Auteur Topic: [JUB] Dag 6 - Pitstop  (gelezen 597 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[JUB] Dag 6 - Pitstop
« Gepost op: 28-02-2023, 20:00:11 »


De wolven sloegen weer toe en...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemerslijst:
3. Kaaasje
5. Robbie
9. SpacyColours
10. hillo
11. DRenziboy
14. Ricardo
15. JaccoS
16. PieterBasje

Jullie hebben weer een dag om te stemmen. Dat hebben jullie tot woensdag 29 februari 20:00
Dat geldt ook voor de andere mogelijke acties zoals het inzetten van de dubbele stem & de theewolf actie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2023, 22:28:46 »
Yes! Goed bezig Lucy!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2023, 23:33:37 »
Netjes! ::ok::

Heeft iemand een vermoeden wie de wolven hadden willen opeten vannacht?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2023, 00:29:33 »
Netjes! ::ok::

Heeft iemand een vermoeden wie de wolven hadden willen opeten vannacht?
Als iemand hier meer vanaf weet dan hoor ik het graag. Zodra ik antwoord heb gekregen, kan ik interessante informatie delen. Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat ik te vertrouwen ben.
Sky might be falling but remember you can fly

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2023, 00:39:52 »
Netjes! ::ok::

Heeft iemand een vermoeden wie de wolven hadden willen opeten vannacht?
Ik heb geen enkel idee, maar sinds dit spel ben ik ineens helemaal into musicals!
Så hva gjør vi nå?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2023, 00:55:56 »
Dat is geen antwoord op m'n vraag. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2023, 01:04:56 »
Ik verwacht met mijn 'openbaring' op dag 4:
Ik denk ik reageer expres nog niet verder dan mijn "typisch" bericht om dat ik niet met nieuwe informatie wilde komen in de nacht gezien ik dan vermoord kon worden. Maar goed. Mijn rol kan, des te verder ik in het spel zou komen, steeds krachtiger worden.

Dat de wolven hoopte dat de beschermer mij die nacht al zou beschermen, om mij eventueel op nacht 6 te pakken. Althans zo voelt het voor mij. ::hypocriet::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2023, 02:06:25 »
Ik verwacht met mijn 'openbaring' op dag 4:
Dat de wolven hoopte dat de beschermer mij die nacht al zou beschermen, om mij eventueel op nacht 6 te pakken. Althans zo voelt het voor mij. ::hypocriet::
Zo voel ik me totaal niet ik denk dat ik gister duidelijk was dat Spacy de persoon is om te verslaan! Of er is bewust niet gegeten of de persoon die Lucy mag zijn heeft Spacy gered!
Så hva gjør vi nå?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2023, 03:35:33 »
Ah ja lijkt me op zich ook een logische gedachte...  ::rofl::

Eerlijk gezegd ben ik er dit potje niet helemaal bij ofzo. Ik probeer wel actief mee te doen, maar ik krijg ze niet helemaal op een rijtje.  ???
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2023, 08:02:38 »
Zo voel ik me totaal niet ik denk dat ik gister duidelijk was dat Spacy de persoon is om te verslaan! Of er is bewust niet gegeten of de persoon die Lucy mag zijn heeft Spacy gered!
Duidelijk. ::rofl::

Ik ga maar even volledig open kaart spelen. Ik denk dat we goede kans maken op de winst, maar het kan nog steeds spannend worden.

Voor de volledigheid (maar misschien niet m'n geloofwaardigheid) zal ik bij het begin beginnen. Mijn uiteindelijke conclusies plaats ik daaronder.



De eerste 5 dagen/nachten:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Oké, vanaf nu wordt het interessant.

De volgende twee rollen heb ik gezien:

PieterBasje:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kaaasje:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Van de volgende drie personen denk ik zeker te zijn van hun rol:

Robbieazerty:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ricardo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

DRenziboy:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Deze twee personen kunnen nog van alles zijn:

hillo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

JaccoS:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Zo. ::zweet:: Ik hoor natuurlijk graag jullie ideeën!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2023, 08:24:41 »
Ten eerste: heerlijk geschreven!  ;D

Ten tweede: Ik ben altijd heel slecht in hints oppikken, maar ben blij dat je mijn hints wel begrijpt!

Ten derde: Ik stem PieterBasje, want als ik de regels goed begrepen heb, winnen de stokers als de wolven dood zijn maar er nog een stoker over is? Dus moeten eerst de stokers er uit.


Maar of we het nog gaan redden is momenteel een andere vraag. Als er nog 2 wolven zijn en 2 stokers versus 4 burgers. Dan is het voor ons burgers 4 tegen 4. Dan moet het burgemeesterschap momenteel bij een burger zitten, anders zal het sowieso niet meer lukken denk ik?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2023, 11:29:40 »
Misschien nog even de regels doorlezen Spacy.  ;) Als ik de dronkaard zou zijn, zou ik sowieso iedere nacht iemand dronken voeren... gisteren was het dag 5 en zou ik iemand zat kunnen maken, iedereen heeft echter gestemd.  ::vergroot::

Ik wil best mee op PB, maar het vermoorden van Stokers geeft ons minder "kanonvoer" om het zo te zeggen. Het beste is nu om, oa. ook Spacy te valideren, op de Theewolf te stemmen. Hiermee zijn we ook gelijk af van het nare bijeffect dat deze wolf meedraagt... Want dat kan ons later nekken.

Eigenlijk had Spacy niet moeten zeggen wie de stoker was, hierdoor heeft hij de wolven best wel wat info gegeven.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 12:14:10 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2023, 12:43:07 »
We gaan alvast op de Theewolf Kaaasje. Dan kan de opperwolf wel voor de stoker gaan! Dat lijkt mij het handigst.
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2023, 14:06:05 »
Stokers hebben nu een grotere winkans, dus ik stem op PieterBasje

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2023, 14:11:07 »
 ::bravo::  ::bravo:: Spacy

Dan moeten we nu even heel goed nadenken wat handig is.

