Auteur Topic: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start  (gelezen 499 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Gepost op: 4-03-2023, 20:10:01 »


Is er vanavond iemand gestorven? Hmmm
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemerslijst:
5. Robbie
10. hillo
11. DRenziboy
16. PieterBasje

Jullie hebben weer een dag om te stemmen. Dat hebben jullie tot zondag 5 maart 20:00
Dat geldt ook voor de andere mogelijke acties zoals het inzetten van de dubbele stem.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2023, 20:43:11 »
Gegokt en verloren… Volgens mij gaat het nu heel moeilijk of zelfs onmogelijk worden nu Lucy de verkeerde gered heeft ::ohno:: Nu is het 2-2. Onze enige hoop is als de BM aan onze kant ligt en ik heb ‘m niet?

Dan is er ook nog de mogelijkheid dat iemand een extra stem heeft, maar die kans acht ik ook niet heel groot, omdat alle stemmen steeds precies klopten. Maar stel dat de extra stem er is, dan zit die waarschijnlijk bij één van de twee stokers (tenzij Frank hun speler was?) dan zijn we hoe dan ook fucked.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2023, 21:40:28 »
Ja we hebben verloren, aangezien het spel dat nu (nog) gespeeld moet worden het niet doet bij mij...  :\'(

Ik heb een keer de extra stem ingezet om Kaaasje eruit te mieteren in het geval dat er een 4-4 situatie zou ontstaan. De extra stem is nooit getoond geweest.

Let wel dat hoe dan ook vandaag de slechte stoker eruit moet...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #3 Gepost op: 4-03-2023, 21:50:09 »
En wie is dat volgens jou?
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #4 Gepost op: 4-03-2023, 22:32:49 »
Ja we hebben verloren, aangezien het spel dat nu (nog) gespeeld moet worden het niet doet bij mij...  :\'(

Ik heb een keer de extra stem ingezet om Kaaasje eruit te mieteren in het geval dat er een 4-4 situatie zou ontstaan. De extra stem is nooit getoond geweest.

Let wel dat hoe dan ook vandaag de slechte stoker eruit moet...
Dat wil dus zeggen dat jij de fanatiekeling bent? En vertrouw Spacy en mij, ik ben geen stoker.

PB was een goede stoker, dus dan is hillo de slechte stoker?

Maar goed het is twee stokers tegen twee burgers in dat geval.

Ik ga toch maar voor hillo en we zien wel.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #5 Gepost op: 4-03-2023, 22:36:15 »
En wie is dat volgens jou?
Hillo
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2023, 00:15:38 »
Dat wil dus zeggen dat jij de fanatiekeling bent? En vertrouw Spacy en mij, ik ben geen stoker.

PB was een goede stoker, dus dan is hillo de slechte stoker?

Maar goed het is twee stokers tegen twee burgers in dat geval.

Ik ga toch maar voor hillo en we zien wel.

Ok Robbie, als jij inderdaad het floppeltje bent, wat ik gezien je vroege hints graag geloof, dan moet je mij nu geloven. Ik ben niet de stoker. Lees alle dagen terug, dan zie je dat ik als een van de eersten op PB zat en hem eruit wilde. Drenziboy is degene die de stemming van PB af heeft gehaald en op Jacco heeft gezet, waardoor zij nu een 2-2 situatie hebben afgedwongen. Als je de vorige dag terugleest zie je dat ik dat als enige heb proberen te voorkomen. Ik denk dat hij bluft dat hij voor een extra stem speelt, dat Frank hun speler was (lijkt me ook het meest logisch uit dat drietal) en dat hun enige kans is om jou nu te overtuigen op mij te gaan.

Ik ga er vanuit dat jij de BM bent, dan hebben we een winkans als we nu Drenziboy eruit stemmen.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2023, 00:27:33 »
Maar jij stemt wel vrolijk mee...? En nee ik ben niet degene die Jacco suggereerde, Ricardo kwam met die suggestie. Waarvoor hij nu een hoge prijs heeft betaalt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2023, 00:46:52 »
In mijn hoofd was jij het die met Jacco begon, maar zie dat Ricardo dat inderdaad concreet uitsprak. Reden dat ik ‘t echter aan jou gekoppeld heb is doordat jij er hier wel al naar hintte dat je de wolf eruit wou:

Als op de laatste dag enkel de wolf en een burger over is, dan wint de wolf aangezien deze dan sowieso 2 stemmen heeft i.v.m. de nachtelijke compitite, maar dat hoeft natuurlijk niet met een beschermer erbij. deze moet alleen vannacht in leven blijven, of vannacht de juiste persoon beschermen...

Ik stemde in alle snelheid mee omdat ik vlak voor de deadline opeens iedereen op Jacco zag gaan, maar toen ik nog een poging deed om mensen op andere gedachten te brengen was jij degene die dat tegenhield.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2023, 01:08:48 »
In eerste instantie niet. Maar naardat de regels bekend waren, leek het me het gokje wel waard.
Maar goed ik kan de compitie deze keer toch niet meer winnen, dus tja...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2023, 17:35:08 »
Ik heb geen idee, maar laat m’n stem zo staan. Omdat DRenzi hintte naar z’n rol en daar geen tegenspraak in kwam van hillo.

Daarbij ben ik ook geen BM, dus áls hillo wel burger is en geen BM en we gaan met twee op DRenzi, dan is het alsnog game over.

