Auteur Topic: [LEG 5] Dag 3  (gelezen 4126 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 5] Dag 3
« Gepost op: 20-05-2023, 21:00:55 »

Voor een tweede keer sloegen de wolven toe en dit keer was het slachtoffer, wiens rol onbekend zal blijven…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jullie kunnen weer bespreken en stemmen wie het dorp moet verlaten tot 21u.

Doen nog mee:
1. D*N
2. Giorgio
3. Pieterbasje
4. MitchK
5. Whatthefrank
6. Kaaasje

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2023, 01:52:19 »



Nou tijd voor wat actie jongens, we waren heel erg verdeeld laatste stemming. Het lijkt allemaal heel random en misschien is het dat ook want er was heel weinig informatie en dat maakt het heel lastig om een goeie keuze te maken. Ik had op Deerbetah gestemd voornamelijk door activiteit bij gebrek aan iets anders. Freak leek opeens wel in het spel te zitten en het laatste bericht van Deerbetah was alweer een hele tijd geleden. Ik hoopte ook dat het wat extra activiteit zou aansporen, maar helaas.

Waarom ging jij mee op Deerbetah Frenkie?
Kaaasje, waarom op Giorgio zonder enige uitleg?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2023, 07:42:21 »
Ohja ik was mijn uitleg vergeten.

Ik vond zijn post waarin hij whatthefrank beschuldigd vrij wolfs over komen. Op zich geen verkeerde redenatie maat het voelde wat bedacht aan.

Ik wilde in eerste instantie niet op hem gaan omdat hij ten minste wat postte en zo wat activiteit bracht, maar dat hield me toch niet tegen.


Wat denken jullie, zou Freak ziener zijn geweest die D*N heeft gezien?
En daarom opgegeten zijn? (Waardoor we ook zijn rol niet weten)
Of zou hij zomaar wat geroepen hebben op gevoel, wat ik me bij Arno ook best kan voorstellen...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2023, 12:08:51 »
Waarom Arno? Ik vind dit echt klote, want we hadden veel info kunnen halen uit zijn rol, of hij nou goed of slecht was  ::ohno::

Ik begin een beetje een patroon te zien in de lunches. Syd benoemde me enigszins te vertrouwen en ze is dood. Arno werd samen met mij als mogelijk wolvenkoppel genoemd en is nu ook dood. Ik denk dat de wolven nu proberen langzaamaan de aandacht richting mij te verschuiven. Come to think of it, PieterBasje benoemde me eerder dus al verdacht, Giorgio stemde al op me, Kaaasje had bij dag 1 twijfels over de oprechtheid over de inhoud van mijn berichten en die spelers zitten nou net allemaal nog in het spel. Ik denk dat er zo stemmen richting mij gaan komen en dat is slim gespeeld van de wolven  ::)

Ik ben de ochtend al eventjes aan het puzzelen. Stel dat Arno wolf was, wat door sommigen hier toch als mogelijke optie beschouwd is, dan was PieterBasje of MitchK het oorspronkelijke target, toevallig ook precies de 2 mensen die hem al eerder genoemd hebben. Wat dat betreft zou het best kunnen dat 1 van die 2 de lunch naar Arno verschoven heeft en er nu dus een wolf uit is. Dan zouden we 1 van die 2 moeten vertrouwen maar we weten natuurlijk niet wie. Mitch was wel wat stelliger over Arno vanaf het begin, maar dat zou eventueel ook op een andere rol kunnen wijzen. Het lastige hieraan is dus, we weten Arno's rol niet, dus deze conclusies zijn eigenlijk niks waard

Het zou ook kunnen dat Arno geen wolf was en dan zou het juist gebruikt zijn om te framen, ik denk richting 1 van de eerdere namen, dus Mitch, PB of ik. Dit doet me wel denken dat ik die 2 heren kan vertrouwen want bij zowel een goede als een slechte rol van Arno komen zij redelijk uit de bus

