Auteur Topic: [LEG 5] Dag 2  (gelezen 1617 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 5] Dag 2
« Gepost op: 18-05-2023, 21:20:23 »
Het eerste slachtoffer van de wolven was die nacht gevallen. De wolven waren weinig origineel want dit slachtoffer werd vaak als eerste aangevallen en zo nu dus ook.

Het slachtoffer wiens rol geheim blijft is…
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Het dorp kwam weer samen om dit te bespreken. Nu er echt een slachtoffer was gevallen, wisten ze het zeker: we zitten wéér met een wolvenplaag!

Wie stemmen jullie weg? Jullie hebben tot morgen 21u om dat vet te drukken.

Doen nog mee:
1. D*N
2. Giorgio
3. Pieterbasje
4. Arno
5. MitchK
6. Deerbetah
7. Whatthefrank
8. Kaaasje

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2023, 21:45:50 »
Hallo, ik heb nu door dat het spel begonnen is. Ik vind Sydney wel een opvallende keuze van de wolven.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2023, 21:58:28 »
Waarom vind je Syd een opvallende keuze?

Het kan overigens ook zijn dat Giorgio of Pieterbasje zijn gekozen door de wolven en de Leprechaun het target heeft verschoven naar Syd.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #3 Gepost op: 18-05-2023, 22:05:03 »
Nog even terugkomend op Gerrit, kut dat hij geen wolf was, maar wel fijn dat hij geen speciale rol had. Syd... ik betwijfel eerlijk gezegd of ze het oorspronkelijke target was. Aan de andere kant, waarom niet Syd? Het begin is altijd nattevingerwerk  ::ohno::
Er is geen Mol meer...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #4 Gepost op: 19-05-2023, 08:14:20 »
Ik acht de kans het grootst dat Syd of Pieterbasje het target was.

Giorgio kan wel, maar dan had de Leprechaun het target ook kunnen verplaatsen naar D*N waardoor niemand dood zou gaan vanwege zijn protective charm.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #5 Gepost op: 19-05-2023, 09:15:51 »
Nog even terugkomend op Gerrit, kut dat hij geen wolf was, maar wel fijn dat hij geen speciale rol had. Syd... ik betwijfel eerlijk gezegd of ze het oorspronkelijke target was. Aan de andere kant, waarom niet Syd? Het begin is altijd nattevingerwerk  ::ohno::

Syd is over het algemeen wel een actieve en sterke speler. Niet heel gek toch dat de wolven daar van af willen?

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2023, 13:25:16 »
Fair. Welke aanknopingspunten hebben we nu? Alleen de mensen die Gerrit hebben geopperd? Dan kom ik er niet echt lekker uit gezien ik de initiator was. PB is meegegaan, Giorgio is daarna nog voor Freak gegaan..

Wat vinden jullie van de niet-stemmers?
Er is geen Mol meer...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2023, 14:41:12 »
Ik ga weer voor Freak123. Twee redenen:
- Arno draagt niks bij. Vandaag ook: ik heb door dat het begonnen is en Syd is een aparte keuze. Wat moeten we hier nu mee?
- Nadat ik Arno opperde draaiden anderen door naar Giorgio.

Ik kom hierbij toch met de meeste aanknopingspunten richting Freak123/Arno.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2023, 15:26:13 »
Wat Kaaasje zegt klinkt logisch, dus dat Giorgio waarschijnlijk niet het target was maar Syd of Pieterbasje. Bij beiden zie ik geen hele duidelijke aanwijzingen waarom omdat er gewoon niet zoveel is gezegd in de berichten die ze hebben geplaatst en de persoon die ze aan het targetten waren ondertussen dood is.

Voorlopig ga ik voor de afwezige Deerbetah
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2023, 15:47:30 »
Hmhm, Syd :(

Nog steeds niet heel veel aanknopingspunten. Ik heb de vorige dag even teruggelezen en de eerste post van Whatthefrank, over dat er niemand gelunchd is door de wolven in de eerste nacht, voelt toch als iets om zichzelf onverdacht te maken?

Whatthefrank, Syd, Pieterbasje stemmen op GerritdeBloempot
Mitch, D*N, Giorgio, Gerrit stemmen op Freak123
Deerbetah, Freak123, Kaaasje stemmen niet

Bij het gelijkspel had de burgemeester, Whatthefrank, een belangrijke keuze.
Ik vind de keuze voor Gerrit in plaats van Freak123 een rare keuze. Er is geen informatie en er zijn meer (individuele) stemmen op Gerrit. Op dat moment heeft Freak123 al twee keer niet gestemd en moet bij een volgende "fout" sowieso het spel verlaten. Aangezien we al niet met heel veel spelers zijn, lijkt me iemand met al twee streepjes in het spel houden vooral handig voor de wolven.

Daarnaast staat Whatthefrank in de Leprechaun-lijst ver weg van het slachtoffer Syd.

