder de bus is gegooid. Spacy ging als een van de eersten mee op Sanmol en dacht daarna wel vertrouwen te kunnen kweken door hem te laten staan.

Op dag 2 merkt hij goed op dat het te snel gaat op Syd en dat het te snel gaat. Hij heeft daarna echter een loze stem met mij mee op Giorgio, waarmee hij niks aan de uitslag veranderd. Hij zegt initiatief te hebben willen nemen, maar dat hij hier te laat voor was. Hij had eerder echter al gepost wat laat zien dat hij online was en er genoeg tijd was om nog iets op te gooien. Zo stem je laat als wolf en ben je niet verdacht want je stemde niet op de burger, maar verander je ook niks aan de uitslag.

Dag 3 gaat hij lekker mee op WhatTheFrank. Opnieuw is dit een burger in zijn ogen. Als wolf moet namelijk de rest allemaal dood. Hij lijkt hiermee ook JaccoS deels te redden met zijn late en vrij beslissende stem.

Conclusie: Ik denk dat SpacyColours wolf is. Daisy begon afgelopen stemming ook over hem en nu is ze dood. Alles bij alles moet hij in mijn ogen dus wel wolf zijn!

Door dit bericht heb je me overtuigd PB, dus ik stem ook op SpacyColours
Sem

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2023, 13:33:44 »
Hmm ik ben het niet helemaal eens met PB, maar ik ben ook benieuwd naar Spacy's reactie

Dat bericht van Sanmol plaatste hen pas op 20-2, dus dat zal denk ik eerder slaan op een post van iemand in het topic van nacht 2. Anders had Sanmol dat al gezegd op de dag dat hen geëlimineerd werd. Ik vind, kijkend naar de stemming van dag 1, dan eigenlijk Sem verdachter, die op Sanmol stemde en niet wist hoe je dik moet drukken. Kan echt waar zijn maar het kan ook tactiek zijn.

Daarnaast maakt Spacy in het topic van nacht 4 Daisy en PB verdacht door hun late stemgedrag te benoemen. Dat is iets waar je als wolf de volgende dag op door kunt gaan (vooral omdat Daisy er for some reason niet op wilde reageren), dus dan ga je niet Daisy lunchen.

Ik ga voorlopig toch maar op Sem. Maar ik ben zeker bereid om te wisselen :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2023, 13:56:29 »
Ik vind het een interessant betoog van Pieterbasje. Ben benieuwd naar de reactie van Spacy. Alleen het lunchen van de wolven op de andere Sanmol stemmers en op Daisy, zou ik dan wel raar vinden. Dat maakt dat ik hem niet per se verdacht vind.

Robbie vindt dit een heel overtuigend betoog, maar stemt toch op mij. Dat zet mij aan het denken.
Als ik dan ga kijken naar het stemgedrag van Robbie, voelt dit voor mij erg wolfs. Twee keer op een burger en één keer op een stoker gestemd.

De stem op mij voelde zelfs een beetje als een een-tweetje tussen Miek en Robbie, maar ik zie nu dat Miek stemt op Sem. Dus dat klopt niet helemaal.

Hierdoor ga ik voorlopig voor Robbieazerty. Maar ben heel benieuwd naar de gedachtegangen van de rest.
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2023, 14:40:39 »
Mooie gedachtegang PieterBasje. Ik ben alleen nog niet zo overtuigd als je zelf bent  :P

Ik ga voorlopig op JaccoS door zijn late stem op Syd. Aangezien mijn gevoel nog steeds zegt dat Sem onschuldig is, vond ik zijn derde stem ook wat gek en weinig beargumenteerd.

Maar ik ben ook zeker nog bereid om te wisselen.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2023, 15:10:21 »
Ik twijfel heel erg, maar goed ik moet nog een keertje stemmen vandaag volgens mij...

Ik zal voorlopig mijn stem parkeren bij Robbie maar dat is puur op gevoel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2023, 16:32:25 »
Ik ga vandaag stemmen op SpacyColours.

Op dag 1 zet hij vrij vroeg een stem op Sanmol. Sanmol zegt in het café weer eens gezien te hebben hoe nep sommigen zijn. Dit wijst er voor mij op dat hen onder de bus is gegooid. Spacy ging als een van de eersten mee op Sanmol en dacht daarna wel vertrouwen te kunnen kweken door hem te laten staan.

Op dag 2 merkt hij goed op dat het te snel gaat op Syd en dat het te snel gaat. Hij heeft daarna echter een loze stem met mij mee op Giorgio, waarmee hij niks aan de uitslag veranderd. Hij zegt initiatief te hebben willen nemen, maar dat hij hier te laat voor was. Hij had eerder echter al gepost wat laat zien dat hij online was en er genoeg tijd was om nog iets op te gooien. Zo stem je laat als wolf en ben je niet verdacht want je stemde niet op de burger, maar verander je ook niks aan de uitslag.

Dag 3 gaat hij lekker mee op WhatTheFrank. Opnieuw is dit een burger in zijn ogen. Als wolf moet namelijk de rest allemaal dood. Hij lijkt hiermee ook JaccoS deels te redden met zijn late en vrij beslissende stem.

Conclusie: Ik denk dat SpacyColours wolf is. Daisy begon afgelopen stemming ook over hem en nu is ze dood. Alles bij alles moet hij in mijn ogen dus wel wolf zijn!
Het zou me niets verbazen als het een poging was van Sanmol om mij onder de bus te gooien maar dan wel ten onrechte. Er waren in mijn ogen al 2 stemmen op Sanmol, van Sem en Vermoljoen. Van Sem telde niet maar dat had hij nog makkelijk kunnen aanpassen, dus het zegt meer over hem dat hij dat niet deed. Ik had verder niets om me op te baseren dus ging er ook maar in mee. Lijkt me nogal dom als wolf.

