Auteur Topic: [MY2]Dag 7 - Red Son  (gelezen 3367 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Dag 7 - Red Son
« Gepost op: 14-09-2023, 21:18:51 »
"Deze nacht was voor ons allemaal een verrassing, en daarom ben ik ook zo blij dat hij voorbij was, want wat er nu allemaal plaatsvindt is een gek manisch spel waarbij we allemaal langzaam ons gezond verstand verliezen. Toen we vannochtend iedereen weer bij elkaar roepte vreesde ik al dat verstand niet het enige was dat we zouden verliezen...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit betekend dat onze zoektocht enkel vertraging heeft opgelopen, maar het pad is duidelijk. We komen aan in de zonkamer. Wij waren blijkbaar niet de enige die al opzoek waren naar deze schat. We komen een raar soort tanks tegen uit de Eerste Wereldoorlog, met de welbekende sikkel en hamer. De Sovjetten waren hier ook al geweest! Of ze er al met de buit vandoor waren is een kwestie van doorploeteren... Ik voel het einde lonken."

Ik ben gisteren compleet vergeten de olielamp opnieuw uit te delen, hierdoor hebben jullie geluk en komt er als straf naar mij toe, en compensatie naar jullie, geen extra strike op de teller.

Jullie mogen weer gaan stemmen. Zoals jullie gewend zijn is de deadline... 15 september 21:00 uur.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #1 Gepost op: 14-09-2023, 22:37:13 »
Goed, Robbie en Deerbetah. Ik vertrouw jullie nu allebei 100% dus gaan jullie even met elkaar in beraad. ::hypocriet::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #2 Gepost op: 15-09-2023, 01:35:07 »
Dus tussen Giorgio, MrChipie, Spacy en PieterBasje zitten dan waarschijnlijk de twee rovers. Ik ga er vanuit dat er nog twee zijn namelijk. Mij maakt het op zich niet veel uit op wie we gaan, als we het goed uitspelen moet het lukken. Ik ga alvast mijn stem op PieterBasje zetten omdat ik het anders mogelijk vergeet ivm een vlucht  ::ok:: En mochten jullie me niet vertrouwen dan zal dat waarschijnlijk na morgen anders zijn dus ik zou graag de kans krijgen om dat te bewijzen ::jaja::

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #3 Gepost op: 15-09-2023, 08:46:42 »
Hey Spacy,

Ik vertrouw jou ook, omdat je de sultan wou redden tijdens de stemronde, maar waarom vertrouw jij Robbie?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #4 Gepost op: 15-09-2023, 08:52:33 »
Hopelijk vertrouw je mij na deze post:

Ik vond in mijn tunnel een schild droomkaart. Die heb ik vannacht op jou ingezet in de hoop dat ze op jou zouden gaan omdat jij al via de kaars semi bevestigd goed was (al was daar nog onduidelijkheid over). Zo te zien zijn ze inderdaad op jou gegaan en ben je voor mij nu 100 % bevestigd.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #5 Gepost op: 15-09-2023, 10:03:07 »
Hey Spacy,

Ik vertrouw jou ook, omdat je de sultan wou redden tijdens de stemronde, maar waarom vertrouw jij Robbie?
Omdat hij de rol van Rudolph Heerensteyn claimde (waar hij eerder ook al een soort van naar hintte) en niemand anders dat tegensprak.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #6 Gepost op: 15-09-2023, 10:34:49 »
Hierbij een overzicht van de stemrondes

Dag 2
Robbie      Deerbetah            
SpacyColours   Blanco   
PieterBasje   Robbie
michael90    Deerbetah   
Giorgio      Freak123
Deerbetah    Blanco

Ricardo eruit, Ricardo was exeditielid

Dag 3
Robbie      x      
SpacyColours   Freak123   
PieterBasje   Sydney
michael90    Sem   
Giorgio      Freak123
Deerbetah    Krijn