Het is allemaal vrij dunnetjes, maar voor mij voelt Whatthefrank nu het meest wolfs.
Maar ik hoor graag hoe de rest er over denkt.

Vergeet allemaal vooral niet te stemmen!

Eindelijk...

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #10 Gepost op: 19-05-2023, 17:04:38 »
Ik snap je redenatie Giorgio, maar ik had natuurlijk al met een dun gevoel op Gerrit gestemd. Denk je niet dat het nog raarder is dat ik bij het gelijke spel voor Arno koos? Ik ben gewoon standvastig gebleven, that's all. Stel:

- Gerrit was een wolf en Arno niet
Dan heb ik aan m'n gevoel vastgehouden en zat dat goed; geen reden om te wisselen

- Arno is een wolf en Gerrit niet
Dan maak ik mezelf natuurlijk enorm verdacht, maar Arno ook. Er is geen reden om mij als wolf dusdanig in de spotlights te zetten door bij burger Gerrit te blijven i.p.v te wisselen naar wolf Arno. Dan liggen wij op dit moment allebei voor het oprapen. Opnieuw; geen reden om te wisselen dus

- Beide heren zouden wolf zijn
Dan maakt mijn stem niks uit, maar is het alsnog logischer om bij mijn oorspronkelijke gevoel te blijven.

- Beide heren zouden geen wolf zijn
Ook dan maakt mijn stem eigenlijk niet zo veel uit. Het enige waar we dan net wat meer mee te maken krijgen, is eventuele speciale rollen. Daar is ook nog geen info over, begrijpelijk. Wel een iets groter risico maar again, waarom zou ik hier wisselen want dan zou ik me verdachter maken door niet bij m'n originele gevoel te blijven en dat zou ik als wolf niet willen

Voor alle opties gaat ook de volgende gedachte op: De naam van Arno is als eerste genoemd en ik heb er bewust voor gekozen om niet mee te gaan met die naam en een andere op te gooien, simpelweg omdat dat meer info zou opleveren voor een vervolgstemming. Wat de inactiviteit van Arno betreft snap ik dus je redenatie echt wel, maar dit is daarvoor gewoon even een stukje verklaring vanuit mijn kant. Ik ga nog even nadenken op wie ik m'n stem ga zetten dus ik kom later vandaag nog terug  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #11 Gepost op: 19-05-2023, 18:48:19 »
Ik ga weer voor Freak123. Twee redenen:
- Arno draagt niks bij. Vandaag ook: ik heb door dat het begonnen is en Syd is een aparte keuze. Wat moeten we hier nu mee?
- Nadat ik Arno opperde draaiden anderen door naar Giorgio.

Ik kom hierbij toch met de meeste aanknopingspunten richting Freak123/Arno.

Giorgio moest uiteraard Gerrit zijn ::rofl::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #12 Gepost op: 19-05-2023, 19:21:23 »
Ik ga jullie wat vertellen. Ik denk dat Dennis een wolf is. ::rofl::
Voorgevoel.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #13 Gepost op: 19-05-2023, 19:34:07 »
Ik heb wel mensen die ik op basis van hun redenaties wat minder verdenk dan anderen, maar tot een echte verdachte kom ik nog niet. Ik twijfel een beetje tussen Deerbetah en PieterBasje. Deerbetah zat al in m'n twijfelzone bij de eerste lynch vanwege de inactiviteit, maar dat kon toen niet vanwege de Ivoren Toren. PieterBasje had het druk, dat weet ik. Maar hij sprong wel makkelijk mee op Gerrit nadat ik uitteste wie erin mee zouden gaan. Voor nu parkeer ik m'n stem op Deerbetah
Er is geen Mol meer...

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #14 Gepost op: 19-05-2023, 19:41:39 »
Ik ga nu voor MitchK, omdat hij vandaag en op dag 1 zo sturend is richting Arno en richting de lynch. Dit is natuurlijk gunstig voor de wolven, omdat er op het forum niet zo snel een grote tegenreactie komt. Gister en vandaag is hij initiatiefnemer op hem. Als Mitch het niet is geloof ik in een wolventeam van Frenkie en Freak123.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #15 Gepost op: 19-05-2023, 19:42:15 »
Ik ga voor nu voor Giorgio

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #16 Gepost op: 19-05-2023, 19:58:15 »
Sorry voor mijn afwezigheid

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #17 Gepost op: 19-05-2023, 20:14:05 »
Na wat terug lezen is mijn keuze gevallen op freak123

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #18 Gepost op: 19-05-2023, 20:31:26 »
Niet doen aub, laat ons lekker de bm testen ipv nu de knoop doorhakken en daarmee iemand die zichzelf niet kan verdedigen wegstemmen...
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 5] Dag 2
« Reactie #19 Gepost op: 19-05-2023, 21:07:25 »
Jongens, niet doen. Het is Dennis.