Gaat me iets te makkelijk zo. Spacy en Vermoljoen vind ik met goede inbreng komen. Frank momenteel ook iets minder omdat er genoeg treinen waren om op te springen en ik denk dat Sanmol daarbij niet op de trein van een medewolf zou springen. En al helemaal niet op een wolf(tenzij er onenigheid in de wolvenchat was  ::)).
Ik vond dit al meteen opvallend. Je ging hier heel erg out of your way om Frank te verdedigen. Inderdaad bleek Frank geen wolf, maar wel een stoker. Plus het feit dat je in paniek nog op Sem leek te willen stemmen, had Frank je dat niet opgedragen, en ben jij niet 1 van zijn stoker-buddies?  ::vergroot::

Anyway, het is mij om het even of JaccoS of Giorgio eruit gaat. Ik denk bij Giorgio ook eerder aan een stoker dan een wolf. Jacco weet ik niet, die krijgt elke nacht een hoop stemmen maar ik weet niet waar die op gebaseerd zijn.

Robbie heeft zich met een eerder bericht in dit topic voor mij vrijgepleit. Het lijkt me voor nu echt heel onverstandig om op hem te gaan.

Giorgio
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2023, 16:40:53 »
Dag 3 gaat hij lekker mee op WhatTheFrank. Opnieuw is dit een burger in zijn ogen. Als wolf moet namelijk de rest allemaal dood. Hij lijkt hiermee ook JaccoS deels te redden met zijn late en vrij beslissende stem.
Op het moment dat Spacy stemde, stond er slechts een stem op mij (Miek), dus wat je hier over mij zegt klopt niet, PieterBasje! ::vergroot::
Verder vind ik het wel een mooi betoog en goede argumenten. Interessanter vind ik nog de reacties hierop. Als blijkt dat Spacy wel slecht is, stijgen Miek en Kaaasje op mijn verdachtenlijstje, die zeggen dat ze niet overtuigd zijn en direct op een ander stemmen. (Giorgio zegt dat hij de argumenten goed vindt, op eentje na, dat vind ik nog meevallen qua verdachtheid).

Dus eigenlijk ben ik heel erg benieuwd welke rol Spacy heeft, ik denk dat we daar veel informatie uit kunnen halen. Daarnaast vind ik de argumenten sowieso goed genoeg om op hem te stemmen.

Verder staat ook Sem nog hoog op mijn lijstje, door het foutje van de minigame en dat hij ook wel heel snel switcht naar Spacy. Maar om daar nog meer uit te halen is het dus handig dat we Spacy's rol krijgen.

Jacco weet ik niet, die krijgt elke nacht een hoop stemmen maar ik weet niet waar die op gebaseerd zijn.
Volgens mij vooral omdat ik snel meeging op Syd, die goed bleek te zijn. Hillo deed overigens precies hetzelfde als ik, alleen daar zijn dan weer minder stemmen op.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2023, 16:56:00 »
De stand op dit moment is:
Robbie: 3 stemmen
Spacy: 3 stemmen
JaccoS: 2 stemmen
Giorgio: 2 stemmen
Sem: 1 stem

Ik ga mijn stem dus wisselen. Ik ga dan even uit van mijn eerdere post over de solostemmen, waar Kaaasje en Giorgio het meest verdacht uitkomen (beide 2x solostem), en daarom wissel ik naar Giorgio. Ik denk echt dat Spacy een goede rol heeft :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2023, 18:53:24 »
Ik vind het jammer dat Sanmol het spel beïnvloedt door zich na hun dood er nog mee te bemoeien. Het zou me niets verbazen als hun daadwerkelijk nog die opmerking plaatste om mij - ten onrechte - verdacht te maken, puur omdat hun mij niet mag. Feit is dat ik echt niet als wolf op dag 1 een medewolf eruit zou stemmen, ook niet als dat Sanmol is.

Voor nu ben ik genoodzaakt mijn stem even te veranderen naar Robbieazerty.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 18:56:36 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2023, 19:10:48 »
Voor mij is Kaaasje dan het meest verdacht met 2 solo stemmen.
Så hva gjør vi nå?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2023, 19:17:12 »
Je ging hier heel erg out of your way om Frank te verdedigen. Inderdaad bleek Frank geen wolf, maar wel een stoker. Plus het feit dat je in paniek nog op Sem leek te willen stemmen, had Frank je dat niet opgedragen, en ben jij niet 1 van zijn stoker-buddies?  ::vergroot::

Stokers lijkt me voor nu het probleem van de wolven, die eten PB maar op. Ik ga deze ronde stemmen op Giorgio want op Kaaasje gaan we zo laat niet meer met genoeg mensen komen.
Så hva gjør vi nå?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2023, 19:40:27 »
Dan zeg ik ook weer Giorgio. Met het risico dat ik daarmee een verkeerde keuze maak.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2023, 19:42:24 »
Tja, volgens mij gaat het helemaal mis nu. Maar ik moet dan ook gedwongen switchen naar Spacycolours
Eindelijk...

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2023, 19:47:08 »
Wat drukker vandaag (sorry Robbie ::hypocriet::) dus even zonder veel uitleg ivm niet alles bij kunnen lezen,  ga ik voor Jacco
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2023, 19:49:46 »
Ok toch even snel gescand tijdens hond uitlaten en in zie dat het tussen Giorgio en Spacy gaat. Dan ga ik voorGiorgio
Nieky grab a life vest!

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 4 - Drama op het feestje
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2023, 19:59:47 »
Dus nu staat Giorgio op Lynch? Daar kan ik me op zich ook wel in vinden maar ik had natuurlijk liever Spacy. Ben benieuwd!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'