Freak123 eruit, Freak123 was schildwacht

Dag 4
Robbie      Krijn   
SpacyColours   Krijn   
PieterBasje   x
michael90           Krijn
Giorgio      Krijn
Deerbetah     Krijn

Krijn eruit, Krijn was exeditielid

Dag 5
Robbie      Sem
SpacyColours   MrChipie
PieterBasje   Sem
michael90    Sem
Giorgio      x
Deerbetah    Sem

Sem eruit, Sem was de Sultan

Eindstand stemrondes
Robbie      3x fout, 1x niet
SpacyColours   2x fout, 1x onbekend, 1x blanco
PieterBasje   1x fout, 1x goed, 1x onbekend, 1x niet
michael90           4x fout
Giorgio      3x fout, 1x niet
Deerbetah           3x fout, 1x blanco

Bevestigde rollen:
1. Robbie
2. SpacyColours
3. PieterBasje
4. michael90
5. Giorgio
6. Kaaasje       exeditielid
7. Ricardo       exeditielid
8. Krijn         exeditielid
9. Frenkie                Bevoorrader
10. Freak123      Schildwacht
11. Deerbetah      exeditielid
12. Sem Brandt C.   Sultan
13. Syd         Slangenbezweerder
14.Mrchipie      ?

Rolllen evt. nog in het spel

Goede rollen:
exeditielid
Rudolph Heerensteyn

Neutrale rollen:
Handelaar

Slechte rollen:
Rover(s)
Vergiftiger

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #7 Gepost op: 15-09-2023, 11:03:07 »
Dank voor het samenvatten! Ik had het ook al even teruggelezen maar ik kan er niet echt veel uithalen.

Maar ik vind het wel voor PieterBasje spreken dat hij op Syd heeft gestemd. Dat maakt het voor mij wel geloofwaardiger dat hij inderdaad zijn dolk op haar heeft ingezet.

Michael en Giorgio vind ik allebei compleet onpeilbaar. Maar het feit dat Michael nu zegt "ja, als jullie mij laten leven dan laat ik daarna wel zien dat dat een goede keus is" maakt hem voor mij wel weer extra verdacht, want als we nu de verkeerde keuze maken kan het spel in principe al afgelopen zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #8 Gepost op: 15-09-2023, 12:11:03 »
True... ik kan het nergens op baseren, maar ik vertrouw jou niet Spacy en PB eigenlijk ook niet en het feit dat je hem in bescherming neemt versterkt dat gevoel. Maar het is enkel een gevoel, dus daar wil ik mijn geld niet op zetten. Jullie zouden eventueel besloten kunnen hebben om Syd op te offeren om dat later dit voorval te gebruiken om te zeggen "Kijk eens hoe goed wij zijn"


Mijn redenatie om Deerbetah te beschermen met het schild vannacht was als volgt (zo heb ik het naar Drenzi gestuurd) :
Citaat
Ik verdenk Spacy en PB. Mij gaan ze hopelijk niet vermoorden omdat ik er so far nog altijd in zit en mensen mij ondanks mijn claim toch nog verdacht vinden, dus hopelijk houden ze me als bliksemafleider. Chipie is dood.  Er werd om michael90 gestemd, dus die is ook verdacht genoeg om te houden (plus als Spacy en PB rover zijn en openlijk op michael stemmen, zullen ze hem nu niet 's nachts vermoorden, want dan kunnen ze morgen alsnog op hem gaan).  Dus blijven over om te beschermen: Giorgio en Deerbetah. Van Deerbetah was het dacht ik enigszins bekend dat ie OK was (met die kaars), dus bescherm ik hem maar.