Wincondities
Wolven: Wanneer een wolf de laatste in het dorp is die nog staat wint team slecht.
Burgers: Ze winnen als ze alle onrust (slecht & neutraal) hebben verjaagd uit het dorp.
Stokers: Ze winnen als een stoker aan het einde overeind blijft.

Volgens mij betekent dit in versimpelde vorm dat een team wint als de andere teams allemaal dood zijn? Bij de stokers is dat het minst duidelijk omschreven, maar doordat het spel pas 'aan het einde' is als ofwel een wolf als laatste overblijft óf alle onrust verjaagd is, kan het niet anders dan dat stokers winnen als wolven en burgers dood zijn.

We zijn nu nog met 8 spelers. Naar alle waarschijnlijkheid zijn er 2 wolven (waarvan Kaaasje er één is) en 2 stokers (waarvan PB er één is). Dan houden we 4 burgers over.

Stel we stemmen nu PB eruit, dan gaan we de nacht in met 2 wolven en 1 stoker. De wolven eten dan naar alle waarschijnlijkheid Spacy op in nacht 7 omdat de laatste wolf onbekend wil blijven en dan is het morgen 3-2-1. Dan kunnen we Kaaasje eruit stemmen op dag 7, en sneuvelt 's nachs in nacht 8 door de laatste onbekende wolf ook een semi-confirmed goodie. Het voordeel hier: die laatste wolf moet een gok wagen, want we hebben de beschermer nog. Het nadeel: Kaaasje kan een stem op zichzelf teniet doen. Op dag 8 is het dan 2-1-1 (of met geluk 3-1-1) en dan hebben we geen info meer.

Als we nu Kaaasje eruit stemmen, ziet het er als volgt uit:
Na dag 6: 4 burgers, 2 stokers, 1 wolf
Na nacht 7: 3 burgers, 2 stokers, 1 wolf, want Spacy sneuvelt
Na dag 7: 3 burgers, 1 stoker, 1 wolf, want PB sneuvelt.
Na nacht 8: 2 burgers, 1 stoker, 1 wolf, want (semi-)confirmed goodie sneuvelt.
En dan zijn we op hetzelfde punt als hierboven, want ook dan leeft de beschermer waarschijnlijk nog.

Lang verhaal kort: volgens mij maakt de volgorde geen klap uit :P Enige voordeel om met Kaaasje te starten is dat PB minder krachten heeft dan Kaaasje, maar Kaaasje kan ook weinig doen denk ik.

Heb ook nog gekeken naar het scenario dat stokers en wolven mogelijk samen stemmen, maar volgens mij is dat niet per se in hun voordeel. Dan wordt het 4-4. Stel de burgemeester ligt bij een wolf of stoker, dan gaat er een burger uit.
Na dag 6: 3 burgers, 2 wolven, 2 stokers
Na nacht 7: 2 burgers, 2 wolven, 2 stokers | 3 burgers, 2 wolven, 1 stoker (wsl scenario 1)
Dan moeten op dag 7 de burgers en stokers wel samenwerken, anders winnen de wolven: 2 burgers, 1 olf, 2 stokers | 3 burgers, 1 wolf, 1 stoker
Na nacht 8: 2 burgers, 1 wolf, 1 stoker | 1 burger, 1 wolf, 2 stokers

Kom je denk ik na nacht 8 ook weer op dezelfde situatie uit, behalve dat de kans dan groot is dat er wat random mensen sterven door de samenwerking stokers/burgers. Maar dit scenario is denk ik niet wenselijk voor de wolven, dus die samenwerking zie ik niet van de grond komen.

------

Sorry voor het epistel met als conclusie dat er niet een simpele overwinning is haha. Ik denk dat het op het eindspel gaat aankomen. Maar misschien ziet iemand ergens een flaw in mijn verhaal en een voordeel van een bepaalde tactiek die ik over het hoofd zie?

Voorlopig stem ik op Kaaasje, omdat die dus net wat meer kan dan PB.
Nieky grab a life vest!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2023, 15:22:57 »
Oké, we moeten wel even als burgers zijnde tot 1 beslissing komen. We hebben niet meer de luxe om onze stemmen te verdelen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2023, 15:35:43 »
Ik heb geen tijd om alles grondig door te nemen, maar ik stem op Pieterbasje .

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2023, 16:59:21 »
Dan ga ik op Kaaasje  ::zwaai::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2023, 17:05:03 »
Oké, we moeten wel even als burgers zijnde tot 1 beslissing komen. We hebben niet meer de luxe om onze stemmen te verdelen.

Heb jij zelf voorkeur? Zoals gezegd maakt het mij niet uit en komen we imo op hetzelfde scenario uit. Dus we kunnen ook zeggen dat ‘als je burger bent, je Spacy volgt’. En dan zien wat er gebeurt ;D oftewel: zien hoe niemand wil opvallen en braaf jou volgt haha.

Overigens is deze stemming tot nu toe ook wel interessant ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 6 - Pitstop
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2023, 17:25:22 »
Ik had vanmorgen dezelfde analyse gedaan als jij hillo en kwam op hetzelfde uit. Volgens mij kunnen we enkel nog winnen als de burgemeester toevallig bij een burger zit. Anders zijn we doomed.

Ik had dat ook allemaal getypt, maar dacht toen, hmm misschien moet ik eerst eens kijken of iemand anders het ook uitzoekt. Dus ja, we komen op hetzelfde uit.

Voor ik ook geen voorkeur op wie we stemmen, als het maar PB of Kaaasje is.