Auteur Topic: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde  (gelezen 3645 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Gepost op: 1-09-2023, 20:15:18 »


"Onze eerste kennismaking met de sultan, was er eentje waarvan ik me nog steeds afvraag of deze wel zo nodig was, we kregen van de wachters een officieuze brief in handen:

{Gij wie hier zomaar aan de poorten van mijn prachtig dorp verschijnt, dient nog geen toegang te krijgen tot. Enkel bij het aanvaarden van mijn voorwaarden mocht het zover komen. Lang en ver heb ik gezocht naar de meest exotische bezittingen, maar hetgeen wat mij nog ontbreekt is een ware schat aan mijn zijde. Een geliefde die mijn lege nachten kan opvullen...}

en zo ging de sultan nog wel even verder, echter was het wel noodzakkelijk dat we aan zijn voorwaarden voldeden. We moesten immers het dorp in om de tunnels te kunnen onderzoeken. Dus moest het als volgt:

{Stemt ieder in uw kamp op wie u schoonste lid is, deze zal bij het krikken van de nacht uitgenodigd worden in mijn paleis. Mijn ware aard zien en ik zal hen uiterst goed beschermen tot mijn eigen lot het begeeft. Wasgetekend De Sultan van Rabathra"}

Er zat uiteindelijk niets anders op dan om een simpele stemronde te houden onder ons kamp."


De eerste dag loopt al gelijk anders dan jullie misschien denken. Jullie moeten elkaar niet wegstemmen, maar juist stemmen op wie dat jullie de sultan toevertrouwen. Hiervoor hebben jullie de tijd tot zaterdag 2 september 20:00
(Ik zal morgen pas na 9 uur thuis zijn. Dus als de deadline is geweest mogen de rovers gewoon alvast praten.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #1 Gepost op: 1-09-2023, 20:41:14 »
Ik pak wel het voortouw. Hoi
Sem

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #2 Gepost op: 1-09-2023, 20:44:05 »
Hai. ::zwaai::

Klinkt spannend, ik ga maar eens de regels lezen. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #3 Gepost op: 1-09-2023, 20:44:56 »
Ik wilde eigenlijk beginnen met een sluipschutters quote, maar toch niet
Sem

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #4 Gepost op: 1-09-2023, 20:45:45 »
Ok, wie is de schoonste? In Vlaanderen betekent dat de mooiste, in Nederland ook? Of moeten we op zoek naar degene die het beste poetst?  ;D

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #5 Gepost op: 1-09-2023, 20:55:23 »
Oh hallo allemaal! ::zwaai:: normaal wil ik nooit echt zulke dingen doen, maar nu ik weer een keertje meedoe wil ik wel de verantwoordelijkheid nemen om een bezoekje te brengen. heb mn mooiste outfit al aan.

chipsverslaafde <3

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2023, 20:58:15 »
Oh hallo allemaal! ::zwaai:: normaal wil ik nooit echt zulke dingen doen, maar nu ik weer een keertje meedoe wil ik wel de verantwoordelijkheid nemen om een bezoekje te brengen. heb mn mooiste outfit al aan.



Juliooooo
Sem

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #7 Gepost op: 1-09-2023, 21:31:14 »
Hallo allemaal  ::zwaai::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #8 Gepost op: 1-09-2023, 22:02:47 »
Ok, wie is de schoonste? In Vlaanderen betekent dat de mooiste, in Nederland ook? Of moeten we op zoek naar degene die het beste poetst?  ;D
Ik heb eigenlijk geen idee waar we nou precies op moeten stemmen, of is dit gewoon de burgemeesterrol?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #9 Gepost op: 1-09-2023, 23:14:10 »
Hoi ::zwaai::
Lang geleden dat ik een wolvenspel heb meegedaan, maar ik heb er zin in!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #10 Gepost op: 1-09-2023, 23:36:41 »
Wat moeten we trouwens met die olielamp? Dat deel snap ik nog niet helemaal ::ohno::
Hoe kunnen we missen bij het doorgeven?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #11 Gepost op: 2-09-2023, 04:02:24 »
Hey Hallo Daar!
Så hva gjør vi nå?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #12 Gepost op: 2-09-2023, 04:57:28 »
Hoi!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #13 Gepost op: 2-09-2023, 09:59:57 »
Hallootjes! Ik ga zometeen nog even alles goed lezen. Ben vandaag helaas wel wat afweziger, aangezien ik ziek ben. Dus dan weten jullie dat
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #14 Gepost op: 2-09-2023, 11:07:59 »
Gaan we gewoon allemaal zelf stemmen op wie we vertrouwen of moeten mensen zich kandidaat stellen?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #15 Gepost op: 2-09-2023, 11:59:19 »
Ik zou op een ervaren speler stemmen omdat die wel raad weet  ::rofl::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #16 Gepost op: 2-09-2023, 12:17:58 »
Ik zet mijn stem vast neer. Vanmiddag heb ik geen tijd namelijk. Kan dat ik het vanavond nog aanpas maar dan heb ik in elk geval al wat staan. Ik ga dan maar voor de meeste ervaren spelletjesman.

Robbie

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #17 Gepost op: 2-09-2023, 12:46:12 »
Beste medereizigers, ik zet voor de zekerheid mijn stem ook ergens neer en dit gaat op SpacyColours zijn. Als mensen nog goede argumenten hebben kan ik natuurlijk van stem veranderen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #18 Gepost op: 2-09-2023, 13:32:06 »
Ik zorg graag voor een tegengeluid dus mijn stem gaat op Kaaasje
Er is geen Mol meer...

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Dag 1 - Woestijn vol liefde
« Reactie #19 Gepost op: 2-09-2023, 13:40:52 »
Hey expeditieleden! Ik heb er zin in. Ik hoop dat ik dit keer niet doodga omdat ik de verkeerde kamer kies  ::hypocriet::

Als ik het goed begrijp is de sultan op zoek naar een partner en wordt diegene binnengelaten om de tunnels te bezoeken? Mogelijk worden degene die nu bovenaan staat en de sultan gekoppeld? Aangezien de sultan een geliefde zoekt. Deze persoon mag ook de ware aard zien dus mogelijk krijgt deze persoon te weten wie de sultan is.

Daarnaast mis ik nog wat punten die bij start verder uitgelegd zouden worden?

Sultan:
De sultan van Rabathra is net zo min op slechteriken in zijn dorpje als wie dan ook, maar heeft nog altijd zijn tradities. Welke deze zijn wordt wel duidelijk als de Expeditie volledig van start gaat.

Daarnaast ook het kaarten kopen maar i guess dat dat vannacht komt.

De Olielamp:
De olielamp, zoals in het verhaal staat beschreven, wordt iedere nacht doorgegeven. Dit gebeurt privé door de persoon die hem dan in bezit heeft. Gebeurd dit niet? Dan is er nog niks aan de hand, maar de lamp wordt wel willekeurig in iemands schoot geworpen. Dit gebeurd ook als de persoon die hem ontvangt de volgende dag vermoord blijkt te zijn. Na 3 keer missen, wordt de Djinn wakker. Als iedereen een keer de lamp heeft gehad, is de vloek opgeheven.
Is 1 keer missen elke keer als de lamp random doorgegeven moest worden? En is het handig om een systematiek af te spreken waardoor iedereen de olielamp in handen heeft gehad op een bepaald punt in het spel? Daarmee zet je de Djinn buitenspel, wiens vloek wordt opgeheven als iedereen de lamp heeft gehad. Daarnaast vind ik de rol van de Djinn nog steeds een beetje vaag. In de beschrijving staat dat je het kan merken doordat je stem niet meer meetelt, maar is dat het enige effect van de Djinn?   Of heeft hij nog extra krachten? En wint de Djinn alleen als hij als enige overblijft aangezien hij zich op dat moment in 2 teams bevindt(neutraal en goed/slecht)? Zoveel vragen  ::rofl::

Anyway, we moeten stemmen op de schoonste van de groep. Mijn stem gaat dus naar  WhatTheFrank de ijdeltuit!  ::zwaai::


'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'