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #9 Gepost op: 15-09-2023, 14:03:38 »
Jullie zouden eventueel besloten kunnen hebben om Syd op te offeren om dat later dit voorval te gebruiken om te zeggen "Kijk eens hoe goed wij zijn"

Dat klopt, het was al redelijk duidelijk dat Freak123 op dag 3 eruit zou gaan, dus de stem op Syd voegde weinig toe, al was dit al om 20:20, dus er had nog geswitcht kunnen worden.

op dag 5 melden SpacyColours pas om 20:56 dat Sem de sultan was, en was het al redelijk duidelijk dat Sem eruit ging.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #10 Gepost op: 15-09-2023, 14:39:59 »
Dat vond ik ook apart ja.  ::jaja::

Wat zou jij voorstellen om te stemmen dan?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #11 Gepost op: 15-09-2023, 14:45:24 »
True... ik kan het nergens op baseren, maar ik vertrouw jou niet Spacy en PB eigenlijk ook niet en het feit dat je hem in bescherming neemt versterkt dat gevoel. Maar het is enkel een gevoel, dus daar wil ik mijn geld niet op zetten. Jullie zouden eventueel besloten kunnen hebben om Syd op te offeren om dat later dit voorval te gebruiken om te zeggen "Kijk eens hoe goed wij zijn"
Ik probeer alleen maar te roeien met de riemen die we nu hebben, en dat is niet bijster veel. ::rofl::

Ik schrijf PieterBasje zeker niet af. Het is puur vanwege zijn dolk-claim en het feit dat niemand die tegenspreekt, dat hij bij mij een streepje voor heeft tegenover Michael en Giorgio. Ik hou er ook zeker rekening mee dat hij dat als wolf heeft kunnen doen om zichzelf vrij te pleiten, maar als dat het doel van die actie was geweest, dan zou ik verwachten dat hij er de volgende dag wel meteen over begonnen zou zijn. Het is wel veel risico om die kaart op je medewolf in te zetten en het dan stil te blijven houden tot het laatste moment.

Zijn gedrag bij de stemronde waarbij Sem eruit ging vind ik wel opvallend. Ik heb het nog even teruggelezen. Zodra Sem iets losliet waaruit kon worden opgemaakt dat hij de Sultan was, stemde Michael ineens op Sem, wat ik dus ook nog steeds vreemd vind. Vervolgens maakte jij, Robbie, je rol bekend. Met nog 20 minuten op de klok stonden er 2 stemmen op jou, 1 op Sem, en 1 op Chipie. Toen kwam PieterBasje ineens met zijn dubbele stem op Sem. Hij zei dat hij dit deed om jou te redden. Maar wat opvalt is dat hij hier Sem verdacht noemde, terwijl hij eerder juist Sem leek te vertrouwen. We weten de rol van Chipie niet, het zou dus ook kunnen dat hij de stemming op Sem wilde krijgen om Chipie hiermee uit de wind te houden. Zowel PB als Michael vond ik hierin dus opvallend.

Ervanuitgaande dat er nu nog twee wolven zijn, sluit ik niet uit dat PieterBasje en Michael (of Giorgio) beiden wolf zijn en een tweestrijd in scène zetten. Wetende dat PieterBasje de mogelijkheid had om de vorige stemming te skippen, en als PieterBasje nu eruit wordt gestemd, de volgende stemming mijn kant op zal gaan.

Maar goed, die dolk vind ik toch wel een dingetje. En dat maakt dat ik weer eerder naar een combi Michael en Giorgio kijk, die zwijgzaam lijken mee te liften met het feit dat PieterBasje bij jou en Deerbetah de hoofdverdachte is.

Ik snap overigens ook dat het vanuit jullie perspectief lastiger is omdat ik mezelf niet kan vrijpleiten. Ja, ik ben een Expeditielid, maar dat zal verder iedereen beweren, op jou na dan. Vandaar dat ik de bal ook een beetje bij jou en Deerbetah wil leggen. Want ik weet uiteindelijk net zo weinig als jullie.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #12 Gepost op: 15-09-2023, 15:26:09 »
Robbie en Deerbetah lijken mij dus (vrijwel) zeker goed. Opzich vind ik het idee dat jullie het voortouw nemen een goed idee.