De enige hoop is dat ik juist stem. Want PB stemt straks last minute in de laatste seconde nog op de niet-stoker, zoals geïnstrueerd door zijn mede stoker. Waardoor het te laat is voor mij om m’n stem nog aan te passen. En dan is het aan de BM.
Of PB stemt weer te laat maar dan heb ik de beslissende stem…

Dus probeer me nog maar extra goed te overtuigen. Ik heb jullie beider posts nagelezen, maar het blijft moeilijk. Je kan nu inderdaad verkondigen dat je van begin al op PB stemde, maar we komen net uit een vorig potje waarbij een wolf z’n medewolf op dag 1 er ook al mee uitstemde. Een strategie die ik jou (hillo) ook zeker zie doen.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2023, 18:57:08 »
Hij had imo nooit een rol geclaimd, alleen dat er de kans bestaat dat er een extra stem ergens is. En zoals ik al zei heeft hij dat waarschijnlijk gedaan om te verhullen dat de stokers geen extra stemkans meer hadden na het vertrek van Frank. Daarbij: er is nooit een extra stem geweest? Dus dat is sowieso een vaag verhaal.

Ik hou het hierbij, volgens mij heb ik mezelf genoeg bewezen de afgelopen dagen. Ik heb continu aangestuurd op PB. Jammer dat je mij bij voorbaat al in ‘t hokje gooit van ‘typisch hillo om dat te doen’. Dat je mij standaard verdacht vindt is niet iets waar ik met een pleidooi verandering in ga brengen geloof ik. Dus ik hoop dat je je bedenkt en anders feliciteer ik Drenziboy en PB alvast met het goed sturen richting deze stokersoverwinning. We hebben verloren toen we Jacco wegstemden ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2023, 19:33:24 »
Ik heb niet gezegd dat ik dat sowieso al denk. Enkel dat ik er niet verbaasd over zou zijn.

Ok even typend brainstormen:
1) hillo is burger. En geen BM zei ie. Als ik dan op DRenzi ga en PB stemt last minute mee met de andere stoker, wordt het 2-2 en verliezen de burgers want de BM zit bij de stokers.
Als ik op hillo ga, verliezen we ook, want dan stemt PB ook mee op hillo en is het 3-1 op hillo.
-> Dus als hillo burger is, is de enige redding voor mij dat PB vergeet te stemmen en ik juist stem. Maar ja, idem met Drenzi.
2) hillo is stoker en geen BM. Als ik dan op DRenzi ga en PB dan samen met hillo ook, is het 3-1 voor de stokers en verliezen burgers alsnog. Als ik dan op hillo ga, hangt het van de BM af en is de enige redding dat Drenzi BM is. En/of dat PB vergeet te stemmen.

Maar als Drenzi BM zou zijn, zou ie dat toch gepost kunnen hebben om me te overtuigen? En dat heeft ie niet gedaan. Dus of hij is geen BM of PB is BM en dan zijn we sowieso doomed. Tenzij PB vergeet te stemmen.


Ugh!

Ik verander naar DRenziboy

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2023, 19:39:27 »
Ok, we zijn dus sowieso fucked, tenzij hillo verklapt heeft dat Frank degene was voor de nachtelijke compititie speelde. Echter geloof ik dit niet.

1. Ik heb tot op heden nog niks gehoord over een extra stem vanuit Dennis, De deadline was 7 uur vanaaf omdat hij gister vergat een game aan te geven. Deze game kon ik niet spelen dus vandaar zal de extra stem wel bij de stokers liggen.

2. Jacco was BM en heeft dit aan mij gegeven. Dit zou onze reding kunnen zijn als Hillo de extra stem heeft en het dan 2-2 is. Ik wilde dit expres niet zeggen, want dan zou het wel héél toevallig zijn dat ik zowel de fanatiekeling was als de BM.

Daarnaast is het zo dat als PB op mij stemt het sowieso klaar is, want dan is het 3-2.

(Dus ja wederom verloren door een externe factor... :( Ja ik ben oprecht weer een beetje gefrustreerd hierover)


« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 20:02:38 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2023, 19:46:10 »
Dit is complete onzin ::ohno:: als ik met PB was en een extra stem zou hebben zou ik überhaupt geen moeite hoeven doen om Robbie te overtuigen van mijn burgerschap, of niet?

Edit: ok als hij inderdaad BM is dan is onze enige winkans nog dat PB te laat stemt ::ohno:: ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 19:47:46 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2023, 19:46:43 »
Mja als we sowieso fucked zijn hoef ik mijn stem zelfs niet meer aan te passen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2023, 19:47:12 »
Het bm schap is geheim,  dus nu ben je die kwijt door het te onthullen. Ik ga loten voor een nieuwe.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2023, 19:48:40 »
omg dit kan ik niet aan jongens.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2023, 19:50:15 »
Dit is complete onzin ::ohno:: als ik met PB was en een extra stem zou hebben zou ik überhaupt geen moeite hoeven doen om Robbie te overtuigen van mijn burgerschap, of niet?
Juist wel, want als je het niet zou proberen dan val je ook door de mand.

Mja als we sowieso fucked zijn hoef ik mijn stem zelfs niet meer aan te passen.

Tenzij ik de extra stem heb...  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 8 - Nieuwe start
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2023, 19:51:29 »
hillo