Dan twijfel ik dus nog tussen Dennis, Giorgio en Kaaasje. Gevoelsmatig neig ik het meest naar Giorgio, maar dat is wel degene die zijn stem (in dit geval op mij) het best verklaard heeft. Kaaasje haar stem op Giorgio kwam voor mij redelijk uit de lucht vallen, maar bij dag 1 vond ik haar redelijk dorps overkomen. Ze gaf een uitleg m.b.t Gerrit en Giorgio zonder daarbij echt uit te spreken op wie ze echt wou stemmen en heeft dat ook niet gedaan. Kan een slimme wolvenmove zijn, maar sindsdien zie ik het eigenlijk vooral als dorpsgedrag. Dennis heeft vandaag geopend in het dag 3 topic en ik weet niet of je dat in deze fase als wolf zomaar zou doen, omdat de pijlen dan toch op je gericht worden. Ik ga nog even nadenken, maar mijn stem gaat wel naar 1 van deze 3 toe

Om antwoord te geven op je vraag Dennis, ik wou eigenlijk al meteen op Deerbetah stemmen en ik denk dat we hierin een redelijk gelijke redenatie hebben gehad. Deerbetah is denk ik degene met de minste berichten geweest en dus ook degene die het minste invloed had op het spel. Als je dan in een fase zit waarin je toch nog amper wat weet, hou je liever nog even de actieve spelers in het spel om daarmee te sparren. Activiteitskwestie dus

Graag hoor ik van de rest ook hoe ze erin staan want ik merk dat ik deze stemming door het niet weten van de rol van Arno erg lastig vind!!
Er is geen Mol meer...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2023, 12:59:37 »

Wat denken jullie, zou Freak ziener zijn geweest die D*N heeft gezien?
En daarom opgegeten zijn? (Waardoor we ook zijn rol niet weten)
Of zou hij zomaar wat geroepen hebben op gevoel, wat ik me bij Arno ook best kan voorstellen...
Op mij kwam het over dat Arno echt net actief was geworden dus als hij de ziener was dan weet ik niet of ie überhaupt al iemand had gezien.  Vorig potje riep Arno ook dat ik wolf was uit het niets dus ik denk dat het gewoon Arno was ::rofl::. Zeker omdat het niet klopt deze keer ;D.

Het lijkt mij nog logischer dat Arno dood is gemaakt om mij verdacht te maken dan, zeker gezien mijn protective charm.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2023, 13:13:18 »
Jammer Arno :(

Mijn verdenking op Whatthefrank blijft staan. Heeft het er de vorige dag niet echt beter op gemaakt. Opnieuw een burger er uit.

Daarnaast zou het prima kunnen dat Arno de ziener was en gezien heeft dat D*N een wolf is. Maar het zou me inderdaad ook niet verbazen als het gewoon een roep was om stemmen een andere kant op te krijgen en zichzelf te redden. Hij zou ook nog wolf kunnen zijn geweest. Ik ben even in twijfel hierover. Misschien iemand met informatie die kan helpen, het begint ondertussen wel penibel te worden.

Aangezien D*N een protectie charm heeft, is het voor de wolven aantrekkelijker om hem op een gegeven moment te lynchen ipv te lunchen. De enige stem tot nu toe kwam van Arno?
Spreekt ook zowel voor Arno (stemt op de protective charm) als D*N (weinig stemmen omdat D*N zelf wolf is?) Als wolf.

Ik ben nog even in twijfel.
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2023, 13:36:32 »
Ik begin een beetje een patroon te zien in de lunches. Syd benoemde me enigszins te vertrouwen en ze is dood. Arno werd samen met mij als mogelijk wolvenkoppel genoemd en is nu ook dood. Ik denk dat de wolven nu proberen langzaamaan de aandacht richting mij te verschuiven. Come to think of it, PieterBasje benoemde me eerder dus al verdacht, Giorgio stemde al op me, Kaaasje had bij dag 1 twijfels over de oprechtheid over de inhoud van mijn berichten en die spelers zitten nou net allemaal nog in het spel. Ik denk dat er zo stemmen richting mij gaan komen en dat is slim gespeeld van de wolven  ::)
Ik vind je wel lichtelijk overdrijven met verwachten dat er ineens zoveel stemmen op jou gaan komen... Voor mij voelt dat in ieder geval niet zo.

Ik vond het eigenlijk later nog verdachter dat Giorgio die opmerking die ik plaatste mede gebruikte om op jou te stemmen. Dat had ik nog niet benoemd, maar dat droeg ook bij aan mijn stem op Giorgio.

Tenzij iemand nog met een goede reden komt, was ik iig nog niet van plan om op jou te stemmen.


Ik ga ervan uit dat D*N trouwens s nachts wel dood kan gaan door de heks, want er staat dat de protective charm alleen werkt voor de wolven.


Zodat ik het zeker niet vergeet deze keer, stem ik alvast op Giorgio, maar kan/wil zeker nog wel mijn stem wijzigen.

Waarom Giorgio?
- andermans redenatie gebruiken als onderdeel waarom je iemand verdacht vind (ik die zei dat ik niet zo goed wist wat ik moest denken van Whatthefrank's eerste bericht)
- naar mijn gevoel een beetje een bij elkaar bedachte redenatie om op Frank te stemmen. Voelt minder oprecht somehow.

Misschien niet heel sterk, maar ik moet iets, en ben zeker nog bereid te wisselen.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2023, 13:40:46 door Kaaasje »

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2023, 16:48:26 »
Waarom Giorgio?
- naar mijn gevoel een beetje een bij elkaar bedachte redenatie om op Frank te stemmen. Voelt minder oprecht somehow.

Dat doe je hiermee zelf toch ook?  Alleen dan op mij. Beetje raar?

Ik zal zelf ook eens stemmen.
Laten we vooral op iemand stemmen die nog nooit direct gegrensd heeft aan een wolvenslachtoffer op het leprechaun-lijstje. (Bij Syd waren dat Pieterbasje en Giorgio, Bij Arno waren dat Pieterbasje en Mitch). Dan houden we D*N, whatthefrank en kaaasje over.

Ik blijf voorlopig bij mijn stem op Whatthefrank.
Eindelijk...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2023, 16:52:41 »
Ohja Arno kan natuurlijk ook gewoon wolf zijn geweest ::rofl::. Ik vergeet dat steeds.  Dan zou het target  Pieterbasje of Mitch zijn geweest en verplaatst zijn naar Arno. Vind ik geen hele rare gedachte, ook omdat Arno al twee streepjes tegen had en dus als burger ook mogelijk nog van weinig nut was geweest  :-X.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2023, 16:56:51 »
Ik zal zelf ook eens stemmen.
Laten we vooral op iemand stemmen die nog nooit direct gegrensd heeft aan een wolvenslachtoffer op het leprechaun-lijstje. (Bij Syd waren dat Pieterbasje en Giorgio, Bij Arno waren dat Pieterbasje en Mitch). Dan houden we D*N, whatthefrank en kaaasje over.

Dat is wel heel erg kort door de bocht gezien we vorige keer ook zagen dat de wolven expres risico daarmee namen om onverdacht over te komen. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2023, 16:57:17 »
Dat doe je hiermee zelf toch ook?  Alleen dan op mij. Beetje raar?

Ik zal zelf ook eens stemmen.
Laten we vooral op iemand stemmen die nog nooit direct gegrensd heeft aan een wolvenslachtoffer op het leprechaun-lijstje. (Bij Syd waren dat Pieterbasje en Giorgio, Bij Arno waren dat Pieterbasje en Mitch). Dan houden we D*N, whatthefrank en kaaasje over.

Ik blijf voorlopig bij mijn stem op Whatthefrank.