Als niemand het dolkverhaal van Pieterbasje tegen spreekt, spreekt het opzich voor hem. Dus weet niet of ik mijn stem vandaag weer op Pieterbasje wil zetten, al blijf ik hem verdacht vinden.

Ik ben het spoor verder even bijster. In mijn ogen zouden er dus waarschijnlijk twee rovers zitten tussen Spacy, Michael en PB.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het meest waarschijnlijke duo uit deze drie namen is...
 
Eindelijk...

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #13 Gepost op: 15-09-2023, 15:54:20 »
Ik vind het vervelend dat de bal nou bij mij wordt neer gelegd

Al ben ik bevestigd goed, heb ik net zo veel info als jullie,

Zijn er nog mensen die de rol van Rudolph Heerensteyn of Handelaar willen
claimen / counter claimen?



Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #14 Gepost op: 15-09-2023, 16:16:06 »
Oja, laten we nu maar open kaart spelen. Ik ben de handelaar!
Eindelijk...

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2023, 16:29:23 »
Ik vind het vervelend dat de bal nou bij mij wordt neer gelegd

Al ben ik bevestigd goed, heb ik net zo veel info als jullie
Dat is waar. Maar op dit punt is het belangrijk dat we als burgers eensgezind gaan stemmen, en omdat ik jullie twee vertrouw, wil ik dus op dezelfde persoon gaan stemmen als jullie. Andersom kunnen jullie de rest minder goed vertrouwen dus is het belangrijkste dat jullie het samen eens worden. Dus ik kan nu wel een naam gaan noemen, maar dat heeft niet zoveel zin als jullie vervolgens op iemand anders gaan, want dat biedt wolven de kans om een gelijkspel te forceren of met een verkeerde naam mee te stemmen.

Maar ik heb zo veel mogelijk met jullie gedeeld wat ik aan argumenten over de anderen kan verzinnen. En ik hoop dat jullie ook op basis van argumenten gaan stemmen en niet op basis van gevoel. ;D

@Giorgio: Ah, dat is interessant om te weten! Benieuwd of er nog een tegenclaim komt. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #16 Gepost op: 15-09-2023, 16:47:03 »
En PieterBasje, heb jij nog wat te melden? (Ik zie dat je online bent  ::tandpastasmiley::)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #17 Gepost op: 15-09-2023, 17:35:58 »
Aaaah het is zo moeilijk en het voelt zo beslissend!

Dus als er geen tegenclaim op handelaar komt, hebben we nog Spacy, PB en Michael. En PB heeft dat doll verhaal nog. Dus ben ik momenteel eerder geneigd naar Spacy of Michael. Spacy helpt lekker mee discussiëren maar goed dat kan ook zijn om zichzelf in een goed daglicht te stellen.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #18 Gepost op: 15-09-2023, 17:37:51 »
Als we overigens denken dat er nog twee rovers zijn, zou ik Spacy en PB denken omdat die niet op elkaar gaan en wel allebei op Michael gingen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Dag 7 - Red Son
« Reactie #19 Gepost op: 15-09-2023, 17:58:11 »
Ik ga even uit van het scenario dat Giorgio inderdaad de Handelaar is, Robbie en Deerbetah geen wolven zijn en ik zelf ook niet.

Dan zijn het dus Michael en PB, wat ik ergens al een beetje vermoedde vanwege die Sem-stemming.

Wat me trouwens opvalt als ik dag 6 teruglees; op een bepaald punt stond er zowel op Michael als op PB 1 stem. Het leek er dus al op dat het tussen die twee zou gaan.

Een paar uur later reageren zowel Michael als PB binnen 6 minuten van elkaar, die allebei op elkaar stemmen. Zouden ze dit van te voren hebben besproken, van we gaan op elkaar omdat er toch wel één van ons uit zal gaan?

En mind you, PB wist van te voren dat hij die tool in kon zetten om de dag mee te skippen. Dus ze wisten dat ze allebei eigenlijk niet in gevaar waren.

Ik ben in elk geval benieuwd wat PB nog te zeggen heeft. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly