Auteur Topic: [LEG 5] Nacht 4  (gelezen 1104 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 5] Nacht 4
« Gepost op: 21-05-2023, 21:20:17 »
MitchK stemde niet mee en krijgt een streepje.

Het werd 3 op Giorgio vs 2 op Whatthefrank.

Met een meerderheid aan stemmen moest Giorgio dus de bijna spiksplinternieuwe guillotine op/in.



Hij was...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Doen nog mee:
1. D*N
2. Pieterbasje
3. MitchK
4. Whatthefrank
5. Kaaasje


Iedereen met nachtacties heeft wederom tot 21u tijd om zijn/haar ding te doen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2023, 21:35:31 »
Sorry ::sorry::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2023, 22:23:08 »
De wolven hebben hun maaltijd doorgegeven. En het spel is gespeeld!  ::oink::

Maar wie is de winnaar? Was er al een wolf dood en heeft de tovenares de andere vannacht gedood? Of heeft de Leprechaun het target naar een wolf verschoven en de tovenares de andere wolf vermoord? Of heeft de zombie alle breinen opgegeten? Of hebben de wolven voor de vijfde keer in vijf edities Legacy wederom gewonnen?

Laten we terug gaan naar het begin...

In de eerste nacht leerden de twee wolven elkaar kennen en de zombie at het brein van Syd.
De tovenares werd gespaard en Gerrit de burger werd opgeofferd.
In de tweede nacht viel het eerste slachtoffer van de wolven, namelijk Syd. De Leprechaun veranderde het target niet. Syd was...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De dood van Syd was ook geen goed nieuws voor de zombie, want die had Syd in leven nodig. In de tweede nacht at de zombie het brein van D*N.
Overdag werd Deerbetah de burger geëlimineerd door het dorp.

Die nacht at de zombie het brein van Whatthefrank en de wolven gingen voor PieterBasje! Maar die was zelf de Leprechaun en verhuisde het target naar Freak 123. Dat was...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En zoals we weten koos het dorp de voorbije dag onschuldige burger Giorgio.

En nu zijn er nog 4 spelers... Twee wolven en twee niet-wolven. Volgens de regels zouden de wolven winnen als ze met evenveel of meer zijn dan niet-wolven. Dus gefeliciteerd aan de wolven!!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar! De zombie zat ook nog in het spel. Nog twee spelers hadden een brein en de zombie moest dus hopen dat de wolven de ene zouden vermoorden en hij/zij de andere. En dat is gebeurd! De wolven gingen wederom voor Pieterbasje in de wetenschap dat die het target niet meer kon verschuiven (dat mag niet meer als je dat bij eenzelfde persoon al gedaan hebt). En de zombie koos de andere persoon.
Gefeliciteerd aan zombie...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2023, 22:26:42 »
Yay een dubbele winst ::bravo::, goed gedaan medewolfje Frank & Zombie Kaaasje  ::ok:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2023, 22:32:17 »
Clean sweep, klasse Dennis, dreamteam! Top gedaan ook Kaaasje!  ::bravo::

Omg Arno  :o
Er is geen Mol meer...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2023, 22:34:58 »
Men vond later in de ruïnes van het dorp een briefje onder één van de planken in de vloer. Of het afkomstig is van de oorspronkelijke nederzetting of de tweede die hun dorpje hadden gesticht op de ruïnes van het oude dorp, is niet bekend. Op het briefje stond:
"De komeet is verschenen en nu is het het pas echt serieus geworden. Niemand weet hoe lang dit zal duren. De aarde lijkt zich wel te openen. We vluchten allemaal het bos in!"
We vermoeden dat het afkomstig is van het eerste dorp, aangezien het tweede dorp te koppig of onwetend was om weg te gaan, zelfs ondanks alle voortekenen die hen weg hadden moeten drijven.




Op het einde van deze sessie mag ik als moderator de Most Valuable Villager verkiezen. Het moet een Burger zijn, dus velen vallen al af. Ik heb gekozen voor Giorgio aka Mary Heathrow, die als eerste op een van de juiste wolven zat en zich niet uit z'n lood liet slagen! De Heathrow familie maakt hiermee grote kans op een voordeel (zoals de Poormans die allemaal graaf geworden zijn), aangezien de vorige sessie Aldus HEathrow de Most Valuable Villager was. Maar dat wordt pas bekend op het einde van de derde sessie in dit 2e hoofdstuk.



En dan nog iets...  ::schaam::

Vandaag na het dubbel checken van hey wie wint er eigenlijk als zowel de zombie als de wolven winnen, kwam ik erachter dat de spelers wiens brein door de zombie opgegeten waren, eigenlijk bekend gemaakt moesten worden én dat ze niet meer mee mochten stemmen!  ::oink::
Ik ben dus voor een redo van deze sessie, omdat dat nog best een andere dynamiek kan opleveren.
Ik begreep het verschil tussen een sekteleider en een zombie eigenlijk al niet, want het was exact hetzelfde, maar dan een ander thema.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2023, 22:49:47 »
En met een redo bedoel ik uiteraard niet om de winst van de wolven en zombie ongedaan te maken. Alles is nu gewoon met sekteleider-regels verlopen, dus de drie winnaars hebben fair en square gewonnen!

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2023, 22:56:34 »
Gefeliciteerd Wolven (D*N En Whatthefrank) en Zombie (kaaasje)!  ::bravo::
Ik was er al bang voor. Het was een moeizaam potje.

Thanks Robbie voor de organisatie!
Het huidige scenario nog eens spelen, lijkt me leuk, ben benieuwd hoe het loopt als Zombieslachtoffers niet meer mogen stemmen.

Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #8 Gepost op: 22-05-2023, 11:24:55 »
Yay  ::joehoe::

Ook gefeliciteerd whatthefrank en D*N!
Ik was, de dag nadat ik D*N's brein had opgegeten er vrij van overtuigd dat hij wolf was. Maar goed, dat ging ik natuurlijk niet openbaar adverteren  ;D

En dank Pieterbasje voor het openbaren, zo wist ik wiens brein ik op kon eten  ;D


En dan nog iets...  ::schaam::

Vandaag na het dubbel checken van hey wie wint er eigenlijk als zowel de zombie als de wolven winnen, kwam ik erachter dat de spelers wiens brein door de zombie opgegeten waren, eigenlijk bekend gemaakt moesten worden én dat ze niet meer mee mochten stemmen!  ::oink::
Ik ben dus voor een redo van deze sessie, omdat dat nog best een andere dynamiek kan opleveren.
Ik begreep het verschil tussen een sekteleider en een zombie eigenlijk al niet, want het was exact hetzelfde, maar dan een ander thema.
Ik vroeg me ook al af wat het verschil was, behalve het thema.

Lijkt me leuk om een redo te doen met de echte zombie regels. Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat en welke dynamiek dat oplevert.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #9 Gepost op: 22-05-2023, 12:32:26 »
Het was ook inderdaad lastig met die zombie. Want je weet sowieso al heel weinig omdat er heel weinig informatie bekend gemaakt wordt. Dus wij zaten ook een beetje van tsja die zombie kan er ook nog inzitten maar we hebben geen enkel aanknopingspunt wie dat zou kunnen zijn en hoe we die dan kunnen stoppen ::rofl::.

Hoewel het uiteindelijk wel een hint was dat Kaaasje niet nog wisselde naar Frank toe, want ik vond het ook best wel duidelijk dat we de wolven waren op dat punt. Dus het was al onlogisch dat Kaaasje niet wisselde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2023, 13:30:47 »
Als men het trouwens leuker vindt dat de rol van de wolvenlunch wel bekend gemaakt wordt, kan dat natuurlijk ook wel aangepast worden.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #11 Gepost op: 22-05-2023, 19:10:52 »
Als men het trouwens leuker vindt dat de rol van de wolvenlunch wel bekend gemaakt wordt, kan dat natuurlijk ook wel aangepast worden.

Ik ben voor  ::jaja::

So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Nacht 4
« Reactie #12 Gepost op: 22-05-2023, 19:35:15 »
Oeps, door drukte en dergelijke het laatste deel gemist ::schaam::

Gefeliciteerd Dennis en Frank ::bravo::

En redo is altijd goed! ::rofl::