Wat de leprechaun betreft is het inderdaad logisch denken wat je doet. Ik wil je er wel even aan herinneren dat in het vorige LEG potje de wolven ook voor iemand op de lijst gingen die naast een wolf stond, wat toen nadelig voor de desbetreffende wolf uitpakte (Hoi Jesper). Ondanks de afloop sluit ik niet uit dat zoiets weer kan gebeuren, gezien we met wat doordachte spelers over zijn gebleven. Maar in principe is het best logisch wat je zegt ja. Ik hoop dat Mitch / PieterBasje zich nog laten zien, ik zou het zonde vinden als ik de knoop op jou definitief zou moeten doorhakken puur uit zelfbescherming, want overtuigd ben ik nog niet
Er is geen Mol meer...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #11 Gepost op: 21-05-2023, 17:33:59 »

Dat is wel heel erg kort door de bocht gezien we vorige keer ook zagen dat de wolven expres risico daarmee namen om onverdacht over te komen.

Klopt, waterdicht is het niet. Maar er zijn verder zo weinig aanknopingspunten, dat het voor mij als de meest logische stap voelt om eerst tussen die mensen te kijken.

Maar als iemand betere informatie en/of redenaties heeft, ik luister.
Eindelijk...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2023, 19:09:45 »
Verdere reactie blijft uit helaas  ::ohno::

Ik denk dat Arno een wolf was gebaseerd op de misschien ietwat onlogische lunch. Dit zou betekenen dat ik Mitch en / of PieterBasje kan vertrouwen. Als ik dan verder borduur op mijn onderbuikgevoel en ga deduceren, kom ik bij Giorgio uit
Er is geen Mol meer...

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2023, 20:34:00 »
Hallo allemaal. 

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat Giorgio geen wolf is. Frank heeft zijn verhaal te mooi in elkaar zitten, stemt nu op Giorgio waarvan ik weet dat hij goed is en is heel erg sturend in zijn verhaal. Ik ben vrij zeker: WhatTheFrank is een wolf.

@Leprechaun verschuif vannacht de lunch van mij af!
« Laatst bewerkt op: 21-05-2023, 20:40:29 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2023, 20:37:55 »
Dat doe je hiermee zelf toch ook?  Alleen dan op mij. Beetje raar?
Ja uiteindelijk is natuurlijk alles bij elkaar bedacht  ::rofl::

Nee maar ik zeg ook niet dat ik een hele goede reden heb om op jou te stemmen.

We hebben nog maar een half uur en hebben pas 3 stemmen.

Zouden er nog drie wolven zijn (waarvan deels nog niet gestemd) die de stemming last minute nog willen sturen?  :o :p

@pieterbasje en whatthefrank, hebben jullie nog wat nuttigs te zeggen over welke rol er niet in zit?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #15 Gepost op: 21-05-2023, 20:38:08 »
Burger zit er niet in!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #16 Gepost op: 21-05-2023, 20:39:02 »
Ja uiteindelijk is natuurlijk alles bij elkaar bedacht  ::rofl::

Nee maar ik zeg ook niet dat ik een hele goede reden heb om op jou te stemmen.

We hebben nog maar een half uur en hebben pas 3 stemmen.

Zouden er nog drie wolven zijn (waarvan deels nog niet gestemd) die de stemming last minute nog willen sturen?  :o :p

@pieterbasje en whatthefrank, hebben jullie nog wat nuttigs te zeggen over welke rol er niet in zit?

3 wolven op 10 mensen? Lijkt me stug  ::)
Er is geen Mol meer...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #17 Gepost op: 21-05-2023, 20:41:56 »


#keuzestress
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #18 Gepost op: 21-05-2023, 20:42:32 »
Stem Frank anders verliezen we!!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Dag 3
« Reactie #19 Gepost op: 21-05-2023, 20:43:47 »
Maar PB als jij zo stellig bent over Giorgio, ben ik ook bereid om te wisselen naar Dennis of Kaaasje hoor. Ik gaf al aan te twijfelen en als jij zegt dat Giorgio goed is wil ik je best geloven. Zeg me dan op wie ik dan moet stemmen en ik ga met je mee
Er is geen Mol meer...